LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] geen hulp bij re-intergratie

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
airco26
Berichten: 37
Lid geworden op: 23 nov 2010 17:47

geen hulp bij re-intergratie

Ongelezen bericht door airco26 »

Ik ben al van af 2005 thuis door burnout.
ik heb door dit ontslag gekregen bij mijn werkgever dit heb ik aan gevochten en met succes.
maar door dat er een conflict is ontstaan was het beter om toch uit elkaar te gaan.
nu ben ik al vanaf 2006 bezig wie mijn helpt bij de reintergratie.
ik krijg een wia uitkering van het uwv.
ik heb contact gehad met het uwv maar omdat mijn ex werkgever eigen risico drager is moet hij mijn reintergratie regelen.
mijn ex werkgever dreigde naar een advocaat te stappen omdat ze niets meer met mijn wilden samen werken.
hierop heb ik weer het uwv gebeld die heeft mijn ex werkgever duidelijk gemaakt dat zei voor tien jaar verantwoordelijk zijn voor mijn.
in 2011 kwam pas de eerste stap ze wilde mijn laten herkeuren bij arbo 365 maar die stuurde steeds mijn dossier met gegevens van man terug en ook waren ze hem al twee keer kwijt.
uiteindelijk kwam het er op neer dat ik nooit een oproep kreeg ik heb wel 10 keer gebeld en gemaild naar mijn ex werkgever.
maar een reactie kreeg ik niet.
in mei van dit jaar kreeg ik een brief van delta Lloyd of ik mijn gegevens wil opsturen.
mijn ex werkgever had een nieuwe verzekering in de armen genomen en die zou mijn reintergratie doen.
ik stuurde mijn gegevens al de volgende dag op.
maar naar 4 weken had ik nog niets gehoord.
dus weer bellen hoe het zat,volgens delta Lloyd was ik voor 80 tot100% afgekeurd en hoefde ik niets te doen. :?:
ik zou toch wel mijn geld krijgen.
maar dat wilde ik niet die keuring was van 2006 en nu is het 2012 en ik voel dat het al veel beter gaat en weer aan het werk wil.
ik heb toen delta Lloyd zelf gebeld en dit voor gelegd ze moet mijn toch helpen met weer aan het werk komen.
na een uur aan de telefoon te hebben gezeten zou delta Lloyd voor een her keuring zorgen en hadden ze ook al een bedrijf voor mijn.
dit kon minimaal nog wel twee a drie weken duren maar oke ik dacht nu komt het goed.
niet dus het is nu al 7 weken geleden en ik heb niets meer gehoord van delta Lloyd,ook geen reactie op mijn mails en ook niet telefonisch.
mijn ex werkgever geeft ook niet thuis dus ik kom niet verder.
dit is voor mijn een uitzicht loze zaak maar hoe moet ik nu verder.
ben 41 en wil toch weer kunnen werken het uwv kan niets doen alleen pas als mijn ex werkgever niet meer verantwoordelijk is voor mijn.
nou dat is dus in 2016 dan wordt de stap naar werk wel heel groot en wie neemt mijn dan nog aan.
wie kan mijn helpen,wie heeft er advies voor mijn wat kan ik nu doen?

gr Marco,

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: geen hulp bij re-intergratie

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Waarom heeft u precies reïntegratie nodig?
Kunt u niet zelf op part time baantjes solliciteren?
Of misschien eens beginnen met vrijwilligerswerk ergens te doen, om zo zelf uit te zoeken hoe belastbaar u bent?

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: geen hulp bij re-intergratie

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

airco26 schreef:Ik ben al van af 2005 thuis door burnout.
ik heb door dit ontslag gekregen bij mijn werkgever dit heb ik aan gevochten en met succes.
maar door dat er een conflict is ontstaan was het beter om toch uit elkaar te gaan.
nu ben ik al vanaf 2006 bezig wie mijn helpt bij de reintergratie.
ik krijg een wia uitkering van het uwv.
ik heb contact gehad met het uwv maar omdat mijn ex werkgever eigen risico drager is moet hij mijn reintergratie regelen.
mijn ex werkgever dreigde naar een advocaat te stappen omdat ze niets meer met mijn wilden samen werken.
hierop heb ik weer het uwv gebeld die heeft mijn ex werkgever duidelijk gemaakt dat zei voor tien jaar verantwoordelijk zijn voor mijn.
in 2011 kwam pas de eerste stap ze wilde mijn laten herkeuren bij arbo 365 maar die stuurde steeds mijn dossier met gegevens van man terug en ook waren ze hem al twee keer kwijt.
uiteindelijk kwam het er op neer dat ik nooit een oproep kreeg ik heb wel 10 keer gebeld en gemaild naar mijn ex werkgever.
maar een reactie kreeg ik niet.
in mei van dit jaar kreeg ik een brief van delta Lloyd of ik mijn gegevens wil opsturen.
mijn ex werkgever had een nieuwe verzekering in de armen genomen en die zou mijn reintergratie doen.
ik stuurde mijn gegevens al de volgende dag op.
maar naar 4 weken had ik nog niets gehoord.
dus weer bellen hoe het zat,volgens delta Lloyd was ik voor 80 tot100% afgekeurd en hoefde ik niets te doen. :?:
ik zou toch wel mijn geld krijgen.
maar dat wilde ik niet die keuring was van 2006 en nu is het 2012 en ik voel dat het al veel beter gaat en weer aan het werk wil.
ik heb toen delta Lloyd zelf gebeld en dit voor gelegd ze moet mijn toch helpen met weer aan het werk komen.
na een uur aan de telefoon te hebben gezeten zou delta Lloyd voor een her keuring zorgen en hadden ze ook al een bedrijf voor mijn.
dit kon minimaal nog wel twee a drie weken duren maar oke ik dacht nu komt het goed.
niet dus het is nu al 7 weken geleden en ik heb niets meer gehoord van delta Lloyd,ook geen reactie op mijn mails en ook niet telefonisch.
mijn ex werkgever geeft ook niet thuis dus ik kom niet verder.
dit is voor mijn een uitzicht loze zaak maar hoe moet ik nu verder.
ben 41 en wil toch weer kunnen werken het uwv kan niets doen alleen pas als mijn ex werkgever niet meer verantwoordelijk is voor mijn.
nou dat is dus in 2016 dan wordt de stap naar werk wel heel groot en wie neemt mijn dan nog aan.
wie kan mijn helpen,wie heeft er advies voor mijn wat kan ik nu doen?

gr Marco,
Reintegratie is een zaak van de werkgever en de werknemer. Er is helemaal niks op tegen dat u zelf ook de handen uit de mouwen steekt en zelf op zoek gaat naar nieuw werk.

Het lijkt in OP wel of u alleen lijdzaam afwacht tot het 2016 is geworden en anderen u dan nieuw werk dienen te presenteren

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: geen hulp bij re-intergratie

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ik vind het ook een beetje vreemd, maar komaan! TS weet niet waar hij aan toe is. Hij kan nu niet solliciteren want hij weet officieel niet eens of hij kan reageren op banen met een verplicht aantal uren. Als hij echt 80-100% is afgekeurd hoeft hij niet eens meer te werken - het is te prijzen dat hij het wel wil!
Het is een oerwoud aan regels, die reïntegratie, en als je werkgever niet meewerkt wordt het lastig - hier spreekt een ervaringsdeskundige.
Ik denk dat TS al heel goed bezig is om bij DL voortdurend aan de bel te trekken. Gewoon een keer naar het kantoor gaan, en een afspraak eisen!

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: geen hulp bij re-intergratie

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Miepje1 schreef:Ik vind het ook een beetje vreemd, maar komaan! TS weet niet waar hij aan toe is. Hij kan nu niet solliciteren want hij weet officieel niet eens of hij kan reageren op banen met een verplicht aantal uren. Als hij echt 80-100% is afgekeurd hoeft hij niet eens meer te werken - het is te prijzen dat hij het wel wil!
Het is een oerwoud aan regels, die reïntegratie, en als je werkgever niet meewerkt wordt het lastig - hier spreekt een ervaringsdeskundige.
Ik denk dat TS al heel goed bezig is om bij DL voortdurend aan de bel te trekken. Gewoon een keer naar het kantoor gaan, en een afspraak eisen!
Als TS zich goed genoeg voelt om te werken is het logisch dat hij nu gaat solliciteren. Daar heb je geen enkele werkgever voor nodig

Als je alleen bij DL aan de bel trekken en een afspraak eisen al prima vindt leg je de lat wel heel erg laag.

Oei, wat een passieve instelling weer

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: geen hulp bij re-intergratie

Ongelezen bericht door tenormin »

Airco26, je hoeft toch niet perse op DL te wachten. Je bent 80-100% afgekeurd en daar ben je het niet mee eens, wat te prijzen is in je. 't Is inderdaad zo dat baantjes niet naar jou te komen maar je toont dat je graag wilt gaan werken. Wel, er zijn zat uitzendbureaus waar je je kunt laten inschrijven, zelfs zijn erbij die, als ze iets in je zien, een re-intregratie lijn hebben; en als je gemotiveerd overkomt heb je alle kans dat je ergens, al was het maar part-time, aan de slag kunt. Ik weet dat een burn-out door veel mensen iets is wat niet begrepen wordt en het woord "aanstellerij" veel in gebruik is, maar ik zou zeggen: pak jezelf bij de kladden en wacht niet meer af wat anderen eventueel voor je zouden kunnen doen; neem zelf het heft in handen en wacht niet tot 2016 want dan raak je van de wal in het schip. Toi, toi, toi voor je, hoor.

airco26
Berichten: 37
Lid geworden op: 23 nov 2010 17:47

Re: geen hulp bij re-intergratie

Ongelezen bericht door airco26 »

Hallo allemaal,

ik ben ook al bezig met solliciteren,kreeg zelfs een baan aan geboden maar wat gebeurd.
je moet wijzigingen door geven dat doe je dan zegt mijn ex werkgever dat hij zelf eerst het bedrijf wil checken.
resultaat bedrijf zegt toch maar niet in zee met mijn te willen gaan.
dit heb ik nu al drie keer gehad.
dus wil best mijn handen uit de mouwen steken maar dan moet mijn ex werkgever ze er niet steeds afhakken.
ik heb hier tientallen sollicitaties liggen dus ben constant bezig maar als je eerst een goed keuring van ex werkgever moet krijgen die het vervolgens onderuit haalt.
wat moet ik dan?
was 17 jaar toen ik ging werken en 17 jaar later bam onderuit.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: geen hulp bij re-intergratie

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Waarom zou je voormalig werkgever akkoord moeten gaan?
In de tussentijd kunt u, naast solliciteren, via vrijwilligerswerk uw belastbaarheid alvast voor uzelf in kaart brengen.
Alle lof voor uw inzet!

deltalloydNL
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 dec 2011 14:49

Re: geen hulp bij re-intergratie

Ongelezen bericht door deltalloydNL »

Beste Marco,

Wij zullen binnen 1 week telefonisch contact met je opnemen.

Met vriendelijke groet,

Delta Lloyd Webcare

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: geen hulp bij re-intergratie

Ongelezen bericht door tenormin »

deltalloydNL schreef:Beste Marco,

Wij zullen binnen 1 week telefonisch contact met je opnemen.

Met vriendelijke groet,

Delta Lloyd Webcare
Marco, en nu maar duimen voor je dat er eindelijk schot in de zaak komt en je weer eens aan de slag kunt gaan. Gun het je van harte en hoop dat Delta Lloyd echt iets voor je kan betekenen. Heel veel succes.

deltalloydNL
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 dec 2011 14:49

Re: geen hulp bij re-intergratie

Ongelezen bericht door deltalloydNL »

Er is inmiddels meerdere malen telefonisch contact geweest en wij kijken samen naar de beste oplossing.

Met vriendelijke groet,

OHRA webcare

Gesloten