LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Contactlenzen breken spontaan

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
vincent1971
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 aug 2007 13:50

Contactlenzen breken spontaan

Ongelezen bericht door vincent1971 »

Heb gisteren 1 van mijn harde contactlenzen eruit gehaald om die schoon te maken. Toen die in mijn hand lag brak die spontaan in 2 stukken. Is zo iets normaal? Die lens is nu 4 jaar oud.
Laatst gewijzigd door vincent1971 op 08 aug 2012 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Contactlenzen breken spontaan

Ongelezen bericht door dhc »

Kan natuurlijk na 4 jaar wel een keer gebeuren....En nu?

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Contactlenzen breken spontaan

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

vincent1971 schreef:Heb gisteren 1 van mijn harde contactlenzen eruit gehaald om die schoon te maken. Toen die in mijn hand lag brak die spontaan in 1 stukken. Is zo iets normaal? Die lens is nu 4 jaar oud.
Harde contactlenzen kunnen inderdaad breken, dat dit pas na 4 jaar gebeurd, is eigenlijk niet eens zo vreemd, er wordt meestal, afhankelijk van het precieze type, geadviseerd ze om de 3 jaar te vervangen, om dit soort dingen te voorkomen. Ga maar na: het is een 'gebruiksvoorwerp' wat nu eenmaal zeer intensief gebruikt wordt, elke dag komt er weer een nieuwe eiwitaanslag op, schoonmaken gebeurt met een relatief sterk schoonmaakmiddel....gewoon nieuwe halen dus, er zit niets anders op.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Contactlenzen breken spontaan

Ongelezen bericht door sephora30 »

riddert schreef:
Toen die in mijn hand lag brak die spontaan in 1 stukken. Is zo iets normaal?
Zoiets is natuurlijk niet normaal. Hoe kan iets nu in 1 stukken breken? Bij breuk heb je minimaal 2 stukken.
:mrgreen: :lol:

vincent1971
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 aug 2007 13:50

Re: Contactlenzen breken spontaan

Ongelezen bericht door vincent1971 »

Bedankt voor het advies. Zat er al over in..stel ze zaten nog in mijn ogen en er zou een stofje erachter zitten...hmmm...toch maar eens naar de opticien gaan en me eens goed laten voorzien van advies.

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Contactlenzen breken spontaan

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

vincent1971 schreef:Bedankt voor het advies. Zat er al over in..stel ze zaten nog in mijn ogen en er zou een stofje erachter zitten...hmmm...toch maar eens naar de opticien gaan en me eens goed laten voorzien van advies.
....en als opticienne kan ik dit alleen maar toejuichen :)
Is er een speciale reden dat je harde contactlenzen draagt? Het kan in ieder geval geen kwaad om eens met je opticien te bespreken of zachte lenzen evt. een optie zouden zijn, die breken niet :)

vincent1971
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 aug 2007 13:50

Re: Contactlenzen breken spontaan

Ongelezen bericht door vincent1971 »

Nou heb dat wel eens geprobeerd om een zachte lens in te krijgen maar niet gelukt. Hou het zelf wel bij harde lenzen maar dat ze na zo veel jaar kunnen breken wist ik niet.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Contactlenzen breken spontaan

Ongelezen bericht door dhc »

Alles kan stuk Vinnie....

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Contactlenzen breken spontaan

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ja voor lenzen staat ook een houdbaarheids datum.
Zou toch eens proberen zachte te gaan dragen ,waarom lukte het niet? Met indoen?
Ja dat is even anders,maar voelt wel lekkerder ,alhoewel jij harde gewend bent natuurlijk..

Zal je zeggen dat ik dacht dat harde er niet meer waren.
Ik weet niet of het kwaad kan als hij in in je oog zou breken,gelukkig is dat niet gebeurd.

Kijk eens als je nieuwe hebt naar het merk en hoe lang ze meegaan..

Succes

Ik weet nog toen ik moest leren om ze in te krijgen had je speciale rubberen ja? Staafje met vacuum iets daar zit de lens dan aan en dan je oog in en los laten,hoef je het niet met je vinger te doen.
Misschien weet fleurtjhe het??weet niet of het nog bestaat....zo kon je snel leren je lenzen in te krijgen.
Misschien eens goedkope kopen bij?kruidvat om te oefenen ...niet om in te houden,maar puur even oefenen?

Ja bestaat nog hulpje kijk

http://www.lowlens.nl/lenzen/accessoire ... napje.html

vincent1971
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 aug 2007 13:50

Re: Contactlenzen breken spontaan

Ongelezen bericht door vincent1971 »

Ja die zuignapjes gebruik ik. Anders krijg ik de lens er niet uit. Zal de opticien eens vragen wat nu beter is, harde of toch zachte lenzen. Probleem bij zachte vind ik het inzetten. Krult zo lekker over de vinger...

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Contactlenzen breken spontaan

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ja ik was ze wel eens kwijt :oops: maar zuignapje werkt wel!! Als het normaal niet lukt.

Weet niet wat beter is,daar durf ik me niet aan te wagen..

Succes

Gesloten