LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] loslatende folie keukenkastjes
-
loslatende folie keukenkastjes
Onze keuken is nu ruim 7jr en sindskort beginnen er van 4 frontjes de folie los te laten
Wij hebben contact opgenomen met de winkel waar we de keuken hadden gekocht (onze vorige keuken(vorig huis) kwam daar ook vandaan ,die was goed bevallen dus vandaar naar dezelfde winkel gegaan )
Ik ga hier nog even geen namen noemen van de winkel meer omdat dit toch een euvel is van de fabrikant
Natuurlijk kwam de winkel met de opmerking dat de keuken buiten de garantie valt ,maar ze vertelde me ook dat in die tijd de fabrikanten een nieuw(verkeerd) produkt hebben gebruikt en dat nu pas bij de meeste klanten het euvel begint (ja na de garantieperiode natuurlijk ! van 5jr)
IK vindt dus -nu ze dit bekend maken - dat de fabrikant dan maar voor vervangende kastfrontjes moet zorgen ,of ze opnieuw spuiten ofzo
Nee ze bieden me 20% korting op de nieuwe deurtjes
Ik ga met dit voorstel niet accoord ,vindt het belachelijk dat ik moet opdraaien voor iets wat de fabrikant fout doet!!!!
Buiten de garantie of niet !
Zulke dingen beginnen pas na 6jr ofzo voor te komen dus komen ze er altijd onderuit
Nu zijn het nog 4 frontjes maar de rest zal op den duur ook wel komen
IK ga nu weer niet zoveel geld steken in iets wat mijn fout niet is !
HEt was geen goedkope bouwmarkt keuken ! maar ergens denk je ,de volgende wordt wel een bouwmarktkeuken,heb je er dan ellende mee dan kan ie er gelijk uit
Ik kan niet begrijpen dat als de fabrikant fouten maakt dat wij(de klanten) daarvoor moeten opdraaien !
Wij hebben contact opgenomen met de winkel waar we de keuken hadden gekocht (onze vorige keuken(vorig huis) kwam daar ook vandaan ,die was goed bevallen dus vandaar naar dezelfde winkel gegaan )
Ik ga hier nog even geen namen noemen van de winkel meer omdat dit toch een euvel is van de fabrikant
Natuurlijk kwam de winkel met de opmerking dat de keuken buiten de garantie valt ,maar ze vertelde me ook dat in die tijd de fabrikanten een nieuw(verkeerd) produkt hebben gebruikt en dat nu pas bij de meeste klanten het euvel begint (ja na de garantieperiode natuurlijk ! van 5jr)
IK vindt dus -nu ze dit bekend maken - dat de fabrikant dan maar voor vervangende kastfrontjes moet zorgen ,of ze opnieuw spuiten ofzo
Ik ga met dit voorstel niet accoord ,vindt het belachelijk dat ik moet opdraaien voor iets wat de fabrikant fout doet!!!!
Zulke dingen beginnen pas na 6jr ofzo voor te komen dus komen ze er altijd onderuit
HEt was geen goedkope bouwmarkt keuken ! maar ergens denk je ,de volgende wordt wel een bouwmarktkeuken,heb je er dan ellende mee dan kan ie er gelijk uit
Ik kan niet begrijpen dat als de fabrikant fouten maakt dat wij(de klanten) daarvoor moeten opdraaien !
Re: loslatende folie keukenkastjes
Kom op zeg, de keuken is 7 jaar oud.Elisabeth2 schreef: Ik kan niet begrijpen dat als de fabrikant fouten maakt dat wij(de klanten) daarvoor moeten opdraaien !
Garantie houdt een keer op.
Nieuwe fronten volledig voor rekening van de fabrikant vind ik dan weer wat ver gaan. U heeft immers 7 jaar plezier van uw keuken gehad en een afschrijving vind ik dan best redelijk.. Met volledig nieuwe fronten zou u ook een andere stijl of kleur kunnen kiezen en is het voordeel ook onevenredig.Elisabeth2 schreef:Onze keuken is nu ruim 7jr en sindskort beginnen er van 4 frontjes de folie los te laten
grootste reden dat het folie loslaat is stoom, van de waterkoker of de piepers of het koffiezet apparaat.
Na 7 jaar ga je dat inderdaad echt wel zien.
Geen idee wat de keukenboer echt tegen u verteld heeft, maar mooie korting op deurtjes is echt wel reëel lijkt mij.
Geen idee wat de keukenboer echt tegen u verteld heeft, maar mooie korting op deurtjes is echt wel reëel lijkt mij.
Frantic2 schreef:grootste reden dat het folie loslaat is stoom, van de waterkoker of de piepers of het koffiezet apparaat.
Folie laat ook los op de deur van de koelkast, welke niet in de buurt van deze apparaten staat.
De grootste reden is, dat de folie niet goed geplakt is.
Er zijn vele topic´s en berichten over dit onderwerp, maar je zou op een harde steen moeten bijten, want je krijgt geen gelijk, niet van de leverancier nog van de fabriek.
Neem het aanbod aan, dan heb je tenminste iets terug.
Neen, je hoef niet naar een juridisch loket langs te gaan, want ook daar weten zij niet mee te beginnen.
Waarom: Ervaring!
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... s#p1340234
Lijkt mij een sigaar uit eigen doos: Iedereen kan de deurtjes kopen met 20% korting.mooie korting op deurtjes is echt wel reëel lijkt mij
Op de site van geschillencommissie kun je voorbeeld uitspraken inzien, bijvoorbeeld na 4,5 jaar:en, je hoef niet naar een juridisch loket langs te gaan, want ook daar weten zij niet mee te beginnen.
https://loket.degeschillencommissie.nl/ ... c&cvt=2413
Is er ook een artikel, waar dit zo is uitgevoerd of gedaan?
Als ik het laatste zinnetje , dan ook nog in het klein geschreven zo lees, dan heb ik toch mijn bedenken.
Als ik het laatste zinnetje , dan ook nog in het klein geschreven zo lees, dan heb ik toch mijn bedenken.
Aan de aangeboden informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
hoe weet jij dat ?16again schreef:Lijkt mij een sigaar uit eigen doos: Iedereen kan de deurtjes kopen met 20% korting.mooie korting op deurtjes is echt wel reëel lijkt mij
Het kortingsbeleid lijkt mij per winkel(keten) verschillend.
Keukenconcurrent geeft bij de eerste gelegenheid al 40% maar ikea geeft niets.
-
Als er 20% gegeven wordt op de boekprijs is dat inderdaad een sigaar uit eigen doos. Met een "normale" Duitse keukens van ons zou ik 40% korting geven (klopt ook een beetje met de levensduur van de keuken.
-
Het aloude verhaal van folie keukens, beste mensen koop nou géén folie!! Als u een geprofileerd front wil geef dan iets meer uit voor een lak front, hebt u deze nare problemen ook niet. Het loslaten gebeurd bij ieder merk en bij ieder foliefront! De markt zou hier zelf ook het voortouw in kunnen nemen en de foliefronten niet meer verkopen, wij doen dat al jaren niet meer.
Garanties van fabrikanten zijn doorgaans 5 jaar en op het moment dat je vraagt om een coulanceregeling kijken ze of ze water zien branden.
Als u toch nieuwe fronten wil zou ik alle fronten vervangen voor een lak, melamine of duropal uitvoering. Dit is de enigste oplossing om van het probleem af te komen. Inderdaad zal folie sneller loslaten bij de waterkoker, vaatwasser, oven etc.
Garanties van fabrikanten zijn doorgaans 5 jaar en op het moment dat je vraagt om een coulanceregeling kijken ze of ze water zien branden.
Als u toch nieuwe fronten wil zou ik alle fronten vervangen voor een lak, melamine of duropal uitvoering. Dit is de enigste oplossing om van het probleem af te komen. Inderdaad zal folie sneller loslaten bij de waterkoker, vaatwasser, oven etc.
Als het inderdaad zo is dat er sprake is van een fout van de fabrikant dan is uw garantie niet verlopen. Volgens de nederlandse wet verloopt garantie namelijk helemaal niet. De verkopende partij heeft toegegeven dat er sprake is van een productiefout. Dit betekend dat de keuken geleverd is met een defect. Dat het defect zich pas na zoveel jaar manifesteert doet niets af aan het feit dat de keuken dus destijds niet volgens afspraak is geleverd. U hebt immers niet gevraagd om een keuken met verkeerde, ontoereikende folie met een productiefout.Elisabeth2 schreef:Onze keuken is nu ruim 7jr en sindskort beginnen er van 4 frontjes de folie los te laten
U kunt, het liefst via aangetekende brief, de verkopende partij hierop wijzen, aangeven niet akkoord te gaan met de korting van 20% en kosteloze reparatie eisen. Dat de fabrieksgarantie is verlopen is daarbij niet relevant. De fout zat er in bij levering en dient dus kostenloos verholpen te worden.
Er is al een topic met loslatende folies van keukens.
Daar zijn mensen met suggesties en adviezen, misschien kan je daar iets uit plukken.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 6&start=20
Daar zijn mensen met suggesties en adviezen, misschien kan je daar iets uit plukken.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 6&start=20
-
Crazy me -je naam zegt het al - hoe kan je nou zoiets zeggen ?
als het nu een goedkope bouwmarktkeuken was had je mij niet horen zeuren hoor ,maar dit was geen goedkope keuken !
Trouwens er was en is bekend dat er in die jaren fouten zijn gemaakt in de fabriek ,wees dan een vent en los je eigen fouten op! iedereen kan fouten maken maar laat je klanten niet stikken !
Ik had hiervoor ook een keuken bij dezelfde zaak vandaan ,dat was een hoogglanskeuken ,nooit geen ellende gehad ,was 10jr oud ,zag er nog als nieuw uit ,ik ben altijd zuinig op mn spullen )ik heb nooit geweten van folie over deurtjes ,dacht altijd dat zoiets erop gespoten zou zijn
Als je alles van te voren zou weten ,dat zou handig zijn natuurlijk
7jr ,wat is nou 7jr ? moet je tegenwoordig je keuken om de 5jr vervangen dan ?
als het nu een goedkope bouwmarktkeuken was had je mij niet horen zeuren hoor ,maar dit was geen goedkope keuken !
Trouwens er was en is bekend dat er in die jaren fouten zijn gemaakt in de fabriek ,wees dan een vent en los je eigen fouten op! iedereen kan fouten maken maar laat je klanten niet stikken !
Ik had hiervoor ook een keuken bij dezelfde zaak vandaan ,dat was een hoogglanskeuken ,nooit geen ellende gehad ,was 10jr oud ,zag er nog als nieuw uit ,ik ben altijd zuinig op mn spullen )ik heb nooit geweten van folie over deurtjes ,dacht altijd dat zoiets erop gespoten zou zijn
Als je alles van te voren zou weten ,dat zou handig zijn natuurlijk
7jr ,wat is nou 7jr ? moet je tegenwoordig je keuken om de 5jr vervangen dan ?
En hiermee is weer een diskwalificatie een feit, we leggen gewoon de schuld weer bij de fabrikant.ik heb nooit geweten van folie over deurtjes ,dacht altijd dat zoiets erop gespoten zou zijn
Je hebt trouwens wel meteen een heel grote mond...voor je drie berichtjes....
7 jaar, doei garantie, en eisen doe je maar bij de ijscoman...
Ben zo gek als een deurElisabeth2 schreef:Crazy me -je naam zegt het al - hoe kan je nou zoiets zeggen ?
En voor de rest heb niets meer toe te voegen. ( behalve dan dat het verhaaltje van olaf uit zijn grote duim komt )
Garantie tot in het oneindige, tuurlijk joh. Keep on dreaming.
Olaf verzint dat verhaal niet zomaar, dat is heus wel ergens op gebaseerd:
De garantie is na bijvoorbeeld 3 of 5 jaar verlopen.
Echter, de koper heeft ook na de garantietermijn nog steeds recht op op een deugdelijk product. (conformiteits eis)
Dit recht geldt tijdens de normaal te verwachten levensduur van het product, bij keukenkastjes zal dat zo 10 jaar zijn.
Resteert de vraag welk deel van de schade de winkelier dient te vergoeden.
ipv volledige vergoeding kan rechter/geschillencommissie gedeeltelijk vergoeding toewijzen aan de hand van te verwachten levensduur en de jaren dat product wel in orde was. In dit geval (7 en 10 jaar) kan dat uitkomen op 30% van de kosten voor de winkelier.
Echter, de koper heeft ook na de garantietermijn nog steeds recht op op een deugdelijk product. (conformiteits eis)
Dit recht geldt tijdens de normaal te verwachten levensduur van het product, bij keukenkastjes zal dat zo 10 jaar zijn.
ipv volledige vergoeding kan rechter/geschillencommissie gedeeltelijk vergoeding toewijzen aan de hand van te verwachten levensduur en de jaren dat product wel in orde was. In dit geval (7 en 10 jaar) kan dat uitkomen op 30% van de kosten voor de winkelier.
In dit geval lijkt me dat uitgesloten. Fabrikant en verkoper hebben een productiefout toegegeven. Zij dienen de economische gevolgen voor die fout volledig te dragen. De koper is immers niet voor 30, 50 of welk percentage dan ook verantwoordelijk voor de fout.16again schreef:Olaf verzint dat verhaal niet zomaar, dat is heus wel ergens op gebaseerd:
Nou 16again, is dit onzin of niet ?olaf79 schreef:In dit geval lijkt me dat uitgesloten. Fabrikant en verkoper hebben een productiefout toegegeven. Zij dienen de economische gevolgen voor die fout volledig te dragen. De koper is immers niet voor 30, 50 of welk percentage dan ook verantwoordelijk voor de fout.16again schreef:Olaf verzint dat verhaal niet zomaar, dat is heus wel ergens op gebaseerd:
Ik heb eigenlijk nog niet duidelijk uit het verhaal kunnen opmaken dat zowel fabrikant als verkoper de productiefout hebben toegegeven. Zoals ik het tot nu toe kunnen lezen heeft alleen de winkel beweerd dat het een productiefout is en verschuilt zich verder achter het "garantie is verlopen en productiefout ligt bij de fabrikant" (dit klopt eigenlijk ook al niet, maar goed). De 20% kan ook aangeboden zijn door de fabrikant onder de noemer van coulance en dat zij dus geen productiefout hebben toegegeven.olaf79 schreef:In dit geval lijkt me dat uitgesloten. Fabrikant en verkoper hebben een productiefout toegegeven. Zij dienen de economische gevolgen voor die fout volledig te dragen. De koper is immers niet voor 30, 50 of welk percentage dan ook verantwoordelijk voor de fout.
Ik vrees echter wel dat de winkel dit mondeling tegen TS heeft beweerd. Als TS daadwerkelijk gaat eisen en bv een juridische procedure gaat starten kan de bewering van de winkel wel ineens 'veranderen' in "het is geen productiefout geweest". Bewijslast van non-conformiteit ligt inmiddels bij consument en dat kan het verhaal aardig compliceren. Zoiets is bijna niet aan te tonen en er zijn inmiddels zoveel verhalen over loslatende folie na 7 a 8 jaar dat het bijna als een eigenschap van foliefronten gezien kan worden en dan zou het ineens wel conform zijn.
Ik zou je willen adviseren om eerst bewijs te vergaren. Ik zou kijken of ik de verkoper zou kunnen uitlokken om de bewering schriftelijk te bevestigen. Je zou bijvoorbeeld eerst de volgende brief per gewone post of e-mail sturen naar de verkoper, zodat er geen alarmbellen gaan rinkelen.
Geachte heer, mevrouw,
Op [datum aankoop] kocht ik bij u een keuken. Het betreft een [merknaam en type].
Nu zeven jaar later begint de folie los te laten. Ik heb de keuken normaal gebruikt en vraag me af hoe dit kan? Ik wil u vriendelijk vragen wat u voor mij kunt betekenen?
Ik verzoek u vriendelijk binnen twee weken schriftelijk te reageren op mijn brief.
Met vriendelijke groet
X
En dan kijken of ze reageren met "Dit is een productiefout, maar helaas is de garantie verlopen. Uit coulance bieden wij u een korting van 20% aan."
Geachte heer, mevrouw,
Op [datum aankoop] kocht ik bij u een keuken. Het betreft een [merknaam en type].
Nu zeven jaar later begint de folie los te laten. Ik heb de keuken normaal gebruikt en vraag me af hoe dit kan? Ik wil u vriendelijk vragen wat u voor mij kunt betekenen?
Ik verzoek u vriendelijk binnen twee weken schriftelijk te reageren op mijn brief.
Met vriendelijke groet
X
En dan kijken of ze reageren met "Dit is een productiefout, maar helaas is de garantie verlopen. Uit coulance bieden wij u een korting van 20% aan."
De verkoper moet de deuren kosteloos vervangen indien hier sprake is van non-conformiteit (art. 7:21 BW). Een gebruiksvergoeding is slechts mogelijk wanneer het uitblijven daarvan onredelijk bezwarend is en er aan de eisen van ongerechtvaardigde verrijking is voldaan. Het enkele gebruik van een product is daar onvoldoende voor. (LJN AO8922)Emmy75 schreef:Nieuwe fronten volledig voor rekening van de fabrikant vind ik dan weer wat ver gaan. U heeft immers 7 jaar plezier van uw keuken gehad en een afschrijving vind ik dan best redelijk.. Met volledig nieuwe fronten zou u ook een andere stijl of kleur kunnen kiezen en is het voordeel ook onevenredig.