LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Privilege abbonement bij Pretium

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Mementos75

Privilege abbonement bij Pretium

Ongelezen bericht door Mementos75 »

Hallo,

Onlangs heb ik mijn abonnement bij Pretium opgezegd. Tot mijn verbazing kwam ik er achter dat er nog geld geïncasseerd werd voor het blad Privilege waar ik dus blijkbaar (zonder het zelf te weten) een abonnement op had. Nu heb ik dit tijdschrift nooit gewild en niet om gevraagd. Het geld heb ik gestorneerd en de Pretium geblokkeerd om nog meer geld van mijn rekening te halen.

Nu ben ik bang dat de kous hiermee niet af zal zijn en Pretium/Privilege het geld alsnog wil gaan innen. Welke stappen kan ik hiervoor het best nemen? Weet iemand meer van de praktijken van Pretium?

In fora vind ik dit probleem wel meer terug, maar deze berichten zijn allemaal best wel oud en de regels wellicht aangepast.

Hulp is zeer gewenst.

jredert

Re: Privilege abbonement bij Pretium

Ongelezen bericht door jredert »

Ook mijn vader heeft een brief gekregen van Privilege.
Hij wil zsm dit 'abonnement' opzeggen, om ervoor te zorgen dat hij volgend jaar niet een automatische incasso krijgt van dit bedrijf.

Ik lees op het forum dat er een aangetekende brief gestuurd moet worden en dat gesproken moet worden over 'opheffen' ipv 'opzeggen'.

Vraag is nu: wat is het juiste adres om de ophefbrief naar toe te sturen? Op de brief van Privilege staat: Postbus 780, 2003 RT HAARLEM. Op het forum kom ik echter ook twee andere adressen tegen.

Wie kan mij helpen?

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

jredert

Het juiste adres is:

Privileges
Amerikaweg 10
2035 RA HAARLEM

Welke term je gebruikt, maakt niet uit. Het mag "beëindigen" zijn en "opheffen" en "opzeggen" en ..... (als maar duidelijk is, dat je de overeenkomst op de vervaldatum ontbindt).

Wel is heel belangrijk, dat je de opzegbrief aangetekend en met bewijs van ontvangst verstuurt en dat je in de brief de juiste opzegdatum vermeldt. Vraag tevens per omgaande om een bevestiging van de ontvangst van de brief en een bevestiging van de opzegdatum.

Sukses, Maxiem.

Note: op het genoemde adres staat dit bedrijf onder de genoemde naam ingeschreven bij de Kamer van Koophandel.

marionoldigs

Ongelezen bericht door marionoldigs »

Mijn vader is eind vorig jaar overleden en ik heb inmiddels na enige moeite zijn telefoonabonnement bij Pretium kunnen "opheffen".
Tot mijn verbazing kreeg ik een eindafrekening waarop naast de telefoonkosten ook nog een van € 25,00 euro ophefkosten stond vermeld. Ik heb vandaag contact gehad met Pretium en uitgelegd dat ik het niet gepast vind om ophefkosten in rekenening te brengen als de klant is overleden.
De medewerkster van de debiteurenadministratie heeft over deze ophefkosten overlegd met haar manager en uiteindelijk hoef ik de € 25,00 ophefkosten in dit geval (van overlijden) niet te betalen.

contactgegevens Pretium (afd. Debiteuren):

Postbus 6128 (LET OP : altijd aangetekend versturen)
2001 HC HAARLEM

telefoonnummer 023-7113721

Privilegeshop

Ongelezen bericht door Privilegeshop »

[ Bericht verwijderd door gebruiker ]

jobf

Ongelezen bericht door jobf »

Mijn zwager (86), voor wie ik sind enkele jaren de belangen behartig omdat hij het zelf niet (meer) kan is er kennelijk ook "ingeluisd". In februari werd hij telefonisch benaderd door een callcenter om een contract met PRETIUM TELECOM af te sluiten. Ik heb gereclameerd bij PRETIUM tegen de wijze waarop hij werd benaderd. Het contract kon niet ongedaan gemaakt worden.
In augustus 2011 is hij opnieuw telefonisch benaderd, nu door of namens PRIVILEGE, voor het aanbod van gratis lidmaatschap. Hij zou € 65 besparen omdat het gratis is!!! PRIVILEGE is een organisatie die producten met grote kortingen aanbiedt, maar wel via internet. Hoe kunnen ze je nu daarvoor benaderen als je geen computer hebt, zelfs niet eens weet wat een computer is. Contact met de klantenservice is alleen mogelijk via e-mail!!!!
Ik rook onraad toen ik zag dat het klantnummer van PRIVILEGE hetzelfde is als dat van PRETIUM. Geen zuivere koffie volgens mij.
Opzeggen van het lidmaatschap van PRIVILEGE kan alleen schtiftelijk per post, zo zei de telefoniste van de klantenservice. Beetje raar als je je wel telefonisch hebt aangemeld.
Omdat het slachtoffer nu in een verpleegtehuis woont zal ik ook het telefooncontract moeten opzeggen. Na diverse forumreacties heb ik weinig hoop dat op mijn brieven gereageerd wordt. Waarschijnlijk rest mij slechts de onsympathieke methode om gewoon niet meer te betalen, zoals sommige forumleden deden.
Jammer dat bedrijven die graag iets verdienen zo met kwetsbare en minder weerbare mensen omgaat.

MementoMori

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste Jobf,

Je kan gewoon opzeggen volgens de Telefoongids "Situatie 4". Gebruik wel een aangetekende brief met ontvangstbevestiging en laat vader zo mogelijk zelf ondertekenen. Je vader is zo te zien al meer dan 1 jaar abonnee en dan heeft hij gewoon 1 maand opzegtermijn. Pretium wil ook wel eens € 25,- "ophefkosten" berekenen. Die hoeft vader niet te betalen. Alleen abonnement en gesprekskosten moeten worden betaald.

Groetjes,
MementoMori

Retnilps

Ongelezen bericht door Retnilps »

Op mijn bankafschrift: Privilege BV. Nooit van gehoord. Via google direct bij Tros Radar beland. Ook bij mij 80 euro afgeschreven. Voor wat?? Wat krijg ik voor die 80 euro? Bij de bank het geld teruggevorderd en ook geblokkeerd. Maar hoe kan dit toch? Het is gewoon diefstal. Weet de politie hiervan? Kan de bank niet druk op de postbank uitoefenen dat er zoveel fraude met dit nummer is dat zij direct dit nummer blokkeren? Van de 10.000 mensen waarvan zij proberen een automatische machtiging te krijgen zullen er 1000 het niet door hebben denk ik zo. 80 x 1000 = een hoop geld.

MementoMori

Beste Retnilps,

Goed gedaan. Je kunt ook nog een klacht indienen bij Consuwijzer. Voor de rest hoef je je niks aan te trekken van incassodreigementen.

Groetjes,
MementoMori

Impression

Ongelezen bericht door Impression »

Privilege gaat gewoon door;
Omdat ik zeker de zaak van mijn schoonmoeder behartig zal ik ook nu weer eens een pittige brief sturen naar Pretium Telecom en Privilege a.s. Dinsdag ga ik aangifte doen tegen deze bedrijven van oplichting.
Zonder toestemming geld van een bank afschrijven is wettelijk strafbaar.
Privilege heeft geld van haar rekening gehaald zonder toestemming het lidmaatschap is helemaal teniet gedaan en volgens de Politie is het dus strafbaar, zodat ik aangifte zal gaan doen de strafmaat is 2 tot 6 jaar.
Ik persoonlijk heb gebeld met het nummer 09001122336 en gesproken met een van die medewerkers daar en verteld dat het gesprek zou worden opgenomen. Deze medewerker gooide onmiddelijk de hoorn op de haak. Ik zal verder zijn naam niet noemen maar natuurlijk wel dinsdag bij de politie.
Zo zie je maar als je een medewerker van dat bedrijf benaderd en zegt dat het gesprek word opgenomen word door pretnium telecom / Privilege de hoorn er op gegooid wat een klantencervice van dat oplichtersbedrijf

Impression

Ongelezen bericht door Impression »

Retnilps schreef:Op mijn bankafschrift: Privilege BV. Nooit van gehoord. Via google direct bij Tros Radar beland. Ook bij mij 80 euro afgeschreven. Voor wat?? Wat krijg ik voor die 80 euro? Bij de bank het geld teruggevorderd en ook geblokkeerd. Maar hoe kan dit toch? Het is gewoon diefstal. Weet de politie hiervan? Kan de bank niet druk op de postbank uitoefenen dat er zoveel fraude met dit nummer is dat zij direct dit nummer blokkeren? Van de 10.000 mensen waarvan zij proberen een automatische machtiging te krijgen zullen er 1000 het niet door hebben denk ik zo. 80 x 1000 = een hoop geld.
Aangifte doen van oplichting het is namelijk verboden bij de Wet om zonder toestemming en dan wel schriftelijk geld van iemands zijn of haar rekening te halen.
meer doen samen om dit bedrijf te bedwingen en ook wettelijk tegen te werken. De Nederlandse Staat en de Opta vinden het goed dat ze bestaan

arusch

Ongelezen bericht door arusch »

Ook ik kreeg een rekening te betalen omdat ik telefonisch benaderd schijnt te zijn om lid te worden van Privilege. Heb niets besteld. Heb ook nooit iets gekregen. Maar nu wel de rekening van 70 euro. Ik heb deze uiteraard direct terug laten boeken.
Ik kreeg nu ook plots een email met aanbiedingen. Toen ik belde om opheldering, werd mij verteld dat ik in april lid ben geworden?? En mocht wel opzeggen, maar dan diende eerst de rekening betaald te worden.
Ik antwoordde dat ik niets kon opzeggen waar ik geen lid van was. Ze kwamen weer op hetzelfde terug dat ik dus eerst moest betalen. De telefoon maar neergelegd bij de welles/nietes spelletje. Ik ben aangemeld bij 'Bel me niet'. Dus hebben zij ook deze wet overtreden. Wat zou ik nog kunnen/moeten doen?

MementoMori

Beste Arusch,

Je hoeft niets te doen, behalve wachten op een brief van Pretiums incassobureau "Gerecht Incasso" (als die ooit komt). Dan kan je ze antwoorden dat ze zich de moeite kunnen besparen en als het ze niet bevalt dat je niet betaalt, dat ze je dan maar voor de kantonrechter moeten dagvaarden. Daarna hoor je echt niets meer van ze. Je moet wel even alles wat je van ze hebt ontvangen, netjes op papier bewaren met een verslagje van eventuele telefoongesprekken of correspondentie.

Groetjes,
MementoMori

lucdun

Ongelezen bericht door lucdun »

Ook bij mij is er op 1 oktober 2012 €70 van mijn rekening afgeschreven door Privilege BV Haarlem.(Contributie tot 01-04-2014)
Heb het gestorneerd en rekening geblokkeerd.
Ik vraag me af hoe ze aan mijn rekeningnummer zijn gekomen.
Het is toch eigenlijk te gek dat je hun een aangetekende brief moet sturen om iets op te zeggen waarvan je niet eens weet dat je er "lid" van bent.
Ze zadelen je zo wel met extra onkosten en stress op.

MementoMori

Beste Lucdun,

Dien vooral ook een klacht in bij Consuwijzer.

Het lijkt er op dat Pretium de tactiek heeft gekozen om sneaky bedragen te incasseren van bankrekeningen van nietsvermoedende consumenten. Jij merkte het op en trad op. Van al die mensen die er niet op letten of die het om wat voor reden dan ook niet opmerken, harkt dit wel lekker zo binnen voor Pretium.

Grioetjes,
MementoMori

Renzem

Ongelezen bericht door Renzem »

Helaas ook wij zijn er de dupe van geworden. We hadden via pretium telefoon abonnement, deze op gezegd. Blijkt nu ik zelf de boekhouding ter hand neem dat waarschijnlijk al meerdere jaren Privilege ongevraagd geld van de rekening schrijft.
Liefst zou ik ze het vel over de oren trekken.
:evil:

langste adem

Ongelezen bericht door langste adem »

Misschien moeten alle ontevreden klanten gratis een stoeptegel versturen naar het gratis antwoordnummer.
(Doe er desnoods een leuk welkomstbriefje bij waarin je ze feliciteert met hun abonnement op stoeptegels en noem de vele voordelen van het type tegel)...........

Er zal weinig stoep meer overblijven in Nederland.

Betteke te Hoonte

Ongelezen bericht door Betteke te Hoonte »

We hebben ooit een contract gehad voor het bellen via de Pretium. Dit is al enige tijd geleden en het was al een heel gedoe om dit op te zeggen. Aangetekende brief. Ik had inmiddels al een contract ergens anders. En toen bleek dat het contract opeens nog een half jaar door liep waardoor ik zelf een half jaar dubbele kosten zat. We kregen daar ook een tijdschrift bij ‘Privilege’. Hier hebben we ons niet vrijwillig op geabonneerd en het ging vaak ongezien de papier bak in.
Nu zag ik tot mijn grote verbazing dat er op 27-08-2014 twee afschrijvingen zijn gedaan door Privilege. Een van 70 euro en een van 35 euro. Er staat bij dat het voor een lidmaatschap contributie van Privilege is. Hier heb ik helemaal geen behoefte aan! Ik wil hier helemaal geen lid van zijn! En ik wist niet eens dat ik hier lid van was. Nu heb ik meteen mijn bank gebeld om deze rekening te laten blokkeren en ook het geld terug laten storten. Een boze aangetekende brief naar Privilege is onderweg. En ik wil per direct van dit lidmaatschap af. Ik denk dat Privilege op deze manier heel veel mensen geld aftroggelt. Ik vrees ook dat dit niet de eerste keer was dat dit geld bij mij van de rekening is gehaald, alleen is het met eerdere keren niet opgevallen. Ik heb via deze site gelukkig het adres kunnen vinden. En enige tips, super handig dus. Ik heb ook een klacht ingediend via Consuwijzer. Ik hoop dat meer mensen dit doen. En hou uw rekeningafschriften in de gaten!!!!

Groetjes Betteke

devious

Ongelezen bericht door devious »

Betteke te Hoonte schreef:...dat er op 27-08-2014 ... En hou uw rekeningafschriften in de gaten!!!!

devious

Ongelezen bericht door devious »

M.Martens schreef:Hallo,

De aanrader in dit geval is de klacht neerleggen bij het moeder bedrijf. (Pretium.)
Hierbij raad ik u aan de klacht te melden op klacht.nl. Tevens ook bij de ACM zij zijn in zekere zin verantwoordelijk voor Pretium. (Het telecom gedeelte althans.)

Helaas zult u nog hiermee een vervelende tijd doormaken en zullen zij u aanmanen met de rekeningen. Houd voet bij stuk dat u nooit een lidmaatschap bent aangegaan nog het geven van een machtiging tot automatische incasso.

Hierbij wens ik u succes.
Hoezo is de ACM verantwoordelijk voor Pretium? Volgens mij ben je een beetje in de war.

Gesloten