LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN Internet - Oplichterspraktijken?!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
hans.gb
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jul 2012 16:41

KPN Internet - Oplichterspraktijken?!

Ongelezen bericht door hans.gb »

Een korte tijd geleden een jaarcontract bij KPN afgesloten voor alles in één standaard met TOT 40 mbit Internet. Nu komt de snelheid hier in huis niet hoger dan 13 mbit dus reden om te bellen met KPN Klantenservice. Krijg ik iemand aan de telefoon die mij wist uit te leggen dat ik te ver van de centrale woon (Wat een verassing!), namelijk drie kilometer waar maximaal twee wenselijk is. Omdat ik aangaf mijn contract direct te willen beëindigen werd ik doorverbonden met een aardige klinkende vrouw. Deze wist mij te vertellen dat ik dus tot 40 mbit kan ontvangen en in verhouding tot het lagere pakket (8 mbit) met 13 mbit netjes er tussen in zit.

Verlagen is mogelijk, maar dan moet ik gelijk een nieuw contract voor een jaar afsluiten, iets wat ik dan ook NOOIT meer zal doen. Ik geloof meteen dat KPN alles netjes heeft uitgelegd in de algemene voorwaarden, waardoor ik geen voet heb om op te staan. Maar in mijn ogen blijft het gewoon pure oplichting.

Tenslotte, stel dat ik voor het lagere pakket had gekozen, waarbij ik tot maximaal 8 mbit internet ontvang. Eén tv met interactieve televisie vreet al ongeveer tot 600 kb, heb ik twee televisies wordt dit 1,2 mb, dus meer dan wat ik MAXIMAAL kan ontvangen. Ik ben eigenlijk reuze benieuwd of het dan mogelijk is om tv te kijken.

Conclusie: NOOIT MEER KPN! (Gewoon Ziggo!)

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: KPN Internet - Oplichterspraktijken?!

Ongelezen bericht door ciske »

Stuur KPN een aangetekende brief op , waar in je ze in gebreke stelt en dat je om die redenen , geen diensten van hun af wilt nemen.
Zet er voor de zekerheid 7 dagen om te reageren op.

Denk toch dat je voor die mindere snelheid zal moeten gaan, maar goed ...niet geschoten is altijd mis.

succes.

lexiade
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jan 2006 12:40

Re: KPN Internet - Oplichterspraktijken?!

Ongelezen bericht door lexiade »

KPN benaderde mij per telefoon met hetzelfde abonnement omdat ik alleen internet en telefoon heb van kpn werd mij een 3 maanden gratis een verhoogde snelheid internet aangeboden ik had een abonnement van 8mb,(25 euro) kreeg een nieuwe snellere modem en na 3 maanden kon ik besluiten om voor 10 euro meer voor de hoge snelheid te kiezen of mijn huidige 8 Mbps te behouden, de nieuwe modem mocht ik gewoon blijven gebruiken,mijn snelheid is momenteel 22,59 Mbps bedraad, wieweet gaat het nog veranderen,de snelheid op de laptop is lager omdat dit draadloos is, wat ik niet begrijp is dat ze niet gewoon adverteren met een snelheid van 20Mbps dit komt reëler over dan die 40 Mbps die je nooit krijgt.

dorsman
Berichten: 52
Lid geworden op: 03 mei 2007 14:27

Re: KPN Internet - Oplichterspraktijken?!

Ongelezen bericht door dorsman »

Helaas is ADSL nog steeds beperkt in de snelheid, die bereikt kan worden. Tele2 levert 20 MB max, maar ik haal 16 MB. Had tijdelijk 50 MB, maar kwam niet verder dan 32 MB, maar de faxlijn deed het niet meer, omdat het nieuwe modem de faxprotocollen niet kan verwerken.

Een overstap naar de kabel van UPC geprobeerd, maar UPC weigert antwoord te geven op de vraag of hun modem wel de faxprotocollen kan verwerken.

Resultaat : satellietschotel genomen met perfecte kwaliteit en bij Tele2 gebleven met 20 MB. Doet de fax het tenminste.

Overstappen naar KPN - nu een weekenddeal ;-) - heeft geen zin, want hun 40 MB wordt ook niet gegarandeerd en als er dan 2 HD TV op moeten draaien, hou je geen bandbreedte voor je PC over.

Als ik een auto koop, mag ik verwachten, dat hij gegarandeerd kan rijden. Neem ik een alles-in-een pakket met ADSL dan moet ik hopen, dat het werkt. Dat is geen echte GOEIE DEAL

Gesloten