LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] XMSNET verandert vast ip zonder bericht

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Patrick437
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jul 2012 13:54

XMSNET verandert vast ip zonder bericht

Ongelezen bericht door Patrick437 »

Ik ben al een tijdje klant bij XMSNET. en eigenlijk best tevreden. Tot het moment dat XMSNET mijn vaste ip-nummer wijzigde in een dynamisch ip-nummer.

Ik heb behoorlijk wat schade gehad door deze wijziging. Mijn alarm deed het niet, mijn verwarming niet en mijn webservertje.

Ik heb een mail gestuurd en deze werd, als gewoonlijk twee weken later beantwoord. En altijd starten met een excuus.

Ik heb XMSNET aansprakelijk gesteld maar men blijft volhouden dat ze me schriftelijk op de hoogte hebben gesteld. Niet dus.

Heeft iemand meer ervaring met deze partij of is overstappen een beter alternatief?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: XMSNET verandert vast ip zonder bericht

Ongelezen bericht door sjohie »

Patrick437 schreef:Ik ben al een tijdje klant bij XMSNET. en eigenlijk best tevreden. Tot het moment dat XMSNET mijn vaste ip-nummer wijzigde in een dynamisch ip-nummer.

Ik heb behoorlijk wat schade gehad door deze wijziging. Mijn alarm deed het niet, mijn verwarming niet en mijn webservertje.

Ik heb een mail gestuurd en deze werd, als gewoonlijk twee weken later beantwoord. En altijd starten met een excuus.

Ik heb XMSNET aansprakelijk gesteld maar men blijft volhouden dat ze me schriftelijk op de hoogte hebben gesteld. Niet dus.

Heeft iemand meer ervaring met deze partij of is overstappen een beter alternatief?
Zo te lezen is het hebben van een vast IP-adres bij hen iets wat je bij aangaan van het contract, extra moet aanvragen én betalen? Als dit gebeurd is, kunnen ze dit natuurlijk niet zo even terugdraaien lijkt me?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: XMSNET verandert vast ip zonder bericht

Ongelezen bericht door ciske »

Ik had ergens gelezen toen hier de link van xms stond dat je geen vast IP bij hun krijgt?

Alsnog is het een kwalijke zaak als een alarm het niet doet.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: XMSNET verandert vast ip zonder bericht

Ongelezen bericht door sjohie »

ciske schreef:Ik had ergens gelezen toen hier de link van xms stond dat je geen vast IP bij hun krijgt?

Alsnog is het een kwalijke zaak als een alarm het niet doet.
Het hangt ook van het type glasvezelkastje af, ze hebben er volgens mij 2 types van, en eentje kan werken met een vast ip-adres, de andere volgens mij sowieso niet. Maar als TS bij die eerste niet een vast ip-adres besteld en betaald heeft, was het leuk zo lang het duurde, maar heeft hij nu pech.

Als hij er daadwerkelijk voor betaald heeft, is het een ander verhaal natuurlijk.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: XMSNET verandert vast ip zonder bericht

Ongelezen bericht door crazyme »

Wanneer er niet hard is afgesproken dat je een fixed ip hebt, kun je niets anders dan accepteren dat ze een dynamic ip toewijzen.

http://forum.fok.nl/topic/1428320

Hier wordt gesuggereerd dat je voor 25 euro een vast ip kunt aanvragen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: XMSNET verandert vast ip zonder bericht

Ongelezen bericht door ciske »

crazyme schreef: Hier wordt gesuggereerd dat je voor 25 euro een vast ip kunt aanvragen.


Te gek voor woorden, wat een provider om een vast ip te moeten kopen.
Flutbedrijf noem ik zoiets.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: XMSNET verandert vast ip zonder bericht

Ongelezen bericht door crazyme »

ciske schreef:
crazyme schreef: Hier wordt gesuggereerd dat je voor 25 euro een vast ip kunt aanvragen.


Te gek voor woorden, wat een provider om een vast ip te moeten kopen.
Flutbedrijf noem ik zoiets.
Totaal niet gemotiveerd waardeoordeel.

Overigens denk ik dat onze huistrollen dankbaar gebruik maken van dynamic ip's

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: XMSNET verandert vast ip zonder bericht

Ongelezen bericht door ciske »

Totaal niet gemotiveerd waardeoordeel
Bij een beetje provider krijg je een vast IP, zal wel in je rekening zitten , maar alsnog vind ik dit aso.

Betalen voor een vast IP.

En dan ook nog de klant zonder alarm laten zitten.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: XMSNET verandert vast ip zonder bericht

Ongelezen bericht door thecure »

wat betreft het alarm:

als het goed is dan belt de meldkamer meteen bij 'polling uitval' (zo heet het als de verbinding wegvalt bij een IP doormeldeenheid)

Je kunt dan direct actie ondernemen en de instellingen vervanderen van de IP kiezer.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: XMSNET verandert vast ip zonder bericht

Ongelezen bericht door bprosman »

Bij een beetje provider krijg je een vast IP,

Daar horen UPC, Ziggo, Vodafone en KPN dan niet bij.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: XMSNET verandert vast ip zonder bericht

Ongelezen bericht door ciske »

bprosman schreef:
Bij een beetje provider krijg je een vast IP,

Daar horen UPC, Ziggo, Vodafone en KPN dan niet bij.

Oh nee?????? Ik heb bij KPN een vast IP.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: XMSNET verandert vast ip zonder bericht

Ongelezen bericht door bprosman »

Dan heb je of een zakelijk abonnement of je bent in de war met het feit dat je over het algemeen het zelfde IP adres terugkrijgt. Bij Ziggo heb ik ook al jaren het zelfde IP adres maar het is nog steeds dynamisch.

graanvaarder
Berichten: 36
Lid geworden op: 28 aug 2010 20:00

Re: XMSNET verandert vast ip zonder bericht

Ongelezen bericht door graanvaarder »

Het IP adres van Radar is 145.58.35.28 is dat ook een dynamisch adres ?
Wat is het voordeel van een vast IP adres eigenlijk ?

Faye1971
Berichten: 276
Lid geworden op: 29 dec 2011 22:52
Locatie: Ergens in Nederland

Re: XMSNET verandert vast ip zonder bericht

Ongelezen bericht door Faye1971 »

Ja, dat vraag ik mij zelf ook af. Wat is het nut/voordeel van een vast IP-adres? En waarom zou je er een willen?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: XMSNET verandert vast ip zonder bericht

Ongelezen bericht door sjohie »

graanvaarder schreef:Het IP adres van Radar is 145.58.35.28 is dat ook een dynamisch adres ?
Wat is het voordeel van een vast IP adres eigenlijk ?
Nee dat is een vast ip-adres, dat durf ik ten minste wel met 99% zekerheid te zeggen. 1 van de voordelen is dat je een vast "adres" hebt, waar je bijvoorbeeld radar.nl, radar.be, radar.de, en radar.se allemaal naar toe kan laten verwijzen, waarbij je mensen op basis van de extensie gelijk een pagina in hun eigen taal kan geven. Dus dus .be krijgt een Nederlandstalige pagina, .de een Duitse, en .se de Zweedse, maar allemaal komen ze uit op een pagina op internationale .com site. Dat doet bijvoorbeeld een KLM, en ook een Philips.

Ander voordeel voor professionals is dat je servers direct kan laten praten met elkaar, terwijl als je dat via de domeinnamen, dus van radar.nl <--> radar.be doet je ook ergens anders uit kan komen. De vertaling van radar.nl naarhet ip-adres van de server wordt door een tussenligend iets, genaamd een DNS server gedaan, die vertaald radar.nl dus naar 145.58.35.28. Maar zo'n DNS server kan een zwakke schakel zijn, als ik daar als hacker radar.nl ineens laat wijzen naar een ander ip-adres, kan ik allerlei rottigheid uithalen.

En de reden waarom particuliere abonnementen meestal een dynamisch ip-adres hebben, is oa omdat die verzameling eindig is, en simpelweg op begint te raken. En schaars = duur, dus laat men een consument er tegenwoordig extra voor betalen. Op dit moment is IPv4 de veruit de meest gebruikte variant, maar die voorraad raakt op. Daarom wordt er achter de schermen al een poosje gewerkt met IPv6, met zo belachelijk veel ip-adressen dat we daar wel weer een poosje mee vooruit kunnen.

Nou is het zo dat veel providers dus dynamische adressen uitgeven aan particuliere klanten, maar deze niet elke dag verversen, soms kan het 1x per 4 maanden oid zijn, zoals ik bij Ziggo heb bijvoorbeeld. Dat kan de indruk van een vast ip-adres geven.

De voordelen van een vast IP-adres voor een particulier zijn er ook, bijvoorbeeld als je een NAS hebt vanwaar je je vakantiefoto's wilt delen met vrienden, of als je een eigen servertje draait. (iets waar providers overigens ook van gaan fronsen, want dan schuif je al een aardig eind op richting wat bedrijven doen)

En sommige ZZP-ers nemen consumenten glasvezel om te gebruiken voor hun bedrijfje, en komen knel in dit soort situaties, want er zijn dus wel degelijk verschillen tussen particuliere en zakelijke verbindingen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: XMSNET verandert vast ip zonder bericht

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Is Xmsnet uberhaupt te bereiken?
Elk email adres dat ik van de heb bounced.

Een van hun klanten probeerde in een webmail account van mij in te loggen - maar een klacht (met documentatie) hierover komt niet aan - hun mail adressen kloppen niet, of mail word niet bezorgd (na 4 dagen een bounce).

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: XMSNET verandert vast ip zonder bericht

Ongelezen bericht door crazyme »

Guardian72 schreef:Is Xmsnet uberhaupt te bereiken?
Elk email adres dat ik van de heb bounced.

Een van hun klanten probeerde in een webmail account van mij in te loggen - maar een klacht (met documentatie) hierover komt niet aan - hun mail adressen kloppen niet, of mail word niet bezorgd (na 4 dagen een bounce).
Mail te groot ? (eventueel bijlagen separaat versturen)
Of een bijlage met twee punten in de bestandsnaam ?

Je krijgt een mail terug met de reden waarom de mail niet aankomt.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: XMSNET verandert vast ip zonder bericht

Ongelezen bericht door crazyme »

sjohie schreef: En de reden waarom particuliere abonnementen meestal een dynamisch ip-adres hebben, is oa omdat die verzameling eindig is, en simpelweg op begint te raken. En schaars = duur, dus laat men een consument er tegenwoordig extra voor betalen. Op dit moment is IPv4 de veruit de meest gebruikte variant, maar die voorraad raakt op. Daarom wordt er achter de schermen al een poosje gewerkt met IPv6, met zo belachelijk veel ip-adressen dat we daar wel weer een poosje mee vooruit kunnen.
Meestal is de reden dat providers kunnen schuiven met verbindingen. Zeker bij glasvezel is snelheid belangrijk. Om die te kunnen garanderen moeten ze soms aansluitingen over een andere router laten lopen en dat resulteert vaak (vanuit managent oogpunt) in een ander ip.

(Het kan wel vast, maar dan hebben ze meer werk aan het managen van je verbinding, wat je dus weer moet betalen)

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: XMSNET verandert vast ip zonder bericht

Ongelezen bericht door bprosman »

IP adressen zijn al een tijdje op.

http://www.nrc.nl/nieuws/2011/02/01/ip- ... opgemaakt/

Een vast IP adres heeft alleen zin als je zelf en webserver of mailserver gaat hosten. Een alarm over (Vo)IP laten lopen blijft altijd gevaarlijk omdat je ook in hoge mate afhankelijk bent van de aanwezigheid van netspanning. Geen netspanning = Geen alarmlijn.
Dat doet bijvoorbeeld een KLM, en ook een Philips.
Toen die met Internet begonnen kon je zelfs nog "blokken" IP adressen kopen , voor mijn vorige werkgever heb ik destijds (eind jaren 80) nog een "Class-B" range gekocht / vast laten leggen (65534 adressen).
De voordelen van een vast IP-adres voor een particulier zijn er ook, bijvoorbeeld als je een NAS hebt vanwaar je je vakantiefoto's wilt delen met vrienden, of als je een eigen servertje draait.
Dit kun je als particulier ook oplossen met DDNS services zoals DynDNS.org of http://www.no-ip.com/ oid.
Laatst gewijzigd door bprosman op 31 jul 2012 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: XMSNET verandert vast ip zonder bericht

Ongelezen bericht door sjohie »

bprosman schreef:IP adressen zijn al een tijdje op.

http://www.nrc.nl/nieuws/2011/02/01/ip- ... opgemaakt/

Een vast IP adres heeft alleen zin als je zelf en webserver of mailserver gaat hosten. Een alarm over (Vo)IP laten lopen blijft altijd gevaarlijk omdat je ook in hoge mate afhankelijk bent van de aanwezigheid van netspanning. Geen netspanning = Geen alarmlijn.
Dat doet bijvoorbeeld een KLM, en ook een Philips.
Toen die met Internet begonnen kon je zelfs nog "blokken" IP adressen kopen , voor mijn vorige werkgever heb ik destijds (eind jaren 80) nog een "Class-B" range gekocht / vast laten leggen (65534 adressen).
Microsoft heeft vorig jaar er nog een vergelijkbaar aantal uit de boedel van het failliete Nortel gekocht, voor omgerekend €13,50/stuk. Die dingen zijn geld waard. :o

Gesloten