Mijn moeder woont alleen en heeft sinds een jaar een LCD tv van Samsung, waar ze gebruik maakt van digitale tv van Ziggo, dit via het CI+ kaartslot in haar tv. Voordeel hiervan is een optimale beeldkwaliteit (want hoeft niet eerst via decoder naar tv toe via hdmi) en het gebruik van slechts 1 afstandsbediening.
Daar mijn moeder de 60 al gepasseerd is vind ze het gebruik van de tv i.c.m. een surroundset al ingewikkeld genoeg om te gebruiken en is ze blij dat ze niet ook nog met een decoder hoeft te klooien. Maarrrrr... De laatste maanden kreeg zij ineens heel veel problemen met haar signaal, veel haperingen etc, 'normaal' tv kijken was er op veel zenders niet meer bij.
Ziggo heeft een aantal keer een monteur gestuurd, die veel heeft lopen sleutelen aan de lijn vanuit buiten en een nieuwe wandcontactdoos geplaatst. Uiteindelijk heb ik zelf vermoed dat het probleem in dit http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 0&t=116402 beschreven topic lag, en bleek dit ook zo te zijn. De 5e keer heeft Ziggo namelijk een losse decoder meegenomen, deze is aangesloten, en de beeldproblemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen.
Ziggo zegt nu dat het probleem is opgelost (decoder mag moeders blijkbaar houden, is niet geheel duidelijk, heeft in ieder geval geen rekening gehad). Ik twijfel hier echter aan.
Bij aanschaf van de televisie is bewust gekozen voor een model dat CI+ gecertificeerd is. Ziggo geeft hiermee aan dat er geen decoder nodig is en alles als een zonnetje dient te werken. Omdat Ziggo in frequenties loopt te wijzigen (zie link naar andere topic) blijkt dit niet meer het geval te zijn en is het kaartslot dus zo goed als nutteloos geworden en moet er verplicht gebruik gemaakt worden van een decoder. Gevolg; weer een extra afstandsbediening en een klant die amper meer weer hoe ze de tv juist in moet schakelen.
Moet zij met deze 'oplossing' akkoord gaan? Ziggo heeft een decoder geleverd om het probleem uit de wereld te helpen, maar de basis dat de tv met CI+ card moet werken bestaat dus niet meer.
Benieuwd naar jullie meningen, dank alvast!