Inderdaad,omdat dat niks met mijn vraag van doen heeft
Als het inderdaad een tele-2 probleem is wel, voor het zelfde geld is het pebkac , ik kan dat niet beoordelen, op deze manier blijft het een ongefundeerde beschuldiging richting Tele-2.
Het mag voor jou ongefundeerd lijken,ik kan zeggen dat het dat echt niet is.
De vraag is m.i. duidelijk.
pfft als het ons niks aan gaat, waarom vraag je het dan op dit forum??????
tele2 heeft een probleem waar ze volgens hun niet schuldig aan zijn
onze oude hoster ie samen gegaan met een andere en de serves werd 3x slechter we hadden een 24 uurs service contract voor nog geen 50m euro pm voor als er ook maar iets mis ging
nu hebben we dat in die jaren 3 x moeten gebruiken 2x was het direct op te lossen en 1x niet toen was er bliksem schade aan de internet kaarten en moesten van alle servers vervangen worden de nieuwe hoster besloot dan ook alle servers van de huidige plaats te verwijderen en naar eigen gebouw te verplaatsen(3 uur down time en 30% kosten verhoging en de services pakketten gingen met 50% om hoog en de 24 uur services met 100% om hoog en werden niet meer als 1 pakket per klant maar als parket per server aan geboden en dat werd ons even te veel
wij zoeken naar andere betrouwbare hoster
dat werd via een kennis en toen begon het geduvel
opeens konden alle gebruikers van tele 2 geen mails meer ontvangen van ons en zelfs opeens niet meer inloggen voor de serves tickets voor de woning bouw
tele2 gaf aan dat we op een ongeregistreerde server stonden ja duhu is een sliksplinter nieuwe en het accepteren bij alle providers kom tussen de 1 week en de 16 maanden liggen (volgens de hoster max 1 week maar ok)
ik vroeg of dat sneller kon
ja als er maar genoeg leden klaagde van hun dan konden hun kijken of ze iets konden regelen dus melde ik dat ik dat op de site ging plaatsen
,maar dat mocht niet want dan was het een oproep tot opstand of wat voor vreemd iets de vent ook verzon
de gebruikers van tele 2 moesten zelfstandig klagen dan konden ze wat doen en niet anders en verder kon tele2 niets doen dus de ouderen die via ons bewakings systeem van tele2 zaten konden dood pleuren hard gezegd
die gaan eerst maar klagen en als tele 2 er zin in had mischien iets op aan passen
Je bent echt de vriendelijkheid zelf
Mijn exacte probleem doet er niet toe.
De vraag was en is dus ook of je restitutie van een deel van het abonnementsgeld kunt vragen als de mail niet goed werkt.Wat er dan niet goed werkt aan die mail doet er dan toch niet toe?
Klinkt misschien onvriendelijk maar zo is het niet bedoeld.
Ik zie dat electromonteur een antwoord heeft gegeven dat hout snijdt.Tele2 zou dus best weleens in gebreke kunnen zijn wat betreft het beheer of onderhoud van de servers enz.
Helaas kun je daar als klant zijnde niet zelf achter komen en moet je maar hopen dat de boel eindelijk eens in orde komt.
tele2 gaf aan dat we op een ongeregistreerde server stonden ja duhu is een sliksplinter nieuwe en het accepteren bij alle providers kom tussen de 1 week en de 16 maanden liggen (volgens de hoster max 1 week maar ok)
ik vroeg of dat sneller kon
Ben maar blij dat ze dat soort filtering hebben , scheelt je snel een heleboel spam.
Ik zie dat electromonteur een antwoord heeft gegeven dat hout snijdt.Tele2 zou dus best weleens in gebreke kunnen zijn wat betreft het beheer of onderhoud van de servers enz.
Wat ik uit het antwoord van electromonteur haal (moest wel 3 keer lezen) heeft niets met gebrekkig onderhoud te maken maar met het black- of whitelisten van mail servers en/of domeinen.
bprosman schreef:
Wat ik uit het antwoord van electromonteur haal (moest wel 3 keer lezen) heeft niets met gebrekkig onderhoud te maken maar met het black- of whitelisten van mail servers en/of domeinen.
Ja,en daarmee hebben de mailproblemen van veel klanten misschien te maken
aleen black and white listen hun niet conform de wet
kijk dat er 1 a 2 weken een probleem kon zijn had ik wel enigszins in gecalculeerd daarom draaide beide servers nog
die hebben bijna 2 maanden naast elkaar gedraaid
probleem bij tele 2 is dat ze niet willen updaten of updaten als het hun uit komt
probleem voor hun is dat het in dit geval een schone ip range was de hoster zelf nieuw was en er dus nooit geen black listing kon zijn
nee tele2 hanteert gewoon als het miet word gebruikt is het automatisch op black list
zelfs onze juristen hebben tele 2 gepoogd hierover te contacten maar helaas
hun zijden gewoon u bent geen klant bij ons dus doen we niets mzzl
tot dat ze de uitnodiging voor de recht zitting kregen toen was alles binnen 1 dag helemaal op gelost
moet alleen even wachten wat de juristen nu hebben op gevoerd bij de rechtbank cq of de zitting uberhoud er nog is door gegaan
Je bent echt de vriendelijkheid zelf
Mijn exacte probleem doet er niet toe.
De vraag was en is dus ook of je restitutie van een deel van het abonnementsgeld kunt vragen als de mail niet goed werkt.Wat er dan niet goed werkt aan die mail doet er dan toch niet toe?
Klinkt misschien onvriendelijk maar zo is het niet bedoeld..
Die vraag is weldegelijk relevant om te kunnen oordelen of het probleem misschien bij uzelf ligt, in welk geval Tele2 sowieso niet aansprakelijk is.
Overigens denk ik dat u geen antwoord krijgt als u blijft weigeren te vertellen wat er dan niet werkt. Ik bedoel het gaat hier niet om staatsgeheimen die op straat komen te liggen of zo.
Overigens denk ik dat u geen antwoord krijgt als u blijft weigeren te vertellen wat er dan niet werkt. Ik bedoel het gaat hier niet om staatsgeheimen die op straat komen te liggen of zo.
precies, maar TS wil weten of die geld kan terug krijgen, tja als je niks zegt, heeft die een probleem
aleen black and white listen hun niet conform de wet
En welke wet (artikel) is dat dan die aangeeft wat 'hunnie' moeten black/whitelisten ?
nee tele2 hanteert gewoon als het miet word gebruikt is het automatisch op black list
Dat heet whitelisten en dat doen veel meer providers.
tot dat ze de uitnodiging voor de recht zitting kregen toen was alles binnen 1 dag helemaal op gelost
moet alleen even wachten wat de juristen nu hebben op gevoerd bij de rechtbank cq of de zitting uberhoud er nog is door gegaan
Hier ben ik echt benieuwd hoe de dagvaarding is opgesteld door wie , op welke grond en of deze inderdaad is doorgegaan.
Als het probleem echt black/whitelisten is , dan is het dus GEEN Tele-2 probleem maar werkt het "as designed". Dat het niet werkt zoals TS het wil is een ander verhaal. Bovendien is het al helemaal geen geval van "achterstallig onderhoud" zoals gesuggereerd door TS.