Eerst hadden we er eentje voor onze oudste zoon gehaald met kerst en deze was er zo blij mee dat de jongste er min of meer jaloers op werd. Dus hebben we voor hem er ook eentje gehaald. En de rust was weer terug in huis
Zoals met het meeste speelgoed komt er een periode dat ze hem weer beu zijn. Apparaat werd weer aan de kant geschoven en ze gingen weer verder met hun dagelijkse ding. Totdat er weer een moment komt dat een van de twee er weer mee wilde gaan spelen. Dus we pakten er eentje en....hmm, doet niets meer. Oplader erin en ja hoor, hij deed het weer, maar zodra de oplader eruit gehaald werd sprong het apparaat meteen uit. Vreemd, batterij laadt niet op.
Mja, kan wel eens gebeuren, dus op zoek naar de tweede. En ja hoor, daar hadden we hem...maar ook deze ging niet aan. Wat we ook probeerden, ze gingen niet meer aan op eigen kracht. Als de oplader er aan hing was het geen probleem, maar de batterijen kregen hun pit niet meer.
Op zoek naar support kwam ik op de volgende site uit:
http://www.mobilecowboys.nl/toestellen/15493
waaruit blijkt dat er meerdere mensen zijn die dit probleem hadden. Wat blijkt...ze verkopen vanaf het begin ook al nieuwe batterijen. En dat zette me aan het denken....want waarom verkoop je meteen nieuwe batterijen? Ok, misschien om een backup batterij te hebben voor op vakantie, maar waar was de externe batterijoplader dan?
Opeens wordt er geopperd om vooral contact op te nemen met de supportdesk, welke overigens alleen te bereiken is op een hotmail/live account. Geen website of officieel emailadres...simpelweg een wegwerpaccount als helpdesk.
Ik had mijn apparaten inmiddel al de kliko ingelegd want ik vertrouw die apparaten niet meer in de handen van mijn kinderen, dus het had voor mij geen zin meer om contact op te nemen, maar zowaar heeft een dame Carmen wel contact gelegd met hun en kreeg als antwoord:
Oftewel, koop maar gewoon een nieuwe batterij en zorg dat je deze altijd oplaadt, anders gebeurt het weer. Dat betekent dus dat je hem niet even een paar weken opzij kan leggen, want dan kost het je weer een nieuwe batterij.Vanmorgen antwoord gekregen en uitleg. Moet een andere batterij kopen en op tijd opladen. We gaan het proberen.
Mja, toen brak mijn klomp. Ze erkennen dus dat er wat mis is met de batterij, maar een gratis batterij leveren is uit den boze. En ze verwachten dan ook nog van de klant dat je altijd je apparaat aan de oplader blijft hangen, anders kan het zomaar spontaan weer gebeuren.
Hun redenering is: er zijn er maar een paar die dit euvel hebben. Maar ze konden mij niet uitleggen waarom die twee van mijn kinderen allebei hetzelfde euvel hadden en die van hun neefje ook (daar kwamen we van het weekend achter).
Volgens mij is er hier sprake van opzet al dan niet van een verkeerde garantie afwikkeling.
En eventjes voor de duidelijkheid een foto om te laten zien dat we er wel degelijk twee hadden
Zijn er meer mensen die zo'n apparaat hebben gekocht en hetzelfde euvel hebben gehad? Want ze beweren dat er maar weinig mensen zijn die dit hebben, maar als die van ons alle twee al defect zijn, dan vrees ik dat er meerdere zijn die dit probleem hebben, maar niet weten hoe ze de helpdesk kunnen bereiken.
Ter info, bij Bart Smit ligt er een standaard briefje klaar met het e-mailadres van de "helpdesk" (ik noem het verkoopdesk) als je er bij langsgaat dat je apparaat niet meer werkt. Zegt genoeg toch?