LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Foutieve Jaarrekening Essent

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
DianaR
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 aug 2012 13:24

Foutieve Jaarrekening Essent

Ongelezen bericht door DianaR »

Ook ik heb een rare Essent ervaring;

Ik kreeg mijn jaarafrekening, waarop stond dat ik 2.055 m3 aan gas had verbruikt.

(ik woon in een 2 kamer app. met 1 klein kacheltje) dus dat kon niet kloppen.

En inderdaad er stond dat mijn verbruik het jaar ervoor 0 was geweest.

Nou woon ik hier sinds 2009 dus dat klopt ook niet.

Bij het bellen kwamen we (ik en die jongen aan de lijn) erachter dat dat een fout moet zijn, en dat mijn verbruik dan vast ging over een periode van 2009 tot heden.

Of ik zo vriendelijk wilde zijn om het bedrag van 1502,58 ( dat waarschijnlijk een verbruik van 2,5 jaar is? ) binnen 12 maanden kon betalen.

117,- maandverbruik + 125,- afbetaling = 242,- per maand is voor tweeverdieners wellicht te doen. Maar ik scharminkel als kunstenaar rondom het minimumloon en kan dit amper lijden. Mijn verzoek om dit in 24 maanden te betalen is afgewezen zojuist.
"Of ik niet een lening af kon sluiten?" vroeg die jongen aan lijn.
Dat gaat me wel erg ver!

En hoe zit het met mijn verbruik over een periode die vast ook een verschillend tarrief moet hebben ?

Ik wil best betalen voor mijn verbruik maar het voelt niet juist om nu blindelings in te gaan met deze foutieve berekening..

Heeft er iemand advies voor me?

Alvast hartelijk dank.

Diana.

dutchneon
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 aug 2012 15:52

Re: Foutieve Jaarrekening Essent

Ongelezen bericht door dutchneon »

Als het klopt wat jullie hebben vastgesteld heb je 2 jaar vrijwel geen gas gebruik betaald. Correcte meterstanden zijn tot zekere zin ook ieders verantwoordelijkheid. Ik denk dus dat in dezen een afbetaling van een jaar redelijk is. Je hebt tenslotte geen uitzicht op een veranderende fianciele situatie dus met een betalingsregeling van 2 jaar zou je het probleem alleen maar verder voor je uit schuiven....

DianaR
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 aug 2012 13:24

Re: Foutieve Jaarrekening Essent

Ongelezen bericht door DianaR »

Ik ben het met u eens,
Enkel heb ik wel mijn meterstanden doorgegeven vorig jaar, maar is dat blijkbaar niet verwerkt?

uit mijn berekening heb ik +- 1000m3 verbruikt.

Maar nu is mijn verbruik niet helder in dat systeem.

In elk geval dank voor uw reactie. Ik zal het verder opnemen met de klantenservice.

Gesloten