LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN Opzegging ivm verhuizing
KPN Opzegging ivm verhuizing
Hallo,
Ik weet me even geen raad vandaar mijn bericht op dit forum.
Ik heb een instap internet abonnement bij KPN, Maar omdat ik bij mijn vriend ben gaan inwonen die al een internet abbonnement heeft wou ik het opzeggen.
Ik had hierover de klantenservice gebeld die mij vertelde dat het mogelijk is het contract voortijds op te zeggen (Contract loopt eigelijk tot Januari), dit moest ik schriftelijk doen samen met een uittreksel van het basis register van de gemeente.
Ik ben naar de gemeente geweest en heb voor €8,- een uittreksel aangevraagd en heb mijn opzeggingsbrief op 17-06 verstuurd waarin ik heb gevraagd het contract per 06-07 op te zeggen omdat er dan nieuwe bewoners komen te wonen.
Ik heb hier geen reactie op gekregen waarna ik op 03-07 de klantenservice heb gebeld, ze hadden een storing en konden niets voor mij nakijken.
Afijn, ik heb op 05-07 nogmaals gebeld.
Er werd mij toen verteld dat ik het contract niet kon opzeggen omdat er op het nieuwe adres waar ik ga wonen mijn vriend geen KPN contract heeft..
Maar dit is toch gewoon erg raar? Mijn vriend heeft al een tijd een Telfort internet abonnement en dit weet je toch ook niet van te voren?
Dus omdat er geen KPN abbonement zit kan het contract niet worden opgezegd en ben ik verplicht een afkoopsom te betalen. Ook zei de medewerker van de klantenservice dat ik dan maar 2 abonnementen op het nieuwe adres moet nemen.. maar wat heb ik aan 2 internetabonnementen?? ja dubbele kosten...
Ook loopt de verbinding op mijn oude adres waar ik niet meer woon en nu nieuwe bewoners in wonen nog steeds door... De medewerker zei dat als ik de modem mee zou nemen dat hun er geen gebruik van kunnen maken.. maar dit is toch ook onzin ? want je kan toch zo een modem erin pluggen en heb je internet ongeacht of het een KPN modem is?
De medewerker kon niets voor mij betekenen en vervolgens heb ik op 05-07 een klachtenbrief gestuurd.. maar je raad het al.. ik krijg weer geen reactie?
Erg slechte zaak van KPN.. Had altijd een goede verbinding maar dit slaat echt alles. Wederom hebben ze vandaag wel weer €25,- euro abonnementskosten afgeschreven van mijn rekening.
groetjes,
Ik weet me even geen raad vandaar mijn bericht op dit forum.
Ik heb een instap internet abonnement bij KPN, Maar omdat ik bij mijn vriend ben gaan inwonen die al een internet abbonnement heeft wou ik het opzeggen.
Ik had hierover de klantenservice gebeld die mij vertelde dat het mogelijk is het contract voortijds op te zeggen (Contract loopt eigelijk tot Januari), dit moest ik schriftelijk doen samen met een uittreksel van het basis register van de gemeente.
Ik ben naar de gemeente geweest en heb voor €8,- een uittreksel aangevraagd en heb mijn opzeggingsbrief op 17-06 verstuurd waarin ik heb gevraagd het contract per 06-07 op te zeggen omdat er dan nieuwe bewoners komen te wonen.
Ik heb hier geen reactie op gekregen waarna ik op 03-07 de klantenservice heb gebeld, ze hadden een storing en konden niets voor mij nakijken.
Afijn, ik heb op 05-07 nogmaals gebeld.
Er werd mij toen verteld dat ik het contract niet kon opzeggen omdat er op het nieuwe adres waar ik ga wonen mijn vriend geen KPN contract heeft..
Maar dit is toch gewoon erg raar? Mijn vriend heeft al een tijd een Telfort internet abonnement en dit weet je toch ook niet van te voren?
Dus omdat er geen KPN abbonement zit kan het contract niet worden opgezegd en ben ik verplicht een afkoopsom te betalen. Ook zei de medewerker van de klantenservice dat ik dan maar 2 abonnementen op het nieuwe adres moet nemen.. maar wat heb ik aan 2 internetabonnementen?? ja dubbele kosten...
Ook loopt de verbinding op mijn oude adres waar ik niet meer woon en nu nieuwe bewoners in wonen nog steeds door... De medewerker zei dat als ik de modem mee zou nemen dat hun er geen gebruik van kunnen maken.. maar dit is toch ook onzin ? want je kan toch zo een modem erin pluggen en heb je internet ongeacht of het een KPN modem is?
De medewerker kon niets voor mij betekenen en vervolgens heb ik op 05-07 een klachtenbrief gestuurd.. maar je raad het al.. ik krijg weer geen reactie?
Erg slechte zaak van KPN.. Had altijd een goede verbinding maar dit slaat echt alles. Wederom hebben ze vandaag wel weer €25,- euro abonnementskosten afgeschreven van mijn rekening.
groetjes,
Re: KPN Opzegging ivm verhuizing
Even kort door de bocht:
KPN moet maar even jouw contract opzeggen omdat je gaat samenwonen?
ja, dat is echt de schuld van KPN....
Simpel: contract aangaan is contract uitzitten..
dhc schreef:Even kort door de bocht:
Samenwonen weet je toch niet een jaar van te voren?
Als je gaat verhuizen is dat normaal gesproken een geldige reden om het contract op te zeggen.
Bovendien ben ik dus ook verkeerd voorgelicht door de medewerker van KPN en heb ik voor niets €8,- uitgegeven aan een uittreksel.
dhc schreef:Even kort door de bocht:
Onzin, TS heeft er over gebeld, toen had KPN moeten zeggen dat je het jaar uit hoort te dienen.
Heb je niet meteen gevraagd of die idioot dan voor je betaalt, wat een flut opmerking.Ook zei de medewerker van de klantenservice dat ik dan maar 2 abonnementen op het nieuwe adres moet nemen.. maar wat heb ik aan 2 internetabonnementen??
Oja, doe dan maar even de link naar de rechtsgeldigheid van je opmerking....Muisje91 schreef:
Als je gaat verhuizen is dat normaal gesproken een geldige reden om het contract op te zeggen.
Maar misschien moet TS even energie steken in een bezoekje aan de KPN winkel en daar het probleem voorleggen?
En jij denkt dat KPN er iets aan gaat doen?Maar misschien moet TS even energie steken in een bezoekje aan de KPN winkel en daar het probleem voorleggen?
dan geloof je nog in sprookjes ook zeker?
-
Dit soort dingen moet je altijd per e-mail moet regelen. Het is nu jouw woord tegen dat van KPN. Zorg dat je antwoorden van KPN zwart op wit hebt. Per e-mail dus.
Je kan gewoon je abonnement bij KPN opzeggen. Dat kost je wel geld omdat je contractbreuk pleegt. Echter: KPN mag je niet de volle mep voor de komende maanden in rekening brengen als afkoopsom. Dat heeft de rechter reeds meerdere malen bepaald. KPN - oneerlijk als ze zijn - blijft hier echter mee doorgaan.
Zie: http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=3824
KPN heeft geen e-mailadres op hun site staan omdat ze niet willen dat je per e-mail contact met ze opneemt. Ik zou de eindafrekening afwachten en vervolgens een klacht indienen bij [email protected]
Vermeld in je e-mail de link naar de Jurofoon site en geef aan dat je een geschil tegen KPN zal aanspannen bij de SGC (http://www.sgc.nl) als ze de afkoopsom niet fors verlagen. Bijvoorbeeld 5 x 10 euro in plaats van 5 x 25 euro.
Het e-mailadres [email protected] is van de KPN-afdeling die geschillen oplost. Je zit dan meteen in een hogere laag van de KPN-organisatie
Je kan gewoon je abonnement bij KPN opzeggen. Dat kost je wel geld omdat je contractbreuk pleegt. Echter: KPN mag je niet de volle mep voor de komende maanden in rekening brengen als afkoopsom. Dat heeft de rechter reeds meerdere malen bepaald. KPN - oneerlijk als ze zijn - blijft hier echter mee doorgaan.
Zie: http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=3824
KPN heeft geen e-mailadres op hun site staan omdat ze niet willen dat je per e-mail contact met ze opneemt. Ik zou de eindafrekening afwachten en vervolgens een klacht indienen bij [email protected]
Vermeld in je e-mail de link naar de Jurofoon site en geef aan dat je een geschil tegen KPN zal aanspannen bij de SGC (http://www.sgc.nl) als ze de afkoopsom niet fors verlagen. Bijvoorbeeld 5 x 10 euro in plaats van 5 x 25 euro.
Het e-mailadres [email protected] is van de KPN-afdeling die geschillen oplost. Je zit dan meteen in een hogere laag van de KPN-organisatie
@Bob Schurkjens
Het eerste jaar mogen ze wel de volledige abonnementskosten in rekening brengen, pas het eventuele 2de jaar niet.
Het eerste jaar mogen ze wel de volledige abonnementskosten in rekening brengen, pas het eventuele 2de jaar niet.
Nee hoor, het contract en de verbinding kan net zo makkelijk met u mee verhuizen. Als uw vriend wel contractvrij is, is het wellicht een idee om die op te zeggen en KPN mee te verhuizen. Contractvrijheid opgeven gaat meestal gepaard met een bepaald voordeel voor de klant maar ook het nadeel dat de klant inderdaad het contract moet uitzitten.Muisje91 schreef:Als je gaat verhuizen is dat normaal gesproken een geldige reden om het contract op te zeggen.
Bij adsl wel ja, bij kabel niet altijd.Nee hoor, het contract en de verbinding kan net zo makkelijk met u mee verhuizen]
KPN op kabel ??ciske schreef:Bij adsl wel ja, bij kabel niet altijd.Nee hoor, het contract en de verbinding kan net zo makkelijk met u mee verhuizen]
Samen gaan wonen doe je toch niet van vandaag op morgen, wat heeft KPN ermee van doen dat Ts naar een ander huis verhuist, geoon contract uitdienen waarvor je getekend hebt,alsnog schriftelijk beeindigen
Emmy75 schreef:KPN op kabel ??ciske schreef:Bij adsl wel ja, bij kabel niet altijd.Nee hoor, het contract en de verbinding kan net zo makkelijk met u mee verhuizen]
Lezen Emmy, ADSL staat er bij, moet ik voor jou alles spellen?
Wat ik bedoel is dat zowat alle diensten van KPN te verhuizen zijn en zeker een simpele internetabo. Het is geen UPC of Ziggo, dat zoiets niet meeverhuisd kan worden als men buiten het servicegebied gaat wonen is niet zo relevant voor TS in deze.ciske schreef:Lezen Emmy, ADSL staat er bij, moet ik voor jou alles spellen?
Ach , je kan toch lezen, goed zo.Emmy75 schreef:Wat ik bedoel is dat zowat alle diensten van KPN te verhuizen zijn en zeker een simpele internetabo. Het is geen UPC of Ziggo, dat zoiets niet meeverhuisd kan worden als men buiten het servicegebied gaat wonen is niet zo relevant voor TS in deze.ciske schreef:Lezen Emmy, ADSL staat er bij, moet ik voor jou alles spellen?
Ik had planet, maar ging verhuizen en wilde ander tel.nr. Ja was geen probleem maar kon geen planet meenemen en dat wilde ik wel, moest kpn worden. Nog gevraagt abonnement loopt nog maanden. Nee was geen probleem. Conclusie, verhuist 2 abonnementen en veel ergernis. Is 1 familie maar zit op 2 eilandjes. Heeft mij een half jaar gekost, maar kreeg uiteindelijk geld van planet terug en zit nu bij langzame kpn voor meer geld dan planet met snellere verbinding. Ja kan wel sneller maar dat kosat extra.
Overigens is het verhuizen buiten het servicegebied, géén reden om tot ontbinding van een contract over te gaan voor een Ziggo. Zij doen het uit coulance wel meen ik, maar ik had dus het geval van een nog niet opgeleverde glasvezelverbinding in mijn appartement, wat 7+ maanden duurde ivm de VvE etc, en mijn tussentijdse verhuizing naar een huis waar nog geen fysieke glasvezelaansluiting was. Concepts ICT weigerde eerst, en volgens consuwijzer stonden ze in hun recht. Een paar boze brieven later gingen ze alsnog door de bocht trouwens, maar toch..Emmy75 schreef:Wat ik bedoel is dat zowat alle diensten van KPN te verhuizen zijn en zeker een simpele internetabo. Het is geen UPC of Ziggo, dat zoiets niet meeverhuisd kan worden als men buiten het servicegebied gaat wonen is niet zo relevant voor TS in deze.ciske schreef:Lezen Emmy, ADSL staat er bij, moet ik voor jou alles spellen?
Zeker weten van wel, als er geen ziggo te krijgen is , dan is dat wel reden om te ontbinden.Overigens is het verhuizen buiten het servicegebied, géén reden om tot ontbinding van een contract over te gaan voor een Ziggo
Dan ben ik benieuwd naar je onderbouwing, aangezien ik van consuwijzer.nl, op precies deze vraag, het antwoord kreeg dat verhuizing buiten het servicegebied géén wettelijke reden tot ontbinding is.ciske schreef:Zeker weten van wel, als er geen ziggo te krijgen is , dan is dat wel reden om te ontbinden.Overigens is het verhuizen buiten het servicegebied, géén reden om tot ontbinding van een contract over te gaan voor een Ziggo
Maar zoals ik al zei, Ziggo, waar ik het heb zien staan in de voorwaarden, en vermoedelijk nog meer providers, doen het wel. Dat is dus een stukje coulance/slim zakendoen/klantvriendelijkheid van hun, maar geen recht van de consument.
Ik hoef niks te onderbouwen. Waar je geen ziggo kan krijgen, kan er ook niet geleverd worden.