LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Allianz hypotheek wijzigt overlijdensrisicoverzekering

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Marc19650512

Allianz hypotheek wijzigt overlijdensrisicoverzekering

Ongelezen bericht door Marc19650512 »

Ik heb een brief gehad van Allianz. Omdat ze een nieuw IT systeem in gebruik gaan nemen, willen ze mijn verzekering bij Universal Leven overzetten naar een gelijkwaardige (maar dus niet gelijke) verzekering bij Allianz. Als ik dit niet wil moet ik binnen 90 dagen reageren. Als belangrijkste wijziging wordt genoemd:

citaat:
Koppeling met beleggersrekening vervalt. De belangrijkste wijziging is dat de koppeling tussen uw beleggersverzekering en overlijdensrisicoverzekering komt te vervallen. Dit betekent dat de dekking van de overlijdensrisicoverzekering niet meer periodiek aangepast wordt naar de ontwikkeling van de waarde op uw beleggersrekening.
einde citaat.

Sowieso al vreemd, want ik heb een spaarhypotheek. Je mag ook beleggen, maar dat doe ik niet op dit moment. Bovendien is de verzekering en de hypotheek vorig jaar pas afgesloten.

Heeft iemand anders dit ook gehad? Wat moet ik hier mee? Ik vertrouw het niet helemaal.

Frantic2

Re: Allianz hypotheek wijzigt overlijdensrisicoverzekering

Ongelezen bericht door Frantic2 »

je hebt natuurlijk al met je tussenpersoon gebeld?

Wat zeggen zij ervan?

Marc19650512

Ongelezen bericht door Marc19650512 »

Gisteren niet, vandaag wel en die zegt dat er in concreto niets voor mij verandert. (Gisteren wat het zondag. En overigens wil ik liever niet altijd blind vertrouwen op wat mijn tussenpersoon zegt.)

een vraag, een antwoord

Ongelezen bericht door een vraag, een antwoord »

Maakt het nog wat uit in je totale maandpremie (dus sparen + orv), m.a.w. wordt het goedkoper? Moet je het voorstel van Allianz aanvaarden, of mag je een eigen verzekeraar kiezen?

Overigens kan ik me de wijziging wel voorstellen, door kosten en tegenvallende waardeontwikkkeling bij beleggen blijft de overlijdensrisicopremie hoog, waardoor de beleggingsportefeuille nog een extra klap krijgt. Door dat los te koppelen wordt het transparanter, maar moet je wel goed op je overlijdensrisico dekking letten.

Overigens heeft je adviseur gelijk.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Marc19650512 schreef: Sowieso al vreemd, want ik heb een spaarhypotheek. Je mag ook beleggen, maar dat doe ik niet op dit moment. Bovendien is de verzekering en de hypotheek vorig jaar pas afgesloten.
VOor spaarrekeningen is een bankvergunning nodig. Als de verzekeraar die niet heeft bieden ze een beleggingsverzekering aan, maar dan wel met een vast rentetarief. Technisch gesproken dus beleggen, maar praktisch hetzelfde als sparen.

een vraag, een antwoord

Ongelezen bericht door een vraag, een antwoord »

hybride verzekeringspolis, waarin je zowel kunt sparen als beleggen.
Vergelijkbaar met de oude Opmaatverzekering van Rabo en de Meegroei van ABN AMRO. Geen fijne constructies.Soms ook aan te merken als woekerpolis. Heeft dus niets met bankvergunning te maken.

Gesloten