LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onterechte incasso van Pretium Privilege
Onterechte incasso van Pretium Privilege
In oktober vorig jaar kwam ik erachter dat ik ca EUR 80 betaalde voor een Privilege lidmaatschap. Ik heb hier nooit akkoord voor gegeven en heb direkt opgezegd. De opzegtermijn is echter 3 maanden waardoor mijn abonnement met een jaar wordt verlengd. Ik heb de band afgeluisterd die is opgenomen van het gesprek waarmee mijn vrouw en ik lid werden. Hierop wordt niets gezegd over kosten, er wordt ook niets gezegd over een opzegtermijn en er wordt niets gezegd over een automatische verlenging na een jaar. Ik heb overigens ook nooit van deze dienst gebruik gemaakt.
De klantenservice van Privilege vertelde dat alleen het eerste jaar gratis was en dat ik in november 2008 een map gekregen zou hebben waar e.e.a. in beschreven werd. Deze heb ik nooit ontvangen ontvangen en het ontvangen van zo'n map lijkt me een vreemde juridische basis voor zo'n overeenkomst.
Na een aantal brieven zei een medewerkster in december dat ze het abonnement per direct zou beeindigen. Dit is niet gebeurd en nu ontkent Privilege dat dit mogelijk is.
Ik voel mij misleid en vraag mij af of Pretium/Privilege rechtmatig handelt en hoe het mogelijk is dat ze hiermee wegkomen
De klantenservice van Privilege vertelde dat alleen het eerste jaar gratis was en dat ik in november 2008 een map gekregen zou hebben waar e.e.a. in beschreven werd. Deze heb ik nooit ontvangen ontvangen en het ontvangen van zo'n map lijkt me een vreemde juridische basis voor zo'n overeenkomst.
Na een aantal brieven zei een medewerkster in december dat ze het abonnement per direct zou beeindigen. Dit is niet gebeurd en nu ontkent Privilege dat dit mogelijk is.
Ik voel mij misleid en vraag mij af of Pretium/Privilege rechtmatig handelt en hoe het mogelijk is dat ze hiermee wegkomen
Re: Onterechte incasso van Pretium Privilege
Kijk eens de topics over Pretium, daar lees je herkenning.
Freericks
Dit bedrijfje moet zwart op wit bewijzen, dat je de map in 2008 wél gehad hebt. Dat kunnen ze niet, omdat die map niet aangetekend verzonden is. Je kunt dus het bedrag zonder meer storneren en Pretium schriftelijk berichten dat je niet gediend bent van hun slinkse praktijken. Zet overigens geen handtekening onder jouw brief. Het komt in Nederland voor, dat met een handtekening via creatief knippen en plakken een nepovereenkomst in elkaar wordt gefröbeld.
Maxiem.
Dit bedrijfje moet zwart op wit bewijzen, dat je de map in 2008 wél gehad hebt. Dat kunnen ze niet, omdat die map niet aangetekend verzonden is. Je kunt dus het bedrag zonder meer storneren en Pretium schriftelijk berichten dat je niet gediend bent van hun slinkse praktijken. Zet overigens geen handtekening onder jouw brief. Het komt in Nederland voor, dat met een handtekening via creatief knippen en plakken een nepovereenkomst in elkaar wordt gefröbeld.
Maxiem.
In principe heeft Pretium gelijk maar....
Omdat U de map nooit ontving en ook niet de voorwaarden die hierbij hoorden hoeft U niets te betalen.
Tot 2 maanden terug kun je een incasso van hun terug halen.
Zelf betaalde helaas niet.
Dus hoelang terug en hoe is betaald?
Omdat U de map nooit ontving en ook niet de voorwaarden die hierbij hoorden hoeft U niets te betalen.
Tot 2 maanden terug kun je een incasso van hun terug halen.
Zelf betaalde helaas niet.
Dus hoelang terug en hoe is betaald?
stofzuigertje
Jij spreekt over "twee maanden", maar dat moet zijn 57 kalenderdagen.
Met collegiale groet, Maxiem.
Jij spreekt over "twee maanden", maar dat moet zijn 57 kalenderdagen.
Met collegiale groet, Maxiem.
-
Beste Freericks,
Hoe je het Pretium dwangcontract effectief beëindigt staat in De Telefoongids. Voor Privilege heb je 'Situatie 3' en in jouw geval vanwege wat argumentatie (niet leveren) kan je nog wat inspiratie opdoen in 'Situatie 2'. Ook de aanpak van rekeningen blokkeren en incasso staat er in.
Groetjes,
MementoMori
Hoe je het Pretium dwangcontract effectief beëindigt staat in De Telefoongids. Voor Privilege heb je 'Situatie 3' en in jouw geval vanwege wat argumentatie (niet leveren) kan je nog wat inspiratie opdoen in 'Situatie 2'. Ook de aanpak van rekeningen blokkeren en incasso staat er in.
Groetjes,
MementoMori
-
Onlangs is mijn vader overleden en bij het controleren van zijn bankafschriften bleek dat hij onlangs een bedrag via automatische incasso had betaald aan Privilege BV te Haarlem. Het bleek dat hij, omdat hij met Pretium Telecom in zee was gegaan, daarbij direct een verbintenis was aangegaan met de 'diensten' van Privilege. Gelukkig heb ik destijds dat contract met Pretium Telecom kunnen ontbinden maar wist niets van de koppeling aan Privilege. Volgens een medewerker was mijn vader een zeer gelukkig mens omdat hij dankzij Privilege gebruik mocht maken van allerlei voordeeltjes via internet...... Mijn vader had niet eens een computer !! Ik heb schriftelijk om restitutie gevraagd waarna ik een schrijven kreeg van Peter van Osch, de manager service centrum van Privilege BV met het verzoek om Privilege te bellen, omdat Privilege mij niet kon bereiken. Vanmorgen maar eens gebeld a 15 eurocent per minuut om vervolgens van een jongedame te horen dat restitutie niet mogelijk is. Waarom moest ik dan bellen, vroeg ik ? Geen idee zei de jongedame !!
Ik wel....... Weer minimaal 60 eurocent uit onze zakken geklopt !!!
Privilege....... direct opzeggen !!!!
Ik wel....... Weer minimaal 60 eurocent uit onze zakken geklopt !!!
Privilege....... direct opzeggen !!!!
ARIEBARBARIE
Dit zijn nu eenmaal de praktijken van PT. Vergeet nu overigens niet om per omgaande alsnog op te zeggen. Verstuur die brief wél aangetekend naar dit bedrijfje, want ze zeggen gezien daarover de berichten standaard, dat ze gewone opzeggingsbrieven niet hebben ontvangen. Zet in die brief expliciet dat het gaat om het abonnement op het blad Privilege.
Sukses, Maxiem.
Info:
Abonnement op bladen en tijdschriften die minstens één keer per maand geleverd worden. Bijvoorbeeld een tijdschrift dat elke maand bezorgd wordt: Hiervoor geldt een opzegtermijn van maximaal één maand.
Abonnement op bladen en tijdschriften die minder dan één keer per maand geleverd worden. Bijvoorbeeld een tijdschrift één keer in het kwartaal bezorgd wordt: Hiervoor geldt een opzegtermijn van maximaal drie maanden.
Dit zijn nu eenmaal de praktijken van PT. Vergeet nu overigens niet om per omgaande alsnog op te zeggen. Verstuur die brief wél aangetekend naar dit bedrijfje, want ze zeggen gezien daarover de berichten standaard, dat ze gewone opzeggingsbrieven niet hebben ontvangen. Zet in die brief expliciet dat het gaat om het abonnement op het blad Privilege.
Sukses, Maxiem.
Info:
Abonnement op bladen en tijdschriften die minstens één keer per maand geleverd worden. Bijvoorbeeld een tijdschrift dat elke maand bezorgd wordt: Hiervoor geldt een opzegtermijn van maximaal één maand.
Abonnement op bladen en tijdschriften die minder dan één keer per maand geleverd worden. Bijvoorbeeld een tijdschrift één keer in het kwartaal bezorgd wordt: Hiervoor geldt een opzegtermijn van maximaal drie maanden.
Ik ben er ook ingetuimt....Nu al ruim 1 jaar geleden opgezegd, Er werd in oktober 2011 weer 80 euro van mijn rekening afgeschreven. Ik weer gebeld en gezegd dat ik het al lang heb opgezegd .Bij previlege wisten ze er van!!! dat ze 80 euro afgeschreven hadden konden ze niets aan doen ik bij de bank het bedrag van 80 euro weer op mijn rekening terug laten storten. maar nu sturen ze weer doodleuk brieven vandaag weer 1 over ek voetbal. Ik heb nog wel een telefoontje van privilege gehad of ik de 80 euro weer op hun rekening wil storten,Dacht het niet.....De brief die ik vandaag gekregen heb gaat weer net zoals de vorige ongeopend retour naar de afzender,Ik weet niet of ik daar wat mee opschiet maar ze maken me iedere keer weer boos!!
Ook op mijn afschrift stond vandaag een afschrijving van € 65,-. Voor zover ik weet heb ik mij nergens voor opgegeven. Ik heb het bedrag gelijk gestoneerd.
-
Beste TeunT,
Vergeet vooral niet om een klacht in te dienen bij Consuwijzer over deze incasso zonder overeenkomst.
Groetjes,
MementoMori
Vergeet vooral niet om een klacht in te dienen bij Consuwijzer over deze incasso zonder overeenkomst.
Groetjes,
MementoMori
-
[ Bericht verwijderd door gebruiker ]
-
Ook ik werd verrast met een afschrijving van 80 euro van mijn bankrek. en 80 van de rek. van mijn man. Ik heb beide bedragen meteen teruggeboekt, en de bankrekening van privilege laten blokkeren.
Deze ellende begon, nadat pretium mijn tel.abonnement ten onrechte weghaalde bij KPN, nav een telefoongesprek waarin ik heel nadrukkelijk heb gezegd dat ik niet wilde overstappen. Deze ten onrechte doorgevoerde overstap is ongedaan gemaakt door pretium, maar het kost wel weer energie, want je moet hen schrijven, en deze brief meerdere keren opsturen, voor men reageert. Een jaar later werd ineens die 2 x 80 euries afgeschreven.
Ook dit jaar hebben ze dat geprobeerd, maar door de blokkade was dit onmogelijk.
Ook ik kreeg een brief of ik wilde bellen, en kreeg te horen dat ik lidmaatschapsgeld moest betalen. Dus opnieuw vertelt dat ik nooit lid ben geworden van privilege, dat dit gekoppeld is aan pretium, maar dat ik ook nooit overgestapt ben naar pretium, en dat pretium hun aktie ongedaan heeft gemaakt.
Dat ik geen brieven ga schrijven om een abonnement wat niet bestaat op te zeggen, en dat zij geen geld van ons kunnen innen.
Dus : Niet vergeten een blokkade op de bankrek van privilege te zetten, anders blijven ze afschrijven.
Deze ellende begon, nadat pretium mijn tel.abonnement ten onrechte weghaalde bij KPN, nav een telefoongesprek waarin ik heel nadrukkelijk heb gezegd dat ik niet wilde overstappen. Deze ten onrechte doorgevoerde overstap is ongedaan gemaakt door pretium, maar het kost wel weer energie, want je moet hen schrijven, en deze brief meerdere keren opsturen, voor men reageert. Een jaar later werd ineens die 2 x 80 euries afgeschreven.
Ook dit jaar hebben ze dat geprobeerd, maar door de blokkade was dit onmogelijk.
Ook ik kreeg een brief of ik wilde bellen, en kreeg te horen dat ik lidmaatschapsgeld moest betalen. Dus opnieuw vertelt dat ik nooit lid ben geworden van privilege, dat dit gekoppeld is aan pretium, maar dat ik ook nooit overgestapt ben naar pretium, en dat pretium hun aktie ongedaan heeft gemaakt.
Dat ik geen brieven ga schrijven om een abonnement wat niet bestaat op te zeggen, en dat zij geen geld van ons kunnen innen.
Dus : Niet vergeten een blokkade op de bankrek van privilege te zetten, anders blijven ze afschrijven.
-
Inderdaad, een blokkade bij de bank om te voorkomen dat Pretium / Privilege geld afschrijft van je rekening is het beste wat je kunt doen. Dat zou iedere Nederlander eigenlijk moeten doen, ook degenen die bij Tele 2 of KPN zitten, want Pretium is al jaren bezig op een gewiekste wijze mensen ongewild lid te maken en jij kunt zomaar de volgende zijn
.
Volgens Pretium ben je lid, omdat ze je ooit eens ongevraagd gebeld hebben, en blijkbaar is dat genoeg voor hen om dan te veronderstellen dat je ook een contract bij hen wil. En vervolgens ben je maanden bezig om er vanaf te komen. Via de klantenservice kom je niet verder, op brieven wordt totaal niet gereageerd, een email adres geven ze niet. De enige juiste manier om contact te hebben is via aangetekende brieven. (tegen de nodige kosten), want een gewone brief komt nooit aan.
Pretium is een misselijkmakend bedrijf, ik weet er alles van. Dit zijn echt geen incidenten, dit is gewoon de werkwijze van Pretium om klanten te winnen (of ze nou willen of niet),
Als ik de naam Pretium of Privilege hoor, gaan bij mij alle alarmbellen klinken, en ik raad dan ook iedereen af om ooit met hen in zee te gaan. Ik word er nog steeds kwaad om dat dit bedrijf al jarenlang zo opereert.
.
Volgens Pretium ben je lid, omdat ze je ooit eens ongevraagd gebeld hebben, en blijkbaar is dat genoeg voor hen om dan te veronderstellen dat je ook een contract bij hen wil. En vervolgens ben je maanden bezig om er vanaf te komen. Via de klantenservice kom je niet verder, op brieven wordt totaal niet gereageerd, een email adres geven ze niet. De enige juiste manier om contact te hebben is via aangetekende brieven. (tegen de nodige kosten), want een gewone brief komt nooit aan.
Pretium is een misselijkmakend bedrijf, ik weet er alles van. Dit zijn echt geen incidenten, dit is gewoon de werkwijze van Pretium om klanten te winnen (of ze nou willen of niet),
Als ik de naam Pretium of Privilege hoor, gaan bij mij alle alarmbellen klinken, en ik raad dan ook iedereen af om ooit met hen in zee te gaan. Ik word er nog steeds kwaad om dat dit bedrijf al jarenlang zo opereert.