LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nuon gasprijs omhoog
Nuon gasprijs omhoog
Olie is goedkoper geworden maar bij Nuon gaat de gasprijs per 1 juli a.s. met 7.6% omhoog?
Re: Nuon gasprijs omhoog
Overstappen dus! Ik vind de hele energiebranche oplichters. Hoe zuiniger we omspringen, hoe meer de prijzen verhoogd worden: want ieder jaar moet de BV natuurlijk meer opbrengen. Ik kan niet wachten tot de dag we allemaal zonnepanelen hebben, inclusief elektrische verwarming. Dan is het DAAAG met de maffiapraktijken.
Helemaal eens met Willem. Hoe minder we stoken hoe duurder het wordt dus straks zitten we allemaal in de kou en betalen we toch de hoofdprijg.
Bij mij is dat nu al t geval
Bij mij is dat nu al t geval
Overstappen? Dacht je nou werkelijk dat bij die andere energiebedrijven het niet duurder gaat worden?
Ik blijf wel gewoon bij Nuon, 1 keer overgestapt niks dan ellende.
Ik blijf wel gewoon bij Nuon, 1 keer overgestapt niks dan ellende.
Heb je gelijk in hoor Ciske, overal wordt t duurder
Ik was anders bij de favoriet van jou ED .sephora30 schreef:Heb je gelijk in hoor Ciske, overal wordt t duurder
Dat was 10x niks.
Ik noem het maar onwetendheid van topic starter en reageerders.
De energiemarkt reageert ALTIJD met een half jaar vertraging. De prijs van energie wordt ook maar 2x per jaar aangepast. Eigenlijk is het 1,5 keer per jaar. Te weten in januari en juli. Voor het vaststellen van de nieuwe energieprijs zijn er peildata.
Peilperioden energie:
van mei t/m oktober voor prijsstelling januari
van november t/m april voor prijsstelling juli.
Overigens mocht je denken dat alléén nuon de prijs voor gas verhoogt, kom je bedrogen uit. Alle energieboeren verhogen de gasprijs miv 1 juli 2012. Het maakt helemaal niet uit bij welke energieboer je zit.
Lees: http://www.gaslicht.com/nieuws/gasprijs ... -juli.aspx
Het is al minimaal 1 maand bekend dat de prijzen van energie miv juli 2012 behoorlijk zullen gaan stijgen. De reden hiervoor ligt zeker niet alléén bij de leveranciers maar ook en niet in de laatste plaats bij de overheid (politiek).
- http://www.gaslicht.com/nieuws/fors-hog ... ijzen.aspx
Onderstaand nma rapport is trouwens ook nog even interessant te lezen/weten:
http://www.nma.nl/images/Energierapport ... 198182.pdf
De energiemarkt reageert ALTIJD met een half jaar vertraging. De prijs van energie wordt ook maar 2x per jaar aangepast. Eigenlijk is het 1,5 keer per jaar. Te weten in januari en juli. Voor het vaststellen van de nieuwe energieprijs zijn er peildata.
Peilperioden energie:
van mei t/m oktober voor prijsstelling januari
van november t/m april voor prijsstelling juli.
Overigens mocht je denken dat alléén nuon de prijs voor gas verhoogt, kom je bedrogen uit. Alle energieboeren verhogen de gasprijs miv 1 juli 2012. Het maakt helemaal niet uit bij welke energieboer je zit.
Lees: http://www.gaslicht.com/nieuws/gasprijs ... -juli.aspx
Het is al minimaal 1 maand bekend dat de prijzen van energie miv juli 2012 behoorlijk zullen gaan stijgen. De reden hiervoor ligt zeker niet alléén bij de leveranciers maar ook en niet in de laatste plaats bij de overheid (politiek).
- http://www.gaslicht.com/nieuws/fors-hog ... ijzen.aspx
Onderstaand nma rapport is trouwens ook nog even interessant te lezen/weten:
http://www.nma.nl/images/Energierapport ... 198182.pdf
AAAAGHHRRRRRR ik wil die naam niet meer horen!!!!!ciske schreef: Ik was anders bij de favoriet van jou ED .
Dat was 10x niks.
@Shine,
wat vertel je dat we niet al weten
wat vertel je dat we niet al weten
Vandaar dat ik weer terug bij Nuon ben.sephora30 schreef:AAAAGHHRRRRRR ik wil die naam niet meer horen!!!!!ciske schreef: Ik was anders bij de favoriet van jou ED .
Dat was 10x niks.
Dan mag je toch verwachten dat de prijs op z`n minst gelijk blijft, in januari ging de prijs immers ook al omhoog.
-
Onlangs een artikel gelezen dat de energieprijzen blijven stijgen ondanks dat de olieprijs zakt.
Heeft te maken met het ontmoedigen van energie gebruik omdat de grondstoffen, olie / gas voorraden, zouden opraken.
Ze verzinnen elke keer weer iets anders om maar geld uit de zakken van de klant te kloppen.
Zit er hard over te denken om een generator in m'n tuin te gaan plaatsen en zo zelf m'n electriciteit maar gaat opwekken.
Heeft te maken met het ontmoedigen van energie gebruik omdat de grondstoffen, olie / gas voorraden, zouden opraken.
Ze verzinnen elke keer weer iets anders om maar geld uit de zakken van de klant te kloppen.
Zit er hard over te denken om een generator in m'n tuin te gaan plaatsen en zo zelf m'n electriciteit maar gaat opwekken.
Toch moet dit klaarblijkelijk mbt tot dit onderwerp worden vermeldt, anders hoeft dit onderwerp niet (telkens in een iets andere vorm) worden geplaatst.@ sephora30, wat vertel je dat we niet al weten
Goed aan gedaan Shine . Overigens is de aanpassing 2x per jaar (jan/jul)
Een manier om deze stijgingen (althans het leveringsgedeelte) te voorkomen is een contract voor langere tijd aan te gaan met als mogelijk voordeel ook nog een tegemoetkoming in de vorm van een geldbedrag of bijvoorbeeld een op afstand regelbare thermostaat.
@schorpioen, los van het feit wat Shine plaatst, zouden er ook andere (vaste) kosten kunnen zijn die stijgen?
Het aggregaat zou een oplossing kunnen zijn. Maar s'nachts moet dat "ding" ook constant draaien als er elektriciteit gevraagd wordt en waar is dan je voordeel? (Ik weet dat er een enkel lampje, met sensor, op een batterij kan worden aangesloten, bijvoorbeeld om naar het toilet te gaan)
-
Andere vaste kosten die stijgen zijn er inderdaad. De torenhoge salarissen en bonussen van de "hoge" heren bij de energiebedrijven.h@rm@n schreef:
@schorpioen, los van het feit wat Shine plaatst, zouden er ook andere (vaste) kosten kunnen zijn die stijgen?
Het aggregaat zou een oplossing kunnen zijn. Maar s'nachts moet dat "ding" ook constant draaien als er elektriciteit gevraagd wordt en waar is dan je voordeel? (Ik weet dat er een enkel lampje, met sensor, op een batterij kan worden aangesloten, bijvoorbeeld om naar het toilet te gaan)
Sensor gestuurde lampjes worden inderdaad al gebruikt.
Het is alleen hoe minder energie je gebruikt omdat je wil besparen, hoe duurder de energie wordt omdat de leveranciers anders te weinig ontvangen.
Wie kan mij adviseren of het verstandig is je stroom-en/of gastarief voor bepaalde tijd vast te laten zetten?
lijkt me een dure hobbySchorpioen58 schreef:Onlangs een artikel gelezen dat de energieprijzen blijven stijgen ondanks dat de olieprijs zakt.
op wat voor brandstof ga je die generator laten draaien?
maar misschien ... als de brandstof niet te duur is kun je stroom terugleveren aan het net
misschien dat je dan nog wat verdient