LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waar is de topic 'Beursklacht failliet, wat nu??' gebleven?

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
marcelb1972
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jul 2012 20:43

Ongelezen bericht door marcelb1972 »

Na een uitzending van Kassa of Radar heb ik mij aangemeld bij Beursklacht want ik ben ook aardig wat geld kwijt geraakt met aandelen lease. De Duisenberg regeling was een schijntje. Ik heb ook een paar honderd euro aan proces kosten betaald. Er zijn jaren overheen gegaan en af en toe kreeg ik wat te horen. Ik maakte me niet druk want die dingen kosten veel tijd. Na de draagkracht berekening waarvoor ik niets heb hoeven te betalen kwam er oktober vorig jaar uit dat ik ruim 6000 euro zou krijgen en ja daar gingen nog wat prestatie kosten van af, maar ik hield meer over dan aan de Duisenberg regeling. Na 2 maanden had ik nog geen geld en kwam de kerst periode. Begin dit jaar na verschillende mailtjes ben ik gaan bellen. Na een aantal beloftes om terug te bellen en een hoop andere smoesjes (ze zouden volop aan het uitbetalen zijn) heb ik eindelijk de heer Benschop aan de telefoon gekregen. Hij wilde afspreken voor een persoonlijk gesprek maar door tijdgebrek heb ik het telefonisch gedaan. In het gesprek legde hij mij uit dat binnen de organisatie veel verkeerd was gegaan (de heer Burghgrave zou weg zijn gegaan) en het speet hem maar hij moest alles op orde brengen en dan zou het bedraq in 10 maandelijkse termijnen worden betaald met 5% rente. Schoorvoetend ben ik hiermee akkoord gegaan (wat kon ik anders). en ik kreeg een paar dagen later netjes een brief met een hele berekening van de maand termijnen en de rente die ik zou krijgen. Die ik tekende en terug stuurde. In de brief stonden ook de 06 nummer van beide heren (ook Burghgrave). Juni kwam de maand van de eerste betaling, maar geen geld. Door een studie ben ik erg druk en heb weinig tijd om dit te checken. Als vaker in dit proces kreeg ik weer een raar buik gevoel en begon te bellen. Tot mijn verbazing namen beide heren op en wisten mij te vertellen dat ze mijn laatste brief niet gekregen hadden en daarom niet konden betalen. Ik heb gevraagd of ze die snel wilde sturen omdat ik met vakantie ging. Geen brief. Ik ben op vakantie gegaan en toen ik terug kwam lag er een brief dat Beursklacht failliet is en er alleen maar schulden zijn. Ik voel me ontzettend bedrogen en ik ben waarschijnlijk weer veel te goed gelovig dat er mensen zijn op deze wereld die zo laag kunnen gaan. En ik weet het het is mijn domme schuld hopelijk leer ik hier wat van, maar als ik de heren tegen zou komen sta ik niet voor mijzelf in.

Ik hoop dat er niet veel mensen zijn die hetzelfde hebben mee gemaakt!

jll
Berichten: 453
Lid geworden op: 10 feb 2004 21:34
Contacteer:

Re: Waar is de topic 'Beursklacht failliet, wat nu??' gebleven?

Ongelezen bericht door jll »

Uit het eerste faillissementsverslag:
Tot slot heeft Beursklacht nog een veertigtal cliënten dat tevens crediteur is. Ten behoeve van deze mensen heeft Beursklacht geld ontvangen van diverse financiële instellingen e/o banken van in totaal € 337.368,67. De curator heeft dit „derdengeld‟ niet op de rekening van Beursklacht aangetroffen.
Gewoon oplichting dus.

Het is te hopen dat er nog wel geld onder de stichting zit:
1.4 Lopende procedures:Tussen Beursklacht en derden zijn geen procedures aanhangig. De procedures (tegen financiële instellingen) die voor de klanten van Beursklacht werden gevoerd, werden veelal door de Stichting Beursklacht (welke niet failliet is) gevoerd. Beursklacht B.V. verrichtte wel de (inhoudelijke) werkzaamheden in opdracht van Stichting Beursklacht B.V.

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: Waar is de topic 'Beursklacht failliet, wat nu??' gebleven?

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

jll schreef:Uit het eerste faillissementsverslag:
Tot slot heeft Beursklacht nog een veertigtal cliënten dat tevens crediteur is. Ten behoeve van deze mensen heeft Beursklacht geld ontvangen van diverse financiële instellingen e/o banken van in totaal € 337.368,67. De curator heeft dit „derdengeld‟ niet op de rekening van Beursklacht aangetroffen.
Gewoon oplichting dus.

Het is te hopen dat er nog wel geld onder de stichting zit:
1.4 Lopende procedures:Tussen Beursklacht en derden zijn geen procedures aanhangig. De procedures (tegen financiële instellingen) die voor de klanten van Beursklacht werden gevoerd, werden veelal door de Stichting Beursklacht (welke niet failliet is) gevoerd. Beursklacht B.V. verrichtte wel de (inhoudelijke) werkzaamheden in opdracht van Stichting Beursklacht B.V.
Voor de liefhebbers: het gehele verslag kunt u hier inzien.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Waar is de topic 'Beursklacht failliet, wat nu??' gebleven?

Ongelezen bericht door Piet »

Beursklacht failliet, wat nu?

De eerste berichten over het faillissement van Beursklacht kwamen met de posting van Pimp op 8 juli j.l.
Einde verhaal Beursklacht ? - 08 jul 2012 14:30
Tijdens het googelen het volgende gevonden.

http://www.faillissementsdossier.nl/nl/ ... ht-bv.aspx
http://www.insolvensys.nl/Failliet/Beursklacht-BV
https://www.kvk.nl/handelsregister/zoek ... 1807640000

Inmiddels hebben alle klanten van Beursklacht een brief van de curator gekregen waarin wordt medegedeeld dat de dossiers van Beursklacht zijn overgedragen/verkocht aan LegalConcepts B.V. te Rotterdam.
Hier de link naar deze brief:
http://www.platformaandelenlease.nl/doc ... klacht.pdf

Volgens de Kamer van Koophandel (openbare gegevens) hoort LegalConcepts bij PrepareConcepts B.V.
Bij deze B.V. zijn volgens de KvK 2 personen werkzaam en hebben als activiteit:
Advisering op het gebied van management en bedrijfsvoering (geen public relations en organisatie- adviesbureaus)
Adviseren, begeleiden en ontwerpen van financiële produkten en het ontwikkelen daarvan
De hoop bij velen was echter dat degene die de klanten van Beursklacht overnam een juristen- of advocatenkantoor zou zijn zodat de belangen van de klanten goed behartigd zouden kunnen worden en er eindelijk een oplossing zou komen voor hun aangekaarte problemen. Iets waar de klanten van Beursklacht al jaren op wachten.

Inmiddels heeft ook LegalConcepts alle overgenomen klanten van Beursklacht een brief gestuurd:
http://www.platformaandelenlease.nl/doc ... ncepts.pdf

Het eerste faillissementsverslag van de curator Beursklacht BV is ook verschenen.
JLL en Ad hadden hier al melding van gemaakt.
Nogmaals de reeds genoemde link naar het faillissementsverslag zodat alle nu beschikbare documenten op een rijtje staan:
http://insolventies.rechtspraak.nl/pdf. ... 347.F.V.01

Ook in andere topics staat informatie over Beursklacht.
Zie de topic in het forum Spaarbeleg/Sprintplan : http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 8&t=107312

en de topic in het forum Overig juridisch/finacieel :
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 93&t=79273

Groeten,
Piet

jll
Berichten: 453
Lid geworden op: 10 feb 2004 21:34
Contacteer:

Re: Waar is de topic 'Beursklacht failliet, wat nu??' gebleven?

Ongelezen bericht door jll »

Negatief advies Payback!
Laatst gewijzigd door jll op 28 jul 2012 21:37, 2 keer totaal gewijzigd.

jll
Berichten: 453
Lid geworden op: 10 feb 2004 21:34
Contacteer:

Re: Waar is de topic 'Beursklacht failliet, wat nu??' gebleven?

Ongelezen bericht door jll »

In de jongste Nieuwsflits van Payback wordt terecht een negatief advies gegeven over de voortzetting van Beursklacht. Maar hoe nu verder?
Er zijn zeker ook andere juridische dienstverleners die genoeg kennis hebben van de hele aandelenlease affaire.
U kunt ze bijvoorbeeld ook op onze eigen website zoeken en klik daar op het onderwerp “Zoek Advocaat”. In het venster dat daar getoond wordt kunt u alle bij ons bekende juridische dienstverleners getoond krijgen als u direct op “Zoeken” klikt.
So far, so good. De lijst die dan verschijnt, is echter verre van volledig.

Zo ontbreken Tulp, Jurgens, ClaimConcept, Leaseproces, om zomaar wat bekende namen te noemen.

Een veel uitgebreidere lijst is via Platform Aandelen Lease te vinden: Advocaten dan wel No-cure-no-pay.

En aansluitend op het verhaal van Luc Jurgens, wat te denken van deze uitspraak?
Beursklacht vordert hier vernietiging op grond van 1:88 BW, maar levert zelf de munitie voor verjaring!
1.7. Beursklacht heeft in het kader van de onderhavige procedure aan [naam 2] een zogenoemd ‘Enquêteformulier Dexia-Procedures’ ter invulling ter beschikking gesteld (hierna: het Enquêteformulier). Bij de vraag “Omstreeks welke tijd werd uw partner bekend met het contract?” is ingevuld “maart 2002”.
Zinloos Betalen...

marcelb1972
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jul 2012 20:43

Re: Waar is de topic 'Beursklacht failliet, wat nu??' gebleven?

Ongelezen bericht door marcelb1972 »

Bedankt voor het volhouden!
Het is toch ongelofelijk dat die mensen ongegeneerd door kunnen gaan. Ik kan dat niet begrijpen dat je zo smerig in elkaar kunt zitten.
Hier moet toch iemand een stok voor kunnen steken!!!!!!

jll
Berichten: 453
Lid geworden op: 10 feb 2004 21:34
Contacteer:

Re: Waar is de topic 'Beursklacht failliet, wat nu??' gebleven?

Ongelezen bericht door jll »

Burggraeve Consultancy B.V. is onvindbaar

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Waar is de topic 'Beursklacht failliet, wat nu??' gebleven?

Ongelezen bericht door Piet »

In het faillissementverslag van de curator Beursklacht BV staat o.a. het volgende:
Tot slot heeft Beursklacht nog een veertigtal cliënten dat tevens crediteur is. Ten behoeve van deze mensen heeft Beursklacht geld ontvangen van diverse financiële instellingen e/o
banken van in totaal € 337.368,67. De curator heeft dit „derdengeld‟ niet op de rekening van Beursklacht aangetroffen.
Er zijn veel mensen gedupeerd door het faillissement.
Misschien is het wat om de krachten te bundelen en samen te kijken wat er nog voor mogelijkheden zijn om nog iets van de geleden schade terug te vorderen.
Ben je ook gedupeerd en heb je schade geleden door het faillissement Beursklacht BV, stuur me dan even een berichtje via PB onderaan deze posting.
of stuur een e- mail naar [email protected]

Groeten,
Piet
Laatst gewijzigd door Piet op 09 aug 2012 12:12, 2 keer totaal gewijzigd.

Chris G
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 aug 2003 14:13

Re: Waar is de topic 'Beursklacht failliet, wat nu??' gebleven?

Ongelezen bericht door Chris G »

Ik zou maar oppassen Piet met bovenstaande posting. Er zijn de afgelopen dagen al tientallen ongeveer gelijke berichten van zowel jou als van andere door de Redactie verwijderd.
Als de curator in het faillissementsverslag het volgende constateerd:
Tot slot heeft Beursklacht nog een veertigtal cliënten dat tevens crediteur is. Ten behoeve van deze mensen heeft Beursklacht geld ontvangen van diverse financiële instellingen e/o banken van in totaal € 337.368,67. De curator heeft dit „derdengeld‟ niet op de rekening van Beursklacht aangetroffen.
Dan mag je toch in een posting hier op dit forum vermelden dat dit riekt naar fraude zonder dat daarmee het risico wordt gelopen dat de Redactie van Radar deze posting verwijderd. Dit heeft niets te maken met smaad zoals eerder door Radar is meegedeeld maar een weergave van feiten zoals deze door de curator zijn geconstateerd.
Redactie is dit een nieuwe policy deze censurering en inperking van het recht op vrije meningsuiting? Verklaar u nader waarom zeker zo'n tien postings in deze topic zijn verwijderd!!

Chris G
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 aug 2003 14:13

Re: Waar is de topic 'Beursklacht failliet, wat nu??' gebleven?

Ongelezen bericht door Chris G »

Luc Jurgens, advocaat schreef:Nu, nu moet ook al een Stichting worden opgericht, die weer achter andere 'belangenbehartigers' aan moet om geld terug te halen dat door verwerpelijk handelen is 'verdwenen'!
Deze stichting bestaat al namelijk de stichting "Zinloos Betalen" althans dat is de mening van Payback in dit bericht op hun website en op de site van de stichting zinloosbetalen staat dit bericht.
Het merkwaardige van deze stichting is dat de voorzitter Gerard Burggraeve is en dat deze persoon één van de oprichters van Beursklacht was.
Hiermee ontstaat wel een zéér bizarre situatie waarbij een oprichter van een organisatie welke failliet is verklaart nu als voorzitter van een belangenbehartiger zijn eigen falende beleid, waar hij mede verantwoordelijk voor was, wil gaan vertegenwoordige als belangenbehartiger.
In een eerder geplaatste topic op dit forum heb ik hier al een posting over geplaatst maar helaas heeft de redactie van Radar deze posting tot tweemaal toe verwijderd net zoals een aantal andere postings!!

Op dit forum vond ik nog een wat oudere posting die wellicht interessant is en waar een redelijke omschrijving van de beide oprichters van Beursklacht wordt gegeven.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Waar is de topic 'Beursklacht failliet, wat nu??' gebleven?

Ongelezen bericht door Piet »

Beursklacht B.V. is failliet, maar hoe zit het met de Stichting Beursklacht?
Veel aandelenlease gedupeerden hebben via een cessie hun vordering overgedragen aan de stichting Beursklacht, niet te verwarren met Beursklacht B.V.
In de brief en faillissementverslag van de curator wordt niet gesproken over een faillissement van de stichting Beursklacht.
Is de stichting Beursklacht nog actief, zijn er aangeslotenen die nog recent contact hebben gehad met deze stichting en zo ja, wat zijn de toekomstverwachtingen en inzet van deze stichting voor de aangeslotenen?

Groeten,
Piet

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Waar is de topic 'Beursklacht failliet, wat nu??' gebleven?

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ik stop er mee. Ik kan het niet meer volgen.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Waar is de topic 'Beursklacht failliet, wat nu??' gebleven?

Ongelezen bericht door sjoegel »

Bedankt Luc voor voor de bondige samenvatting. Conclusie: Men is nog een keer belazerd. Inderdaad, de bestuurders van de BV kunnen verantwoordelijk gehouden worden. Ik zou mijn pijlen op hen richten en hun in prive aanspreken en dat via de bestuursaansprakelijkheid. Maar dat weet jij natuurlijk veel beter. Jij hebt je studie wel afgemaakt :mrgreen:

Luc, een lastige zaak voor een simpele ziel als ik duidelijk maken is een hele opgave. Het is jou gelukt. Bedankt.

Gesloten