LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Advocaat Dexia heeft gelijk

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Advocaat Dexia heeft gelijk

Ongelezen bericht door Dubio »

Natuurlijk weet ik dat dit niet de op het forum heersende mening is, maar zeg nou eerlijk: is die mening op het forum objectief?!!

Neen, er zijn de misvattingen dat het geld naar Dexia zelf zou gaan, terwijl die het op de kapitaal-markt heeft geleend en dus zelf ook debiteur is wat betreft de restschulden.
Er is de misvatting cq het vermoeden dat er helemaal geen aandelen gekocht zijn, die zijn echt wel gekocht en de aandelen zijn ook echt in waarde gedaald, vandaar de restschulden.

Je kunt ook niet stellen dat iedereen misleid is, als je de lease-rente al van je belasting had afgetrokken, en vantevoren ook wist dat dat kon met dit product behoor je te weten dat dat betaalde rente is en dat daar in de regel iets van geleend wordt. De aftrekbaarheid stond ook in bijna elke folder gemeld, net als het zinnetje: uw inleg bestaat alleen uit rente.

Er zijn ook genoeg mensen geweest die precies wisten hoe de boel in elkaar stak, ik was toch niet de enige? En die de gok hebben genomen
in de hoop op een doorgroeiende beurs.

Je hebt ook tussenpersonen gehad die beloofden dat je niet kon verliezen: dat zijn de schuldigen, daar moet je het zoeken. De producten mochten best verkocht worden, auto's worden ook verkocht ondanks dat er 1000 doden per jaar door vallen.

Dus die liegende tussenpersonen achterhalen en opbrengen is mijn tip.
En in de toekomst niemand meer vertrouwen op z'n blauwe ogen.

C. Lindeboom
Berichten: 93
Lid geworden op: 29 mar 2004 15:57

Re: Advocaat Dexia heeft gelijk

Ongelezen bericht door C. Lindeboom »

Ik kwam zondag langs het huis van mijn tussenpersoon in de tuin staat een bord te koop. Daar valt niets meer te halen de vogel is gevlogen.

Het zijn de banken die je aan moet pakken.

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Advocaat Dexia heeft gelijk

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Beste heer Lindeboom, op dat adres is niks meer te halen.
Maar wellicht wel in de vila 1 km verderop. :D :wink:

m.v.g. justice man

anyone

Re: Advocaat Dexia heeft gelijk

Ongelezen bericht door anyone »

niets
Laatst gewijzigd door anyone op 05 jun 2004 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Advocaat Dexia heeft gelijk

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Beste Dubio,

Waarom is Dexia geen schikking met de stichting Juniorlease (waar alleen studenten/ scholieren in de leeftijd tot 25 jaar lid van kunnen worden) aangegaan?
Deze groep heeft toch een bovennormale hoge kans hun geld geheel terug te krijgen?

m.v.g. justice man

C. Lindeboom
Berichten: 93
Lid geworden op: 29 mar 2004 15:57

Re: Advocaat Dexia heeft gelijk

Ongelezen bericht door C. Lindeboom »

Voor de goede orde ik ben mevrouw Lindeboom mijn man is meneer Lindeboom maar mijn advocaat wil Dexia zo graag te pakken nemen want dat zijn de uiteindelijke boeven, daarmee voorkom je uitspraken zoals die er al waren.

75% vergoeding door Dexia en 25% door de (failliete tussenpersoon) volgens mij een echte advocaat :)

anyone

Re: Advocaat Dexia heeft gelijk

Ongelezen bericht door anyone »

niets
Laatst gewijzigd door anyone op 05 jun 2004 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Advocaat Dexia heeft gelijk

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Dat weet ik.
Maar wil graag Dubio’s mening horen.

Hij is toch een realist (althans dat probeert hij te zijn).
Reageer hier dan ook eens inhoudelijk op s.v.p.

m.v.g. justice man

C. Lindeboom
Berichten: 93
Lid geworden op: 29 mar 2004 15:57

Re: Advocaat Dexia heeft gelijk

Ongelezen bericht door C. Lindeboom »

JM waarom tekende je met docent :oops: :oops: :oops: 8) :lol: :arrow:

anyone

Re: Advocaat Dexia heeft gelijk

Ongelezen bericht door anyone »

niets
Laatst gewijzigd door anyone op 05 jun 2004 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.

moajok
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 nov 2003 11:45

Re: Advocaat Dexia heeft gelijk

Ongelezen bericht door moajok »

Als ik het goed zie betoogt Dubio slechts dat het verwijt van misleidende, onjuiste en/of onvolledige reclame weinig kans maakt. Dat laat onverlet het verwijt dat DEXIA de op haar rustende zorgplicht, en wel met name het Ken uw klant beginsel wel degelijk heeft verzaakt. In de meeste gevallen heeft Dexia namelijk verzuimd een risicoprofiel op te stellen. Dit profiel wordt vastgesteld aan de hand van vijf elementen: de beleggingservaring van de belegger, zijn financiele positie, zijn beleggingshorizon, zijn doelstellingen en zijn risicoaversie. Daar komt nog bij dat DEXIA als ter zake deskundig instituut de belegger behoorde te wijzen op het risco van extreme waardedalingen en behoorde te informeren omtrent de mogelijkheden waarop een dergelijk risico kon worden afgedekt. Het verzaken van de zorgplicht leidt tot nazorg!

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Advocaat Dexia heeft gelijk

Ongelezen bericht door justice man 007 »

:?:

m.v.g. justice man

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Advocaat Dexia heeft gelijk

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Dat Dubio selectief beantwoord en schrijft blijkt nu maar weer eens.
Hij pakt steeds 1 of 2 punten uit waarop Dexia sterk staat en gaat daar steeds een verhaal om vertellen/ schrijven.
De punten waarop ook hij drommels goed weet dat Dexia grove fouten heeft gemaakt laat hij bewust buiten het schietveld.
Logisch ook: hij wil geen slapende honden wakker maken, maar volgens mij zijn de honden klaar wakker!

m.v.g. justice man

C. Lindeboom
Berichten: 93
Lid geworden op: 29 mar 2004 15:57

Re: Advocaat Dexia heeft gelijk

Ongelezen bericht door C. Lindeboom »

Docent gelukkig ook :D :roll:

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: Advocaat Dexia heeft gelijk

Ongelezen bericht door Hans A »

Dubio geeft zelf al aan hoe men bespeeld werd:
Er zijn ook genoeg mensen geweest die precies wisten hoe de boel in elkaar stak, ik was toch niet de enige? En die de gok hebben genomen in de hoop op een doorgroeiende beurs.
Volkomen mee eens! Dit werd ook volledig uitgelegd.

MAAR WAT ER GEBEURDE ALS DE BEURS NIET VOLDOENDE STEEG WERD VERZWEGEN.

EN DAT DOET DUBIO NU OOK WEER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Troosteloos
Berichten: 75
Lid geworden op: 03 mei 2004 12:45

Re: Advocaat Dexia heeft gelijk

Ongelezen bericht door Troosteloos »

Auto's worden gemaakt om mensen te vervoeren, niet om te doden.

De mensen die de leaseproducten op de markt brachten hadden een ander doel:

Hoe kan ik zo snel mogelijk miljoenen verdienen, ook als ik daarvoor de rest in de miljarden **** douw.

Kijk maar naar die film van die A team. zegt genoeg.

Zo zitten die mensen in elkaar.

Zij 30 miljoen, schuilend achter hun BV's verdienen en de rest 5 miljard (schuld dan he).

Moeilijk om te snappen of niet...

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: Advocaat Dexia heeft gelijk

Ongelezen bericht door Joshua »

Met de kans dat dit weer een oeverloos en totaal zinloze topic wordt aan de starter het volgende (en daarna hoop ik dat dit topic direct in de prullebak verdwijnt)


Beste Mijnheer of ik vermoed Mevrouw DUBIO

Iets wat zeker is dat u niet objectief bent.
U hoort niet thuis tot de 80% van de mensen die echt niet bewust waren dat mensen (die in je directe omgeving wonnen ja de aardige vertrouwens persoon) zo intens verrot zijn dat ze de lucht niet verdienen om te ademen

Ik heb begrepen dat u uw broodheer in bescherming neemt.

Maar het is duidelijk als DEXIA niet zo gretig was het met patat bakken verdiende geld van de belgen in deze risico volle markt te investeren stonden niet zij maar AEGON aan het verdachte bankje.

Het lijkt mij beter dat u zich onthoud van opnieuw halve en twijfelachtige standpunten.
En de schuld aan de tussenpersoon mag dan een logische reactie zijn DEXIA en zijn voorgangers hebben de DUBIO verkopers handje contantje betaald direct voor elk contract minstens 15%
dus een pakketje zoals ze het noemen van 10000 euro KASSA 1500 euro
NOOIT hebben ze zich bedacht dat de klant zou kunnen blijven zitten met een rendement van -70% Wel wisten ze allemaal dat de kans na 1998 minder dan 40% was om er positief uit te springen

En dat eruit springen is veela niet meer dan 8% geweest NOU NOU wat waren die mensen toch goed geholpen Wat zijn ze goed geinformeerd

Ik zou me maar heel diep :oops:

docent
Berichten: 152
Lid geworden op: 08 mei 2004 01:55

Re: Advocaat Dexia heeft gelijk

Ongelezen bericht door docent »

he appelboom, waarom denk je dat ik jm ben?????

C. Lindeboom
Berichten: 93
Lid geworden op: 29 mar 2004 15:57

Re: Advocaat Dexia heeft gelijk

Ongelezen bericht door C. Lindeboom »

Blaas niet zo hoog van de toren omhoog gevallen boomstam. Een getuige en ik zelf zagen een posting van docent met de ondertekening justiceman de posting werd daarna verwijderd.

Duidelijker kan niet.!!

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Advocaat Dexia heeft gelijk

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Laat ze maar docent, wij weten wel beter toch?!
En wat betreft het voorstel van Joshua om deze topic te sluiten: helemaal mee eens!

m.v.g. justice man

Gesloten