Ik heb een sim only-abonnement afgesloten bij Hollandsnieuwe, dat abonnement is geactiveerd op 23 mei 2012. Ik heb echter een Iphone 4S met een microsim. Achteraf bleek dat Hollandsnieuwe geen microsim levert. Dit vermelden ze nergens bij de abonnementsinformatie. Pas op de pagina Klantenservice onder de tap simkaarten staat dat ze geen microsim leveren. Zie de mail d.d. 24 mei 2012:
L.S. 24 mei 2012 wilde ik mijn simkaart activeren omdat eerder op 'mijn hollandsnieuwe' stond dat op 24 mei mijn telefoonnummer overgezet zou zijn (bij een check vandaag blijkt het contract 23 mei geactiveerd te zijn). Helaas zie ik bij de poging tot installatie dat jullie geen micro simkaart leveren. Ik kan dus niets met jullie abonnement omdat ik een Iphone 4 heb. Ik heb dit helemaal gemist en bij nader onderzoek van jullie site begrijp ik ook waarom: het staat niet aangegeven op de homepage en niet op de pagina van de sim only abonnementen bij de abonnementspecificatie. Pas op de pagina van de klantenservice staat achter het subtabje ' simkaart' vermeld dat jullie geen micro simkaart leveren. Ik vind het echt waanzinnig dat jullie dit niet prominent op de website vermelden. Welke provider levert er nu geen simkaart voor de Iphone tegenwoordig??? Ik ga ervan uit dat mijn contract per direct ontbonden kan worden wegens slechte informatievoorziening van jullie kant. Je kunt in alle redelijkheid en billijkheid niet van klanten verwachten dat ze bij deze gebrekkige informatievoorziening doorzien dat Hollandsnieuwe niet levert voor een type toestel dat zeer gangbaar is. Bij dezen verzoek ik u om zo snel mogelijk contact op te nemen. Ik ben morgen 25 mei telefonisch bereikbaar, en daarna niet meer tot 13 juni wegens een verblijf in het buitenland. Ik kan de simkaart niet activeren al zou ik het willen. Ik ga er dus ook van uit dat niets een contractontbinding in de weg staat.
Ik hoop snel iets van u te horen. Is dit niet morgen, dan vanaf 13 juni. Het verzoek blijft hetzelfde.
Met vriendelijke groet,
Carlien Booij
Ik heb nooit antwoord gekregen. Terug van vakantie heb ik meerdere keren tevergeefs de klantenservice telefonisch proberen te gebruiken en vervolgens op 20 juni gemaild: Bij gebrek aan antwoord en telefonische onbereikbaarheid van de klantenservice: " Op dit moment zijn de wachttijden langer dan je van ons gewend bent", nogmaals het verzoek om contact op te nemen. Dat kan via telnr: 035-******* onder werktijden of via ********@hotmail.com!
Herhaling bericht: (bericht van 24 mei).
Op 25 juni kreeg ik het volgende antwoord:
Beste C******,
Ik heb je twee maal proberen te bellen maar kreeg je niet te pakken. Bij hollandsnieuwe leveren wij geen microsimkaarten, echter is het wel mogelijk om je simkaart bij te laten snijden bij een belcompany filiaal of bijvoorbeeld een andere mobiele telefonie winkel. De reden dat we dit niet prominent aangeven op onze website is omdat we op moment nog steeds meer toestellen zijn zonder micro simkaart dan met.
Ik ga ervan uit dat ik je hiermee voldoende heb geïnformeerd en wil je bedanken voor je reactie.
Vriendelijke groeten,
Bob Eeltink
Klantenservice hollandsnieuwe
(Natuurlijk krijgt deze persoon mij niet te pakken als hij me mobiel heeft proberen te bellen? Hij heeft het niet op mijn werk geprobeerd, want dat zou mijn telefoon registreren).
Na een prompte reactie dat ik inmiddels zelf al een mislukte poging had gedaan de simkaart bij te snijden en een verzoek om een nieuwe simkaart, weer geen reactie. Bellen lukte ook niet meer. Je kreeg nu een bandje met een keuzemenu. Alleen werkte dat keuzemenu niet. Na intoetsen van het nummer kreeg ik herhaaldelijk meteen de ingesprektoon.
Na mails waarop de enige reactie een ontvangstbevestiging was, weer geprobeerd en nu heb ik eindelijk iemand van de klantenservice aan de lijn gehad. Die zou alles regelen, een nieuwe simkaart zou op de post gaan en een collega zou terugbellen om compensatie te bespreken van het feit dat ik sinds 23 mei niet kan bellen. Het is nu 27 juli, 8 dagen na dit gesprek en ik heb nog geen nieuwe simkaart ontvangen en ook geen telefoontje van een medewerker. Ik ben er echt klaar mee en wil weg bij deze boevenclub, maar heb ook geen zin in een kredietregistratie als ik stop met betalen omdat zij niet leveren. Wat te doen als een bedrijf niet levert en een klantenservice zo goed als onbereikbaar is, 0,35 cent per minuut kost, en verder niet reageert?
Inmiddels heb ik besloten om een ander abonnement af te sluiten bij een andere provider. Het vervelende is dat ik dan mijn telefoonnummer kwijt ben. Van Hollandsnieuwe wil ik gewoon mijn geld terug. Zelfs als zij nu nog actie gaan ondernemen is bij mij het vertrouwen weg. Ik denk erover om rechtsbijstand in te schakelen.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hollandsnieuwe levert niet, klantenservice onbereikbaar
-
carlafrika
-
hollandsnieuwe
- verified
- Contacteer:
Re: Hollandsnieuwe levert niet, klantenservice onbereikbaar
Beste carlafrika,
Het is vervelend om te vernemen dat de start van je abonnement bij ons zo is verlopen. Om na te kunnen gaan wat we voor je kunnen betekenen willen we je verzoeken je abonnementsgegevens in een privébericht naar ons te versturen. We zullen dan zo snel mogelijk contact opnemen.
Met vriendelijke groet,
hollandsnieuwe.
Het is vervelend om te vernemen dat de start van je abonnement bij ons zo is verlopen. Om na te kunnen gaan wat we voor je kunnen betekenen willen we je verzoeken je abonnementsgegevens in een privébericht naar ons te versturen. We zullen dan zo snel mogelijk contact opnemen.
Met vriendelijke groet,
hollandsnieuwe.
-
carlafrika
Re: Hollandsnieuwe levert niet, klantenservice onbereikbaar
Update: 7 augustus 2012. Inmiddels heb ik een simkaart ontvangen, die ik zelf heb laten bijsnijden bij een Phone Huse. Dank daarvoor Phone House! Hollandsnieuwe heeft nooit contact opgenomen. Ook niet na een privebericht aan hen met mijn e-mailadres. Ook op alle meldingen, vragen en verzoeken via de website reageert Hollandsnieuwe niet. Inmiddels is er al de hele ochtend geen bereik, thuis niet, in de Watergraafsmeer en Ikea Amsterdam niet. Wat is er toch aan de hand met deze prutsers?