LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Basic Fit is raar

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
pbn020
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jul 2012 13:58

Basic Fit is raar

Ongelezen bericht door pbn020 »

Ik ben een van die Nederlanders die niet zijn bankafschrift dagelijks nakijkt, maar ben daar net maar eens mee begonnen. Ik vond een afschrijving op mijn rekening voor een 16 euro nogwattes van ene basic fit, wat na effe googlen uitkwam op een sportschool

Nooit voor aangemeld natuurlijk, ik zit namelijk bij een andere sportschool en twee sportscholen is wat overdreven. Dus zuchtend een mail gestuurd om te vragen naar de machtiging van de aanmelding.

Krijg ik antwoord van ze dat ze nooit kopieen van overeenkomsten versturen. Ik heb volgens mij RECHT op een kopie van de overeenkomst. Ik ben namelijk van mening dat ik geen machtiging heb afgegeven en derhalve betwijfel ik het bestaan van een dergelijk document. Mocht het wel bestaan, dan moet ik in mijn eigen kring maar eens navragen wie dit op mijn naam heeft gedaan. Maar volgens mij hebben ze niet eens een dergelijke document van mij in bezit. In ieder geval kan daar nooit een handtekening van mij onder staan.

Maar ja, we wachten af. In ieder geval stelt de lijst met klachten hier en op Vara's Kassa-pagina mij niet gerust.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Basic Fit is raar

Ongelezen bericht door berndv »

Als zij geen getekende machtiging van u hebben zijn zij in overtreding en kunnen op die manier hun recht op automatischincasseren kwijt kunnen raken. U kunt ze aangeven voor diefstal, zij halen onrechtmatig geld van uw rekening en willen niet aantonen dat zij het recht hebben dit te mogen doen.

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: Basic Fit is raar

Ongelezen bericht door wiseger »

Je moet niet afwachten maar direct contact opnemen met je bank om de afschrijving te laten storneren. Bij sommige banken kan dit ook online.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Basic Fit is raar

Ongelezen bericht door Chocomelk »

wiseger schreef:Je moet niet afwachten maar direct contact opnemen met je bank om de afschrijving te laten storneren. Bij sommige banken kan dit ook online.
Dat ligt er maar aan waneer het bedrag is afgeschreven Wiseger.

pbn020
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jul 2012 13:58

Re: Basic Fit is raar

Ongelezen bericht door pbn020 »

Ik hoopte eigenlijk dat ze een beetje redelijk zouden reageren. Ergens snap ik ook wel dat ik mijn rekening afschrift beter moet nakijken, maar ik vind hun 'weigering' erg vreemd. Ze nemen ook verder geen contact op via E-mail.

Ik zit bij de ING, als ze over 2 werkdagen nog niet hebben gereageerd, dan ga ik een Melding Onterechte Incasso doen.

Maar ik hoop natuurlijk dat ze contact opnemen.

alfatrion
Berichten: 22040
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Basic Fit is raar

Ongelezen bericht door alfatrion »

1. Bij de bank een MOI melding doen. Dit kan tot 13 maanden nadat het bedrag is afgeschreven.
2. Aangifte bij de politie doen van diefstal.
3. Basic Fit per aangetekende brief laten weten dat je het restant voor (14 dagen in de toekomst) op jouw bank bijgeschreven moet zijn. Hierbij kun je op de som van de geïnde bedragen vanaf 1 juli 15% incassokosten rekenen met een minimum van 40 euro.

BasicFit
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jan 2012 08:59

Re: Basic Fit is raar

Ongelezen bericht door BasicFit »

Best PBN020,

Het is vervelend als u inderdaad bent ingeschreven zonder uw toestemming. Omdat wij bij inschrijving iedereen de mogelijkheid heeft om een kopie te maken of te krijgen van de overeenkomst geven wij later geen kopieen meer.

Als u inderdaad zelf niet bent ingeschreven zou er geen getekende overeenkomst moeten zijn. Vriendelijk wil ik u verzoeken een mail te sturen naar [email protected] tav Danny Visser met als onderwerp Trosradar melding.

Graag zoek ik het dan even voor u uit.

Vriendelijke groet
Danny Visser
Team klantenservice Basic-Fit

pbn020
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jul 2012 13:58

Re: Basic Fit is raar

Ongelezen bericht door pbn020 »

Inmiddels een mail ontvangen dat ze het bedrag gaan terugstorten. Jammer dat je altijd even moet schreeuwen, maar uiteindelijk zijn ze dus op zoek gegaan naar mijn overeenkomst en hebben deze niet gevonden.

Bedankt Basic Fit dat jullie alsnog voor me aan de slag zijn gegaan.

Groet,

Gesloten