LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schikking leasezaak onzeker

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Chris G
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 aug 2003 14:13

Schikking leasezaak onzeker

Ongelezen bericht door Chris G »

Schikking leasezaak onzeker
Publicatiedatum: 27/5/2004
Brief Financiën verontrust aanbieders aandelenlease

GERBEN VAN DER MAREL

AMSTERDAM - De kans dat de aanbieders van aandelenleaseproducten een schikking sluiten met beleggers is aanzienlijk gekrompen nadat belangrijke aanbieders een voorstel hebben verworpen.

Dat blijkt uit een brief die minister Zalm van financiën gisteren naar de Tweede Kamer heeft gestuurd. Hierin geeft hij de stand van zaken weer van de commissie-Geschillen Aandelenlease. Deze commissie probeert te bemiddelen, maar boekte nog geen resultaat.

Volgens betrokkenen lopen de gesprekken zeer moeizaam en is een voorstel van de commissie verworpen. Aegonzegt zich niet te kunnen vinden in het voorstel. 'Ze willen een eenvoudige oplossing die voor iedereen past', zegt een woordvoerder. 'Wij denken dat maatwerk veel beter is.' Dexia geeft geen inhoudelijk commentaar, maar is bereid verder te praten. De commissie wil niets zeggen over het voorstel en de gesprekken.

Zalm heeft de druk opgevoerd door te eisen dat er 'ruim voor het zomerreces' duidelijkheid moet komen. Als er binnen een maand geen schot zit in de bemiddeling van de commissie dan zal Zalm deze ontbinden. De brief komt een dag na de rechtszaak van 92.000 boze beleggers tegen Dexia Bank, de grootste collectieve rechtszaak ooit gevoerd door beleggers.

Financiën stelt in de brief dat belangrijke aanbieders 'graag de gelegenheid kregen om een eigen voorstel te ontwikkelen'. Volgens betrokkenen doelt de minister op Dexia en Aegon die verreweg de meeste leaseproducten verkochten.

Deze passage heeft gisteren onrust veroorzaakt bij deze belangrijkste aanbieders. Dexia en Aegon ontkennen dat er een eigen voorstel in de maak is. 'Er wordt door Zalm een te eenvoudige voorstelling van zaken gegeven', zegt een Dexia -woordvoerder. Aegon ontkent eveneens. 'Wij herkennen ons niet in de brief van Zalm.'

Een woordvoerder van Financiën zegt dat de brief is opgesteld in 'nauw overleg' met de commissie. 'Dit is op basis van onze informatie de huidige stand van zaken.'

Copyright (c) 2004 Het Financieele Dagblad

gast058

Re: Schikking leasezaak onzeker

Ongelezen bericht door gast058 »

Hardleers? Te goed van vertrouwen? Dom? Voor het oog van de buitenwereld? Tegen beter weten in doorgaan?
Hoe kun je het noemen dat er nu pas een 'ultimatum' wordt gesteld?
Het is een manipulatief spel.
Als er binnen een maand geen schot zit in de bemiddeling van de commissie dan zal Zalm deze ontbinden.

Vera Verhagen
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 mar 2004 11:22

Re: Schikking leasezaak onzeker

Ongelezen bericht door Vera Verhagen »

Dit viel te verwachten. Volgens mij speelt Zalm met Dexia en Aegon onder een hoedje. Heel commissie Oosting is volgens mij niets meer dan een slimme vertragingstactiek. Stel je voor dat deze grootgeldmagnaten miljarden zouden moeten terugbetalen dan is dat toch een klap voor de economie die hij juist via het koesteren (zijn woorden) van het bedrijfsleven weer vlot wil trekken.
M.a.w. noch de regering noch Dexia, noch de rechters hebben enige boodschap aan wat burgers die verliezen leiden. Zeker niet als je daarmee de bedrijven kunt redden.

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Schikking leasezaak onzeker

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Welke gevolgen aan het ontbinden van CGA hangt is niet verteld worden.
Had graag de (vervolg)maatregelen willen horen, of laten ze het met een sisser aflopen in de hoop dat de zaak de doofpot ingaat??

m.v.g. justice man

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Schikking leasezaak onzeker

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

'Er wordt door Zalm een te eenvoudige voorstelling van zaken gegeven'
dit is iets anders dan ontkennen.

Het zou mij niets verbazen wanneer dexia alweer met een in hun ogen fantastisch plan komt 'om het leed te verzachten'.

Maar dat is dus niets anders dan alweer proberen mensen onzeker te maken en vooral maar om tijd te rekken.
Ze zijn nog steeds bezig met mensen lastig te vallen met telefoontjes om te vertellen dat ze een betalingsachterstand hebben :lol:
Ze blijven mensen melden bij BKR etc. etc..
Het zal wel weer een 'handreiking' worden van dexia zeg!
Worden we alweer opgelicht!

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: Schikking leasezaak onzeker

Ongelezen bericht door Willems »

Het lijkt mij dat het een linke soep wordt: Dexia dagvaart ons of wij dagvaarden Dexia massaal!

john
Berichten: 37
Lid geworden op: 09 jul 2003 10:03

Re: Schikking leasezaak onzeker

Ongelezen bericht door john »

Ik heb mijn advocaat opdracht gegeven om Dexia te dagvaarden. Ik kreeg een aanmaning van GGN. Ik wacht niet op dexia mar trek zelf ten strijde. Geeft me wel een goed gevoel trouwens. Zou iedereen moeten doen, stoppen met betalen en dexia dagvaarden.

Gr. John

EEE
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 mei 2004 13:17

Re: Schikking leasezaak onzeker

Ongelezen bericht door EEE »

DENK OOK DAT WE MASSAAL NU dexia MOETEN DAGVAARDEN.

Sonja
Berichten: 823
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:09

Re: Schikking leasezaak onzeker

Ongelezen bericht door Sonja »

Ik zei het al, het is niet te vertrouwen, die hele troep niet.

Gast

Re: Schikking leasezaak onzeker

Ongelezen bericht door Gast »

Het is natuurlijk zo dat als niemand meer betaald de geld kraan, dus de inkomsten van DEXIA , weg vallen en dan hebben zij een probleem erbij. Maar dan moet er dan ook niemand meer betalen. Wel betalen is trouwens een bodemloze put, waar maar steeds geld in gestort word zonder ook maar iets positiefs ervoor terug te krijgen. Dus stoppen met betalen en een advocaat zoeken.

Gast

Re: Schikking leasezaak onzeker

Ongelezen bericht door Gast »

wij gaan ook dexia in amsterdam dagvaarden (groep van 35 personen)
in een class action.

er zijn er nl die onder arnhem vallen (rechter nijhuis)

zoveel mogelijk in amsterdam ,alhoewel (zie mijn eerder schrijven vanavond ) ook breda is m.i in orde.


laat je niet kisten door dexia en de beuk erin.

alle maal een goede nachtrust gewenst

pechvogel

Gast

Re: Schikking leasezaak onzeker

Ongelezen bericht door Gast »

Beste pechvogel,
dat is de goede aan pak, DE BEUK ERIN,en je nooit door dat stelleje maffia in een hoek laten drukken, maak hen het leven ook zuur door ze op alle denkbare manieren dwars te zitten, want vergeet niet wat zij voor leed hebben aangericht bij duizenden gezinnen.
probeer toch lekker te slapen, en blijf lief voor je omgeving!

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Schikking leasezaak onzeker

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Beste lezer,

Aan het (blijven) betalen aan Dexia kleven nog meer nadelen:
Allereerst moet jij zelf actie gaan ondernemen om je geld terug te krijgen, dus wanneer je betaald hebt of blijft betalen zul je zelf een advocaat moeten nemen en Dexia dagvaarden.
Anders zie je dus nooit je geld meer terug!
Ten tweede erken je (indirect) schuld door nu nog te blijven betalen, daar je door te betalen min of meer aangeeft je nog altijd gebonden te voelen aan het contract, en dat terwijl je het contract in een eerder stadium hebt vernietigd!
Ten derde verschaf je hiermee Dexia een bron van inkomsten waardoor hun geld blijven krijgen voor de proceskosten en daarmee samenhangende kosten te blijven voldoen, dat terwijl je aan de ene kant vecht voor je geld terug via de rechter.

Kortom: mensen die nu nog betalen kunnen het vergeten; nu moet je de keuze maken of gemaakt hebben: betaal ik en zie ik af van me verdere recht of ga ik de strijd aan om rechtvaardigheid en financiële compensatie!!

Wachten: is dus optie 1!!

m.v.g. justice man

Gesloten