Wat betreft legiolease kan de rechter het volgende beslissen:
1) Nederlanders zijn echte kooplui die risico's nemen om hoge rendementen te halen. Af en toe zien ze een buitenkansje en proberen dat uit te buiten. Soms gaat het mis, maar de echte Nederlander gaat verder met zijn noeste arbeid om zijn rijkdom te vergaren. Deze mentaliteit bracht Nederland grote voorspoed gedurende de Gouden Eeuw en daarna. Daarom moet Dexia vrijgesproken worden.
2) Nederlanders zijn dom en moeten tegen zichzelf in bescherming worden genomen. Als ze risico's verkeerd inschatten, dan gaan ze meteen janken en rechtszaken aanspannen. Ze moeten getroost worden en compensatie krijgen. Het is toch niet hun schuld dat ze analfabeet zijn en de prospectussen niet kunnen lezen. Dus Dexia moet bloeden. Hoe is het toch mogelijk dat Nederland zichzelf nog niet verkwanseld heeft? (of misschien is dat al gebeurd, maar heb ik dat nog niet door).
Zelf heb ik alle foldertjes van Legiolease altijd direct bij het oud papier gegooid. Het was toch overduidelijk welke risico's je zou gaan nemen als je een Legiolease product aanschafte. Feitelijk, als Dexia wordt veroordeeld, dan wordt ik tevens gestraft voor mijn goede verstand. Immers, ik had dan, welliswaar achteraf gezien, risicoloos in een risicovol produkt kunnen stappen, met het vooruitzicht op hoge rendementen (de natte droom van iedere "echte" belegger).
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Eigen schuld dikke bult
Re: Eigen schuld dikke bult
Tja,
wijs besluit man. Maar er zijn nogal wat slachtoffers van directe sales methoden. Dan moet je sterk in je schoenen staan. Die mensen spreek ik regelmatig. Die zijn echt het slachtoffer. Die mensen zouden 100% vergoed moeten worden....
wijs besluit man. Maar er zijn nogal wat slachtoffers van directe sales methoden. Dan moet je sterk in je schoenen staan. Die mensen spreek ik regelmatig. Die zijn echt het slachtoffer. Die mensen zouden 100% vergoed moeten worden....
Ik begrijp dat vele personen onder valse voorwendselen door financiele adviseurs een aandelenlease produkt is aangesmeerd waarvan de risico's niet geheel duidelijk gemaakt zijn. Velen zijn hierdoor aan de bedelstaf geraakt. Kan Dexia worden veroordeeld tot het terugbetalen van alle gemaakte verliezen? Ik persoonlijk denk van niet. Verkeersslachtoffers gaan immers ook niet Koninklijke Olie aanklagen, omdat ze gedupeerd zijn door voertuigen die op hun brandstof rijden. Het is echter makkelijker om 1 grote zondebok te kiezen en aan te klagen dan die vele vervloekte financiele adviseurs, waarvan natuurlijk een groot aantal met de Noorderzon vertrokken is. Ik denk dat de rechter zal uitspreken dat Dexia niet schuldig is, maar de financiele tussenpersonen die geen goede informatie hebben verstrekt. Maar ja, die staan helaas nog niet in groten getale in het beklaagdenbankje.
Ja als jij het zegt zal het wel zo zijn belegger
sommige hebben liever een dikke balk ben jij ook zo'n dwalende met een splinter in je oog belegger?
-
Laat ik ook even mijn zegje doen. Mijn verzekerings adviseur kwam destijds ook met het Legio aandelen plan. Over het algemeen zijn het zeer goede adviezen die hij geeft. Mij is verteld dat over een bepaalde periode van inleg er een winstdeling zou worden uitgekeerd, afhankelijk van de op dat moment geldende koers. Na de looptijd zou in ieder geval de totale inleg beschikbaar komen met een extra winst van tussen de 6 en 8%, wat hoger is dan een normale spaarrekening. Over enig risico is nooit gesproken en dat het zou gaan om geleend geld was totaal onbekend! Ik zelf was er niet in geïnteresseerd omdat gezien mijn leeftijd ik de looptijd nooit zou kunnen vol maken. Mijn zoon vond het wel een goede belegging voor een eventuele oude dags voorziening. Nu moet hij echter gaan betalen voor iets waarvan waarschijnlijk nooit meer iets terug komt. Ook is mij een geval bekend van een oude man die iets voor zijn kleinkinderen opzij had gezet en omdat hij het beste wilde, heeft ook hij zich in het Legio lease avontuur gestort zodat zijn geld weg is en de kleinkinderen met een enorme restschuld opgezadelt zitten. Men kan dit niet de deelnemers aanrekenen, maar wel de aanbieders van het product. Nogmaals het is echt geen eigen schuld geweest dat men willens en wetens in een risicovol product heeft deelgenomen, maar gewoon een gebrek aan voorlichting. En daar wil ik het bij laten.
Vr. Gr. Hans.
Vr. Gr. Hans.