LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bkr 4 code door onjuiste ingevoerde gegevens

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
krdevries

Bkr 4 code door onjuiste ingevoerde gegevens

Ongelezen bericht door krdevries »

Hallo

Ik had een paar jaar geleden een zeer domme aankoop gedaan met een laser
financiering geen aanrader.
Al die tijd dat de financiering liep hebben ze het maand bedrag netjes af kunnen schrijven en kreeg ik de rekening overzichten in de mail.
Nu heb ik een optie op een woning en even voor de hypotheek aanvraag de rest van de lening afbetaald en de rekening laten sluiten.
Maar nu is mijn hypotheek afgewezen door dat ik een code 4 notering had bij het bkr wat betekend dat ik onvindbaar of niet bereikbaar was terwijl ik wel de mail kreeg en altijd het zelfde tel nummer had die jaren.
Deze code is in 2011 gemeld en ik woon al 6 jaar op het zelfde adres en heb voor de verhuizing netjes via de post alles door laten sturen met mijn achternaam.
Maar nu blijkt dat laser de gegevens verkeert in hun systeem heeft gezet aangezien ze ook een copie van mijn id hadden kan het niet mijn fout zijn.
Ze hebben de voorletter van mijn 2de naam als voor letter gepakt en mijn roepnaam als achternaam en daarom kreeg ik nooit post van hun.
De zelfde verkeerde gegevens staan ook bij de bkr codering terwijl ze bij het bkr zelf wel de juiste gegevens in hun systeem hebben staan aangezien ze boven aan hij brief staan dus ook hun hebben dit nooit gecontroleert.
Nu heb ik nog maar 4 week de tijd om de hypotheek rond te maken en erg haast hebben ze niet eerst moet ik ze de aanvraag om dit te veranderen per post sturen met handtekening dan gaan ze het uitzoeken en dan kan het nog 56 dagen duren voor ze het door geven aan het bkr.
Zijn er mogelijk heden om dit proces te versnellen of kan ik laser dwingen dit te veranderen of verandwoordelijk houden.

mvg

ArneLH
Contacteer:

Re: Bkr 4 code door onjuiste ingevoerde gegevens

Ongelezen bericht door ArneLH »

krdevries schreef:Zijn er mogelijk heden om dit proces te versnellen of kan ik laser dwingen dit te veranderen of verandwoordelijk houden.
Ja, de rechter ze laten veroordelen tot het wijzigen van de notering met een dwangsom.

Frantic2

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Ze hebben de voorletter van mijn 2de naam als voor letter gepakt en mijn roepnaam als achternaam en daarom kreeg ik nooit post van hun.
Als u adres correct is dan komt de post echt wel aan hoor......

krdevries

Ongelezen bericht door krdevries »

dat klopt inderdaad alleen in de periode dat ik er woonde heb ik nooit post gekregen ging via mail en na mijn verhuizing heb ik de post 12 maanden laten doorsturen alleen door dat bij hun mijn roepnaam als achternaam in het systeem stond en mijn achternaam nergens opstaat is de post niet door gestuurd.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

U heeft hen dus nooit zelf op de hoogte gebracht van uw adreswijziging? Vaak staat wel in de voorwaarden dat het uw verantwoordelijkheid is dat zij op de hoogte zijn van het correcte adres.

mpr1980

Ongelezen bericht door mpr1980 »

Bel even met de klantenservice (kan soms lang duren). Je kunt hier het faxnummer vragen. Deze faxen worden binnen 4 werkdagen behandeld.

Fax dan een brief met het verzoek tot aanpassen van je naam / adres en sluit een kopie van je legitimatiebewijs bij. Ook al hebben ze die nog in hun archief, het gaat sneller als je er eentje meestuurt. De wijziging bij BKR kan binnen 24u na verwerking van de fax (wat enkele dagen kan duren) doorgevoerd zijn door hun administratie.

Vraag ook om verwijdering van de codering, aangezien zij de fout hebben gemaakt bij de aanschaf van de financiering. Controleer hiervoor overigens wel de overeenkomst. Staat het hier ook foutief op en heb jij deze getekend, dan ben je zelf schuldig. Immers, je had toen de fout al kunnen ontdekken (qua naam).

Eventueel kun je de fax richten aan het klachtenteam en daarbij duidelijk vermelden dat het om een hypotheek gaat. Melden dat eventuele extra kosten voor hun rekening komen kan soms ook helpen (niet altijd).

Succes!

Advokaatje

Ongelezen bericht door Advokaatje »

Geachte mevrouw/meneer.

U kunt de aanmelder schriftelijk verzoeken dan wel sommeren de foute aanmelding terstond te corrigeren dwingende met rechtsmaatregelen.
De fout moet binnen twee maal vierentwintig uren op werkdagen zijn gecorrigeerd.
Mocht dit niet baten dan houdt ik mij aanbevolen.

Gesloten