LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] de Vrijbuiter heeft ***** aan haar klanten

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
nieuwsgroepen
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 jul 2012 23:36

de Vrijbuiter heeft ***** aan haar klanten

Ongelezen bericht door nieuwsgroepen »

Hallo,

een week geleden online een tent besteld bij de vrijbuiter omdat ze 20% korting gaven, echter door een geblokkeerde/verlopen betaalpas kon ik op zondagavond niet met ideal betalen. Daar heb ik de week erop email contact over gehad met de vrijbuiter en het was ok dat ik per gewone bank overschrijving zou betalen zodra de nieuwe pas binnen was. Woensdag was deze binnen en heb ik meteen de vrijbuiter betaald, ook direct per mail laten weten aan hun en kreeg per omgaande een vriendelijke mail terug. Echter vrijdag avond vind ik een mailtje van de vrijbuiter in mijn inbox dat het hun niet meer gaat lukken om de tent dit jaar nog te leveren en ze daarom mijn geld terug storten. Dat mailtje is door hun om 16:45 verstuurd en vanaf 17:00 uur is de klantenservice niet meer bereikbaar, ook in het weekeinde niet Het vreemde is dat ik vrijdag avond dezelfde tent gewoon weer opnieuw kon bestellen, dan uiteraard zonder de korting, ik heb dit gedaan omdat wij op de tent zitten te wachten voordat wij op vakantie kunnen, maar je begrijpt dat dit een raar gevoel geeft.

Wie heeft meer van dit soort ervaringen met de vrijbuiter en hoe is dat opgelost?

Dank alvast voor eventuele adviezen,

Arjan

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: de Vrijbuiter heeft ***** aan haar klanten

Ongelezen bericht door Linoge »

Wiens schuld is het dat jij een geblokkeerde/verlopen betaalpas hebt?
Mogen bedrijven niet meer kort voor sluitingstijd nog een e-mail versturen? Sinds wanneer zijn bedrijven verplicht in het weekend bereikbaar te zijn?

Jij bent niet in staat te betalen op het moment dat de kortingsactie geldt. Moeten die acties dan onbeperkt door blijven lopen tot jij wel kan betalen?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: de Vrijbuiter heeft ***** aan haar klanten

Ongelezen bericht door crazyme »

nieuwsgroepen schreef:Hallo,

een week geleden online een tent besteld bij de vrijbuiter omdat ze 20% korting gaven, echter door een geblokkeerde/verlopen betaalpas kon ik op zondagavond niet met ideal betalen. Daar heb ik de week erop email contact over gehad met de vrijbuiter en het was ok dat ik per gewone bank overschrijving zou betalen zodra de nieuwe pas binnen was. Woensdag was deze binnen en heb ik meteen de vrijbuiter betaald, ook direct per mail laten weten aan hun en kreeg per omgaande een vriendelijke mail terug. Echter vrijdag avond vind ik een mailtje van de vrijbuiter in mijn inbox dat het hun niet meer gaat lukken om de tent dit jaar nog te leveren en ze daarom mijn geld terug storten. Dat mailtje is door hun om 16:45 verstuurd en vanaf 17:00 uur is de klantenservice niet meer bereikbaar, ook in het weekeinde niet Het vreemde is dat ik vrijdag avond dezelfde tent gewoon weer opnieuw kon bestellen, dan uiteraard zonder de korting, ik heb dit gedaan omdat wij op de tent zitten te wachten voordat wij op vakantie kunnen, maar je begrijpt dat dit een raar gevoel geeft.

Wie heeft meer van dit soort ervaringen met de vrijbuiter en hoe is dat opgelost?

Dank alvast voor eventuele adviezen,

Arjan
Ze geven aan dat ze dit jaar niet meer kunnen leveren en jij besteld dus opnieuw ? :?

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: de Vrijbuiter heeft ***** aan haar klanten

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Je had natuurlijk per overschrijving kunnen betalen of, als je toch op de bank was voor je pas, via hun de betaling kunnen laten uitvoeren.

Ik snap best dat het vervelend is maar om nou meteen te stellen de de vrijbuiter maling heeft aan zijn klanten????

Ze kunnen niet meer leveren(voor deze prijs misschien?) En dus sturen ze direct het geld terug..... dat maak ik hier wel anders mee.

Teleurgesteld? Ja, maar de vrijbuiter kan niks doen met uw betalingsproblemen, ze hebben een winkel, geen sociale instelling.

brieziet
Berichten: 265
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:09

Re: de Vrijbuiter heeft ***** aan haar klanten

Ongelezen bericht door brieziet »

Ik begrijp dat je dezelfde tent nu in het weekend opnieuw besteld hebt?

Wanneer hij nu wel uitgeleverd kan worden dan houdt Vrijbuiter er wel vreemde praktijken op na, maar ik zou eerst maar eens afwachten of de tent überhaupt geleverd gaat worden. Het kan ook zo maar zijn dat de website niet up tot date is, en dat je ook dit bedrag terug krijgt.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: de Vrijbuiter heeft ***** aan haar klanten

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Ook in het hoogseizoen én als u het hard nodig heeft, kan een artikel uitverkocht raken.
Als zij zelf pas weer aan het eind van het jaar kunnen inkopen (bijvoorbeeld), dan is het artikel dus pas volgend jaar weer leverbaar.
En sites worden vaak niet à la minute aangepast, dat duurt vaak even.
Stug iets dat niet leverbaar is nogmaals bestellen, is dan ook niet slim.
Ook zie ik niet zo in waarom een bedrijf u niet om 16.45 uur mag mailen.

Al met al is het vervelend voor u, maar om dan te zeggen dat de winkel 'lak' heeft aan haar klanten vind ik overdreven.
Even héél zwart/wit gezien is het misschien ook niet handig om, als de vakanties al zijn begonnen, nog een tent te moeten bestellen voor u weg gaat.
Dat zou ik toch eerder doen.
Wachten op een aanbieding kan zeker betekenen dat u achter het net vist.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: de Vrijbuiter heeft ***** aan haar klanten

Ongelezen bericht door bprosman »

een week geleden online een tent besteld bij de vrijbuiter omdat ze 20% korting gaven
Ik lees nergens tot hoe lang deze aktie loopt of liep.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: de Vrijbuiter heeft ***** aan haar klanten

Ongelezen bericht door GJvdZ »

nieuwsgroepen schreef:Dat mailtje is door hun om 16:45 verstuurd en vanaf 17:00 uur is de klantenservice niet meer bereikbaar, ook in het weekeinde niet
Ik begrijp hieruit dat als jij een mail naar een klant stuurt je de rest van de avond en het daaropvolgende weekend direct bereikbaar bent voor jouw klant?

nieuwsgroepen
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 jul 2012 23:36

Re: de Vrijbuiter heeft ***** aan haar klanten

Ongelezen bericht door nieuwsgroepen »

Linoge schreef:Wiens schuld is het dat jij een geblokkeerde/verlopen betaalpas hebt?
Mogen bedrijven niet meer kort voor sluitingstijd nog een e-mail versturen? Sinds wanneer zijn bedrijven verplicht in het weekend bereikbaar te zijn?

Jij bent niet in staat te betalen op het moment dat de kortingsactie geldt. Moeten die acties dan onbeperkt door blijven lopen tot jij wel kan betalen?
De schuldvraag over de pas doet niet ter zake, de vrijbuiter biedt de mogelijkheid om te bestellen en later te kunnen betalen, dat hebben ze zelfs de dinsdag erna nog per mail goed bevonden.

Kennelijk waren ze al langer op de hoogte dat de tent niet meer op voorraad was en dan is het toch erg vervelend om dat pas op vrijdag middag vlak voor het uitzetten van de telefoon per mail mede te delen. Zeker in een vakantie tijd waarin veel mensen op laatste spulletjes zitten te wachten is het toch prettig als mensen toch kunnen bellen en vragen wat de alternatieven zijn.

Bedrijven hoeven van mij niet 24/7 bereikbaar zijn, moeten ze helemaal zelf weten, maar het is dat ik het weekeinde bezigheden had, anders was ik naar Winterswijk gereden om daar een tent te halen, als ik ze had kunnen bellen was dat misschien niet nodig.

Voor een antwoord op je laatste opmerking, zie mijn eerste antwoord.

nieuwsgroepen
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 jul 2012 23:36

Re: de Vrijbuiter heeft ***** aan haar klanten

Ongelezen bericht door nieuwsgroepen »

crazyme schreef: Ze geven aan dat ze dit jaar niet meer kunnen leveren en jij besteld dus opnieuw ? :?
Hun voorraad informatie gaf ook al de hele week en vrijdag (en het weekeinde erna) aan dat er nog voldoende op voorraad moesten zijn, als ze echt niet meer leverbaar zijn, dan verwacht je niet dat je ze nog kunt bestellen.

nieuwsgroepen
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 jul 2012 23:36

Re: de Vrijbuiter heeft ***** aan haar klanten

Ongelezen bericht door nieuwsgroepen »

Frantic2 schreef:Je had natuurlijk per overschrijving kunnen betalen of, als je toch op de bank was voor je pas, via hun de betaling kunnen laten uitvoeren.

Ik snap best dat het vervelend is maar om nou meteen te stellen de de vrijbuiter maling heeft aan zijn klanten????

Ze kunnen niet meer leveren(voor deze prijs misschien?) En dus sturen ze direct het geld terug..... dat maak ik hier wel anders mee.

Teleurgesteld? Ja, maar de vrijbuiter kan niks doen met uw betalingsproblemen, ze hebben een winkel, geen sociale instelling.
Betaling per overschrijving neemt in de regel een paar dagen tijd in beslag, waarschijnlijk net zo lang als het nu geduurd heeft. Over de betaling had ik al contact met ze gehad waarin zij aangaven dat een betaling op woensdag of donderdag OK was.

Ik vind dat een bedrijf maling aan zijn klanten heeft als je eerst instemt met een betaling van een paar dagen later, vervolgens vrijdag middag voor (telefonische) sluitingstijd meedeelt dat je de tent (met de korting) dit jaar niet meer kunt leveren, maar dat je vervolgens nog wel de tent opnieuw kunt bestellen voor de volle prijs.

Als het betalings "probleem" voor de vrijbuiter echt een probleem zou zijn, dan moeten ze de betaal optie "gewoon per bank" niet aanbieden, of hadden ze mij dinsdag in de reactie per mail gewoon kunnen melden dat ze de tent niet voor mij konden vasthouden voor die prijs.

nieuwsgroepen
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 jul 2012 23:36

Re: de Vrijbuiter heeft ***** aan haar klanten

Ongelezen bericht door nieuwsgroepen »

VioletPrue schreef: Even héél zwart/wit gezien is het misschien ook niet handig om, als de vakanties al zijn begonnen, nog een tent te moeten bestellen voor u weg gaat.
Dat zou ik toch eerder doen.
Wachten op een aanbieding kan zeker betekenen dat u achter het net vist.
Normaal wij ook, maar er kunnen omstandigheden zijn dat je pas op een heel laat moment weet wat je kunt gaan doen met een vakantie.
Dit was overigens niet wachten op een aanbieding, wachten had betekend dat de aanbiedings periode voorbij was. Op het moment dat wij wisten wat wij konden gaan doen met onze vakantie had de Vrijbuiter een 20% korting actie.

nieuwsgroepen
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 jul 2012 23:36

Re: de Vrijbuiter heeft ***** aan haar klanten

Ongelezen bericht door nieuwsgroepen »

GJvdZ schreef:
nieuwsgroepen schreef:Dat mailtje is door hun om 16:45 verstuurd en vanaf 17:00 uur is de klantenservice niet meer bereikbaar, ook in het weekeinde niet
Ik begrijp hieruit dat als jij een mail naar een klant stuurt je de rest van de avond en het daaropvolgende weekend direct bereikbaar bent voor jouw klant?
Ik zou een mail van deze strekking niet voor (telefonische) sluitings tijd versturen of inderdaad later op de avond of in het weekeinde de klant te woord staan als hij of zij daar behoefte aan heeft. Of het moet om een klant gaan die je liever kwijt bent.

nieuwsgroepen
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 jul 2012 23:36

Re: de Vrijbuiter heeft ***** aan haar klanten

Ongelezen bericht door nieuwsgroepen »

Even een update van de situatie, ik heb de Vrijbuiter vandaag gebeld waarbij zij zelf ook aangeven dat het een vreemde situatie is, vooral vreemd dat ik een tent die al een week uitverkocht is gewoon opnieuw kon bestellen. Om mij tegemoet te komen hebben ze aangeboden een vervangende tent (groter en duurder) toe te sturen. Op dit moment heb ik nog niet kunnen kijken wat ze ons gaan toesturen, maar heb al wel een track en trace nummer binnen dat de vervangende tent onderweg is.

Breng jullie morgen op de hoogte of het een waardige vervanging is. Al met al begint deze week al minder negatief dan de vorige is geëindigd.

Arjan

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: de Vrijbuiter heeft ***** aan haar klanten

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Ze mogen zo'n mail niet voor (telefonische) sluitingstijd sturen van u.
Wel erna?
Dan zou ik dat voortaan doen als ik hen was.
Ik hoop dat je geniet van je luxere tent, fijne vakantie.

nieuwsgroepen
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 jul 2012 23:36

Re: de Vrijbuiter heeft ***** aan haar klanten

Ongelezen bericht door nieuwsgroepen »

VioletPrue schreef:Ze mogen zo'n mail niet voor (telefonische) sluitingstijd sturen van u.
Wel erna?
Dan zou ik dat voortaan doen als ik hen was.
Ik hoop dat je geniet van je luxere tent, fijne vakantie.
De vrijbuiter (en iedereen) mag mailen wanneer het uitkomt, maar een mailtje waarin je een bestelling cancelt (of ander slecht nieuws bericht) zou ik niet net voor of na het afschakelen van je telefonische service versturen. Het eerste wat ik uiteraard geprobeerd heb vrijdagavond (± 17:30) is te bellen met de vrijbuiter over hoe nu toch aan een tent te komen voor de vakantie, maar die vraag kon ik dus niet voorleggen, toen heb ik naar de voorraad op hun site gekeken, zag dat er nog voldoende moesten zijn en daarom heb ik een nieuwe bestelling geplaatst die gewoon werd aangenomen. Als ze mij vrijdagavond hadden uitgelegd dat hun voorraad systeem niet goed werkt dan had ik daar het weekeinde kunnen inspelen door elders een tent te kopen, eventueel naar hun filiaal in Roden te rijden om daar te kijken wat er nog wel beschikbaar is.

Zelf denk ik altijd service gericht, gezien uw reactie zit U anders in elkaar. Uiteraard proberen wij te genieten tijdens onze vakantie, maar dat staat los van het type tent.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: de Vrijbuiter heeft ***** aan haar klanten

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Hopelijk loopt het goed af!, als het echt zo is dat u mooiere kriijgt erg netjes dan!,

Ben benieuwd!!

Snap wel wat u bedoelt...met het mailtje etc..

anita1971
Berichten: 265
Lid geworden op: 30 aug 2006 19:42

Re: de Vrijbuiter heeft ***** aan haar klanten

Ongelezen bericht door anita1971 »

In Winterswijk is het OBELINK, Vrijbuiter heeft filialen in o.a. Zaandam en Rotterdam............

nieuwsgroepen
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 jul 2012 23:36

Re: de Vrijbuiter heeft ***** aan haar klanten

Ongelezen bericht door nieuwsgroepen »

Gisteren de nieuwe tent gekregen en vandaag opgezet (poging tot). Allereerst de zak opengemaakt en alles een beetje uitgerold, toen de stokken gepakt en daar begon het gelazer al. Hel elastiek die de stokken bij elkaar houdt was compleet uitgedroogd. We zijn nog wel aan het opzetten begonnen, maar als de stokken in de tent regelmatig weer uitelkaar vallen tijdens het opzetten dan is de lol er snel vanaf. We zijn tot de conclusie gekomen dat we op deze manier op lokatie geen tent willen opzetten en gaan de tent retourneren.

We zouden vandaag weg gaan, maar dat moeten we dan noodgedwongen nog even uitstellen. Een gemaakte reservering voor vandaag konden we nog annuleren, moeten eerst op zoek naar een alternatief.

De vrijbuiter (die hier kennelijk meeleest) had mij gevraagd of ik hier in het forum een positieve reactie wilde achterlaten over de afhandeling van mijn klacht, maar helaas zit dat er niet in als je een klant een vervangende tent stuurt die kennelijk al jaren in het magazijn heeft gelegen.

Het vreemde blijft dat de oorspronkelijk bestelde tent (Athene 4) nog steeds voldoende voorraad aangeeft in drie van hun vestigingen, terwijl mij vandaag door de telefoon nogmaals is verzekerd dat de tent al weken totaal uitverkocht is. Geeft mij een beetje het gevoel van klanten lokken met een goedkope tent, maar als je daar bent heb je keuze uit niets of een duurdere.

Jammer maar helaas, onze vakantie had zoveel beter kunnen beginnen als de vrijbuiter eerlijk zou zijn over hun voorraden op hun site en mensen geen tenten laten bestellen die op voorhand niet meer leverbaar zijn.

Arjan

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: de Vrijbuiter heeft ***** aan haar klanten

Ongelezen bericht door crazyme »

Wat een zure reactie. Niets is goed of het deugt niet.

Je klaagt alleen maar zonder oplossingsgericht te denken. Dat belooft een fijne vakantie.

Gesloten