LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht over Essent

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
weelde
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2012 17:23

Klacht over Essent

Ongelezen bericht door weelde »

Ik schrijf U nadat ik de afrekening van Essent heb gekregen en waar ik een eindbedrag moet betalen van Euro 396.51 maar, mijn maand afrekening was Euro 250.00 en die hebben ze verhoogd naar Euro 332.00 en daar was ik het niet mee eens. Maar heb Essent gebeld en je word gewoon afgepoeierd door die stomme mutsen van die callcentre.Je kan geen supervisor aan de telefoon krijgen. De verhoging houd dus in dat ik Euro 996.00 kwijt ben aan die verhoging terwijl ik maar Euro 396.51 extra hoef betalen en deze juffrouw ook nog heb verteld dat, ik een badgeyser heb afgevoerd.
Hopenlijk kan U mij helpen, met vr groeten Trijntje.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Klacht over Essent

Ongelezen bericht door Emmy75 »

weelde schreef:Ik schrijf U nadat ik de afrekening van Essent heb gekregen en waar ik een eindbedrag moet betalen van Euro 396.51 maar, mijn maand afrekening was Euro 250.00 en die hebben ze verhoogd naar Euro 332.00 en daar was ik het niet mee eens. Maar heb Essent gebeld en je word gewoon afgepoeierd door die stomme mutsen van die callcentre.Je kan geen supervisor aan de telefoon krijgen. De verhoging houd dus in dat ik Euro 996.00 kwijt ben aan die verhoging terwijl ik maar Euro 396.51 extra hoef betalen en deze juffrouw ook nog heb verteld dat, ik een badgeyser heb afgevoerd.
Hopenlijk kan U mij helpen, met vr groeten Trijntje.
Dit soort discussies heb ik ook vaker gevoerd met Essent. Hoewel wij net iets meer dan 100 euro moesten bijbetalen, werd het voorschot dusdanig verhoogd dat ik over een jaar ook ruim 650 euro teveel ging betalen.

De standaardverhaaltjes "jamaar dat doen wij zodat u straks niet zoveel hoeft bij te betalen en wij geen betalingsregeling hoeven aan te bieden"; "de meesten krijgen liever terug dan bijbetalen" en "wij mogen maar maximaal met zoveel verlagen" vliegen je om de oren.

Daarop antwoord ik meestal met
"ik betaal liever bij als het moet"
"als ik moet bijbetalen wil en hoef ik geen betalingsregeling ik betaal het gewoon."
"Ik spaar liever zelf dan van jullie zoveel terug te moeten krijgen en ik wil geen voorfinancier of bank voor jullie spelen."
"Als jullie geld nodig hebben, klop je maar aan bij de bank en betaald daar de rente maar" en
"u regelt maar iemand die het voorschot wel met meer mag verlagen".

Vaak had ik in deze discussies ook wel verschillende apparaten die vervangen waren voor zuiniger of helemaal verdwenen zijn. Het is me dan tot nu toe ook altijd weer gelukt om het voorschot weer aardig te verlagen. Soms hebben ze daarvoor de berekening opnieuw moeten uitvoeren om bv het energieverbruik te schatten obv aantal personen, soort huis enz. Dan kwamen we er vaak wel uit.

Bent u contractvrij ? Dat is ook altijd een leuke om te gebruiken. Een jaar had ik echt een verkeerde aan de lijn. Zij wilde van geen kant meewerken. Ik zeg mag ik uw naam ? Kreeg de naam. Ik zei weer ok dan ga ik nu de opzeggingenlijn bellen en stap ik over naar een nieuwe leverancier. Zal er tevens bij vermelden dat u het voorschot niet wilde aanpassen en u daarom mij als klant kwijt bent. Dit zal ik tevens per mail en per brief aan het hoofdkantoor tav de directie bevestigen. Ze slikte een paar keer en toen ging ineens vanalles. Als u iemand treft die halsstarrig blijft volhouden kunt u ook daadwerkelijk de opzeggingenlijn proberen die mogen soms net wat meer.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Klacht over Essent

Ongelezen bericht door snepke »

Daarom ben ik dus overgestapt naar een andere energieleverancier.
Je krijgt geld terug en ze gooien het maandtermijn met 60 euro omhoog.
Gelijk bellen,maar het kon niet verlaagd worden.

Dan zijn ze mij kwijt.
Zit nu al 4 jaar bij een ander,kom nog lang niet aan het maandbedrag dat essent had aangeslagen voor me.

En ik heb nog ieder jaar rond de 400 euro terug gehad.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Klacht over Essent

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Ben een keer overgestapt geweest maar was onderaan de streep ongeveer hetzelfde kwijt en ik vond het lastig dat ik aparte rekeningen kreeg van de enrgie en van de netbeheerder.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Klacht over Essent

Ongelezen bericht door snepke »

Emmy75 schreef:Ben een keer overgestapt geweest maar was onderaan de streep ongeveer hetzelfde kwijt en ik vond het lastig dat ik aparte rekeningen kreeg van de enrgie en van de netbeheerder.
Ben er aan gewend,het gaat via automatisch incasso,iedere maand.
Ik weet wat ik kwijt ben.

DianaR
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 aug 2012 13:24

Re: Klacht over Essent

Ongelezen bericht door DianaR »

Ook ik heb een rare Essent ervaring;

Ik kreeg mijn jaarafrekening, waarop stond dat ik 2.055 m3 aan gas had verbruikt.

(ik woon in een 2 kamer app. met 1 klein kacheltje) dus dat kon niet kloppen.

En inderdaad er stond dat mijn verbruik het jaar ervoor 0 was geweest.

Nou woon ik hier sinds 2009 dus dat klopt ook niet.

Bij het bellen kwamen we (ik en die jongen aan de lijn) erachter dat dat een fout moet zijn, en dat mijn verbruik dan vast ging over een periode van 2009 tot heden.

Of ik zo vriendelijk wilde zijn om het bedrag van 1502,58 ( dat waarschijnlijk een verbruik van 2,5 jaar is? ) binnen 12 maanden kon betalen.

117,- maandverbruik + 125,- afbetaling = 242,- per maand is voor tweeverdieners wellicht te doen. Maar ik scharminkel als kunstenaar rondom het minimumloon en kan dit amper lijden. Mijn verzoek om dit in 24 maanden te betalen is afgewezen zojuist.
"Of ik niet een lening af kon sluiten?" vroeg die jongen aan lijn.
Dat gaat me wel erg ver!

En hoe zit het met mijn verbruik over een periode die vast ook een verschillend tarrief moet hebben ?

Ik wil best betalen voor mijn verbruik maar het voelt niet juist om nu blindelings in te gaan met deze foutieve berekening..

Heeft er iemand advies voor me?

Alvast hartelijk dank.

Diana.

Gesloten