LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] garantie nordmende wasmachine

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
jos51
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jul 2012 10:08

garantie nordmende wasmachine

Ongelezen bericht door jos51 »

Vorig jaar een nordmende wasmachine gekocht(MW1020)
Drie weken geleden flink wat herrie een klap en de wasmachine maakte een lawaai waar de hele flat van wakker werd.
Dus de benelux hotline gebelt omdat er garantie van twee jaar op de machine zit.
De klacht werd doorgegeven aan een servicecentrale en er zou contact met ons worden opgenomen en dat hebben ze maar hoe.
Hun monteur kan alleen op de woensdag langs komen dat was voor ons goed maar dan wel van 08.00 tot 10.30 uur want daarna zijn we werken maar de tijd kon niet gezecht worden.
Dus het verhaal uitgelecht dat we zelf 7 dagen per week werken en dat die tijd de enigste optie is.
Dus hun voorgesteld om vandaag te komen maar dat lukte bij hun weer niet.
maar om het verhaal kort te maken vanmorgen weer gebeld met het service center en wat blijkt wij moeten ons voegen naar de monteur zijn we niet thuis dan moet er maar iemand anders in huis zijn leuk maar familie woont niet in onze stad en buren hoef ik niet te vragen mede omdat we ook een hond rond hebben lopen en die vertrouw ik niet bij anderen en natuurlijk dat vreemde mensen in je huis rond kunnen neuzen.
dus volgens de deawoo electronics servicecentrale heb ik dus een probleem.
Komen willen ze wel maar dan op hun voorwaarden.
Maar als zelfstandige die 7 dagen per week het hele land afreist(marktkoopman) is het dus niet te doen om in deze tijd een dag niet te verschijnen want dan loop je inkomsten mis.
En die worden door niemand vergoed.
Iemand hier ook bekend met dit probleem en zo ja wat kun je er aan doen

sjohie
Berichten: 11244
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: garantie nordmende wasmachine

Ongelezen bericht door sjohie »

jos51 schreef:Vorig jaar een nordmende wasmachine gekocht(MW1020)
Drie weken geleden flink wat herrie een klap en de wasmachine maakte een lawaai waar de hele flat van wakker werd.
Dus de benelux hotline gebelt omdat er garantie van twee jaar op de machine zit.
De klacht werd doorgegeven aan een servicecentrale en er zou contact met ons worden opgenomen en dat hebben ze maar hoe.
Hun monteur kan alleen op de woensdag langs komen dat was voor ons goed maar dan wel van 08.00 tot 10.30 uur want daarna zijn we werken maar de tijd kon niet gezecht worden.
Dus het verhaal uitgelecht dat we zelf 7 dagen per week werken en dat die tijd de enigste optie is.
Dus hun voorgesteld om vandaag te komen maar dat lukte bij hun weer niet.
maar om het verhaal kort te maken vanmorgen weer gebeld met het service center en wat blijkt wij moeten ons voegen naar de monteur zijn we niet thuis dan moet er maar iemand anders in huis zijn leuk maar familie woont niet in onze stad en buren hoef ik niet te vragen mede omdat we ook een hond rond hebben lopen en die vertrouw ik niet bij anderen en natuurlijk dat vreemde mensen in je huis rond kunnen neuzen.
dus volgens de deawoo electronics servicecentrale heb ik dus een probleem.
Komen willen ze wel maar dan op hun voorwaarden.
Maar als zelfstandige die 7 dagen per week het hele land afreist(marktkoopman) is het dus niet te doen om in deze tijd een dag niet te verschijnen want dan loop je inkomsten mis.
En die worden door niemand vergoed.
Iemand hier ook bekend met dit probleem en zo ja wat kun je er aan doen
Je noemt in mijn ogen toch wel erg veel dingen die aan jullie kant een belemmering vormen. Als die reparatiedienst rekening moet gaan houden met het 7dagen/week werken van die paar klanten die marktkoopman zijn, en het wel/niet aanwezig zijn van huisdieren, kunnen ze wel aan de gang blijven. Voor het gros van de klanten zal deze methode wél werken. En anders is het misschien een idee om voor de volgende keer de achterliggende service-organisatie van een wasmachinemerk mee te laten wegen in de aanschaf? Miele is op dit punt veel flexibeler als ik het goed herinner van een akkefietje met de kookplaat van mijn ouders een paar jaar geleden.

En misschien is het voor jullie vanuit het bedrijf bekeken dan wel goedkoper om een nieuwe machine te kopen, in plaats van een dag niet te werken? Ik weet niet wat de gemiddelde marktkoopman omzet op een dag, maar Normende is volgens mij niet echt het duurste merk, of wel?

witte angora
Berichten: 32340
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: garantie nordmende wasmachine

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar als zelfstandige die 7 dagen per week het hele land afreist(marktkoopman) is het dus niet te doen om in deze tijd een dag niet te verschijnen want dan loop je inkomsten mis.
En die worden door niemand vergoed.
Iemand hier ook bekend met dit probleem en zo ja wat kun je er aan doen
Ga er maar van uit dat iedereen die werkt bekend is met dit probleem. En iedereen die werkt zal op dat moment vrij moeten nemen, en dat gaat nu eenmaal ten koste van de vakantiedagen of van de inkomsten. Het is niet anders.

Het is jouw machine die kapot is, jij wilt hem gerepareerd hebben, maar je zult je toch moeten schikken naar de mogelijkheden van het bedrijf. Je garantierechten betreffen alleen de reparatie van de machine, je hebt geen garantie op het tijdstip waarop de monteur langskomt.

En anders neem je het ding op je nek, breng je hem naar de winkel waar je hem gekocht hebt, en haal je hem weer op als hij gerepareerd is.

jos51
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jul 2012 10:08

Re: garantie nordmende wasmachine

Ongelezen bericht door jos51 »

wij willen gewoon niet naar de pijpen dansen van een monteur vandaag zijn we thuis maar ze vinden het niet nodig om vandaag te komen.
De reden vandaag geen monteur die bereid is om langs te komen is dat service???
en een wasmachine op de nek pakken als je tijd hebt zie ik je wel verschijnen.
Maar de duurte van een maschine doet er niet toe het hoord goed te zijn en de service moet ook gewoon goed zijn.
Maar men moet zich niet verschuilen er zijn geen monteurs in de buurt of beschikbaar.
En ik hou er zeker niet van dat mij word vertelt dat ik een probleem heb.
Ze kunnen langskomen op de dag dat zij willen maar dan wel aan mijn tijdstip en ik vind dat niet raar.
en wat een marktkoopman verdient kijk maar eens rond op een markt wat er nog loopt om te kopen

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: garantie nordmende wasmachine

Ongelezen bericht door ciske »

jos51 schreef:wij willen gewoon niet naar de pijpen dansen van een monteur vandaag zijn we thuis maar ze vinden het niet nodig om vandaag te komen.
De reden vandaag geen monteur die bereid is om langs te komen is dat service???
en een wasmachine op de nek pakken als je tijd hebt zie ik je wel verschijnen.
Maar de duurte van een maschine doet er niet toe het hoord goed te zijn en de service moet ook gewoon goed zijn.
Maar men moet zich niet verschuilen er zijn geen monteurs in de buurt of beschikbaar.
En ik hou er zeker niet van dat mij word vertelt dat ik een probleem heb.
Ze kunnen langskomen op de dag dat zij willen maar dan wel aan mijn tijdstip en ik vind dat niet raar.
en wat een marktkoopman verdient kijk maar eens rond op een markt wat er nog loopt om te kopen

Bekend probleem waar meer mensen mee zitten, is er geen alternatief? Iemand een bekende of wie dan ook in je huis laten zodat er iemand is?

sjohie
Berichten: 11244
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: garantie nordmende wasmachine

Ongelezen bericht door sjohie »

jos51 schreef:wij willen gewoon niet naar de pijpen dansen van een monteur vandaag zijn we thuis maar ze vinden het niet nodig om vandaag te komen.
De reden vandaag geen monteur die bereid is om langs te komen is dat service???
en een wasmachine op de nek pakken als je tijd hebt zie ik je wel verschijnen.
Maar de duurte van een maschine doet er niet toe het hoord goed te zijn en de service moet ook gewoon goed zijn.
Maar men moet zich niet verschuilen er zijn geen monteurs in de buurt of beschikbaar.
En ik hou er zeker niet van dat mij word vertelt dat ik een probleem heb.
Ze kunnen langskomen op de dag dat zij willen maar dan wel aan mijn tijdstip en ik vind dat niet raar.
en wat een marktkoopman verdient kijk maar eens rond op een markt wat er nog loopt om te kopen
Tsja, als je de reparatiedienst zo te woord staat, gooi je alle goodwill die ze nog zouden hebben ook het raam uit natuurlijk. Je vind het blijkbaar niet leuk om te horen, maar het is nou eenmaal een feit dat jij de uitzondering bent met je 7 dagen/week werken in dit verhaal. Je had dus in mijn ogen, om dit soort problemen uit te sluiten, beter kunnen kiezen voor een meer verkocht A-merk zoals Miele of AEG, dan was er nu wat meer mogelijk geweest. Maar dan nog, ook bij die bedrijven kan een voor 1 uur ingeplande klus uitlopen, waardoor ze zeg een uurtje of 2 later komen bij de rest v/d klanten die dag. Dat is ook een beetje het gevolg van het werk, ze weten niet altijd wat ze aantreffen bij een reparatieklus.

Overigens zijn er ook plenty zzp-ers die aan huis, op afspraak, witgoed komen repareren, en die zijn vaak flexibeler. Dan neem je die toch in de arm?
Laatst gewijzigd door sjohie op 30 jul 2012 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 32340
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: garantie nordmende wasmachine

Ongelezen bericht door witte angora »

wij willen gewoon niet
Sja, dan houdt het op... Als het nou was: wij kunnen niet...

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: garantie nordmende wasmachine

Ongelezen bericht door ciske »

witte angora schreef:
wij willen gewoon niet
Sja, dan houdt het op... Als het nou was: wij kunnen niet...

Ik kan de reactie van TS wel begrijpen, afspraken maken doe je in overleg., hier wordt het opgelegd.
Laatst gewijzigd door ciske op 30 jul 2012 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.

CorR69
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 jul 2012 16:06

Re: garantie nordmende wasmachine

Ongelezen bericht door CorR69 »

Een combinatie van weinig flexibel service-bedrijf en weinig flexibele consument. Dan houdt het al snel op.

sjohie
Berichten: 11244
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: garantie nordmende wasmachine

Ongelezen bericht door sjohie »

CorR69 schreef:Een combinatie van weinig flexibel service-bedrijf en weinig flexibele consument. Dan houdt het al snel op.
Je slaat de spijker op z'n kop inderdaad.

En ik zou niet weten welke service-organisatie TS zou kunnen behagen met zijn 7dagen/week werk, daar is gewoon geen mouw aan te passen vanuit hun bekeken.

jos51
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jul 2012 10:08

Re: garantie nordmende wasmachine

Ongelezen bericht door jos51 »

Net nog even gebeld met de service centrale.
Zij werken uitsluitent met zzp`rs hebben dus geen vaste monteurs in dienst.
Iemand die bij een baas werkt heeft snipperdagen deze dagen hebben wij in de winter periode maar nu is het elke dag werken om de winter weer door te komen.
maar ik laat mij zeker niet door een bureau vertellen dat ze wel willen komen maar alleen wanneer het hun uitkomt.
Dus het probleem heb ik opgelost en binnen het uur staat er een nieuwe machine van een electro zaak hier in de stad met een eigen en flexibele servicedienst.
maar het zal nooit meer een nordmende zijn

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: garantie nordmende wasmachine

Ongelezen bericht door ciske »

Dus het probleem heb ik opgelost en binnen het uur staat er een nieuwe machine van een electro zaak hier in de stad met een eigen en flexibele servicedienst.
maar het zal nooit meer een nordmende zijn
Mooi opgelost, maar alsnog is het vaak van beide kanten een beetje water bij de wijn doen.

Al is het bekend dat marktkoopmensen , afhankelijk zijn van de tijd van het jaar.

Gesloten