LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoge eindnota Nuon, na diverse mails geen reactie

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
ElroyW
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2012 15:29

Hoge eindnota Nuon, na diverse mails geen reactie

Ongelezen bericht door ElroyW »

Begin juli kreeg ik een eindafrekening van nuon om over drie maanden ruim 600 euro bij te betalen. Hier heb ik op gereageerd omdat de door mij aangeleverde begin meterstanden niet correct waren. Ik kreeg dan ook een E-mail ontvangstbevestiging op 2 juli dat er binnen 5 werkdagen contact zou worden opgenomen. Dit is niet gebeurd het enige dat ik ontving was op 17 juli een automatische gegenereerde e-mail dat de vervaldatum van mijn eindnota is verplaatst naar eind augusust. Aangezien ik inhoudelijk nog niets had gehoord heb ik op 24 juli weer een E-mail gestuurd. Hierop kreeg ik weer een ontvangsbevestiging dat er nu binnen 14 dagen een reactie zou ontvangen. Inmiddels is het 8 augustus, tot op heden heb ik niets gehoord.

Ervaren meerdere mensen dit met het versturen van een E-mail naar Nuon? Waarom neemt men geen contact op en corrigeert men mijn eindnota niet?

dutchneon
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 aug 2012 15:52

Re: Hoge eindnota Nuon, na diverse mails geen reactie

Ongelezen bericht door dutchneon »

Je kunt denk ik beter even bellen, email is zo ondertussen een vrijbrief geworden voor uitstel in het bedrijfsleven

henk51
Berichten: 1679
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Hoge eindnota Nuon, na diverse mails geen reactie

Ongelezen bericht door henk51 »

ontving was op 17 juli een automatische gegenereerde e-mail dat de vervaldatum van mijn eindnota is verplaatst naar eind augusust. Aangezien ik inhoudelijk nog niets had gehoord heb ik op 24 juli weer een E-mail gestuurd.
24 juli is geen eind augustus geduld is een schone zaak.
Net als al geopperd is bel ze eens.
Bij mij waren meterstanden ook niet correct maar na 1 maand keurig opgelost.
Je kan op mijn Nuon ook veel zien wat betreft nota's etc. Nuon geeft zelf al aan dat de vervaldatum eindnota verplaatst is dus wacht daar eerst op.

gr Henk

dutchneon
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 aug 2012 15:52

Re: Hoge eindnota Nuon, na diverse mails geen reactie

Ongelezen bericht door dutchneon »

In mijn geval hebben ze 3 maanden de tijd om een correctie door te voeren, geduld is dus vaak geboden :(

Vattenfall Webcare
verified
Berichten: 356
Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49

Re: Hoge eindnota Nuon, na diverse mails geen reactie

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Beste Elroy,

Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat de eindafrekening nog niet is gecorrigeerd. Ik heb u hierover een privébericht gestuurd.

U hoort van mij wanneer de eindafrekening is gecorrigeerd.

Met vriendelijke groet,

Linda
Nuon Webcare

alfatrion
Berichten: 21964
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Hoge eindnota Nuon, na diverse mails geen reactie

Ongelezen bericht door alfatrion »

henk51 schreef:24 juli is geen eind augustus geduld is een schone zaak.
Op 2 juli hebben ze aan gegeven binnen 5 werkdagen te reageren: 2 juli + 5 werkdagen = maandag 9 juli.

ErikE
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 aug 2012 12:48

Re: Hoge eindnota Nuon, na diverse mails geen reactie

Ongelezen bericht door ErikE »

Hallo iedereen!

Hier het zelfde probleem met de NUON. Begin dit jaar mijn nieuwe huis betrokken. Ter info dit is ook echt een nieuw huis, helemaal geïsoleerd, HR++ glas, u kent het allemaal wel, Biosphere is er niks bij. Dus ik krijg in januari een brief van de NUON met mijn termijnbedrag van +/- €225,- per maand. Dus ik de lanterfantenservice... oh ik bedoel natuurlijk de klantenservice opgebeld. De medewerker uitgelegd dat ik mijn termijnbedrag wel erg hoog vindt. Maar volgens deze medewerker was het bedrag helemaal goed. Ze zijn waarschijnlijk er vanuit gegaan met de berekening dat ik de exotische plantenteelt als nevenfunctie heb. Maar goed, met de gedachte dat ik het teveel betaalde geld toch wel weer terug zou krijgen als de jaarafrekening opgemaakt wordt heb ik het er maar bij gelaten.

Netjes 6 maanden die €225,- betaald tot dat op een mooie dag bij mij de jaarrekening op de vrij recent aangeschafte deurmat plofte. Net zo nieuwsgierig als ik ruim 20 jaar geleden de cadeaus van sinterklaas openmaakte behandel ik ook deze enveloppe. Ik krijg €150,- terug... Beetje weinig vond ik, gelukkig kent de jaarafrekening ook een achterzijde waarop alles haarfijn is uitgerekend. En daar ontdekte ik een fout, de beginstand klopte niet. Ik moest ruim €400,- terug krijgen.

Dus ik maar weer de lanterfantenservice... oeps maar ik alweer de zelfde fout... de klantenservice gebeld en uitgelegd dat de beginstand onjuist was. Na dat de medewerker alles in de computer gerammeld heeft verteld de medewerker dat ik binnen 2 weken een nieuwe jaarrekening zal krijgen. Ik heb na dit telefoongesprek de champagne alvast koud gezet.

2 weken later, jullie raden het al, de champagne stond nog steeds in de koelkast en geen jaarafrekening op mijn al iets wat versleten deurmat. Dus ik de lanterfantenservice maar weer gebeld. Er was een kleine achterstand maar binnen 2 weken zal dan toch de veelbelovende jaarafrekening komen...

Het is nu al 3 weken geleden sinds ik de laatste keer de lanterfantenservice gebeld heb maar het resultaat is nog steeds niks. Conclusie mailen of lanterfantenservice bellen, het maakt niks uit, verspilde tijd en moeite...

PS. De fles champagne heb ik maar wel al opgedronken...

Vattenfall Webcare
verified
Berichten: 356
Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49

Re: Hoge eindnota Nuon, na diverse mails geen reactie

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Geachte ErikE,

Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat u al enige tijd wacht op een correctie op uw jaarafrekening. Graag kijk ik voor u na waarom dit nog niet gebeurd is.

Wilt u meer informatie? Dan zoek ik dit graag voor u uit . U kunt een privébericht (PB) versturen via de knop linksonder dit bericht, met uw klant- of contractrekeningnummer en uw telefoonnummer. Dan neem ik telefonisch of via email contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Nathalie
Nuon Webcare

ErikE
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 aug 2012 12:48

Re: Hoge eindnota Nuon, na diverse mails geen reactie

Ongelezen bericht door ErikE »

Beste Nuon Medewerker (Nathalie)

Ik heb zojuist weer naar de klantenservice gebeld, het enige wat de medewerker mij kon vertellen was 'Het is in behandeling'. Een datum wanneer de kwestie zou worden afgehandeld durfde deze medewerker al niet meer te geven. 'Het is in behandeling' is de enige concrete informatie die ik met het bellen naar de klantenservice gekregen heb, waarom nog bellen vraag ik me af?

Ik ga nu alweer de 6de week in met deze kwestie, en het tijdperk waar we nu in leven waarin alles geautomatiseerd is, is het dan niet zeer bedenkelijk dat het simpele veelvoorkomend feit van een beginstand corrigeren niet binnen een paar dagen afgehandeld kan worden?

Ik snap als ik een PB ga sturen dat mijn kwestie wel met urgentie opgelost gaat worden. Maar dit lijkt mij niet de te bewandelende weg. Eerst moeten gaan roeptoeteren op een forum om vervolgens mijn kwestie in the picture te krijgen.

Ik heb zojuist weer een te hoog maandtermijn over moeten maken aangezien mijn maandtermijnen gebaseerd zijn op een onjuiste jaarrekening.

Broady
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 aug 2012 14:24

Re: Hoge eindnota Nuon, na diverse mails geen reactie

Ongelezen bericht door Broady »

Ach ja ErikE en dan verwachten ze van mij dat ik in ene 2200 euro binnen 2 weken over kan maken.. :(

Ik ga vanavond eens bellen, snap niet hoe ik aan zo'n hoge gas rekening kom..

ErikE
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 aug 2012 12:48

Re: Hoge eindnota Nuon, na diverse mails geen reactie

Ongelezen bericht door ErikE »

Update Update!!

Vandaag gebeld door de Nuon na 6 weken al... Met de vraag: 'U heeft helemaal niks verbruikt?' Na een heel gesprek er achterkomend dat de beginstand die ik 6 weken geleden door heb gegeven door de typmiep bij de eindstand is gerammeld.. 'Ja dat zijn ze het zelfde he!' Was het opgetogen analytische antwoord van deze medewerker, We gaan het corrigeren voor u en binnen 2 weken heeft u uw jaarafrekening. Je zou er toch bijna suïcidaal van worden of niet? :mrgreen:

ErikE
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 aug 2012 12:48

Re: Hoge eindnota Nuon, na diverse mails geen reactie

Ongelezen bericht door ErikE »

.
Laatst gewijzigd door ErikE op 24 aug 2012 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Vattenfall Webcare
verified
Berichten: 356
Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49

Re: Hoge eindnota Nuon, na diverse mails geen reactie

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Beste Broady,

Op dit forum lezen we dat u een hoge jaarafrekening heeft ontvangen. Onze Klantenserivce is tot 18:00 telefonisch te bereiken.

Als wij je kunnen helpen bij het vinden van een antwoord op uw vraag over het verbruik of bij bijvoorbeeld het maken van een aangepaste betaalafspraak zoals een betalingsregeling, dan kunt u ons een privé bericht sturen met daarin uw klantgegevens. U kunt ons ook een e-mail sturen. Ons e-mailadres is [email protected]. Zodra wij uw gegevens hebben ontvangen, nemen wij contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Barry
Nuon Webcare

ErikE
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 aug 2012 12:48

Re: Hoge eindnota Nuon, na diverse mails geen reactie

Ongelezen bericht door ErikE »

Weer een update!!

Vandaag inderdaad met gepaste snelheid me jaarafrekening ontvangen. Eerlijk is eerlijk de gecorrigeerde jaarafrekening is daar... Alleen van deze jaarafrekening klopt nog minder dan de vorige! De foutieve beginstand staat er nog steeds op en de juiste beginstand die ik had doorgegeven staat nu bij de eindstand :roll:

Echt een zeldzaam soort werkt daar, 6 weken later, 5x bellen en 2 jaarafrekeningen = resultaat 0

BUNA
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 mei 2012 11:18

Re: Hoge eindnota Nuon, na diverse mails geen reactie

Ongelezen bericht door BUNA »

Ik had gisteren een e-mail gestuurd naar NUON, nog geen halfuur later werd ik teruggebeld en is mijn vraag c.q. probleem met tenvolle tevredenheid opgelost :D :D

Misschien is uw toonsetting niet helemaal correct, zoals: een zeldzame soort? als u iets wilt bereiken, zal ik vooral niet zo gaan beginnen.

Maar ja, dat zegt meer over.... dan over......

Gesloten