LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hotelkamerveiling.nl
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 17 jul 2012 12:44
Hotelkamerveiling.nl
Is er iemand die ervaring heeft met een faillisement van een hotel waarvoor via Hotelkamerveiling een voucher is aangekocht ("gewonnen"!?)?
De voucher die ik heb is goed voor 3 nachten inclusief 3 "culinaire" diners en ontbijt, dus lijkt erg leuk.....helaas is het hotel in faillisement en wil mij wel
ontvangen maar tegen betaling en de voucher wordt botweg geweigerd. Mailtjes naar hotelkamerveiling.nl levert geen reactie anders dan dat ze een melding hebben aangemaakt en binnenkort zullen reageren.
Het loopt nu al een tijdje en ik raak een beetje gefrustreerd.....Dus als iemand
hier ervaring mee heeft laat dat dan even weten, misschien heb ik daar wat aan.
De voucher die ik heb is goed voor 3 nachten inclusief 3 "culinaire" diners en ontbijt, dus lijkt erg leuk.....helaas is het hotel in faillisement en wil mij wel
ontvangen maar tegen betaling en de voucher wordt botweg geweigerd. Mailtjes naar hotelkamerveiling.nl levert geen reactie anders dan dat ze een melding hebben aangemaakt en binnenkort zullen reageren.
Het loopt nu al een tijdje en ik raak een beetje gefrustreerd.....Dus als iemand
hier ervaring mee heeft laat dat dan even weten, misschien heb ik daar wat aan.
Re: Hotelkamerveiling.nl
Beetje vreemd: je bent failliet of niet. Ze draaien door onder het bewind van een curator ? Dan zou ik maar pakken wat je pakken kunt. Wanneer het hotel onder een andere naam en door een andere eigenaar doorstart krijg je niets.
Dus wellicht een idee om aan te bieden alleen te overnachten en buiten de deur te gaan eten ? (wellicht ook wel verstandig, wie weet of er nog wel vers ingekocht kan worden)
Dus wellicht een idee om aan te bieden alleen te overnachten en buiten de deur te gaan eten ? (wellicht ook wel verstandig, wie weet of er nog wel vers ingekocht kan worden)
Re: Hotelkamerveiling.nl
hallo beetje-moe, toevallig gisteravond Hotelkamerveiling in de Groeten van Max. Ze zijn failliet/of niet, dat was nog een vraag. De een geeft de ander de schuld. Misschien het programma nog terug te zien over dat item in
http://www.groetenvanmax.nl
en misschien maakt je dat ietwat wijzer.
Hallo beetje-moe, heb per ongeluk het woordje "de" erbij gezet; nou, die hond helpt je ook niet verder, hé? Heb het nu goed geschreven, dom, dom, dom van me, dus sorry.
http://www.groetenvanmax.nl
en misschien maakt je dat ietwat wijzer.
Hallo beetje-moe, heb per ongeluk het woordje "de" erbij gezet; nou, die hond helpt je ook niet verder, hé? Heb het nu goed geschreven, dom, dom, dom van me, dus sorry.
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 14 feb 2011 16:04
- Contacteer:
Re: Hotelkamerveiling.nl
Geachte “beetje-moe”,
Wij betreuren het faillissement van Hotel Am Kaiserbrunnen en wij begrijpen dat het vervelend is dat u uw waardebon niet langer kunt gebruiken.
De pachter van hotel Am Kaiserbrunnen, waarmee de overeenkomst is gesloten betreffende het veilen en aannemen van de waardebonnen, is officiëel failliet verklaard. Ondertussen is er een nieuwe pachter gevonden welke zijn intrede in hotel Am Kaiserbrunnen reeds heeft genomen. Deze pachter heeft de overeenkomst voor het aannemen van waardebonnen niet overgenomen van de vorige pachter, vandaar dat het helaas niet meer mogelijk is om met een waardebon te verblijven in het hotel.
Vanzelfsprekend kunt u wel in het hotel verblijven bij de nieuwe pachter, echter tegen betaling van het normale tarief.
Het aan ons betaalde bedrag voor uw arrangement is reeds aan de oude pachter uitgekeerd. Hierdoor verzoeken wij onze gasten, zich te melden bij de curator alszijnde schuldeiser.
Op het moment dat de curator dan de openstaande schulden gaat betalen, zal hij (voor zover daar geld voor is) u ook terug betalen. De curator heeft aangegeven dat hij in augustus 2012 bepaalt wie en hoeveel hij gaat uitbetalen.
Uiteraard hebben wij, zoals u van ons gewend bent, de intentie u een oplossing te bieden voor de door ons aangeboden arrangementen indien de curator dit niet doet. Vandaar dat wij u verzocht hebben om het antwoord van de curator af te wachten en wij na het antwoord van de curator graag hierop bij u terug komen.
Mocht u meer informatie willen omtrent het faillissement van hotel Am Kaiserbrunnen kunt u altijd contact opnemen met onze klantenservice via telefoonnummer 0900-0788 of per e-mail via [email protected].
Alvast bedankt voor uw begrip en geduld.
Met vriendelijke groeten,
Webcare Hotelkamerveiling.nl
Onze klantenservice is 365 dagen per jaar bereikbaar, doordeweeks van 08.30 tot 21.00 uur en in het weekend van 10.00 tot 18.00 uur.
Op feestdagen zijn wij open van 11.00 tot 17.00 uur.
U kunt ons telefonisch bereiken via 0900-0788 (€ 0,25 p/m) of door een e-mail te sturen naar [email protected].
Wij betreuren het faillissement van Hotel Am Kaiserbrunnen en wij begrijpen dat het vervelend is dat u uw waardebon niet langer kunt gebruiken.
De pachter van hotel Am Kaiserbrunnen, waarmee de overeenkomst is gesloten betreffende het veilen en aannemen van de waardebonnen, is officiëel failliet verklaard. Ondertussen is er een nieuwe pachter gevonden welke zijn intrede in hotel Am Kaiserbrunnen reeds heeft genomen. Deze pachter heeft de overeenkomst voor het aannemen van waardebonnen niet overgenomen van de vorige pachter, vandaar dat het helaas niet meer mogelijk is om met een waardebon te verblijven in het hotel.
Vanzelfsprekend kunt u wel in het hotel verblijven bij de nieuwe pachter, echter tegen betaling van het normale tarief.
Het aan ons betaalde bedrag voor uw arrangement is reeds aan de oude pachter uitgekeerd. Hierdoor verzoeken wij onze gasten, zich te melden bij de curator alszijnde schuldeiser.
Op het moment dat de curator dan de openstaande schulden gaat betalen, zal hij (voor zover daar geld voor is) u ook terug betalen. De curator heeft aangegeven dat hij in augustus 2012 bepaalt wie en hoeveel hij gaat uitbetalen.
Uiteraard hebben wij, zoals u van ons gewend bent, de intentie u een oplossing te bieden voor de door ons aangeboden arrangementen indien de curator dit niet doet. Vandaar dat wij u verzocht hebben om het antwoord van de curator af te wachten en wij na het antwoord van de curator graag hierop bij u terug komen.
Mocht u meer informatie willen omtrent het faillissement van hotel Am Kaiserbrunnen kunt u altijd contact opnemen met onze klantenservice via telefoonnummer 0900-0788 of per e-mail via [email protected].
Alvast bedankt voor uw begrip en geduld.
Met vriendelijke groeten,
Webcare Hotelkamerveiling.nl
Onze klantenservice is 365 dagen per jaar bereikbaar, doordeweeks van 08.30 tot 21.00 uur en in het weekend van 10.00 tot 18.00 uur.
Op feestdagen zijn wij open van 11.00 tot 17.00 uur.
U kunt ons telefonisch bereiken via 0900-0788 (€ 0,25 p/m) of door een e-mail te sturen naar [email protected].
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 17 jul 2012 12:44
Re: Hotelkamerveiling.nl
Hartelijk bedankt voor uw reactie op mijn vraag, e.e.a. is nu verduidelijkt.
Blijft echter desondanks het gevoel hangen dat het uiteindelijk een risico
met zich meebrengt op degelijke aanbiedingen in te gaan, welke site het
dan ook betreft. Vooruitbetalen is dan mogelijk geen optie als men zekerheid
zoekt v.w.b. overnachtingen inclusief half/vol pension.
Bij reserveringen via een ander kanaal waarbij vooruitbetaling niet nodig is
heeft derhalve nu (even) onze voorkeur.
Overigens is het wel zo dat andere bonnen die we gekocht hebben via deze
veilingsite zonder problemen geaccepteerd zijn en is het daardoor erg zuur dat
juist deze duurdere voucher (ook al vanwege de meerdere dagen halfpension)
de mist is ingegaan.
Blijft echter desondanks het gevoel hangen dat het uiteindelijk een risico
met zich meebrengt op degelijke aanbiedingen in te gaan, welke site het
dan ook betreft. Vooruitbetalen is dan mogelijk geen optie als men zekerheid
zoekt v.w.b. overnachtingen inclusief half/vol pension.
Bij reserveringen via een ander kanaal waarbij vooruitbetaling niet nodig is
heeft derhalve nu (even) onze voorkeur.
Overigens is het wel zo dat andere bonnen die we gekocht hebben via deze
veilingsite zonder problemen geaccepteerd zijn en is het daardoor erg zuur dat
juist deze duurdere voucher (ook al vanwege de meerdere dagen halfpension)
de mist is ingegaan.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 17 jul 2012 12:44
Re: Hotelkamerveiling.nl
Helaas ben ik nu weer iets meer teleurgesteld. Nadat bovenstaande hotel
Am Kaiserbrunnen falliet is gegaan en mijn centjes weg zijn, krijg ik vandaag
te horen (via een kort mailtje) dat het hotel wat we aansluitend hadden
geboekt ook haar deuren sluit (Gluck Auf) en dat ook die euro's weggegooid
blijken. En weer betreft het een voucher die ik heb aangeschaft via
HOTELKAMERVEILING.NL.
Ik denk dus dat het boeken van hotelbonnen via deze site niet slim lijkt, temeer
daar alle betrokken partijen zeggen helaas niets te kunnen doen. Misschien dat
hotels in Nederland wel betrouwaar zijn, maar toch is het risico van een
miskoop vele malen groter dan via de reguliere manier (ik doel daarmee op
het reserveren vooraf en betalen bij inchecken). Nu draai ik altijd op voor de
kosten, ook de € 7.50 reserverings/veilingkosten en krijg er niets voor terug.
Am Kaiserbrunnen falliet is gegaan en mijn centjes weg zijn, krijg ik vandaag
te horen (via een kort mailtje) dat het hotel wat we aansluitend hadden
geboekt ook haar deuren sluit (Gluck Auf) en dat ook die euro's weggegooid
blijken. En weer betreft het een voucher die ik heb aangeschaft via
HOTELKAMERVEILING.NL.
Ik denk dus dat het boeken van hotelbonnen via deze site niet slim lijkt, temeer
daar alle betrokken partijen zeggen helaas niets te kunnen doen. Misschien dat
hotels in Nederland wel betrouwaar zijn, maar toch is het risico van een
miskoop vele malen groter dan via de reguliere manier (ik doel daarmee op
het reserveren vooraf en betalen bij inchecken). Nu draai ik altijd op voor de
kosten, ook de € 7.50 reserverings/veilingkosten en krijg er niets voor terug.
Re: Hotelkamerveiling.nl
Vraag: is het zoveel goedkoper dat je niet gewoon iets boekt? Wij gaan vaak naar hotelletjes in Duitsland en betalen meestal niet meer dan € 40 pppn, halfension. Ik weet nu een heel leuke voor maar € 110 voor 3 dagen! Daar ga je toch niet moeilijk voor doen?
Re: Hotelkamerveiling.nl
Heet(te) dat hotel serieus "gluck auf" ?beetje-moe schreef:.....krijg ik vandaag
te horen (via een kort mailtje) dat het hotel wat we aansluitend hadden
geboekt ook haar deuren sluit (Gluck Auf) en dat ook die euro's weggegooid
blijken.
Re: Hotelkamerveiling.nl
Hallo beetje-moe,
Ook ik had voor in augustus 6 dagen Am Kaiserbrunnen geboekt en daarna aansluitend 4 dagen Gluck Auf ! Beide hotels zijn nu failliet. Bij het eerste hotel heb ik mijn gegevens naar de curator gestuurd, maar eerlijk gezegd verwacht ik daar niet veel van. Bij het tweede hotel heb ik bericht gekregen dat ik meer informatie zou ontvangen, maar ik heb nog niets gehoord. Ik heb dit mailtje wel doorgestuurd naar hotelkamerveiling.nl, maar ze hebben ook nog niet gereageerd, wat vreemd is.
Normaal heb ik goede ervaringen met hotelkamerveiling.nl en zijn ze snel in reageren.
Ik ben nu toch iets voorzichtiger met bieden geworden en bied alleen nog op hotelketens. Die zijn (hopelijk) iets veiliger.
Ook ik had voor in augustus 6 dagen Am Kaiserbrunnen geboekt en daarna aansluitend 4 dagen Gluck Auf ! Beide hotels zijn nu failliet. Bij het eerste hotel heb ik mijn gegevens naar de curator gestuurd, maar eerlijk gezegd verwacht ik daar niet veel van. Bij het tweede hotel heb ik bericht gekregen dat ik meer informatie zou ontvangen, maar ik heb nog niets gehoord. Ik heb dit mailtje wel doorgestuurd naar hotelkamerveiling.nl, maar ze hebben ook nog niet gereageerd, wat vreemd is.
Normaal heb ik goede ervaringen met hotelkamerveiling.nl en zijn ze snel in reageren.
Ik ben nu toch iets voorzichtiger met bieden geworden en bied alleen nog op hotelketens. Die zijn (hopelijk) iets veiliger.
Re: Hotelkamerveiling.nl
Beetje-moe,
Nog een opmerking. Ik zie dat jij al in juni bericht hebt gehad van Glück Auf. Ik pas ee paar dagen geleden. Ook raar ................
Nog een opmerking. Ik zie dat jij al in juni bericht hebt gehad van Glück Auf. Ik pas ee paar dagen geleden. Ook raar ................
Re: Hotelkamerveiling.nl
Dan ben je nog erger voor het lapje gehouden. Heb je de uitzending van vorige week gezien over deze lui? Zie mijn eerdere verwijzing.hetje47 schreef:Beetje-moe,
Nog een opmerking. Ik zie dat jij al in juni bericht hebt gehad van Glück Auf. Ik pas ee paar dagen geleden. Ook raar ................
Re: Hotelkamerveiling.nl
Tenormin,
Jammer genoeg niet, is deze uitzending nog ergens te vinden via uitzending gemist of zo?
Jammer genoeg niet, is deze uitzending nog ergens te vinden via uitzending gemist of zo?
Re: Hotelkamerveiling.nl
ja hoor, even de antwoorden naar boven scrollen, zie mijn tenormin en verwijzing. Heb zojuist nog even gekeken of het er was, dus Ja.hetje47 schreef:Tenormin,
Jammer genoeg niet, is deze uitzending nog ergens te vinden via uitzending gemist of zo?
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 17 jul 2012 12:44
Re: Hotelkamerveiling.nl
Nog even over Glück Auf. Ik heb van Hotelkamerveiling een berichtje gekregen
dat zij uit coulance een gebaar willen maken en zullen mij voor een
toekomstige reservering een couponcode sturen die ik dan kan gebruiken.
Op zich vind ik dit een prima gebaar en stel het zeker op prijs.
Over Am Kaiserbrunnen is eea. nog onder de pet gebleven. Hotelkamerveiling
zal pas in augustus hierover verder berichten. Waarschijnlijk in afwachting van
nadere informatie van de curatoren.
dat zij uit coulance een gebaar willen maken en zullen mij voor een
toekomstige reservering een couponcode sturen die ik dan kan gebruiken.
Op zich vind ik dit een prima gebaar en stel het zeker op prijs.
Over Am Kaiserbrunnen is eea. nog onder de pet gebleven. Hotelkamerveiling
zal pas in augustus hierover verder berichten. Waarschijnlijk in afwachting van
nadere informatie van de curatoren.
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: Hotelkamerveiling.nl
Maar - als HKV een 'waardebon' verkoopt, is zij toch de verkoper?Supporthkv schreef:Het aan ons betaalde bedrag voor uw arrangement is reeds aan de oude pachter uitgekeerd. Hierdoor verzoeken wij onze gasten, zich te melden bij de curator alszijnde schuldeiser.
En dus voor de klant het aanspreekpunt?
En dus verantwoordelijk voor het al dan niet functioneren - en eventueel afhandelen van garantieclaims en zoals in dit geval, het terugbetalen bij onvoorziene omstandigheden?
Beetje krom - ik koop bij bedrijf A, maar vervolgens moet ik me bij bedrijf B (of de curator daarvan) melden voor geld terug (terwijl iedereen weet dat je als gewone consument kansloos bent in dit soort zaken).
Ik vraag me serieus af wat de wetgever hierover zegt..
De klant heeft m.i. niets met wie dan ook te maken - behalve met de verkoper, en deze zal het toch moeten oplossen. (daar heb je verzekeringen voor)
Re: Hotelkamerveiling.nl
Zondag 22 juli waren wij aan het pakken om naar Hotel Gluck Auf te gaan.
In de morgen kwam een mail dat het hotel per direct gesloten was.
Dit was geboekt voor 4 nachten in februari via Vakantie Veilingen.
Binnen 1 week ontvingen wij van VV ons geld inclusief de kosten van de veiling retour.
Dit is zeker een compliment waard als ik de reactie's van hotelkamerveilingen lees.
Zijn er mensen die eerder op de hoogte waren dan 22 juli j.l.?
In de morgen kwam een mail dat het hotel per direct gesloten was.
Dit was geboekt voor 4 nachten in februari via Vakantie Veilingen.
Binnen 1 week ontvingen wij van VV ons geld inclusief de kosten van de veiling retour.
Dit is zeker een compliment waard als ik de reactie's van hotelkamerveilingen lees.
Zijn er mensen die eerder op de hoogte waren dan 22 juli j.l.?
Re: Hotelkamerveiling.nl
Ja, er waren mensen de dupe die in de uitzending van 16 juli in http://www.groetenvanmax.nl hun verhaal konden doen. Waarschijnlijk mede door deze uitzending is Vakantie Veilingen sneller tot terugbetaling overgegaan. Ik weet niet of deze uitzending nog op mijn link te zien is. Gelukkig is het voor u snel opgelost.Wispa schreef:Zondag 22 juli waren wij aan het pakken om naar Hotel Gluck Auf te gaan.
In de morgen kwam een mail dat het hotel per direct gesloten was.
Dit was geboekt voor 4 nachten in februari via Vakantie Veilingen.
Binnen 1 week ontvingen wij van VV ons geld inclusief de kosten van de veiling retour.
Dit is zeker een compliment waard als ik de reactie's van hotelkamerveilingen lees.
Zijn er mensen die eerder op de hoogte waren dan 22 juli j.l.?
Re: Hotelkamerveiling.nl
Dank u voor de reactie tenormin, ik heb de uitzending bekeken.
Daar ging het over het hotel in Hinterrod en de Zimmerfrei veilingsite.
Hotel en site zijn beide van dezelfde persoon.
Wat ik bedoelde was of er mensen eerder op de hoogte waren dan 22 juli dat hotel Gluck Auf in Bad Grund dezelfde 22 juli gesloten is.
Er zijn n.l. in de week voor 22 juli mensen geplaatst in Hotel Waldhaus te Bad Grund.
Vakantieveilingen wist op de zondagmorgen 22 juli nog van niets.
Daar ging het over het hotel in Hinterrod en de Zimmerfrei veilingsite.
Hotel en site zijn beide van dezelfde persoon.
Wat ik bedoelde was of er mensen eerder op de hoogte waren dan 22 juli dat hotel Gluck Auf in Bad Grund dezelfde 22 juli gesloten is.
Er zijn n.l. in de week voor 22 juli mensen geplaatst in Hotel Waldhaus te Bad Grund.
Vakantieveilingen wist op de zondagmorgen 22 juli nog van niets.
Re: Hotelkamerveiling.nl
Ja inderdaad, had het toch verkeerd verstaan: hoorde veilingsite, sorry dat ik u niet van dienst heb kunnen zijn.
Re: Hotelkamerveiling.nl
Beetje Moe, zoals ik het lees hebben jullie de bon nog niet verzilverd? Uit eigen ervaring weet ik, dat HKV de hoteleigenaren pas uitbetalen nadat een bon verzilverd is. Tot die tijd blijft het geld bij HKV. Zij schrijven hierboven dat de eigenaar van dit hotel al door hun betaald is, maar zolang jullie de bon nog niet verzilverd hebben is dit zeker niet het geval.........