Beste Jos,
Dank voor je reactie. Ik ben het met je eens; de politie is onderbezet en de prioriteiten liggen helaas niet bij oplichting.
Dit mag echter geen reden zijn om geen aangifte te doen.
24 November 2008 heeft "mijn" malafide huurder de sleutel van de woning gekregen op basis van de onvolledige en onzorgvuldige verificatie van Direct Wonen en het achterhouden van die bevindingen voor mij.
Januari 2009, toen ik geen huur kreeg, heb ik gelijk Direct Wonen gewaarschuwd.
Ik heb hiervoor al een bericht geplaatst dat Direct Wonen totaal geen hulp bood, dus wij hebben m.b.v. onze beheerder aangifte gedaan van oplichting, diefstal en vernieling.
Daarna gelijk een deurwaarder ingeschakeld.
Toen de deurwaarder de naam van de malafide huurder hoorde was het eerste dat hij zei dat er al heel veel schuldeisers waren en niet alleen bij zijn kantoor, maar ook bij andere deurwaarderskantoren.
De kantonrechter, die deze zaak in behandeling nam, was zo geirriteerd over deze oplichter dat er besloten werd mijn zaak met voorrang te behandelen.
Dit heeft in zoverre gewerkt dat ik na 4 maanden mijn pand weer in bezit kon nemen. Dit proces kan veel langer in beslag nemen.
Na 2 maanden nodig gehad te hebben om het pand weer verhuurklaar te maken hebben wij het pand per 01 juli 2009 weer in de verhuur gezet.
Vanaf 1 november 2009 tot op de dag van vandaag hebben wij steeds correcte huurders in de woning gehad.
De rechters verwachten dat je, ook als gedupeerde, schadebeperkende maatregelen neemt. Ik denk dat ik hier zeker gehoor aan heb gegeven.
Direct Wonen daarentegen heeft totaal geen schadebeperkende maatregelen getroffen.
Ten eerste door mij
niet in te lichten m.b.t. de onjuistheden door hen al geconstateerd
voor ondertekening huurcontract, ten tweede door
niet te melden dat er geen huur en borg op de rekening van Direct Wonen stond bij aanvang huur, ten derde door de malafide huurder
niet aan te melden bij
http://www.wrh.nl en daarbij (voor zover ik weet)
geen aangiftes heeft gedaan van valsheid in geschrifte en oplichting.
Door dit na te laten heeft Direct Wonen niet alleen tegenover mij geen schadebeperkende maatregelen getroffen, maar ook niet ten behoeve van eventueel toekomstige klanten.
Bij Direct Wonen is de stelling: "zo snel mogelijk contracten afsluiten en wegwezen" Helaas!
MVG,
Louise