LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De E-bike Aspiro Hybrid van Giant is een grote ramp.

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
dick45

De E-bike Aspiro Hybrid van Giant is een grote ramp.

Ongelezen bericht door dick45 »

In juli 2011 heb ik de Aspiro Hybrid van Giant aangeschaft, voor een E-bike ziet hij er mooi en sportief uit, om mee te fietsen is een grote ramp en wat Giant in zijn folder beloofd haalt ie bij lange na niet. Tijdens het fietsen heb je het gevoel dat iemand je steeds een zetje geeft en dan weer tegenhoud, bij stilstand voor een stoplicht besluit de fiets uit zichzelf te vertrekken, ook versneld hij zomaar en gedraagd zich als een elec. scooter,er word een acceleratie van 70 km. in normale stand beloofd, hij haalt in de eco-stand nog geen 45 km. op een vlakke weg zonder wind tegen, hij heeft al vele weken bij de dealer gestaan, die is ook wanhopig.
Toch is mijn grootste klacht het gedrag van Giant, ze hebben mij een fiets verkocht van € 1899,- die gebreken vertoond die niet zijn op te lossen, ze willen op geen enkele manier mee werken aan een oplossing, ik heb ze aangetekend een voorstel gedaan om hem om te ruilen voor een gewone tourfiets of een ander type E-bike waar mijn vrouw zonder problemen op rijdt, ze reageren nergens op, het is gewoon schandalig hoe ze met klanten omgaan, mijn vrouw en ik hebben toch voor ruim € 4400,- Giant fietsen aangeschaft en ze nemen de houding aan van "we hebben je eurotjes binnen, bekijk het maar".
De dealer wil wel meewerken maar bij inruil voor een fiets van € 2300,- wil hij nog maar € 1000,- geven, een verleis van € 900,- in 9 maanden. Hij bekent ook dat mijn fiets niet meer te verkopen is, daar heeft ie gelijk in, ik heb zelfs horen fluisteren dat ie uit de verkoop is gehaald, zeker weten doe ik dat niet.
Uiteraard ben ik woedend maar kan iemand mij een hint geven hoe je dit netjes en zonder geweld moet aanpakken, of heeft iemand dezelfde ervaringen met Giant zodat we het collectief kunnen aanpakken.

roos79

Re: De E-bike Aspiro Hybrid van Giant is een grote ramp.

Ongelezen bericht door roos79 »

Je fietsenmaker moet moet giant contact opgaan nemen.
Meer is er niet te doen ben ik bang...

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

De fiets verkoper moet inderdaad dit probleem oplossen, maar daar komt u, zo te lezen, niet ver mee. Gaat u naar http://www.consuwijzer.nl en zoek naar uw probleem en voorbeeldbrief. Die schrijft u naar Giant, want het is van de zotte dat men een consument voor zoveel geld in de kou laten staan. Hoe aardig de fietsenmeneer/verkoper ook is, stuur hem ook die brief, zoals gezegd, in wezen dealt u met hem. Maar dubbelop kan in dit geval helemaal geen kwaad. Succes.

dick45

De Giant dealer heeft dat inmiddels ook begrepen, hij heeft de fiets ingepakt en naar Giant Lelystad gestuurd en hij wil de fiets nooit meer zien, nu wachten op een reactie van Giant, tot op heden niets gehoord.
De fiets is nog wel op voorraad leverbaar maar is wel uit de productie gehaald, iets te veel klachten.

tenormin

dick45 schreef:De Giant dealer heeft dat inmiddels ook begrepen, hij heeft de fiets ingepakt en naar Giant Lelystad gestuurd en hij wil de fiets nooit meer zien, nu wachten op een reactie van Giant, tot op heden niets gehoord.
De fiets is nog wel op voorraad leverbaar maar is wel uit de productie gehaald, iets te veel klachten.
Gelukkig dat er nu actie word ondernomen en dat u er maar goed uit mag komen en wens u een goede afloop.

roos79

Ben erg benieuwd hoe het gaat aflopen!

Helaas worden Giant topics veelal gewoon verwijdert zeker als het om klachten gaat ben dus benieuwd hoe lang deze blijft bestaan :wink:

tenormin

roos79 schreef:Ben erg benieuwd hoe het gaat aflopen!

Helaas worden Giant topics veelal gewoon verwijdert zeker als het om klachten gaat ben dus benieuwd hoe lang deze blijft bestaan :wink:
Wat vreemd dat u dit poneert: hoe weet u dat klachten over Giant snel verdwijnen? (te lezen is immers dat u sinds mei 2012 op dit forum bent). Dat roept bij mij dan vragen op. Niet kwaad gemeend: zuiver interesse.

roos79

tenormin schreef:
roos79 schreef:Ben erg benieuwd hoe het gaat aflopen!

Wat vreemd dat u dit poneert: hoe weet u dat klachten over Giant snel verdwijnen? (te lezen is immers dat u sinds mei 2012 op dit forum bent). Dat roept bij mij dan vragen op. Niet kwaad gemeend: zuiver interesse.
Ik snap uw twijfel maar ik lees al langer mee in bestaande giant topics en na registratie bij een aantal een reactie geplaatst afgelopen twee weken kreeg ik dan een melding dat er een nieuwe reactie was ik ernaar toe topic weg :(
Toen een topic zelf geplaats met de vraag waar dat topic gebleven was en vanmorgen ook dat topic weg :shock:
T ging over de schokkende aandrijfas van modellen uit vooral 2010 en mijn fiets kwam uit dat zelfde jaar en is een en al ellende geweest maar aangezien ik niet giant zwart wil maken hier vrij weinig over gemeld enkel mee gelezen of een tip gegeven in de zin van misschien handig als uw dealer met giant contact oppakt.
Hopelijk beantwoord dit uw vraag?

tenormin

jazeker, roos, herinner me zelf een vraag (achteraf): waar is dit topic gebleven? Snap het, bedankt voor uitleg. Blijf het dan inderdaad vreemd vinden dat Topics over Giant ineens zijn verdwenen, de "rare kwibus" vragen niet meegeteld.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

…op verzoek van de radarredactie is dit verwijzingsbericht gewist…
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 09 jul 2012 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.

dick45

De fiets staat nu bij Giant, ik geef ze eerst de kans om het probleem op te lossen.
Natuurlijk is het schandalig dat ze niet reageren op een aangetekend schrijven waarin ik voorstel om de fiets om te ruilen voor een "normale" fiets in dezelfde prijsklasse, maar dan geen E-bike meer, dat vind ik een redelijk voorstel.
Voorlopig houden we het erop dat ze zoveel aangetekende klachten krijgen dat ze wat achterliggen met reageren, je moet in de goedheid van de mens blijven geloven.

dick45

De Giant soap wordt steeds gekker.
De 2 e-biks staan nu bijna 5 weken in de Giant fabriek en die laten niets meer van zich horen, denk dat we die ruim € 4000,- kwijt zijn want ik heb geen bonnetje en kan niks bewijzen.
We gaan natuurlijk wel echte stappen ondernemen, denk dat Radar hier wel aandacht een wil besteden in hun eerste uitzending, weet iemand wanneer die is??
We kunnen ook de Kassa bus benaderen, gaan we zelf die € 4000,- halen want die fietsen hoef ik niet meer.
Heeft iemand ervaring met Kassa en Radar, of weet iemand welke stappen nu het beste zijn.
Weet nu wel waarom Rabo nooit de tour zal winnen, ze rijden op een Giant.

roos79

Dick de tour fietsen worden ergens anders gemaakt dus geen vergelijking...
De Rabo ploeg heeft het super gedaan dus zulke opmerkingen zijn niet echt tof.
Verder is het ook daar vakantie tijd dus dan duurt het allemaal wat langer.
Daarbij zijn de fietsen via de dealer naar giant gegaan toch en wat zegt die?

dick45

Je hebt gelijk Roos, als wielerfan had ik die jongens van Rabo ook meer gegund, het viel me ineens op dat ze op Giant rijden en dan krijg ik een rare smaak in mijn mond.
De dealer benader ik niet meer voor mijn eigen gezondheid, die belooft van alles en zo gauw ik weg ben worden er geintjes over gemaakt, dat hoorde ik op de achtergrond toen ik hem aan de tel. had.

tenormin

dick45 schreef:De Giant soap wordt steeds gekker.
De 2 e-biks staan nu bijna 5 weken in de Giant fabriek en die laten niets meer van zich horen, denk dat we die ruim € 4000,- kwijt zijn want ik heb geen bonnetje en kan niks bewijzen.
We gaan natuurlijk wel echte stappen ondernemen, denk dat Radar hier wel aandacht een wil besteden in hun eerste uitzending, weet iemand wanneer die is??
We kunnen ook de Kassa bus benaderen, gaan we zelf die € 4000,- halen want die fietsen hoef ik niet meer.
Heeft iemand ervaring met Kassa en Radar, of weet iemand welke stappen nu het beste zijn.
Weet nu wel waarom Rabo nooit de tour zal winnen, ze rijden op een Giant.
Dat is niet zo moeilijk toch? http://www.vara.kassa.nl en verder eerst inschrijven, na fiattering krijg je de pagina, scroll dan helemaal naar beneden en bij contact je gegevens e.d. en dan je Giant probleem. Wie weet is het iets voor de Belbus.

roos79

Dick je kan bijna niet anders dan toch contact met hem opnemen.
Hij is het bewijs dat de fietsen daarheen zijn jij als klant kan amper tot niet zelf contacten met giant.
Dreigen met kassa en hier echt wat mee doen is een slimme al zou jezelf ook stappen moeten onder nemen.
Want ergens is het niet contacten met je dealer weer nalatig van jouw hoe hij je ook behandelt.

dick45

Ja Roos, dit is niet de eerste keer dat ze ons dat flikken, vorig jaar heeft de fiets van mijn vrouw ook al 5 weken bij Giant gestaan, toen ik de dealer ging dreigen met aktie kreeg ze ineens een hele nieuwe en duurdere fiets van Giant zonder bijbetaling, alleen die heeft het 300 km. volgehouden, op een afstand van 20 km. viel het elec. systeem 40 keer uit, dat fietst niet prettig, 2 keer naar de dealer en we kregen hem 2 keer terug met nog steeds dezelfde klacht.
Voor ons is Giant gewoon een slecht merk, we hebben nu 2 e-bikes van sparta te leen, het verschil is te groot.
Dus Roos, we zijn het echt zat, vandaar dat we geen contact meer opnemen met Giant en de dealer.

roos79

Gaat om een hoop geld vandaar dat ik het toch zou doen...
En ja ik heb ook de nodige Giant ellende gehad :wink:

dick45

Eind goed, al goed.
Deze week belde de dealer op dat de fiets van mijn vrouw na 5 weken terug was, hij heeft het ook na veel moeite voor elkaar gekregen dat het bedrag van mijn fiets bij hem is terug gestort, hij zou het wel redelijk vinden dat ik bij hem een andere fiets zou uitzoeken, dat heb ik ook gedaan en het is een Koga van € 1800,- geworden, en géén E-Bike maar gewoon op spierkracht.
Ik blijf het vreemd vinden dat ik bijna 5 weken niets hoor, dan ga ik op het Radar-Forum dreigen met Tros-Radar, na 3 dagen is alles voor elkaar.
Zou Giant een mannetje in dienst hebben die alle Forums in de gaten moet houden????

roos79

Onze fietsenmaker wilde niet omruilen voor een ander merk helaas....
En ja ook hier kwam dus een nieuwe fiets terug :wink:

Gesloten