LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Royal Canin "gratis" voer

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
tanja1968
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 aug 2010 17:12

Royal Canin "gratis" voer

Ongelezen bericht door tanja1968 »

Zojuist kreeg ik een mailtje dat Royal Canin 40 jaar bestaat en daarom geven ze gratis voer weg.

Zie link: http://us5.campaign-archive1.com/?u=6bf ... efbcf3d1bd

Alleen moet je wel een "kleine test" doen om te laten zien dat je echt geïnteresseerd bent. Dan klik je op die link van "kleine test" en dan kom je in allerlei telefoonabonnementsdiensten van minimaal12 euro per week. Alleen als je 1 van de diensten invult krijg je die zak voer. Voor dat geld kun je beter zelf een zak kopen. Vaak lukt het ook niet makkelijk om van die abonnementsdiensten af te komen.

"
Dit is een abonnementsdienst, €12/week, 4 items/week (+ sms en download kosten). De genoemde prijzen zijn inclusief BTW. De minimale duur is een week, je betaalt dus altijd ten minste een week. Afmelden? Sms STOP naar 5588. Deelname aan de promotionele actie "win een iPhone 4S" geschiedt automatisch en zonder extra kosten indien u zich tussen 01-07-2012 en 31-07-2012 aanmeldt voor de abonnementsdienst. Uit alle deelnemers worden zeven verschillende winnaars getrokken. Op deze dienst zijn de Algemene en Specifieke Voorwaarden van Bumbalee van toepassing, op deelname aan de actie "win een iPhone 4S" zijn de spelvoorwaarden "win een iPhone 4S" van toepassing. Aanmelden voor de dienst betekent acceptatie van deze voorwaarden. Indien je telefoon het bestelde produkt niet ondersteunt ontvang je een alternatief produkt. De Gedragscode SMS-Dienstverlening en de Reclamecode SMS-Dienstverlening zijn van toepassing. Er geldt geen herroepingsrecht of zichttermijn. Handelsmerken, dienstmerken, logo's (waaronder, zonder beperking, de individuele namen van producten en retailers zijn de eigendom van hun respectievelijke eigenaren. Dit is een dienst van Mobile Minded BV. Meander 252, 6825 MC te Arnhem, Nederland. Kvk: 34371042, BTW: 822783010 Info: 0800-2659198 (lokaal tarief) of [email protected]. http://www.bumbalee.com"


Trap er niet in lieve mensen!!!
Ik heb ze al een boze mail teruggeschreven dat ik het belachelijk vind dat ze zich daarvoor lenen.

PS. Het abbonnement geschiedt zonder extra kosten als je tussen 1 juli en eind juli aanmeldt. Ik kreeg 2 augustus deze mail, dus waarschijnlijk WEL met extra kosten.

just*me
Berichten: 64
Lid geworden op: 19 jul 2011 15:52

Re: Royal Canin "gratis" voer

Ongelezen bericht door just*me »

hmm, ik heb het idee dat dit niet daadwerkelijk door royal canin is verstuurd, maar dat dit een nieuwe soort spam is om abonnementsdiensten te slijten. Wellicht dat ze ergens een e-mail lijst met dierenliefhebbers hebben weten te verkrijgen..

tanja1968
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 aug 2010 17:12

Re: Royal Canin "gratis" voer

Ongelezen bericht door tanja1968 »

Ok. Ik heb ze het voordeel van de twijfel gegeven. Het ziet er wel allemaal heel professioneel uit en zou zo door hun gemaakt kunnen zijn. Maar ik heb ze na je reaktie gemaild met de vraag of dit echt van hun af komt.

Ik ben benieuwd naar hun reaktie.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Royal Canin "gratis" voer

Ongelezen bericht door GJvdZ »

tanja1968 schreef:Ok. Ik heb ze het voordeel van de twijfel gegeven. Het ziet er wel allemaal heel professioneel uit en zou zo door hun gemaakt kunnen zijn. Maar ik heb ze na je reaktie gemaild met de vraag of dit echt van hun af komt.

Ik ben benieuwd naar hun reaktie.

Ga ergens anders zitten spammen a.u.b. Het ziet er nl. absoluut niet professioneel uit. Vergelijk maar met www.royalcanin.nl of www.royalcanin.co.uk.

En waarom zou Royal Canin linken naar "webcam-francais.com"?

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Royal Canin "gratis" voer

Ongelezen bericht door bianca82 »

ik krijg op beide mails (van mij en van mijn partner) altijd mail van royal canin..

als dit echt door rc is gestuurd hadden wij het ook gehad...
dit is niet het geval. dus zoals men eerder al zei waarschijnlijk niet door rc gestuurd

tanja1968
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 aug 2010 17:12

Re: Royal Canin "gratis" voer

Ongelezen bericht door tanja1968 »

Ik krijg inderdaad ook altijd mails van royal canin, dus daarom vond ik het niet vreemd om zo'n mail te krijgen.

Lijkt er inderdaad op dat er misbruik van hun naam gemaakt is. Ik heb ze in ieder geval gewaarschuwd.

Jus*me en Bianca82, bedankt voor jullie nuttige reakties.

De plaatsing van mijn bericht was enkel om anderen te waarschuwen. Heeft totaal niets met spammen te maken.

Spammen
Spammen is het versturen van ongewenste post naar een groot aantal e-mailadressen of naar nieuwsgroepen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Royal Canin "gratis" voer

Ongelezen bericht door GJvdZ »

tanja1968 schreef:
De plaatsing van mijn bericht was enkel om anderen te waarschuwen. Heeft totaal niets met spammen te maken.

Spammen
Spammen is het versturen van ongewenste post naar een groot aantal e-mailadressen of naar nieuwsgroepen.
Dit valt ook gewoon onder spam. Als je per se jouw definitie aan wilt houden kan je stellen dat dit forum vergelijkbaar is met een nieuwsgroep. Het vervult immers dezelfde functie, ergo het openingsbericht is als spam te classificeren. Daarnaast is de gebruikte communicatietechniek door TS ook al vaker voor spam gebruikt. Als je immers zomaar een advertentie hier neer zet is het te doorzichtig. Door je voor te doen als een "collega consument" lijkt het betrouwbaarder.

royalcanin
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 aug 2012 12:55

Re: Royal Canin "gratis" voer

Ongelezen bericht door royalcanin »

Beste lezers van het Tros Radar Forum,

Bedankt voor uw alerte reacties op de misleidende situatie die is onstaan na het misbruik van de Royal Canin merknaam en logo door middel van een SPAM-mailing.

Op donderdagavond 2 augustus 2012 is er naar een onbekend aantal Royal Canin klanten een email verstuurd met de aanbieding: ‘ontvang nu geheel gratis en vrijblijvend een zak katten- of hondenvoer’ naar keuze. Deze aanbieding zou gedaan worden ter gelegenheid van het 40-jarig bestaan van Royal Canin in Nederland.

De emailadressen zijn niet - geoorloofd of ongeoorlooofd - verkregen via de database van Royal Canin. De betreffende SPAM-partij heeft een eigen extern bestand gebruikt met emailadressen waaronder zich ook Royal Canin klanten bevinden.

Hoewel deze email op een aantal punten gelijkenis vertoont met de huisstijl van Royal Canin is deze email en het bijbehorende aanbod niet van Royal Canin Nederland afkomstig.

Royal Canin wil met klem benadrukken dat de huisstijl en gegevens van Royal Canin door derden op een oneigenlijke manier gebruikt zijn en doet daarmee afstand van de inhoud van de verzonden boodschap. Royal Canin zal zich nooit lenen voor dit soort praktijken


Het volledige statement van Royal Canin betreffende deze situatie is te lezen op http://www.royalcanin.nl/royal-canin-nieuws.html. Het privacy-statement van Royal Canin kunt u hier ook vinden.

Met vriendelijke groet,

Royal Canin Nederland

tanja1968
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 aug 2010 17:12

Re: Royal Canin "gratis" voer

Ongelezen bericht door tanja1968 »

En ik heb bovenstaand mailtje inmiddels ook ontvangen.

Jammer dat mensen zulke dingen doen. Je krijgt er veel scheve gezichten door. Ik denk dat er zat mensen zijn die hetzelfde dachten als ik, maar er verder niets mee doen. Maar wel met die negatieve gedachte blijven zitten ten opzichte van Royal Canin

aardbeest
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 apr 2013 01:56

Re: Royal Canin "gratis" voer

Ongelezen bericht door aardbeest »

Mobile Minded BV.

Ja ik ben er ook in getuind.
Jammer dat ik ik na 6 weken achter kom.
30 euries te laat.
En het zakje honden voer heb ik naar me moeder gestuurd.
En gekregen.
Nemo (de hond) had het in 1sec op.
Weg 30 euries.
Ik kijk nog wel even of er een retour adres op staat.

Gesloten