LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HI/smartcare

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
JelmerWestra

HI/smartcare

Ongelezen bericht door JelmerWestra »

Gisteren, dinsdag 7/8 is het scherm van mijn telefoon kapot gegaan. HTC one-x, ik heb de telefoon nog geen 4 weken.
Ik maak mij opzich niet zo heel druk, want, ik heb sinds 4 weken ook de service van smartcare. Hun streven is dat als je telefoon kapot gaat, er binnen 4 uur (hier werd een aantal weken terug ook mee geadverteerd)een monteur je telefoon komt halen en jij een vervangend toestel krijgt. Dat is handig!

Nu hoe het daadwerkelijk ging:

Ik bel de klantenservice met de mededeling dat ik smartcare heb en mijn scherm kapot is. Het scherm flikkert zo erg dat het gebruik er van zo goed als onmogelijk is.
Dat zou volgens de mevrouw van de klantenservice een software probleem zijn, en ik moest er even mee naar de winkel moet om er naar te laten kijken. Misschien zouden ze het in de winkel kunnen oplossen. Best een goed idee van de mevrouw.
Mocht dat niet het geval zijn, dan moest ik even weer bellen.
Ik naar de winkel, de meneer van de winkel herkende het probleem direct en vertelde mij dat mijn scherm vervangen moet worden, mijn beeldversterker zou kapot zijn.
Ik de klantenservice weer gebeld, het verhaal weer uitgelegd. Het zou volgens de meneer van de klantenservice een software probleem zijn en ik moest er maar even mee naar de winkel. Ik heb de meneer van de klantenservice verteld dat ik net naar de winkel ben geweest en dat ze daar zeiden dat het scherm vervangen moest worden. Toen kreeg ik de vraag waar de meneer van de winkel het op baseerde. uitgelegd dat het blijkbaar een vaker voorkomend iets is. Uiteindelijk een twijfelachtige ok gekregen van de meneer van de klantenservice. Hij zou mij doorverbinden met smartcare en dan zou het probleem opgelost kunnen worden.
Na even wachten krijg ik een best vriendelijke meneer aan de telefoon van de smartcare, hij nam het een en ander met mij door en legde mij netjes uit hoe het proces in elkaar zat. Alles geregeld, alleen nog even afspreken hoe laat de monteur mijn telefoon komt halen. Hij had nog wel een gaatje op 16/8 en of ik dan tussen 08:00 en 12:00 thuis wilde blijven omdat de monteur tussen die tijden zou komen.
Ik heb de meneer van smartcare eerst maar even uitgelegd dat ik een 4 uur service heb, en dat ik er eigenlijk van uitging dat de telefoon vanmiddag of morgen opgehaald zou worden. Ja, de meneer wist dat ik een 4 uur service had, alleen omdat het wat druk was kon hier niet altijd aan worden voldaan.
Daarna heb ik de meneer gevraagd of hij het verschil wist tussen 4 uur en 9 dagen. Ja, dat verschil wist de meneer ook wel.
Dus ik heb de meneer gezegd dat het wel heel erg druk kan zijn, maar dat ik niet akkoord ga met 9 dagen wachten. Daar kon de meneer wel in komen, hij zou het ook niet leuk vinden vertelde hij er nog bij. Maar door de drukte kon het niet anders. Na een aantal keer op mijn strepen staan werd de vriendelijk meneer wat minder vriendelijk. Het werd een beetje een zinloze discussie, hij bleef bij zijn 9 dagen, ik bij mijn 4 uur.
Ik heb de meneer talloze keren uitgelegd dat de smartcare service 4 uur is. En dat ik daar voor betaal, dat ik best schappelijk wil zijn en 2 dagen wachten ook nog wel te overbruggen is. Maar nee, dat kon allemaal niet. 9 dagen wachten, klaar.
De meneer nog een keer uitgelegd dat ik geen 9 dagen ga wachten. Nou, toen moest ik maar gewoon blij zijn dat mijn telefoon überhaupt opgehaald en gerepareerd zou worden. Ik heb uiteindelijk met veel tegenzin een afspraak gemaakt voor 16/8
Later op de avond het gebeuren nog een keer over zitten denken. Ik was het er toch niet mee eens.
Vandaag de HI nog maar weer een keer gebeld. Ik kreeg een meisje aan de telefoon die mijn verhaal wel snapte, ze zou smartcare bellen en vragen of er nog iets te regelen viel. Na een paar minuten wachten komt het meisje met de mededeling dat het heel erg druk is en er niets te regelen valt. Ik heb het meisje uitgelegd dat ik voor een oplossing bel en niet voor een vraag. De oplossing was volgens het meisje dat 16/8 mijn telefoon opgehaald wordt.
Dit was niet de oplossing die ik voor ogen had, dus dit het meisje uitgelegd. Nou, dit was toch echt de enige oplossing hoor. Dus ik het meisje weer uitleggen hoe smartcare werkt. Ze wist het wel vertelde ze, alleen het kon niet anders. Ze hadden het druk en ik moest daar maar mee leven.
Gevraagd of ik misschien alvast een vervangend toestel kon krijgen. Nee kon niet, was niet mogelijk, er was geen monteur in de buurt. Gezegd dat ik eventueel het toestel zelf wel zou ophalen. Nee, kon niet, dit was niet mogelijk.
Het meisje wilde na een gesprek van 10 minuten niet meer met mij praten want ze kon mijn probleem toch niet oplossen. Dus ze heeft maar opgehangen.
Ik weer de klantenservice bellen, weer het hele verhaal uit leggen. Deze jongeman begreep mijn klacht. Hij kon mij ook al niet helpen. Toen heb ik de jongen gevraagd of hij mij niet wilde doorverbinden met smartcare, dat kon wel maar daar zou ik het zelfde weer horen. Ik heb hem gezegd dat ik dat geen probleem zou vinden en graag iemand van de smartcare zou willen spreken. Dat kon volgens de jongen, alleen zou hij eerst even smartcare moeten bellen om te zeggen dat hij mij ging doorverbinden. Na 5 minuten de jongen weer aan de lijn en hij had smartcare verteld dat hij mij ging doorverbinden. Waarop smartcare had gezegd dat het niet nodig zou zijn omdat ik het zelfde van hun zou horen als dat ik de hele tijd al van de HI hoor. Dus het doorverbinden was niet nodig.
Uiteindelijk de jongeman nog naar een andere oplossing gevraagd. Alvast een leen toestel? Neen! Wel kon ik ter compensatie wat geld weer krijgen, gezegd dat ik daar niets aan heb en met een kapotte telefoon zit waar ik niets mee kan.
Ja dat was sneu voor mij, maar 16/8 was toch nog steeds de enige oplossing. En het bellen naar de HI zou ook niets oplossen volgens hem. Ik zou zo vaak kunnen bellen als ik wil, het zou niets uitmaken. Het blijft toch 16/8.

Ik zit nu 9 dagen met een toestel waar ik niets mee kan, terwijl mij is beloofd dat ik binnen 4 uur weer een gelijkwaardig leentoestel zou krijgen en mijn kapotte opgehaald zou worden ter reparatie.
De HI en smartcare willen nergens in tegemoet komen of meedenken. Het enige wat ze willen is 2 tientjes terug storten op mijn rekening.

Nu wil ik mijn contract zo snel mogelijk laten ontbinden. Heeft iemand hier tips voor??

dazsires

Re: HI/smartcare

Ongelezen bericht door dazsires »

Waarschijnlijk heb je dit contract gewoon afgesloten tezamen met je normale telefoon contract. En zit je er gewoon een jaar/2 jaar aanvast. Tussentijds opzeggen kan niet. En je zicht termijn is ook al verlopen.

12x 20 (200 euro) 24x20 (400 euro) is gewoon door je neus geboord.

Maar wat je wel heb is dat je telefoon wordt gemaakt.
je zou misschien via de rechter (rechtsbijstand?) je contract misschien kunnen laten ontbinden, omdat ze hun contractsverplichtingen niet voldoen.
Druk hebben is namelijk geen onoverkomelijke situatie, zoals een overstroming/noodweer/terrorisme.. Hun moeten contractueel gewoon binnen 4 uur jou een nieuwe telefoon geven. Hun kiezen er dus schijnbaar voor om het contract eenzijdig te verbreken.

JelmerWestra

Ongelezen bericht door JelmerWestra »

Ik heb hier een daar een beetje rondgevraagd. Het blijkt, tenminste, ik hoor en lees het vaker. Dat ik de HI een brief kan sturen waarbij ik hun in gebreke stel, 4 uur wordt 9 dagen. Daarbij moet ik de HI wel een redelijk termijn geven om het probleem alsnog op te lossen, dus gewoon de datum die HI gesteld heeft aanhouden. Mocht HI of smartcare dan weer een afspraak niet nakomen, dan kan ik hun voor een 2e keer in gebreke stellen.
Dan heb ik een geldige reden om mijn contract te ontbinden.

Weet iemand of dit klopt??

En als ik de ervaringen van andere mensen met smartcare lees, dan kan ik er van uit gaan dat er wel vaker dan één keer afspraken niet worden nagekomen.

Regggy

Ongelezen bericht door Regggy »

Op de website:
Als je toestel defect is, helpen wij je zo snel mogelijk zodat je meestal binnen 4 uur weer online bent.

Hi doet haar uiterste best om iedereen binnen 4 uur te helpen. Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend.
Als dit bij afsluiten van je smartcare ook al in de voorwaarden stond heb je geen poot om op te staan..

Abou Houdayfa

Ongelezen bericht door Abou Houdayfa »

Mij is ook van alles beloofd, maar de onzin wat de medewerker van "klantenservice" verteld gaat echt tegen alles in. Zo een smart-care is gewoon een onzin verhaal, je kunt er niks mee en ze maken je belachelijk ook nog. Bij mijn verlenging heb ik gekozen voor een HTX one X, na een aantal maanden kwam ik er achter dat mijn Wi-Fi connector het niet goed deed. Echter dacht ik dat het aan anderen lag, niks bleek waar. Wi-Fi connector van HTX one x heeft een storing. Dat meldt HTC zelf en is ook bevestigd door HTC.

Maandag(6-8-2012) belde ik met HI, na een dikke half uur kreeg ik eindelijk iemand van smart-care. "we kunnen pas in de loop van volgende week een afspraak met u maken"!! Waar is die 4 uur service? "sorry meneer, we hebben het druk" Maar, dat is toch u probleem? Ik wil van mijn rechten gebruik maken. Met een kleine 5 minuten wachten, zegt die meneer van smart-care "morgen tussen 8 en 12 komen ze u HTC one X ophalen, maar eerst proberen ze of ze het kunnen maken?!!? Meneer vraagt of ik een zwarte of een witte HTC one X heb. Wit, zei ik. Ok u krijgt een witte. HTC one X heeft ook HI(KPN) gemeld dat er problemen zijn met Wi-Fi connector. Regels zijn regels zeggen ze bij smart-care.

10 voor twaalf komt er een meneer bij mij aan de deur, ik kom u toestel ophalen en u krijgt van mijn "gelijkwaardige" leentoestel. Doosje gaat open en wat zie ik? Een Samsung galaxy mini. "gelijkwaardig? Waar is mijn witte HTC one X? Monteur weet van niks. Met alle respect. U least een BMW 7 serie en u lease maatschappij zegt bij reparatie krijgt u een gelijkwaardig voertuig, plots komt de monteur met een fiat panda. Wat doet u dan? Volgens meneer van HI klantenservice hebben ze een gelijkwaardig besturingssysteem!! En je bent je HTC one X meer dan 2 weken kwijt. Dit is dus bij de verlenging van het contract niet gemeld, kort gezegd, alles is precies het tegenovergestelden.

Na ruim 8 jaar trouwe klant die altijd klantwaarde F had, wil ik het contract ontbinden. Iemand die weet hoe of tips?

B77_Neoworx

Ongelezen bericht door B77_Neoworx »

@Abou Houdayfa, de vergelijking met het leasen van een auto gaat niet op in dit geval. Dit omdat als u een toestel krijgt met Android erop dan heeft u precies dezelfde functionaliteiten als een HTC met Android het enige wat verschilt zijn de grote van het scherm en de snelheid van het toestell. Maar u kunt met u Samsung precies hetzelfde als met de HTC het is dus, om in uw vergelijking te blijven, Krijg ik een BMW 760i of een BMW 745 de airbag en airco zit in beide wagens alleen de moter inhoud verschilt. Telfort vervult hiermee dus de beloften dat u een gelijkwaardig toestel terug krijgt. U kunt toch gewoon Whatsap, facebook en al uw andere apps gebruiken?

Gesloten