LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanleggen glasvezel

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Har06

Re: Aanleggen glasvezel

Ongelezen bericht door Har06 »

ciske schreef:
bij een nieuwbouw wordt de kabel of glasvezel tot in de meterkast gelegd binnen de grondprijs,verdere acties moeten betaald worden.
Onzin, als ik nu glasvezel zou willen ( wat ik niet wil) , zou het aanleggen binnen gratis zijn.
Ik heb zelfs de kabel nog buiten in de tuin er uit steken.
Citaat zal wel kloppen als er een abbo afgesloten is en men in de straat met werkzaamheden bezig is, achteraf je aanmelden levert extra kosten op met wel of geen kabel in de tuin, ook voor voorstaande moet iemand goedkeuring gegeven hebben, men gaat NIET zonder goedkeuring een kabel onder het huis doorspuiten en grondwerk verrichten :?:

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Citaat zal wel kloppen als er een abbo afgesloten is en men in de straat met werkzaamheden bezig is, achteraf je aanmelden levert extra kosten op met wel of geen kabel in de tuin, ook voor voorstaande moet iemand goedkeuring gegeven hebben, men gaat NIET zonder goedkeuring een kabel onder het huis doorspuiten en grondwerk verrichten
Har....als je iets niet weet, bemoei je dan niet in een topic., je kletst weer uit je nek.

Er zijn geen werkzaamheden in mijn straat...de kabel ligt er al, je bemoeizucht is storend.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Aanleggen van glasvezel is een gigantisch gezeur (weet ik uit ervaring). En je houdt er een lelijk plastic kastje in je woonkamer aan over. Verder heb je er niks aan want glasvezel is duur terwijl VDSL2 (ADSL opvolger) prima volstaat.

ciske

terwijl VDSL2 (ADSL opvolger) prima volstaat.
Nou die is ook niet goedkoop zag ik. dan is kabel voordeliger.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

ciske schreef:
Maar laat de glasvezel wel binnen brengen, je hoeft er geen gebruik van te maken.
Hierdoor voorkom je extra kosten achteraf.
Hier bij ons wordt er gezegd, geen kosten voor in huis brengen als je het nog niet hebt, ik persoonlijk geloof dat niet zo.
Dat klopt anders wel degelijk. Ik heb hier een glasvezelaansluiting, keurig afgemonteerd in de woonkamer. En dat kostte ons niks tijdens de initiële uitrol, zoals beloofd.

Als je het naderhand alsnog wilt hebben, moet men apart voor jou een sleuf graven tot aan de gevel, er doorheen met de kabel, dit weer afwerken, en vervolgens de glasvezelverbinding netjes in huis afmonteren. Dát kost je dan uiteraard wel geld.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

ciske schreef:
Waar zag je dat?

EagleOne2002

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

Bob Schurkjens schreef:Aanleggen van glasvezel is een gigantisch gezeur (weet ik uit ervaring). En je houdt er een lelijk plastic kastje in je woonkamer aan over. Verder heb je er niks aan want glasvezel is duur terwijl VDSL2 (ADSL opvolger) prima volstaat.
Tenzij je een goede provider uitkiest.
Glasvezel zelf is goedkoop, de aanbieders maken het duur, zoals altijd ;)

ciske

Bob Schurkjens schreef:
ciske schreef:
Waar zag je dat?

Op google , dan type je VDSL2 in , en dan kom je op verschillende sites, waaronder ook KPN, 65 euries was het goedkoopste.

ciske

Als je het naderhand alsnog wilt hebben, moet men apart voor jou een sleuf graven tot aan de gevel, er doorheen met de kabel, dit weer afwerken, en vervolgens de glasvezelverbinding netjes in huis afmonteren. Dát kost je dan uiteraard wel geld.
Dit klopt niet, als ik het wel zou willen ( maar ik wil het niet) , dan wordt het gratis tot in huis gelegd, kosten 0,0.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

ciske schreef:
Dit klopt niet, als ik het wel zou willen ( maar ik wil het niet) , dan wordt het gratis tot in huis gelegd, kosten 0,0.
Hier was dat niét zo, alleen tijdens de initiële uitrol, dus tijdens het leggen van de glasvezelkabel in het trottoir, was de huisaansluiting gratis. Blijkbaar verschilt dat ook nog weer per gemeente? Overigens wordt in de eerste post gesproken over het verplaatsen van de glasvezelaansluiting, wat volgens mij subtiel anders is dan het aanleggen van een huisaansluiting.

Als men de al bestaande aansluiting wilt verplaatsen van zeg de woonkamer naar de meterkast, is het nog weer een ander verhaal.

ciske

Tja bovenstaande beweer ik al een week, er zijn uiteraard altijd uitzonderingen zoals te lezen in deze topic
Nog 1 keer op dat slappe geklets van je in te gaan Har... je bent en vervelend en iets wat bij jou niet aanwezig is , kan je geen oordeel over geven.

ciske

@EagleOne2002
Zegt jou de provider van glasvezel die hier op het forum voorkomt iets? die van XMS?

EagleOne2002

ciske schreef:@EagleOne2002
Zegt jou de provider van glasvezel die hier op het forum voorkomt iets? die van XMS?
Nee niet echt, maar kijk zelf eens http://xmsnet.nl/
;)

ciske

EagleOne2002 schreef:
ciske schreef:@EagleOne2002
Nee niet echt, maar kijk zelf eens http://xmsnet.nl/
;)
:lol: Mij zegt het niks , maar omdat jij in dat werk zit dacht ik van ..wie is dat , had er nog niet van gehoord.

EagleOne2002

Dit is een van de providers die zich op enkele plaatsen aanbieden.
De plaatsen die ik tot dusver heb gehad kwamen hun niet in voor :lol:
Maar goed misschien hebben hun wel leuke aanbiedingen wie weet.
;)

Gesloten