LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MB

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
NONO

MB

Ongelezen bericht door NONO »

Tijdje terug een andere auto aangeschaft en op de één of andere manier gaat het sindsdien niet helemaal goed met de motorrijtuigenbelasting.

Om het verhaal niet al te lang te maken; op een gegeven moment ontving ik een aanmaning met boete van 49 euro omdat het bedrag niet op tijd afgestort was. Nu is het wellicht vreemd dat je wel de aanmaning ontvangt, maar niet de originele eerste betalingsoproep.

Maar wat is heden ten dage nog betrouwbaar? Foutje bij de Belastingdienst of heeft de post de bewuste stukken niet afgeleverd?
Moeilijk bewijsbaar punt ook al blijkt het vaker voor te komen dat zelfs hele postzakken uit het water gevist worden.

Afijn, protest aangetekend, krijg ik zo'n knakker aan de lijn die op het heel makkelijke standpunt blijft staan dat jezelf verantwoordelijk bent voor de betaling (dus ik moet als extra dienst omdat ik een auto er op na hou, bij gaan houden of die dienst wel hun zaakjes op orde heeft, en haar werk goed doet, want daar komt het uiteindelijk dus op neer).

En door slechte ervaringen met automatische betalingen in het verleden begin ik daar maar niet aan, ook bij een overheidsinstantie niet
(of is het eerder juist dan niet).

Voor diegenen die misschien wellicht wel vertrouwen heeft in die dienst, heb ik het volgende verhaal dat ik van een insider gehoord heb.

Inzake de kindertoeslagen - voor oppasouders - kwamen er dusdanig veel foutieve opgaven binnen dat de dienst de hoeveelheid door het
computersysteem uitgeselecteerde aanvragen door gebrek aan capaciteit niet aankon. Daarbij moet u denken aan bijvoorbeeld opgaven met meer te declareren uren dan een maand heeft.

Oplossing?
We gooien de beveiliging die aangeeft dat je niet meer dan 168 uur kunt opgeven uit het systeem en betalen rücksichtslos uit.
Wat dus gevallen schijnt op te leveren van lieden die in no time richting 100.000 euro uitgekeerd weten te krijgen.

En dat zooitje achterlijken daar in Den Haag maar zeuren dat ze geen geld hebben.
Geen wonder als je het bij een post waarvan je toch al mag afvragen of dat een overheidstaak moet zijn, het geld al met bakken de deur uitsmijt.

puma73

Re: MB

Ongelezen bericht door puma73 »

NONO schreef:Tijdje terug een andere auto aangeschaft en op de één of andere manier gaat het sindsdien niet helemaal goed met de motorrijtuigenbelasting.

Om het verhaal niet al te lang te maken; op een gegeven moment ontving ik een aanmaning met boete van 49 euro omdat het bedrag niet op tijd afgestort was. Nu is het wellicht vreemd dat je wel de aanmaning ontvangt, maar niet de originele eerste betalingsoproep.

Maar wat is heden ten dage nog betrouwbaar? Foutje bij de Belastingdienst of heeft de post de bewuste stukken niet afgeleverd?
Moeilijk bewijsbaar punt ook al blijkt het vaker voor te komen dat zelfs hele postzakken uit het water gevist worden.

Afijn, protest aangetekend, krijg ik zo'n knakker aan de lijn die op het heel makkelijke standpunt blijft staan dat jezelf verantwoordelijk bent voor de betaling (dus ik moet als extra dienst omdat ik een auto er op na hou, bij gaan houden of die dienst wel hun zaakjes op orde heeft, en haar werk goed doet, want daar komt het uiteindelijk dus op neer).

En door slechte ervaringen met automatische betalingen in het verleden begin ik daar maar niet aan, ook bij een overheidsinstantie niet

Voor diegenen die misschien wellicht wel vertrouwen heeft in die dienst, heb ik het volgende verhaal dat ik van een insider gehoord heb.

Inzake de kindertoeslagen - voor oppasouders - kwamen er dusdanig veel foutieve opgaven binnen dat de dienst de hoeveelheid door het
computersysteem uitgeselecteerde aanvragen door gebrek aan capaciteit niet aankon. Daarbij moet u denken aan bijvoorbeeld opgaven met meer te declareren uren dan een maand heeft.

Oplossing?
We gooien de beveiliging die aangeeft dat je niet meer dan 168 uur kunt opgeven uit het systeem en betalen rücksichtslos uit.
Wat dus gevallen schijnt op te leveren van lieden die in no time richting 100.000 euro uitgekeerd weten te krijgen.

En dat zooitje achterlijken daar in Den Haag maar zeuren dat ze geen geld hebben.
Geen wonder als je het bij een post waarvan je toch al mag afvragen of dat een overheidstaak moet zijn, het geld al met bakken de deur uitsmijt.
Je zult dan zelf moeten bijhouden of je ja of neen een acceptgiro in de bus krijgt en tijdig aan de bel trekken.

Wat betreft de rest van uw bericht, dat niet over motorrijtuigenbelasting gaat slaat helemaal nergens op, u probeert uw eigen tekortkomingen met frustratie en onzinnige redenen te camoufleren.

U bent en blijft zelf verantwoordelijk voor uw eigen betalingen
Laatst gewijzigd door puma73 op 05 aug 2012 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Frantic2

Ongelezen bericht door Frantic2 »

hij krijgt helemaal geen accept waarschijnlijk, hij moet gewoon zelf overmaken of de boete afwachten, inclusief verhoging...

Maar goed, dat is ook een keuze als je perse wel een auto wilt hebben en niet wil betalen volgens de vastgestelde regels....

boef530

Ongelezen bericht door boef530 »

Bij het op naam stellen wordt al gevraagd hoe de houderschaps belasting voldaan gaat worden. Bij een automatische incasso worden er geen poststukken verzonden maar het bedrag wordt automatisch aangepast en maandelijks afgeschreven. Kies je er voor om per drie maanden te betalen valt er een acceptgiro in de bus. Bij niet tijdig betalen volgt er een boete.

zwabbertje

Ongelezen bericht door zwabbertje »

NONO schreef: Voor diegenen die misschien wellicht wel vertrouwen heeft in die dienst, heb ik het volgende verhaal dat ik van een insider gehoord heb.

Oplossing?
Raar verhaal: voor kindertoeslag gelden geen uren en voor kinderopvangtoeslag is er nooit een maximum geweest van 168 uur.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Wat ik vreemd vind is dat de belastingdienst keer op keer fout op fout mag stapelen, zonder enige consequenties en de gedupeerden met de schade blijft zitten.
Als je dan als belastingplichtige een foutje maakt krijg je gelijk boetes en verhogingen. De staat heeft haar aansprakelijkheid goed afgedekt. Je bent bij wet zelf verplicht om belasting te betalen en aangifte te doen zelfs als de belastingdienst je niet weet te vinden. Dus als zij een fout maken en je niet aanslaan, zeggen ze simpelweg dat je zelf verantwoordelijk bent.

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH »

@olaf79: het staat je toch vrij om naar de civiele rechter te stappen voor schadevergoeding?

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Wens je veel suc6 bij de rechter. De overheid heeft zichzelf goed ingedekt.

Gesloten