Ik heb er zelf al 6 maanden eentje in gebruik, en binnen een maandje na aanschaf hebben we er ook eentje voor mijn vriendin gekocht, dat zegt wel genoeg gok ik?
Het is een fijne e-reader, die lang doet op een accu, en zo ongeveer alle formaten slikt die er te krijgen zijn. Een tip voor conversies van ebook-formaten en het beheren van je collectie is trouwens
Calibre, een gratis open-source pakket, wat bijna wekelijks geupdate wordt ook.
Er zitten nog wat toeters en bellen op zoals een basic browser en een muziekspeler voor wat mp3's, maar daar heb ik andere apparaten voor, dus die functionaliteit kan ik niet beoordelen. Ook gebruiken wij de WiFi optie niet, omdat dat nogal een aanslag op de accu is, en je kan er ~2000 boeken op kwijt.
Wat betreft het 6" scherm qua grootte, dat is pocketformaat, en dat vinden wij beiden prettig lezen, en een 10" E-reader is ook meteen 2 à 3x zo zwaar, wat bij langer lezen vermoeiend en oncomfortabel voelt. Ik heb het geprobeerd met een Galaxy Tab 10.1, die is met z'n ~580 gram ongeveer even zwaar als een 10" e-reader, en na een half uurtje lezen was ik dat zat.
Hier kan je een prachtige en uitgebreide
review lezen.
Wij hebben er beide ook het "echte" sony hoesje met ingebouwd leeslampje bijgekocht, daardoor wordt de reader wel wat zwaarder, maar het is wel makkelijk om altijd een lampje erbij te hebben.