LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] lavida travel
lavida travel
het Hotel crystal palace geen 5 maar 4 sterren
Het ontvangst was uitstekend kamer en douche perfect het geheel was uiterst verzorgt en de ligging kon niet beter
dus waren onze verwachtingen omtrent de rest hoog gespannen
na 2 dagen het eten aangezien te hebben hadden wij nog maar een woord over miserable
na diverse gesprekken met diverse chefs kwam de aap uit de mouw
de kok was ontslagen en het hotel was per 01-01-2012 een officiele ster af genomen
dus geen 5 maar 4 sterren hotel
Ontbijt: het brood werd een dag van te voren gebakken dus de volgende dag zeer taai
Lunch: een bij een geraapt zooitje van het diner van de vorige avond
Diner: bakken vol met rijst en gekookte vastkook aardappel
diverse groente welke allemaal zolang gestoofd was in stoomkasten dat erg geen enkele smaak meer aanzat
vlees van de gril was elke keer een stukje tussen ribstuk wat wij gebruiken als stoof vlees
dus taaier dan taai en aangebrande runderlever
elke dag het zelfde stukje gratige vis en ook vaak aan gebrand
men was zelfs niet in staat een behoorlijke frites af te leveren zodra deze licht bruin was werd hij al in de bakken
gedaan dus vol vet en slapper dan slap
zo kan ik nog wel even doorgaan
maar u zult ook begrijpen dat als men een eenvoudige frites niet eens kan afleveren
hoe dan de rest is
in een woord schandalig
Wij hebben toen maar besloten om om de avond met de dolmus naar side te gaan met 7 personen
iets redelijk te gaan eten. extra kosten ca 600.—euro
Helaas moet ik deze klacht bij u neer leggen en jammer genoeg niet bij DTI
U heeft mij verkocht een 5 sterren hotel en geleverd een 4 sterren hotel
in plaats van een 5 sterren zoals af gesproken
ALs ik dit van te voren had geweten dan had ik dit nooit en te nimmer geboekt gezien mijn ervaringen in turkey
Ik vindt het erg spijtig dat ik u weer aan moet spreken en wel voor de tweede maal
terwijl mij dit in de afgelopen 40 jaar nog nooit is gebeurd
Ik zou wel graag per omgaande uw reaktie willen vernemen voordat ik verdere stappen onderneem
Want dit is werkelijk van de zotte
helaas doet lavida travel hier niets aan en verschuilt zich achter de touroperator
dti wiens antwoord wel eens 18 weken kan duren
Het ontvangst was uitstekend kamer en douche perfect het geheel was uiterst verzorgt en de ligging kon niet beter
dus waren onze verwachtingen omtrent de rest hoog gespannen
na 2 dagen het eten aangezien te hebben hadden wij nog maar een woord over miserable
na diverse gesprekken met diverse chefs kwam de aap uit de mouw
de kok was ontslagen en het hotel was per 01-01-2012 een officiele ster af genomen
dus geen 5 maar 4 sterren hotel
Ontbijt: het brood werd een dag van te voren gebakken dus de volgende dag zeer taai
Lunch: een bij een geraapt zooitje van het diner van de vorige avond
Diner: bakken vol met rijst en gekookte vastkook aardappel
diverse groente welke allemaal zolang gestoofd was in stoomkasten dat erg geen enkele smaak meer aanzat
vlees van de gril was elke keer een stukje tussen ribstuk wat wij gebruiken als stoof vlees
dus taaier dan taai en aangebrande runderlever
elke dag het zelfde stukje gratige vis en ook vaak aan gebrand
men was zelfs niet in staat een behoorlijke frites af te leveren zodra deze licht bruin was werd hij al in de bakken
gedaan dus vol vet en slapper dan slap
zo kan ik nog wel even doorgaan
maar u zult ook begrijpen dat als men een eenvoudige frites niet eens kan afleveren
hoe dan de rest is
in een woord schandalig
Wij hebben toen maar besloten om om de avond met de dolmus naar side te gaan met 7 personen
iets redelijk te gaan eten. extra kosten ca 600.—euro
Helaas moet ik deze klacht bij u neer leggen en jammer genoeg niet bij DTI
U heeft mij verkocht een 5 sterren hotel en geleverd een 4 sterren hotel
in plaats van een 5 sterren zoals af gesproken
ALs ik dit van te voren had geweten dan had ik dit nooit en te nimmer geboekt gezien mijn ervaringen in turkey
Ik vindt het erg spijtig dat ik u weer aan moet spreken en wel voor de tweede maal
terwijl mij dit in de afgelopen 40 jaar nog nooit is gebeurd
Ik zou wel graag per omgaande uw reaktie willen vernemen voordat ik verdere stappen onderneem
Want dit is werkelijk van de zotte
helaas doet lavida travel hier niets aan en verschuilt zich achter de touroperator
dti wiens antwoord wel eens 18 weken kan duren
Re: lavida travel
Heeft u ook ter plaatse geklaagd bij de reisleiding ?
Re: lavida travel
Vreemd,alle bezoekers van dit Hotel Hotel Crystal Palace Resort***** waarderen het met een 8 op vakantie reiswijzer zelfs diegene die net terug zijn.
Nu is het altijd wel zo dat er tussen de 100 uitstekende recenties er altijd 1 tussenstaat die niets goed vind,en dan vraag ik mij af wat diegene wel goed vind.
gr Henk
Nu is het altijd wel zo dat er tussen de 100 uitstekende recenties er altijd 1 tussenstaat die niets goed vind,en dan vraag ik mij af wat diegene wel goed vind.
gr Henk
Re: lavida travel
het heeft geen enkele zin om dit bij de hostes te ,elden
het eten is waarschijnlijk in over eenstemming met een 4 sterren hotel .
hier kan zij ook niets aan veranderen
er gaan per week 1400 mensen in dit hotel. de reacties op vakantie wijzer
is dus maar 55 personen
als u de de buitenlandse reacties leest komt u wel tot een andere conclusie
u houdt het niet voor mogelijk welke negatieve reacties er waren maar niet iedereen
publiceert deze
het eten is waarschijnlijk in over eenstemming met een 4 sterren hotel .
hier kan zij ook niets aan veranderen
er gaan per week 1400 mensen in dit hotel. de reacties op vakantie wijzer
is dus maar 55 personen
als u de de buitenlandse reacties leest komt u wel tot een andere conclusie
u houdt het niet voor mogelijk welke negatieve reacties er waren maar niet iedereen
publiceert deze
Re: lavida travel
U moet altijd ter plekke klagen. Of u nu wel of. Iet vindt of het zin heeft. Zij hadden u ook kunnen overplaatsen naar een ander beter hotel, aangezien u 5 * geboekt heeft en 4 * gekregen. Door niet ter plekke te klagen ontneemt u de touroperator die kans en staat u een stuk minder sterk bij klachten achteraf.
Re: lavida travel
Om nog maar te herhalen. Het aantal sterren van een accommodatie zegt iets over het aantal faciliteiten van het hotel of appartement, niet over de kwaliteit daarvan.bend schreef:het Hotel crystal palace geen 5 maar 4 sterren
na diverse gesprekken met diverse chefs kwam de aap uit de mouw
de kok was ontslagen en het hotel was per 01-01-2012 een officiele ster af genomen
dus geen 5 maar 4 sterren hotel
Re: lavida travel
U MOET ter plaatse klagen anders heeft het indienen van een klacht achteraf geen zin. U dient de reisorganisatie (DTI en niet Lavida) namelijk de kans te geven iets aan uw klacht te doen. Doordat u de klacht ter plaatste niet heeft gemeld heeft u niet of nauwelijks recht op compensatie. (ANVR Voorwaarden artikel 17 lid 1e).
Re: lavida travel
Het zijn geen michelin sterren, de kwaliteit van de kok bepaald niet het aantal sterren, de kwaliteit van het eten ook niet. De keus van het eten weer wel.Regggy schreef:Om nog maar te herhalen. Het aantal sterren van een accommodatie zegt iets over het aantal faciliteiten van het hotel of appartement, niet over de kwaliteit daarvan.bend schreef:het Hotel crystal palace geen 5 maar 4 sterren
na diverse gesprekken met diverse chefs kwam de aap uit de mouw
de kok was ontslagen en het hotel was per 01-01-2012 een officiele ster af genomen
dus geen 5 maar 4 sterren hotel
U was voor 7 personen 600 EUR kwijt om uit eten te gaan? En dat in Turkije? Als dat uw standaard voor eten is, bijna 100 euro Pp voor een etentje in Turkije, zal er maar weing aan uw eisen voldoen.
En tja, naderhand klagen is prima, maar tijdens de vakantie bij de reisleiding is het meest effectief, zij hadden voor u iets kunnen regelen mogelijk. Maar nu de kosten van diner claimen welke u op eigen initiatief heeft gekozen is zinloos.
Re: lavida travel
gaarne goed lezen
na een paar dagen zijn wij om de avond, 5 totaal, voor totaal 600 euro met 7 personen gaan eten
dus 17 euro pp incl dolmus
voor turkse begrippen zeer redelijk incl drankjes
na een paar dagen zijn wij om de avond, 5 totaal, voor totaal 600 euro met 7 personen gaan eten
dus 17 euro pp incl dolmus
voor turkse begrippen zeer redelijk incl drankjes
Re: lavida travel
Een goede tip,als het eten belangrijk is (wat ook voor ons zo is) kies dan voor een Riu hotel.Eten altijd in orde,riu is daarvoor gekend.Ook bij magic life hebben wij nooit te klagen gehad over het eten.Deze twee hotelketens hebben ons nog nooit teleurgesteld.
Re: lavida travel
Inderdaad, RIU is altijd goed tot zeer goed. Overigens kunnen zelfstandige resorts ook zeker wel goed zijn. Het Kalithea Horizon Royal op Rhodos bijvoorbeeld, is met (slechts) 4 sterren absoluut beter dan het 5 sterren RIU resort in Tunesië waar we een paar jaar geleden waren.sprookje schreef:Een goede tip,als het eten belangrijk is (wat ook voor ons zo is) kies dan voor een Riu hotel.Eten altijd in orde,riu is daarvoor gekend.Ook bij magic life hebben wij nooit te klagen gehad over het eten.Deze twee hotelketens hebben ons nog nooit teleurgesteld.
Een beetje onderzoek vooraf loont dus de moeite, en zoals een bevriende reisbureau medewerkster me ooit op het hart drukte, kies voor all-inclusive altijd 4-sterren of hoger, alles daaronder is grosso modo niet aan te raden.
Maar in dit geval had er ook tenminste 1x ala carte gedineerd kunnen worden, dat zit als ik even snel kijk bij elke touroperator in het pakket, echter lees ik daar hier niks over?
Re: lavida travel
wij hebben twee keer geboekt en wel de italiaanse en turkse
aanvang 7.30 maar helaas stonden wij allebei de keren niet op de lijst
voor meerdere personen dan 4 moeten zij twee aparte boekingen maken
en later samenvoegen
dit is echter helemaal fout gegaan
aanvang 7.30 maar helaas stonden wij allebei de keren niet op de lijst
voor meerdere personen dan 4 moeten zij twee aparte boekingen maken
en later samenvoegen
dit is echter helemaal fout gegaan
Re: lavida travel
En wat zij het management toen u ze op deze slordigheden wees als ik vragen mag?bend schreef:wij hebben twee keer geboekt en wel de italiaanse en turkse
aanvang 7.30 maar helaas stonden wij allebei de keren niet op de lijst
voor meerdere personen dan 4 moeten zij twee aparte boekingen maken
en later samenvoegen
dit is echter helemaal fout gegaan
Re: lavida travel
helaas kan een fout voorkomen
guest relation
guest relation
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 10 aug 2012 16:20
Re: lavida travel
Beste heer bend,
Zoals we reeds per e-mail en per telefoon aan u hebben bevestigd, hebben wij uw klacht over de kwaliteit van het eten direct neergelegd bij de betreffende touroperator DTI. Hoewel we het vervelend vinden dat uw reis niet aan uw verwachtingen heeft voldaan, kunnen we helaas niet anders dan uw klacht neerleggen bij de verantwoordelijke partij, DTI. Als u ter plaatse een klachtenrapport heeft laten opmaken, ontvangen wij deze graag, zodat wij dit kunnen doorzetten. De klachtenprocedure neemt gemiddeld 6-8 weken in beslag. Als het langer gaat duren ontvangt u hiervan uiteraard bericht.
We betreuren het feit dat u, omdat wij (Lavida) niet aan uw eis voor compensatie konden voldoen, uw klacht heeft geplaatst:
- bij TROS radar
- bij vakantiekompas
- bij vakantiepech
- bij uw relaties van BNN
Het staat u vrij uw klacht tevens te deponeren bij de ombudsman. Wellicht is het handig hiermee te wachten totdat wij een reactie hebben ontvangen van DTI. Als u nog vragen heeft kunt u altijd per e-mail of telefonisch contact met ons opnemen.
Met vriendelijke groet,
Femke
Lavida Travel
Zoals we reeds per e-mail en per telefoon aan u hebben bevestigd, hebben wij uw klacht over de kwaliteit van het eten direct neergelegd bij de betreffende touroperator DTI. Hoewel we het vervelend vinden dat uw reis niet aan uw verwachtingen heeft voldaan, kunnen we helaas niet anders dan uw klacht neerleggen bij de verantwoordelijke partij, DTI. Als u ter plaatse een klachtenrapport heeft laten opmaken, ontvangen wij deze graag, zodat wij dit kunnen doorzetten. De klachtenprocedure neemt gemiddeld 6-8 weken in beslag. Als het langer gaat duren ontvangt u hiervan uiteraard bericht.
We betreuren het feit dat u, omdat wij (Lavida) niet aan uw eis voor compensatie konden voldoen, uw klacht heeft geplaatst:
- bij TROS radar
- bij vakantiekompas
- bij vakantiepech
- bij uw relaties van BNN
Het staat u vrij uw klacht tevens te deponeren bij de ombudsman. Wellicht is het handig hiermee te wachten totdat wij een reactie hebben ontvangen van DTI. Als u nog vragen heeft kunt u altijd per e-mail of telefonisch contact met ons opnemen.
Met vriendelijke groet,
Femke
Lavida Travel
Re: lavida travel
het gaat niet om het eten maar om het feit dat u een5 sterren hotel verkoopt
terwijl het in werkelijkheid een 4 sterren hotel is
daar u ook de verkopende partij bent bent wel degelijk hier voor verantwoordelijk
ook de betaling is aan u voldaan
gezien de aansprakelijkheid, ook terug te vinden op internet,
kunt u zich hier aan niet onttrekken
daar de hostess volledig buiten deze verkoop staat en hier ter plaatse
niets aan kan veranderen is deze niet ingeschakeld
terwijl het in werkelijkheid een 4 sterren hotel is
daar u ook de verkopende partij bent bent wel degelijk hier voor verantwoordelijk
ook de betaling is aan u voldaan
gezien de aansprakelijkheid, ook terug te vinden op internet,
kunt u zich hier aan niet onttrekken
daar de hostess volledig buiten deze verkoop staat en hier ter plaatse
niets aan kan veranderen is deze niet ingeschakeld
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 10 aug 2012 16:20
Re: lavida travel
Beste heer bend,
Zoals eerder aangegeven heeft u een 5* hotel via ons geboekt. Voor zover bij ons, en bij de verschillende touroperators bekend, is dit hotel nog steeds een 5* hotel.
Indien dit in de tussentijd gewijzigd zou zijn, blijft het de verantwoordelijkheid van de touroperator om dit aan ons, dan wel aan u, te communiceren. Wij hebben de klacht m.b.t. het aantal sterren ook bij DTI neergelegd, zodat zij hier verder onderzoek naar kunnen verrichten.
Aan wie u de betaling verricht, doet in dit geval niet ter zake. Conform ANVR consumentenvoorwaarden artikel 15 is de reisorganisator verantwoordelijk, en niet de bemiddelaar. Conform artikel 19 dient de reiziger tevens de eventuele tekortkoming ter plaatse te melden zodat er naar een oplossing kan worden gezocht. Indien de reiziger niet aan zijn meldingsplicht en klachtrapportage heeft voldaan kan het eventuele recht op schade door de reisorganisator worden beperkt.
Als u nog vragen heeft, wil ik u vragen telefonisch contact of contact per e-mail met ons op te nemen.
Met vriendelijke groet,
Femke
Lavida Travel
Zoals eerder aangegeven heeft u een 5* hotel via ons geboekt. Voor zover bij ons, en bij de verschillende touroperators bekend, is dit hotel nog steeds een 5* hotel.
Indien dit in de tussentijd gewijzigd zou zijn, blijft het de verantwoordelijkheid van de touroperator om dit aan ons, dan wel aan u, te communiceren. Wij hebben de klacht m.b.t. het aantal sterren ook bij DTI neergelegd, zodat zij hier verder onderzoek naar kunnen verrichten.
Aan wie u de betaling verricht, doet in dit geval niet ter zake. Conform ANVR consumentenvoorwaarden artikel 15 is de reisorganisator verantwoordelijk, en niet de bemiddelaar. Conform artikel 19 dient de reiziger tevens de eventuele tekortkoming ter plaatse te melden zodat er naar een oplossing kan worden gezocht. Indien de reiziger niet aan zijn meldingsplicht en klachtrapportage heeft voldaan kan het eventuele recht op schade door de reisorganisator worden beperkt.
Als u nog vragen heeft, wil ik u vragen telefonisch contact of contact per e-mail met ons op te nemen.
Met vriendelijke groet,
Femke
Lavida Travel
Re: lavida travel
helaas lijkt mij dit de enige weg die overblijft om te communiceren
telefonisch zeer zeker niet aangezien ik verschoont wil blijven van u zeer
arrogante mannelijke medewerker.
iemand die meteen begint met we laten ons niet chanteren en doe wat u wilt en publiceer het ons maakt het niet uit
ondanks mijn aanbod het nogmaals in de minne te schikken kreeg ik het antwoord nooit meet bij lavida te boeken
als iemand zo reageert dan zit ik inderdaad bij het verkeerde reisbureau
telefonisch zeer zeker niet aangezien ik verschoont wil blijven van u zeer
arrogante mannelijke medewerker.
iemand die meteen begint met we laten ons niet chanteren en doe wat u wilt en publiceer het ons maakt het niet uit
ondanks mijn aanbod het nogmaals in de minne te schikken kreeg ik het antwoord nooit meet bij lavida te boeken
als iemand zo reageert dan zit ik inderdaad bij het verkeerde reisbureau
Re: lavida travel
Dit hotel is nog steeds vijf sterren,en de dingen die u aanhaalt vind ik niet terug op internet.Alleen het eten lijkt de laaste tijd wat minder.
Volgens mij wil u gewoon u geld terug zodat je volgend jaar gratis op vakantie kan.Mij zal het in ieder geval niet weerhouden om bij lavida te boeken.
Wat een mierenneukerij.En dan proberen lavida te chanteren met dreigen alles op internet te zetten lijkt het wel.
Volgens mij wil u gewoon u geld terug zodat je volgend jaar gratis op vakantie kan.Mij zal het in ieder geval niet weerhouden om bij lavida te boeken.
Wat een mierenneukerij.En dan proberen lavida te chanteren met dreigen alles op internet te zetten lijkt het wel.
Re: lavida travel
Hotel Crystal Palace Resort***** Zelfs van het eten zijn op stie(s zoals zoover en vakantiereiswijzer geen klachten te vinden.Behalve die ene van ts!