geengast schreef:Djoser is toch gewoon een ANVR reisorganisatie?
Dan spelen hier twee artikelen uit de reisvoorwaarden:
artikel 13 ad 1b: (hulp en bijstand) Indien de oorzaak aan de reizigers is toe te rekenen (in dit geval is dat zo, men heeft zelf voor de ziekmakende malaria tabletten gekozen) is de reisorganisator tot verlening van hulp en bijstand slechts verplicht voor zover dat redelijkerwijs van hem kan worden gevergd. De kosten zijn in dat geval voor rekening van de reiziger.
- Er is dus geen sprake van GRATIS hulpverlening. Als de dames iemand nodig hadden om hun handje vast te houden, had Djoser dat kunnen/moeten aanbieden tegen de daarvoor geldende kosten. Om dan iemand over te laten vliegen (maar er waren geen vluchtplaatsen....) kon dan wel eens in de duizenden euro's lopen.
Het tweede artikel wat geldig is:
artikel 15 ad 2a: (verplichtingen van de reiziger) De reiziger die zodanig hinder of last oplevert of kan opleveren, dat een goede uitvoering van een reis daardoor in sterke mate wordt bemoeilijkt, kan door de reisorganisatoren van voortzetting van de reis worden uitgesloten. De kosten daartoe zijn voor rekening van de reiziger.
- De dames zouden de rest van de groep ernstig benadeeld hebben als de gids/begeleider niet met de rest verder gegaan was. Ze leverden dus hinder en last op. (dat hoeft niet altijd persé jouw eigen schuld te zijn!). In het belang van de rest van de groep moest de begeleider dus zeker door en de dames zelfs uitsluiten van verdere deelname aan deze reis.
Vooral het artikel 15: VERPLICHTINGEN VAN DE REIZIGER, wordt helaas maar vaak genoeg als niet relevant gezien, terwijl 'verplichtingen van de reisorganisator' als zaligmakend beschouwd worden.
Soms moet je gewoon eens even naar je zelf kijken. Het zijn niet altijd de 'anderen' die fouten maken.
Enkele posters weigeren kennelijk bovenstaande (en andere bijdragen)grondig te lezen, maar mauwen of maunen lustig mee.
De GGD vertelt over de diverse middelen en kan Lariam aanbevelen op grond van prijs en de medische voorgeschiedenis van de reiziger. Echter de reiziger heeft altijd de keus, of niks slikken en hopen dat deet en een klamboe voldoende helpen, of een van de middelen gebruiken.
De reiziger is daar zelf verantwoordelijk voor en niet de reisorganisatie, in dit geval Djoser. Bij de voorbereidingen hoort ook
zelf op onderzoek uitgaan en eventueel dan voor safety first kiezen wat een middel betreft, ongeacht de prijs.
Djoser kon nmm niets meer doen,ze hebben daar geen kantoor, de dames hadden frequent contact met het thuisfront en de verzekering regelde de zaken goed. Tja en er is al diverse malen gezegd dat er geen rijen vliegtuigen klaarstaan om ze op te halen. etc etc etc