LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] All in house/service meubel garantie?Ervaring?
All in house/service meubel garantie?Ervaring?
Wij gaan een dezer dagen een bank halen (weten al welke) bij Tilders in Wijchen. Daar werd gesproken over het "all in house service pakket". Dit zou de garantie verlengen met 2 jaar en heeft wat extra voordelen (zeker met 2 kleine kinderen) die normaal niet onder de garantie vallen oa vlekbehandeling, opvulling kussen etc. Kosten zijn iets van 45 per zitting.
Klinkt erg interresant maar nazoeken op internet leert dat er nergens voorwaarden te vinden zijn. Ik bel dan maar het nummer op het foldertje, de medewerker geeft aan dat de voorwaarden in de folder staan die de winkel heeft.....Ook de winkel heeft enkel het foldertje (wat ik al heb) en meer niet. Zij hebben geen (specifieke) voorwaarden. Dat wekt vraagtekens op bij mij.
Ik heb ze dus maar geemaild om te vragen of ze mij kunnen voorzien van die voorwaarden.
Kent iemand toevallig de werkwijze van all in house of heeft iemand de voorwaarden?
All in house valt onder Oranje BV waaronder ook Furniture Repair Centre (FRC)valt. Het pakket koop je dus onder de naam all in house, servicemedewerkers zouden FRC zijn die komen als er vlekken, klachten e.d. zijn.
Ook van FRC geen voorwaarden trouwens...nog meer vraagtekens komen op.
Ik vind het vreemd als meerdere bedrijven (zo komt het over) samenwerken maar wel onder het zelfde bedrijf werken (zelfde nummer, adres e.d.). Lijkt mij dan in principe hetzelfde bedrijf enkel rechtsgeldig heel anders, toch?
Maar misschien ligt het wel aan mij en kan iemand mij helpen. Ik hoor het graag.
Klinkt erg interresant maar nazoeken op internet leert dat er nergens voorwaarden te vinden zijn. Ik bel dan maar het nummer op het foldertje, de medewerker geeft aan dat de voorwaarden in de folder staan die de winkel heeft.....Ook de winkel heeft enkel het foldertje (wat ik al heb) en meer niet. Zij hebben geen (specifieke) voorwaarden. Dat wekt vraagtekens op bij mij.
Ik heb ze dus maar geemaild om te vragen of ze mij kunnen voorzien van die voorwaarden.
Kent iemand toevallig de werkwijze van all in house of heeft iemand de voorwaarden?
All in house valt onder Oranje BV waaronder ook Furniture Repair Centre (FRC)valt. Het pakket koop je dus onder de naam all in house, servicemedewerkers zouden FRC zijn die komen als er vlekken, klachten e.d. zijn.
Ook van FRC geen voorwaarden trouwens...nog meer vraagtekens komen op.
Ik vind het vreemd als meerdere bedrijven (zo komt het over) samenwerken maar wel onder het zelfde bedrijf werken (zelfde nummer, adres e.d.). Lijkt mij dan in principe hetzelfde bedrijf enkel rechtsgeldig heel anders, toch?
Maar misschien ligt het wel aan mij en kan iemand mij helpen. Ik hoor het graag.
Re: All in house/service meubel garantie?Ervaring?
Je weet veel meer dan de gemiddelde consument. Ben je wel een consument ?DennisT schreef:Wij gaan een dezer dagen een bank halen (weten al welke) bij Tilders in Wijchen. Daar werd gesproken over het "all in house service pakket". Dit zou de garantie verlengen met 2 jaar en heeft wat extra voordelen (zeker met 2 kleine kinderen) die normaal niet onder de garantie vallen oa vlekbehandeling, opvulling kussen etc. Kosten zijn iets van 45 per zitting.
Klinkt erg interresant maar nazoeken op internet leert dat er nergens voorwaarden te vinden zijn. Ik bel dan maar het nummer op het foldertje, de medewerker geeft aan dat de voorwaarden in de folder staan die de winkel heeft.....Ook de winkel heeft enkel het foldertje (wat ik al heb) en meer niet. Zij hebben geen (specifieke) voorwaarden. Dat wekt vraagtekens op bij mij.
Ik heb ze dus maar geemaild om te vragen of ze mij kunnen voorzien van die voorwaarden.
Kent iemand toevallig de werkwijze van all in house of heeft iemand de voorwaarden?
All in house valt onder Oranje BV waaronder ook Furniture Repair Centre (FRC)valt. Het pakket koop je dus onder de naam all in house, servicemedewerkers zouden FRC zijn die komen als er vlekken, klachten e.d. zijn.
Ook van FRC geen voorwaarden trouwens...nog meer vraagtekens komen op.
Ik vind het vreemd als meerdere bedrijven (zo komt het over) samenwerken maar wel onder het zelfde bedrijf werken (zelfde nummer, adres e.d.). Lijkt mij dan in principe hetzelfde bedrijf enkel rechtsgeldig heel anders, toch?
Maar misschien ligt het wel aan mij en kan iemand mij helpen. Ik hoor het graag.
Re: All in house/service meubel garantie?Ervaring?
Ik ben zeker een consument, enkel wel kritisch. Het gaat tenslotte om een hoop geld. Ik zelf heb in het verleden (bijbaantje) in wit en bruingoed als verkoper gewerkt en weet hoe dat ongeveer gaat met 'extra verzekeringen'. Sommige zijn de moeite waard en sommige niet, iets wat je voornamelijk uit de voorwaarden en ervaringen van anderen kunt halen.
De bank komt er dan zowieso enkel is de vraag of ik de extra service wil en of die nodig is. Wil niet meer geld uitgeven dan nodig is. Met een beetje 'googlen'kom je er gauw achter dat er veel speelt over behandelingen voor meubels. Maar over all in hous vind je niet zo heel veel.
Een uurtje zoeken op het internet en bellen levert je dan heel veel informatie op maar toch niet de informatie die ik zoek, de voorwaarden e.d.
Kun jij me eraan helpen?
De bank komt er dan zowieso enkel is de vraag of ik de extra service wil en of die nodig is. Wil niet meer geld uitgeven dan nodig is. Met een beetje 'googlen'kom je er gauw achter dat er veel speelt over behandelingen voor meubels. Maar over all in hous vind je niet zo heel veel.
Een uurtje zoeken op het internet en bellen levert je dan heel veel informatie op maar toch niet de informatie die ik zoek, de voorwaarden e.d.
Kun jij me eraan helpen?
Re: All in house/service meubel garantie?Ervaring?
http://www.sofano.nl/content/11-all-in-house
2e hit op google.
en hier de folder, staat ook alles in.
http://www.promswonen.nl/folders/27-all ... eplan.html
Succes !
2e hit op google.
en hier de folder, staat ook alles in.
http://www.promswonen.nl/folders/27-all ... eplan.html
Succes !
Re: All in house/service meubel garantie?Ervaring?
Bedankt voor het zoeken maar al die info heb ik. De 2e hit van google is enkel de simpele versie van de folder. In het foldertje, zowel papieren (papieren versie heb ik in handen) als digitale versie (2e link) wordt gesproken over de servicevoorwaarden. Maar die servicevoorwaarden zijn dus nergens te vinden en worden mij ook (nog) niet aangeboden door allinhouse.
De vraag blijft dus bestaan, wat zijn de servicevoorwaarden en waar kun je die vinden/lezen?
De vraag blijft dus bestaan, wat zijn de servicevoorwaarden en waar kun je die vinden/lezen?
Re: All in house/service meubel garantie?Ervaring?
Succes met zoeken hoor.
Re: All in house/service meubel garantie?Ervaring?
Ik heb de vooraarden gelezen zoals vermeld in de link hierboven. Ze staan vol met vaagheden en algemeenheden. Alles in het belang van de aanbieder van dit produkt. Je hebt als het erop aankomt weinig om je aan vast te houden.
Met dit soort verzekeringen speelt men in op de onzekerheid van de consument.
Uw bedenkingen zijn terecht.
Met dit soort verzekeringen speelt men in op de onzekerheid van de consument.
Uw bedenkingen zijn terecht.
Re: All in house/service meubel garantie?Ervaring?
Een kleine update:
Ik wederom contact gezocht met een aantal vragen. Na een aantal dagen heb ik van de algemeen directeur een antwoord ontvangen die op een aantal punten wel verheldering bieden.
Daarnaast geeft hij o.a. aan dat alle voorwaarden in de informatie staat zoals ik die al eerder (en die ook hierboven wordt weergeven in de links) heb ontvangen. Ook heb ik een garantiecertificaat gelezen die wat extra uitleg biedt. Maar dat zou alles zijn.
Naar zijn mening is het voldoende om alles duidelijk over te brengen en wat er verder niet aan duidelijk is vind hij vreemd, ze zijn tenslotte toch in het Nederlands?
Concluderend adviseert hij mij:
Mijn tip aan u is:, koopt u vooral geen All in House service, want ik ben er van overtuigd dat wij ook in de toekomst voor u weinig goeds kunnen doen.[/i]
Kan ik daaruit concluderen dat All in House niet voor kritische consumenten is? Ik heb iig deze vraag gesteld maar nog geen antwoord mogen ontvangen (ik wacht dus nog af).
Ik wederom contact gezocht met een aantal vragen. Na een aantal dagen heb ik van de algemeen directeur een antwoord ontvangen die op een aantal punten wel verheldering bieden.
Daarnaast geeft hij o.a. aan dat alle voorwaarden in de informatie staat zoals ik die al eerder (en die ook hierboven wordt weergeven in de links) heb ontvangen. Ook heb ik een garantiecertificaat gelezen die wat extra uitleg biedt. Maar dat zou alles zijn.
Naar zijn mening is het voldoende om alles duidelijk over te brengen en wat er verder niet aan duidelijk is vind hij vreemd, ze zijn tenslotte toch in het Nederlands?
Concluderend adviseert hij mij:
Mijn tip aan u is:, koopt u vooral geen All in House service, want ik ben er van overtuigd dat wij ook in de toekomst voor u weinig goeds kunnen doen.[/i]
Kan ik daaruit concluderen dat All in House niet voor kritische consumenten is? Ik heb iig deze vraag gesteld maar nog geen antwoord mogen ontvangen (ik wacht dus nog af).
Re: All in house/service meubel garantie?Ervaring?
U was vanaf het begin op zoek naar een stok om mee te slaan.
En wanneer je maar goed zoekt zul je die altijd vinden.
Een heel goed advies van die directeur. Wanneer je er geen vertrouwen in hebt moet je er lekker niet aan beginnen.
Simpel toch ?
En wanneer je maar goed zoekt zul je die altijd vinden.
Een heel goed advies van die directeur. Wanneer je er geen vertrouwen in hebt moet je er lekker niet aan beginnen.
Simpel toch ?
Re: All in house/service meubel garantie?Ervaring?
Ik was juist niet op zoek naar een stok om mee te slaan, integendeel zelfs.Ik wilde enkel de uitleg en voorwaarden die mij helderheid geven over het product, stiekem hadden we al besloten om het product te nemen totdat ik thuis op zoek ging naar meer informatie en ik met meer vragen uit die zoektoch kwam dan erin ging.crazyme schreef:U was vanaf het begin op zoek naar een stok om mee te slaan.
En wanneer je maar goed zoekt zul je die altijd vinden.
Een heel goed advies van die directeur. Wanneer je er geen vertrouwen in hebt moet je er lekker niet aan beginnen.
Simpel toch ?
En daar waar ik overkom als iemand die enkel op zoek is naar de zogenaamde "stok om te slaan" hoop ik nu dat ook gerectificeerd te hebben. Ik ben het verder wel met je eens (en zo ook in de context van de directeur), als men iets zoekt kan men altijd wat vinden (niet voor niets een spreekwoord). Maar ik zit dus niet zo in elkaar. Ik geloof namelijk wel in de producten (iig een aantal die ik zelf ervaren heb) van Oranje BV. Ik ben daar lovend over en hoop eigenlijk deze ook te krijgen van All in House.
Daarnaast wil ik ook duidelijk maken dat ik verder ook geen probleem of (negatieve) ervaring heb met All in House maar dat ik puur op zoek ben naar duidelijkheid die mij ervan kan overtuigen dat het iets is wat wij nodig hebben.
Re: All in house/service meubel garantie?Ervaring?
Mij heb je niet overtuigd. Maar dat hoeft ook niet.
Re: All in house/service meubel garantie?Ervaring?
Beste DennisT,
Kunt u ondertussen al meer vertellen? Heeft u het wel genomen en hoe bevalt het?
Wij staan nu ook op het punt een nieuwe bank te kopen al dan niet/ wel met all in House.
Op de huidige banken hebben wij een Protexx behandeling (met certificaat) maar dat werkt hier voor geen meter en je trekt dan aan het korstte eind.
Wat mij met name bij All in House 'trekt' is het opvullen van kussen en evt. straktrekken bij plooien tot 5 jaar na aankoop. Maar...... We hebben een nieuwbouwwoning en helaas enorm veel ervaringen met dingen die niet helemaal gingen zoals het hoort.
Als je er dan iemand bij haalt hoor je alleen maar 'valt binnen de marges' en daar kunnen we niks aan doen
Er staat in de folder 'overmatig inzakken'. Dit is echter zo'n ruim/ vaag begrip. Wat is overmatig. Ik ben door de eerdere ervaringen bang dat ze dan toch weer alles gooien op de marges/ vage begrippen...
Nu ben ik me dus aan het afvragen/ inlezen hoe dat met All in House zit? Als je ze belt, krijg je dan ook te horen 'dat kan gebeuren, dus valt binnen de marges, helaas pindakaas?'
Van de andere kant; er zijn toch niet zoveel bedrijven die die all in House services aanbieden als het 'oplichters' zouden zijn?
Wie heeft er ondertussen al ervaringen met All in House?
Alvast bedankt.
Kunt u ondertussen al meer vertellen? Heeft u het wel genomen en hoe bevalt het?
Wij staan nu ook op het punt een nieuwe bank te kopen al dan niet/ wel met all in House.
Op de huidige banken hebben wij een Protexx behandeling (met certificaat) maar dat werkt hier voor geen meter en je trekt dan aan het korstte eind.
Wat mij met name bij All in House 'trekt' is het opvullen van kussen en evt. straktrekken bij plooien tot 5 jaar na aankoop. Maar...... We hebben een nieuwbouwwoning en helaas enorm veel ervaringen met dingen die niet helemaal gingen zoals het hoort.
Als je er dan iemand bij haalt hoor je alleen maar 'valt binnen de marges' en daar kunnen we niks aan doen
Er staat in de folder 'overmatig inzakken'. Dit is echter zo'n ruim/ vaag begrip. Wat is overmatig. Ik ben door de eerdere ervaringen bang dat ze dan toch weer alles gooien op de marges/ vage begrippen...
Nu ben ik me dus aan het afvragen/ inlezen hoe dat met All in House zit? Als je ze belt, krijg je dan ook te horen 'dat kan gebeuren, dus valt binnen de marges, helaas pindakaas?'
Van de andere kant; er zijn toch niet zoveel bedrijven die die all in House services aanbieden als het 'oplichters' zouden zijn?
Wie heeft er ondertussen al ervaringen met All in House?
Alvast bedankt.
Re: All in house/service meubel garantie?Ervaring?
De firma Oranje heeft een goede reputatie binnen de branche en zij kunnen veel repareren cq reinigen.
Hun garantieplan is zeker geen 'kat in de zak' maar biedt uiteraard geen absolute garantie. Gestoffeerde zitmeubelen zijn niet van beton en bepaalde toleranties zijn onvermijdelijk.
De opmerking van de directeur kan ik mij goed inbeelden. Bepaalde consumenten zijn niet te tevreden te stellen. Consumenten kunnen kiezen, maar bedrijven hebben gelijktijdig het recht hun klanten te kiezen.
Hun garantieplan is zeker geen 'kat in de zak' maar biedt uiteraard geen absolute garantie. Gestoffeerde zitmeubelen zijn niet van beton en bepaalde toleranties zijn onvermijdelijk.
De opmerking van de directeur kan ik mij goed inbeelden. Bepaalde consumenten zijn niet te tevreden te stellen. Consumenten kunnen kiezen, maar bedrijven hebben gelijktijdig het recht hun klanten te kiezen.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 09 jan 2014 16:06
Re: All in house/service meubel garantie?Ervaring?
Koop niet een all in service van all in house. Had een afspraak gemaakt voor vullen zitting, door een noodgeval kon ik plots niet thuis zijn toen de monteur langs zou komen. Nu ik een tijd later weer bel voor de service rekenen ze 50 euro voor het voorrijden. Dit is te belachelijk voor worden, bij aanschaf 225 euro betaald, na 2,5 jaar nog geen gebruik van gemaakt en dan 50 euro voorrijkosten vragen.
Laatst gewijzigd door Radar op 10 jan 2014 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: ongefundeerd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: ongefundeerd.
Re: All in house/service meubel garantie?Ervaring?
U was er niet tijdens een afspraak. Dan is het toch normaal dat die extra kosten in rekening worden gebracht ?Allinhousesucks schreef:Had een afspraak gemaakt voor vullen zitting, door een noodgeval kon ik plots niet thuis zijn toen de monteur langs zou komen. Nu ik een tijd later weer bel voor de service rekenen ze 50 euro voor het voorrijden.
Dat werkt bij de tandarts ook zo hoor. No-show = dokken.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 09 jan 2014 16:06
Re: All in house/service meubel garantie?Ervaring?
Ten eerste is het een totaal verkeerde vergelijking die je stelt, de tandarts is een service waarvoor ik betaal voor wat de tandarts uitvoert. Als ik twee x bij die tandarts zou komen voor een behandeling betaal ik 2 x een bedrag voor de behandelingen.
Als ik een serviceovereenkomst afsluit voor schades, garanties etc, ga ik een overeenkomst aan dat als ik een beschadiging op de bank heb all in house langs komt. Dit kan meerdere malen voorkomen in de 3 jaar, daar sluit je de overeenkomst voor af. Hiervoor betaal je 1 bedrag, in mijn geval 225 euro. Dus als ik nu bel voor een andere schade dan bij de "no show", zal All in house langs moeten komen zonder voorrijkosten.
Ten tweede ben je verplicht in de voorwaarde te vermelden dat er voorrijkosten ontstaan bij een volgende afspraak na het annuleren van een afspraak op korte termijn. Dit heeft All in House niet aangezien ze geen echte voorwaarden hebben aangezien bij aankoop dit niet vermeld staat op het certificaat.
Kortom is het te belachelijk voor woorden dat ze zo met hun klanten omgaan en sommige situaties niet beter in kunnen schatten. Het laatste woord is hier nog niet over gezegd aangezien ze wettelijk gezien niet in hun recht staan.
(Stel je voor dat de ANWB voorrijkosten vraagt bij de volgende situatie als de auto het plots weer doet net voordat ze aankomen. Aangezien dit wel een vergelijkbaar servicecontract is, past deze beter ipv je tandarts voorbeeld)
Als ik een serviceovereenkomst afsluit voor schades, garanties etc, ga ik een overeenkomst aan dat als ik een beschadiging op de bank heb all in house langs komt. Dit kan meerdere malen voorkomen in de 3 jaar, daar sluit je de overeenkomst voor af. Hiervoor betaal je 1 bedrag, in mijn geval 225 euro. Dus als ik nu bel voor een andere schade dan bij de "no show", zal All in house langs moeten komen zonder voorrijkosten.
Ten tweede ben je verplicht in de voorwaarde te vermelden dat er voorrijkosten ontstaan bij een volgende afspraak na het annuleren van een afspraak op korte termijn. Dit heeft All in House niet aangezien ze geen echte voorwaarden hebben aangezien bij aankoop dit niet vermeld staat op het certificaat.
Kortom is het te belachelijk voor woorden dat ze zo met hun klanten omgaan en sommige situaties niet beter in kunnen schatten. Het laatste woord is hier nog niet over gezegd aangezien ze wettelijk gezien niet in hun recht staan.
(Stel je voor dat de ANWB voorrijkosten vraagt bij de volgende situatie als de auto het plots weer doet net voordat ze aankomen. Aangezien dit wel een vergelijkbaar servicecontract is, past deze beter ipv je tandarts voorbeeld)
Re: All in house/service meubel garantie?Ervaring?
Ja, wanneer je niet snapt dat een bedrijf onnodige kosten doorberekent houdt de discussie natuurlijk snel op.
Veel succes met boos zijn.
Veel succes met boos zijn.
Re: All in house/service meubel garantie?Ervaring?
en als het allemaal niet vermeld is in de AV, dan betaal je toch gewoon niet?
Of zoals de directeur van het "All-In-House"service dinges al zei: "koopt u vooral geen All in House service, want ik ben er van overtuigd dat wij ook in de toekomst voor u weinig goeds kunnen doen."
Of zoals de directeur van het "All-In-House"service dinges al zei: "koopt u vooral geen All in House service, want ik ben er van overtuigd dat wij ook in de toekomst voor u weinig goeds kunnen doen."
Re: All in house/service meubel garantie?Ervaring?
Zinvolle tip wanneer je het al gekocht hebtbokkel schreef:en als het allemaal niet vermeld is in de AV, dan betaal je toch gewoon niet?
Of zoals de directeur van het "All-In-House"service dinges al zei: "koopt u vooral geen All in House service, want ik ben er van overtuigd dat wij ook in de toekomst voor u weinig goeds kunnen doen."
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 04 mar 2014 10:49
Re: All in house/service meubel garantie?Ervaring?
Ook wij hebben een garantie voor 5 jaar gekocht voor de relax stoel van moeder helaas is zij na een jaar gebruik gemaakt te hebben van de stoel overleden.
Deze stoel kostte €1600,-
Bij mijn vraag of de garantie bij doorverkoop overdraagbaar is werd gezegd dat dat niet kon.
Ik heb nooit geen voorwaarde gelezen. Dus weg geld. Let dus op bij aankoop van de garantie bij Allin House
Deze stoel kostte €1600,-
Bij mijn vraag of de garantie bij doorverkoop overdraagbaar is werd gezegd dat dat niet kon.
Ik heb nooit geen voorwaarde gelezen. Dus weg geld. Let dus op bij aankoop van de garantie bij Allin House