LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Paypal geeft mijn geld niet en ook geen levering

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
tassiejj88
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 aug 2012 14:55

Paypal geeft mijn geld niet en ook geen levering

Ongelezen bericht door tassiejj88 »

Goedemiddag,

Ik weet even niet meer waar ik mijn verhaal kwijt moet. Paypal werkt niet mee, heb mijn pakket niet ontvangen, verkoper werkt niet mee en ik ben mijn geld kwijt.

Het begint als volgt, ik wilde mijn lieve mannetje ten huwelijk gaan vragen en had super mooie ringen gezien via Ebay. Ze kwamen uit duitsland en deze man had geen enkele negatieve reactie ontvangen van zijn kopers. Ik dus met vol vertrouwens de ringen bestellen, stiekem de maat meten bij mij vriend, een dag uitgekozen, alles op het circuit van Zandvoort geregeld om hem te vragen.

De betaling zou via Paypal gaan. Ik had al eens een account aangemaakt maar deze verder nooit gebruikt. Dit was voor mij dus de eerste keer. Via Ebay moest ik aangeven waar het pakketje naar verstuurd moest worden. Dit bewust naar mijn werk adres gedaan zodat hij thuis niets zou vinden. Of er naar zou vragen. De betaling liep eerst al niet goed, dus paypal diende een nieuwe betaling aan via mijn account. Pfff deze was betaald:) 1.5 week later had ik het pakketje nog niet ontvangen. Ik de koper gevraagd hoe of wat en die gaf duidelijk aan dat hij het op 12 juni verstuurd had. Ik dus de tnt en postnl gebeld en konden het maar niet vinden. Ik in de betaling gekeken van Paypal en daar stond echt het juiste adres in. Maar keek later naar de 2de betaling en daar stond dus mijn huisadres is zonder postcode en huisnummer. Terwijl mijn huisadres in Paypal account gewoon goed stond. Ik weer tnt en postnl gebeld. Bleek dat ze het pakketje die ochtend naar Duitsland terug hadden gestuurd. Ik kwaad maar denk, nou laat het die man maar weten en dan verstuurd hij het wel terug. Dat wilde hij ook doen maar moesten wel opnieuw de verzendkosten betaald worden. Ik nou oke dat doe ik dan wel.

Ondertussen Paypal ook gebeld en hun hiervan op de hoogte gebracht en verteld dat de verzendkosten dan opnieuw betaald moeten worden. Zij gaven aan dat ik dan een claim moest indienen voor het niet ontvangen van het pakket. Om een lang verhaal iets korter te maken...die claim heb ik ingediend en wat blijkt is het in mijn nadeel afgesloten vanwege het feit, als je iets laat aanpassen aan je gekochte spullen (in dit geval de maten) je buiten hun koopgarantie valt. Maar nu wilt de verkoper of paypal mijn geld ook niet meer teruggeven. Paypal zegt dat de verkoper dit mag houden na een claim. Dus ik gaf aan...als jullie niet het verkeerde adres hadden aangeven had ik mijn pakketje gewoon ontvangen. Wat geven zij aan...nee mevrouw door de claim krijgt u nu niet meer u geld terug....Ben ik niet duidelijk dan..ik had die claim niet hoeven indienen als jullie het juiste adres hadden overgetikt. En die verkoper steekt ook mijn geld maar lekkker in zijn zak...wat een mensen joh...Wat kan ik nu doen??? Dat ik of mijn geld krijg of die ringen weer ontvang??? Ik ben hier nu sinds juni al mee bezig...

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Paypal geeft mijn geld niet en ook geen levering

Ongelezen bericht door ArneLH »

Als ik het goed begrijp is bij de tweede keer een 'betaalverzoek' ingediend door de verkoper op jouw e-mailadres/account?

tassiejj88
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 aug 2012 14:55

Re: Paypal geeft mijn geld niet en ook geen levering

Ongelezen bericht door tassiejj88 »

Nee, Paypal heeft een 2de betalingsverzoek in mijn account geplaatst.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Paypal geeft mijn geld niet en ook geen levering

Ongelezen bericht door ruud_a »

het is me niet duidelijk welk geld niet terug is gekomen en of het pakketje uiteindelijk wel of niet is aangekomen
het stukje over het aanpassen van de maten is me ook niet duidelijk
het lijkt er op dat het verhaal niet volledig is

de volgorde zoals ik het begrijp

u bestelt een pakketje
u betaalt via paypal
het pakketje wordt niet bezorgd op het verkeerde adres
het pakketje gaat terug naar de afzender
u wilt het pakketje alsnog ontvangen, maar besluit ondertussen uw bestelling aan te passen
u claimt de dubbele verzendkosten bij paypal, die dit afwijst, omdat u uw bestelling hebt aangepast
uiteindelijk ontvangt u mogelijk alsnog het pakketje, maar blijft zitten met de dubbele verzendkosten

als dit het scenario is, is de verzender in ieder geval niet aansprakelijk voor die dubbele kosten, want hij heeft twee maal een pakketje opgestuurd

paypal wil ze ook niet betalen, omdat ze stellen dat uw bestelling is gewijzigd en het nu een nieuwe bestelling is geworden
ja, dan blijft u waarschijnlijk over om te betalen

ik zeg er wel bij dat het verhaal onduidelijk is
het vreemdste stuk is dat de de maten zijn gewijzigd zonder dat het pakketje is ontvangen en er dus niet is gepast

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Paypal geeft mijn geld niet en ook geen levering

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik kan me zomaar voorstellen dat je jouw klacht niet duidelijk hebt omschreven aan Paypal, omdat ik moeite heb om het verhaal goed te volgen.

Het is aan te raden om helder aan te geven wat er tijdens het sluiten van de overeenkomst is gebeurt, wat er daarna fout is gegaan en om dit van elkaar te scheiden. De inleiding/achtergrond in de eerste alinea, de omstandigheden bij het sluiten van de overeenkomst in de tweede, de problemen met de betaling in de derde, de problemen met verzending in de vierde, je klacht aan paypal in de vijfde, hun reactie in de zesde, ect.

Verder is voor het overzicht altijd handig om een overzicht te geven door per datum op één regel daar achter summier aan te geven wat er is gebeurt.

Normaal is het zo dat je bij een webwinkel een aantal schermen krijgt. Hierop moet je dan onder andere het factuur- en bezorgadres opgegeven. Het ontgaat mij waarom deze terug zouden komen in paypal.

Zijn de ringen gemaakt naar jouw specificatie? Bijvoorbeeld stelen laten inzetten.

tassiejj88
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 aug 2012 14:55

Re: Paypal geeft mijn geld niet en ook geen levering

Ongelezen bericht door tassiejj88 »

Ik zal het even duidelijk in punten voor jullie neerzetten, sorry maar was denk ik een beetje gefrustreerd.

-Ringen besteld
-Maat ringen doorgegeven zodat hij ze laat aanpassen. (voor mijn vriend en mij)
-betaling bij paypal gedaan (met adres van mijn werk, het juiste adres dus)
-betaling niet binnengekomen bij de verkoper
-paypal plaatst nieuwe betaling in mijn account (achteraf, hier dus het verkeerde adres)
-BETALING BINNENGEKOMEN BIJ DE VERKOPER
-bestelling word gemaakt door de verkoper
-Verkoper verstuurt 12 juni het pakket met de ringen
-21 juni nog geen pakket ontvangen en ga bellen met tnt en post nl
-21 juni: zie in de laatste betaling dat het adres verkeerd staat
-22 juni weer gebeld met postnl, pakket blijkt geen postcode en huisnummer te hebben en is die ochtend terug gestuurd naar Duitsland
-gelijk contact met de verkoper opgenomen en die geeft aan dat als hij het pakket ontvangen heeft, er opnieuw verzendkosten betaald moet worden
- ik neem contact op met Paypal en geven aan dat het niet hun probleem is dat het pakket niet geleverd is.
- ik moet uiteindelijk een claim indienen van Paypal omdat het pakketje niet geleverd is.
- verkoper geeft aan het geld niet meer te hebben, dit heeft paypal teruggestort volgens hem
-claim word in mijn nadeel gesloten.

Dit houdt in: omdat de maten zijn aangepast van de ringen val ik buiten de koopgarantie. Maar ik geef bij hun aan zij een verkeerd adres hebben ingevoerd in de betaling waardoor het pakket niet geleverd kon worden.

Paypal zegt hierop dat het door de claim komt, ik ben dus mijn geld kwijt en ontvang geen pakket meer door dat ik van hun een claim moest indienen, de claim is alleen gekomen omdat ik mijn pakket nog niet ontvangen heb.

Wat ik wilde is dat paypal een nieuwe betaling invoerde in mijn account voor een 2de keer verzendkosten, maar dit konden ze niet omdat ik buiten de koopgarantie val. Ik moet de verzendkosten direct overmaken aan de verkoper.

Maar doordat er een claim is geweest, hoeft de verkoper mij het pakket niet meer te verkopen en ligt mijn geld nog ergens bij paypal.

Conclussie, nu 9 augustus, geen geld terug en geen ringen.

tassiejj88
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 aug 2012 14:55

Re: Paypal geeft mijn geld niet en ook geen levering

Ongelezen bericht door tassiejj88 »

Ik heb even de betaling vanuit mijn paypal account erbij verzonden.

De betaling van 31 mei was dus fout gegaan (hierin stond het juiste adres ingevoerd via Ebay)

De betaling van 3 juni heeft Paypal erin gezet (hierin stond dus het verkeerde adres, overgenomen vanuit mijn paypal account, alleen dan zonder huisnummer en postcode)

tassiejj88
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 aug 2012 14:55

Re: Paypal geeft mijn geld niet en ook geen levering

Ongelezen bericht door tassiejj88 »

Oh..kan geen bijlage toevoegen :cry:

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Paypal geeft mijn geld niet en ook geen levering

Ongelezen bericht door ruud_a »

het lijkt mij dat als paypal het geld heeft teruggehaald bij de verkoper, zij dit vervolgens weer aan u moeten geven
nu is het vaak zo dat bedrijven vaak wat plakkerige vingers hebben en het teruggeven van geld wat langer duurt dan het incasseren
ik denk dat u paypal zal moeten vragen wanneer u uw geld teruggestort krijgt

angel76
Berichten: 38
Lid geworden op: 16 aug 2011 14:17

Re: Paypal geeft mijn geld niet en ook geen levering

Ongelezen bericht door angel76 »

Heb je al gekeken op je Paypal-account? Als Paypal geld terug stort, zie je dit nl niet meteen terug op je bankrekeningnr. maar wel op je Paypal-rekening. Vanuit dat account kun je het bedrag laten storten op je gekoppelde bankrekeningnr.

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Paypal geeft mijn geld niet en ook geen levering

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dit is een stuk leesbaarder tassie. Ik heb nog wel een paar vagen.
tassiejj88 schreef:-Ringen besteld
-Maat ringen doorgegeven zodat hij ze laat aanpassen. (voor mijn vriend en mij)
-betaling bij paypal gedaan (met adres van mijn werk, het juiste adres dus)
-betaling niet binnengekomen bij de verkoper
-paypal plaatst nieuwe betaling in mijn account (achteraf, hier dus het verkeerde adres)
Ik heb zelf geen paypal, maar dit klinkt mij erg vreemd in de oren. Heb je niet rechtstreeks aan de verkoper je adres doorgegeven? Is het mogelijk dat je aan de verkoper rechtstreeks een verkeerd adres hebt doorgegeven?

Als het adres via paypal is gelopen en jij had dit correct opgegeven, maar paypal heeft een verkeert adres gepakt dan zijn ze aansprakelijk voor de schade.
tassiejj88 schreef:-22 juni weer gebeld met postnl, pakket blijkt geen postcode en huisnummer te hebben en is die ochtend terug gestuurd naar Duitsland
Woont de verkoper in Duitsland? Zo ja, is hij gericht op Europees zaken doen? (Is de website in het Duits geschreven?)
tassiejj88 schreef:Dit houdt in: omdat de maten zijn aangepast van de ringen val ik buiten de koopgarantie. Maar ik geef bij hun aan zij een verkeerd adres hebben ingevoerd in de betaling waardoor het pakket niet geleverd kon worden.
De schade kun je verhalen
tassiejj88 schreef:Paypal zegt hierop dat het door de claim komt, ik ben dus mijn geld kwijt en ontvang geen pakket meer door dat ik van hun een claim moest indienen, de claim is alleen gekomen omdat ik mijn pakket nog niet ontvangen heb.
Het klinkt alsof de koop ontbonden is. Je hebt dan gewoon recht op je geld terug. Ik zou aan de verkoper vragen of hij een betalingsbewijs zou willen versturen, eventueel via e-mail.

Binnen de EU geld dat je de koop kan ontbinden binnen zeven werkdagen na ontvangst van het pakketje. De verkoper moet dan niet alleen het koopbedrag terugbetalen maar ook de verzendkosten heen. Via het verdrag van Maastricht kan zelfs Nederlandse wetgeving semi-van toepassing zijn.

De verkoper heeft aangegeven dat hij het bedrag niet meer heeft. En ik verwacht niet dat hij het pakketje toestuurt voor alleen de verzendkosten. Immers, de betaling van de ringen heeft hij dan nog altijd niet.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Paypal geeft mijn geld niet en ook geen levering

Ongelezen bericht door ruud_a »

alfatrion schreef:Dit is een stuk leesbaarder tassie. Ik heb nog wel een paar vagen.
tassiejj88 schreef:-Ringen besteld
-Maat ringen doorgegeven zodat hij ze laat aanpassen. (voor mijn vriend en mij)
-betaling bij paypal gedaan (met adres van mijn werk, het juiste adres dus)
-betaling niet binnengekomen bij de verkoper
-paypal plaatst nieuwe betaling in mijn account (achteraf, hier dus het verkeerde adres)
Ik heb zelf geen paypal, maar dit klinkt mij erg vreemd in de oren. Heb je niet rechtstreeks aan de verkoper je adres doorgegeven? Is het mogelijk dat je aan de verkoper rechtstreeks een verkeerd adres hebt doorgegeven?

Als het adres via paypal is gelopen en jij had dit correct opgegeven, maar paypal heeft een verkeert adres gepakt dan zijn ze aansprakelijk voor de schade.
tassiejj88 schreef:-22 juni weer gebeld met postnl, pakket blijkt geen postcode en huisnummer te hebben en is die ochtend terug gestuurd naar Duitsland
Woont de verkoper in Duitsland? Zo ja, is hij gericht op Europees zaken doen? (Is de website in het Duits geschreven?)
tassiejj88 schreef:Dit houdt in: omdat de maten zijn aangepast van de ringen val ik buiten de koopgarantie. Maar ik geef bij hun aan zij een verkeerd adres hebben ingevoerd in de betaling waardoor het pakket niet geleverd kon worden.
De schade kun je verhalen
tassiejj88 schreef:Paypal zegt hierop dat het door de claim komt, ik ben dus mijn geld kwijt en ontvang geen pakket meer door dat ik van hun een claim moest indienen, de claim is alleen gekomen omdat ik mijn pakket nog niet ontvangen heb.
Het klinkt alsof de koop ontbonden is. Je hebt dan gewoon recht op je geld terug. Ik zou aan de verkoper vragen of hij een betalingsbewijs zou willen versturen, eventueel via e-mail.

Binnen de EU geld dat je de koop kan ontbinden binnen zeven werkdagen na ontvangst van het pakketje. De verkoper moet dan niet alleen het koopbedrag terugbetalen maar ook de verzendkosten heen. Via het verdrag van Maastricht kan zelfs Nederlandse wetgeving semi-van toepassing zijn.

ik denk niet dat dit geldt voor speciaal gemaakte of aangepaste goederen
die zouden dan immers voor de winkelier onverkoopbaar kunnen zijn


De verkoper heeft aangegeven dat hij het bedrag niet meer heeft. En ik verwacht niet dat hij het pakketje toestuurt voor alleen de verzendkosten. Immers, de betaling van de ringen heeft hij dan nog altijd niet.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Paypal geeft mijn geld niet en ook geen levering

Ongelezen bericht door nevermind »

tassiejj88 schreef:Ik heb even de betaling vanuit mijn paypal account erbij verzonden.

De betaling van 31 mei was dus fout gegaan (hierin stond het juiste adres ingevoerd via Ebay)

De betaling van 3 juni heeft Paypal erin gezet (hierin stond dus het verkeerde adres, overgenomen vanuit mijn paypal account, alleen dan zonder huisnummer en postcode)

Hier wringt de schoen.
Als in eerste instantie de verzending niet goed is, dus het afleveringsadres, let op, niet het rekeningnummer adres van Ebay goed was, dan heeft PayPal door het foutje, natuurlijk jouw privé adres, waar je met gelinkt bent in jouw account, gebruikt.

Wat angel schrijft klopt, maar zelf dan moet je nog zeker 2- 3 dagen afwachten of het gestort is.
angel76 schreef:Heb je al gekeken op je Paypal-account? Als Paypal geld terug stort, zie je dit nl niet meteen terug op je bankrekeningnr. maar wel op je Paypal-rekening. Vanuit dat account kun je het bedrag laten storten op je gekoppelde bankrekeningnr.

Gesloten