LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ons dochtertje haar portomonee word maar niet opgestuurd.

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Toxopeus

Ongelezen bericht door Toxopeus »

sarlemijn schreef: Nu hebben wij de buren gevraagd of ze de portomonee wilden opsturen , Was geen punt aangetekend en wel.
Heeft u de kosten van het aangetekend verzenden overgemaakt naar de rekening van de vakantieburen?
Wat kan ik hier nou mee beginnen.
Niets. Het is een kwestie van vertrouwen.
Heeft aangifte doen zin?
U kunt geen aangifte doen van het verbreken van een belofte.
Als de vakantieburen niet meer reageren zou ik het er bij laten.
Uw dochter wordt vast weer vrolijk als u een nieuwe portemonnee voor haar koopt en daar wat muntjes in stopt.

Frantic2

Re: Ons dochtertje haar portomonee word maar niet opgestuurd.

Ongelezen bericht door Frantic2 »

niks helaas, als de mensen zeggen dat het is opgestuurd en je had goed contact met ze, dan kan je er beter vanuit gaan dat ze het wel hebben verzonden.

Als je dan vervolgens de verhalen van Post.nl er naast legt, zou mijn conclusie zijn dat het daar is misgegaan.

Het blijft jammer voor je dochter maar daar moet jij haar bij helpen om erover heen te komen. Tenslotte is ze haar portemonnee zelf vergeten dus ook mede verantwoordelijk voor het verlies.

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

Ik vraag mij even af wat een kind van 6 met een knip met 30 euro moet maar dat is even wat anders. Lijkt mij nog geen leeftijd om te leren met geld om te gaan namelijk.

Als het aangetekend is opgestuurd had ie er al moeten zijn, is dus niet gebeurt. Als het u heel veel waard is kunt u er langs gaan, en anders was op zijn minst een wijze les voor iedereen.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

vroem schreef:Ik vraag mij even af wat een kind van 6 met een knip met 30 euro moet maar dat is even wat anders. Lijkt mij nog geen leeftijd om te leren met geld om te gaan namelijk.

Als het aangetekend is opgestuurd had ie er al moeten zijn, is dus niet gebeurt. Als het u heel veel waard is kunt u er langs gaan, en anders was op zijn minst een wijze les voor iedereen.
Hoe oud moet dan een kind zijn, om met geld leren omgaan?
Misschien gespaard geld, waar de kleine zich iets wilde kopen, omdat mama/ papa gezegd hebben, dan van jouw eigen geld. :shock:
Soms noemt men dit opvoeding!
Nu hebben wij de buren gevraagd of ze de portomonee wilden opsturen , Was geen punt aangetekend en wel.
Tot op de dag vandaag ( week geleden ) heb ik de portomonee nog steeds niet binnen terwijl er gezegd word dat het is opgestuurd.
Dus via de telefoon is gezegd, dat het aangetekend verstuurd is?
Ook de dag erbij?
Als het verdwenen is, bij de post.nl, dan is het aangetekende stuk verzekerd, dus de mensen moeten dan reclameren.
Mochten de mensen het bedrag van het aangetekend stuk van de 30 euro betalen, of wat is er afgesproken?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Hoe oud moet dan een kind zijn, om met geld leren omgaan?
Misschien gespaard geld, waar de kleine zich iets wilde kopen, omdat mama/ papa gezegd hebben, dan van jouw eigen geld. :shock:
Soms noemt men dit opvoeding!
Ik was 6 dat ik voor het eerst zakgeld kreeg. Mijn jongere broer kreeg dat op hetzelfde moment, die was 4. Maar als je nou denkt dat het om een vermogen ging: 35 cent. Guldenscenten dus. We praten over 1968, dus voor die tijd was dat zeker een hoop geld.

Geen idee wat ik er mee moest. Snoep kopen. Dus naar de winkel met mijn broer. In die tijd kon dat nog, in de Jordaan, dat je kinderen van die leeftijd alleen op straat liet gaan. Eerst het dubbeltje op de toonbank gelegd, en snoep gekregen voor dat geld. Toen het kwartje, en ik zei: ik wil daarvan een stukje uitgeven. Niet alles. Of die man dat wel of niet snapte, ik kreeg dus nog eens voor een kwartje snoep.

Zo gaat dat met 6-jarigen. En ja, mijn moeder probeerde mij daarna te leren sparen, maar dat hield ik iedere keer niet zo lang vol.

Nu weer on-topic: wat ik al eerder heb geschreven, ik denk niet dat er veel aan te doen is om het portemonneetje terug te krijgen, helaas.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

sarlemijn schreef:Aangetekende stukken komen nooit een week later aan.
Nooit meegemaakt zowel thuis als op werk niet.
Aangetekend spul is belangrijk en word binnen 24 uur bezorgd
Aangetekend is wat anders dan een expreszending.

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

Inzake zakgeld zie nibud bv. Vanaf 6 jaar, ja maar iets ander bedrag. En grotere bedragen bij elkaar gespaard neem je mi niet mee op zak, op die leeftijd. .. Maar dat is mijn mening, gesterkt door wat wij zelf zien gebeuren met onze kinderen van 8 en 10, is inderdaad een kwestie van opvoeden.

Aangetekend is idd geen express maar ook aangetekend zeker als het door de brievenbus past is echt ook maar 2, misschien 3 dagen max. Is er overeengekomen wie de kosten aangetekend draagt, want misschien hadden ze daar gewoon geen zin in, is ie met zegels erop gegaan, en dan dus zeer waarschijnlijk door een minder goed opgevoede postbeambte " onderschept"...

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Hier een serieuze reactie. Koop een nieuwe, grotere, portemonnaie voor je dochter. en vul die met 30 euro. Vertel haar dat veel mensen uit zijn op haar geld en dat niet iedereen eerlijk is.
dat geld krijg je niet terug. Het is de moeite niet waard.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Snap dat eigenlijk dat het portomoneetje weg is nog het ergste is?buiten het geld? Omdat het uit indonesie komt
Kan ik begrijpen,sommige dingen zijn speciaal..

Dat je kind 30 euro had,daar kan ik niet over oordelen,misschien jarig geweest wilde net iets gaan kopen ervoor?
Neem aan dat ze Er niet mee op straat liep te spelen!
Snap wel wat vroem bedoeld..

Ik denk persoonlijk dat de buurtjes niet zo eerlijk zijn en denken laat maar zitten.
Als het aangetekend opgestuurd is?was dat nou zo? Vraag dan even of ze bewijsje willen mailen :wink: doen ze dat niet weet je genoeg..
Nou 30 euro flutbedrag,voor kind ljkt mij heel groot bedrag...ik had het vroeger niet..66 gulden ...ongeveer..
:oops: kreeg idd een kwartje mocht ik snoepje gaan kopen,stond je voor die bak,,uh doe die maar allemaal van 5 ct :lol: :lol: ben ik nog jonger als wa...ik was 6 of zo is nu 33 jr terug..

Maar wat iemand al schreef ,misschien kan u u kindje tegemoet komen en idd zeggen dat sommige mensen niet altijd eerlijk zijn...rot maar waar...

Ps trek je niks aan van de rare reacties hier is normaal ,die is op sommige moment pen vd wk zijn of haar hersens kwijt,of heeft een persoonlijkheids stornis,dan willen ze graag aandacht krijgen ze thuis niet,,,triest maar waar,gewoon negeren...

SHS_Inc

Ongelezen bericht door SHS_Inc »

Nou lansgaan is het enige , diefstal is het niet jullie zijn het vergeten hun hebben het gevonden.....!! kijk netjes is anders natuurlijk maar ik zou er een dagje uit van maken ;-) en even gaan rellen..

Aangetekend krijg je altijd bewijs van dus zullen ze moeten overleggen dan als het echt verstuurd zou zijn..

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

sarlemijn schreef:Graag nu even tips van serieuze mensen.
Wat kan ik allemaal gaan ondernemen nu?
Ik vrees dat je hier, en ik ben bloedserieus, weinig aan kunt doen. Diefstal is het niet, je hebt het zelf laten liggen. Die mensen zeggen dat ze het opgestuurd hebben maar als het niet aankomt dan houdt het echt op.

Helaas, géén positief advies maar wel eerlijk.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ben benieuwd of het geld er nog inzit 8)

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

vroem schreef:Inzake zakgeld zie nibud bv. Vanaf 6 jaar,
Bij het Nibud denken ze zeker dat kinderen robots zijn die allemaal hetzelfde zijn. Ouders weten zelf wel wanneer hun kind eraan toe is. Hoeft zo'n subsidie trekker mij echt niet te vertellen.

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Heb je hem al ? Ik zit hier al de hele dag te duimen voor je.... :evil:

Gesloten