LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hotmail-account geblokkeerd, validatie duurt te lang!
-
Hotmail-account geblokkeerd, validatie duurt te lang!
Een week geleden kreeg ik ineens een melding van Microsoft dat er verdachte activiteit had plaatsgevonden op mijn Hotmail-account en dat er een bepaalde actie van mij nodig was om te valideren of dit wel echt mijn account was.
Op de bijgevoegde link klikkende kwam ik op een pagina waar ik een mail kon laten sturen aan een alternatief emailadres, maar daarvan zijn dan alleen de eerste twee of drie karakters zichtbaar + het domein. Omdat die me onbekend voorkwam kon ik ook op een andere manier valideren, nl. door een geheime vraag te beantwoorden en een aantal gegevens van mezelf achterlaten. Zo gezegd zo gedaan.
Ik kreeg netjes een mail van Microsoft dat mn validatiemail ontvangen was maar dat het ivm met drukte 72 uur of meer (!!!) kon duren voordat mijn account weer geactiveerd zou worden. Maar al wat er gebeurde... niks hoor. Een paar dagen geleden maar eens gaan speuren op internet en op het vragenforum [email protected] kwam ik veel meer van dit soort mensen tegen. Allemaal mensen waarvan zomaar uit het niets hun account was geblokkeerd en die ook een validatie-mail hadden gestuurd maar soms al ruim twee weken niet bij hun account kunnen.
Op dat forum wordt door de forumbeheerder aangegeven dat Microsoft inderdaad wat achterstand heeft opgelopen met het verwerken van validatie-mails, maar daar blijft het antwoord dan ook bij. Geen enkele toespeling op een oplossing of iets dergelijks.
Belachelijk dat mensen - sommige die echt afhankelijk zijn van die emails - al zo lang niet bij hun mail kunnen en er ook geen mogelijkheid is om contact op te nemen of iets dergelijks. Ook op dat forum krijg je het gevoel niet helemaal serieus genomen te worden.
Kan er geen andere actie worden ondernomen om Microsoft onder druk te zetten om dit - volledig uit het niets ontstane probleem - nu eens snel op te lossen?
Dit kan toch niet zomaar? Juist een hotmail-adres die overal toegankelijk moet zijn, is nu al zo lang niet bereikbaar!! Slechte reclame voor Microsoft......
Wie heeft hier nog meer problemen mee???
Gr
Regina
Op de bijgevoegde link klikkende kwam ik op een pagina waar ik een mail kon laten sturen aan een alternatief emailadres, maar daarvan zijn dan alleen de eerste twee of drie karakters zichtbaar + het domein. Omdat die me onbekend voorkwam kon ik ook op een andere manier valideren, nl. door een geheime vraag te beantwoorden en een aantal gegevens van mezelf achterlaten. Zo gezegd zo gedaan.
Ik kreeg netjes een mail van Microsoft dat mn validatiemail ontvangen was maar dat het ivm met drukte 72 uur of meer (!!!) kon duren voordat mijn account weer geactiveerd zou worden. Maar al wat er gebeurde... niks hoor. Een paar dagen geleden maar eens gaan speuren op internet en op het vragenforum [email protected] kwam ik veel meer van dit soort mensen tegen. Allemaal mensen waarvan zomaar uit het niets hun account was geblokkeerd en die ook een validatie-mail hadden gestuurd maar soms al ruim twee weken niet bij hun account kunnen.
Op dat forum wordt door de forumbeheerder aangegeven dat Microsoft inderdaad wat achterstand heeft opgelopen met het verwerken van validatie-mails, maar daar blijft het antwoord dan ook bij. Geen enkele toespeling op een oplossing of iets dergelijks.
Belachelijk dat mensen - sommige die echt afhankelijk zijn van die emails - al zo lang niet bij hun mail kunnen en er ook geen mogelijkheid is om contact op te nemen of iets dergelijks. Ook op dat forum krijg je het gevoel niet helemaal serieus genomen te worden.
Kan er geen andere actie worden ondernomen om Microsoft onder druk te zetten om dit - volledig uit het niets ontstane probleem - nu eens snel op te lossen?
Dit kan toch niet zomaar? Juist een hotmail-adres die overal toegankelijk moet zijn, is nu al zo lang niet bereikbaar!! Slechte reclame voor Microsoft......
Wie heeft hier nog meer problemen mee???
Gr
Regina
Re: Hotmail-account geblokkeerd, validatie duurt te lang!
is dit geen gratis email?
misschien kun u uw abonnementsgeld dan terugvragen
valt niks terug te vragen ,hotmail is gratis.ruud_a schreef:is dit geen gratis email?
TS je kan ook al outlook.com gebruiken , dat is in plaats van hotmail.
Een vriendin van mij kon een paar maanden niet bij haar mail komen...
Je zou een gmail account aan kunnen maken ipv hotmail. gmail heeft hier zo ver ik weet geen last van en is ook gratis.
Je zou een gmail account aan kunnen maken ipv hotmail. gmail heeft hier zo ver ik weet geen last van en is ook gratis.
Bij gmail vragen ze om je telefoonnummer.
-
Grappig hoor... dat abonnementsgeld
En ik heb ook wel een ander emailadres, maar daarmee krijg ik nog niet mn gegevens terug van mijn hotmail account. Mijn mails, mijn opgeslagen contacten etc.
Andere "zinnige" tips?
En ik heb ook wel een ander emailadres, maar daarmee krijg ik nog niet mn gegevens terug van mijn hotmail account. Mijn mails, mijn opgeslagen contacten etc.
Andere "zinnige" tips?
afwachten en een betaalde provider nemen bij voorkeur in nederland?groetnoetwinzem schreef:Grappig hoor... dat abonnementsgeld
Andere "zinnige" tips?
als je ergens voor betaalt kun je eisen stellen
het lijkt me trouwen verstandig niet blind te varen op externe opslagmedia
in ieder geval een copie op de eigen computer en belangrijke gegevens op een DVD
-
- Contacteer:
Het kan aan mij liggen - maar elke webmail provider waarschuwt er juist voor dat je NIET EN NOOIT op een link om te valideren moet klikken - en al helemaal niet na een melding van "verdachte activiteit".groetnoetwinzem schreef:Een week geleden kreeg ik ineens een melding van Microsoft dat er verdachte activiteit had plaatsgevonden op mijn Hotmail-account en dat er een bepaalde actie van mij nodig was om te valideren of dit wel echt mijn account was.
Ik kreeg netjes een mail van Microsoft dat mn validatiemail ontvangen was maar dat het ivm met drukte 72 uur of meer (!!!) kon duren voordat mijn account weer geactiveerd zou worden.
Ik denk dat MS van niets weet - maar dat je slachtoffer bent van Phishing.
Dat wil zeggen - dat onbekenden (spammers) nu de controle over je email account hebben, en deze voor god-mag-weten-wat gebruiken (spam etc.).
Probeer eens om gewoon naar de startpagina te gaan - en kijk of je in kan loggen? Zo niet, kijk welke stappen je moet doen.
Als je ingelogd bent - verander je wachtwoord en je geheime vragen.
Aangezien hotmail gratis is, zit er geen team van support mensen op - dus kan een oplossing inderdaad even op zich laten wachten.
Even als tip - voor een nieuw wachtwoord - neem een aantal tekens die voor jou betekenis hebben - of een woord - maar verander letters in cijfers, speciale tekens en wissel hoofdletters en kleine letters af. Een wachtwoord als 'password' (je zou ze de kost moeten geven die dit inderdaad gebruiken) word dan 'P@s$w0Rd' ..
Succes in elk geval.
vogels schreef:En dan? Daar krijg je je mailaccount niet mee terug.TS je kan ook al outlook.com gebruiken , dat is in plaats van hotmail.
Klopt maar TS moet toch een keer bij hotmail weg, als het opgeheven wordt.
volgens de telegraaf nietciske schreef:vogels schreef:En dan? Daar krijg je je mailaccount niet mee terug.TS je kan ook al outlook.com gebruiken , dat is in plaats van hotmail.
Telegraaf:
Microsoft stopt met Hotmail SEATTLE - Microsoft stopt volgend jaar met de online e-maildienst Hotmail. In plaats daarvan komt het bedrijf met een vernieuwde Facebook-vriendelijke versie van zijn Outlook-mailprogramma. Dinsdag presenteerde het bedrijf het nieuwe Outlook.com.
's Werelds grootste softwarebedrijf hoopt met de omschakeling het verloren marktaandeel op Googles snelgroeiende Gmail te keren. Microsoft denkt voordeel te trekken van zijn merk Outlook, dat in het Officepakket al een veelgebruikt mailprogramma in het zakelijk verkeer is. De nieuwe versie van Outlook krijgt een nieuw overzichtelijk uiterlijk, links met sociale media en toepassingen om junkmail tegen te gaan.
Hotmail was in juni nog steeds de grootste online maildienst met 324 miljoen gebruikers, of ongeveer 36 procent van de wereldmarkt. Maar de dienst verliest steeds meer klanten aan Googles Gmail, de snelst groeiende rivaal met ongeveer 31 procent van de markt. Yahoo mail blijft constant met een marktaandeel van ongeveer 32 procent. Ook de opkomst van sociale media werkt in het nadeel van Hotmail.
„Er is veel veranderd in de laatste 8 jaar en we denken dat het tijd is voor een frisse kijk op e-mail”, zei vice-president Chris Jones van Microsofts Windows Live in een toelichting. Hotmail, gelanceerd in 1996, was een van de eerste online e-maildiensten.
Hotmail-gebruikers die nu een @hotmail-adres hebben hoeven niets te doen om hun adres te behouden. De webmail-applicatie wordt binnenkort vanzelf geupgrade naar de nieuwe service. De email-adressen hoeven niet veranderd te worden.
Ik heb ook nergens gezegd , dat je niet dezelfde account kan gebruiken, ik zei dat hotmail outlook.com wordt.
Mijn @hotmail.com wordt/is automatisch geconfigeerd door @outlook.com, daar hoef je helemaal niets voor te doen, ergo als het httmail account geblokkeerd is ontvang je ook geen outlook.com account, oulook.com ziet er netjes uit
Ts ik zou zelf even het hotmail account geheel verwijderen en daarna je opnieuw registreren cq aanmelden met hetzelfde account naam en wachtwoord
Ts ik zou zelf even het hotmail account geheel verwijderen en daarna je opnieuw registreren cq aanmelden met hetzelfde account naam en wachtwoord
ciske schreef:Ik heb ook nergens gezegd , dat je niet dezelfde account kan gebruiken, ik zei dat hotmail outlook.com wordt.
???
Beste Ruud, zie mij bovenstaand lijntje, bij mij werd Hotmail automatisch overgezet incl alle berichten contactenlijst etcruud_a schreef:ciske schreef:Ik heb ook nergens gezegd , dat je niet dezelfde account kan gebruiken, ik zei dat hotmail outlook.com wordt.
???
ruud_a schreef:ciske schreef:Ik heb ook nergens gezegd , dat je niet dezelfde account kan gebruiken, ik zei dat hotmail outlook.com wordt.
???
Ja en? Er zijn ergere dingen op de wereld dan veranderen van mail.
dan begrijp ik nog steeds die regel nietHar06 schreef:Beste Ruud, zie mij bovenstaand lijntje, bij mij werd Hotmail automatisch overgezet incl alle berichten contactenlijst etcruud_a schreef:ciske schreef:Ik heb ook nergens gezegd , dat je niet dezelfde account kan gebruiken, ik zei dat hotmail outlook.com wordt.
???
Ook ik kan niet meer bij mijn account. Ik vind dit een serieus probleem en vind dat hier serieus mee om gegaan dient te worden.
Hier proef ik een ja/ nietes spelletje! Het doet er niet toe of ik wel of niet ergens anders terecht kan! Er word niet op deze manier omgegaan met klanten!
Ik wil bij mijn privé gegevens kunnen!
Dit is geen privatie bescherming dit is diefstal!
Graag serieuze reactie's.
Groetjes Myriam7
Hier proef ik een ja/ nietes spelletje! Het doet er niet toe of ik wel of niet ergens anders terecht kan! Er word niet op deze manier omgegaan met klanten!
Ik wil bij mijn privé gegevens kunnen!
Dit is geen privatie bescherming dit is diefstal!
Graag serieuze reactie's.
Groetjes Myriam7
-
- Contacteer:
@ Myriam7 -
Waarom kan je niet meer bij je account?
Heb je ook zo`n mail gehad "valideer uw account" en "klik op deze link om te valideren"??
Als dat zo is - dan is je account waarschijnlijk overgenomen - en zal je heel veel moeite moeten doen om e.e.a. terug te krijgen.
Tip : ga eens naar outlook.com en kijk eens of je daar wel kan inloggen (zelfde gegevens als hotmail)
Waarom kan je niet meer bij je account?
Heb je ook zo`n mail gehad "valideer uw account" en "klik op deze link om te valideren"??
Als dat zo is - dan is je account waarschijnlijk overgenomen - en zal je heel veel moeite moeten doen om e.e.a. terug te krijgen.
Tip : ga eens naar outlook.com en kijk eens of je daar wel kan inloggen (zelfde gegevens als hotmail)
-
Ik heb dit probleem ook. naast je email werkt je gekoppelde messenger ook niet meer!
Voordat ik ging valideren heb ik gechekt of het een beveiligde site was waarop ik terecht kwam (met het https//: slotje)
Verder nog gekeken of dit idd vaker voorkwam en of het inderdaad een microsoft site betrof.
Hierna de gevraagde gegevens ingevuld. Zo moest je bijvoorbeeld aangemaakte mappen opgeven en emailadressen van je contacten.
Ik heb nooit extra mappen aangemaakt en emailadressen,..tjah die weet ik niet uit mijn hoofd! DIE staan dus in datzelfde hotmailaccount!
Ik kreeg na 4 dagen bericht: Ze konden niet (voldoende) nagaan of het wel écht mijn emailbox was en dus blijft-ie gesoten.
Ondanklsdat het een gratis account is, is dit te belachelijk voor woorden. In mijn geval was dit mijn 2e adres, maar vele gebruikten Hotmail als 1e en hoofdadres.
In het hyuidige digitale tijdperk krijg je bijvoorbeeld steeds vaker facturen per email. of je wilt inloggen bij je telefoonprovider om je kosten na te gaan,..of je wilt iets wijzigen bij je energiebedrijf,....
Heb je allemaal dat account voor nodig.
Al je contactgegevens in 1x pleite,...
het ergste is inderdaad dat je alleen een automatisch formuliertje kan invullen en geen persoonlijk contact kan leggen, ook niet nadat je het formulier 3x hebt ingevuld.
Het is wel toevallig dat Microsoft deze akties juist op het moment doet dat Outlook.com is aangekondigd. Er was al aangekondigd dat de Hotmail adressen zouden gaan verdwijnen in de toekomst.
We weten nu dus hoe,...op deze manier komen ze er snel vanaf. ik denk dus dat het gewoon een 'schoonmaak aktie' is.
Tot op heden ben ik blij dat ik Gmail heb. Grotere postvak in, makkelijk mappenstructuur aan te maken en super te synchroniseren met je smartphone. (contacten, adressen enz.)
En een hotmailadres, danwel outlook adres? daar begin ik gewoon niet meer aan. heb nu als 2e adres een Yahooaccount gemaakt.
Voordat ik ging valideren heb ik gechekt of het een beveiligde site was waarop ik terecht kwam (met het https//: slotje)
Verder nog gekeken of dit idd vaker voorkwam en of het inderdaad een microsoft site betrof.
Hierna de gevraagde gegevens ingevuld. Zo moest je bijvoorbeeld aangemaakte mappen opgeven en emailadressen van je contacten.
Ik heb nooit extra mappen aangemaakt en emailadressen,..tjah die weet ik niet uit mijn hoofd! DIE staan dus in datzelfde hotmailaccount!
Ik kreeg na 4 dagen bericht: Ze konden niet (voldoende) nagaan of het wel écht mijn emailbox was en dus blijft-ie gesoten.
Ondanklsdat het een gratis account is, is dit te belachelijk voor woorden. In mijn geval was dit mijn 2e adres, maar vele gebruikten Hotmail als 1e en hoofdadres.
In het hyuidige digitale tijdperk krijg je bijvoorbeeld steeds vaker facturen per email. of je wilt inloggen bij je telefoonprovider om je kosten na te gaan,..of je wilt iets wijzigen bij je energiebedrijf,....
Heb je allemaal dat account voor nodig.
Al je contactgegevens in 1x pleite,...
het ergste is inderdaad dat je alleen een automatisch formuliertje kan invullen en geen persoonlijk contact kan leggen, ook niet nadat je het formulier 3x hebt ingevuld.
Het is wel toevallig dat Microsoft deze akties juist op het moment doet dat Outlook.com is aangekondigd. Er was al aangekondigd dat de Hotmail adressen zouden gaan verdwijnen in de toekomst.
We weten nu dus hoe,...op deze manier komen ze er snel vanaf. ik denk dus dat het gewoon een 'schoonmaak aktie' is.
Tot op heden ben ik blij dat ik Gmail heb. Grotere postvak in, makkelijk mappenstructuur aan te maken en super te synchroniseren met je smartphone. (contacten, adressen enz.)
En een hotmailadres, danwel outlook adres? daar begin ik gewoon niet meer aan. heb nu als 2e adres een Yahooaccount gemaakt.
Als je goed gelezen had, was dat bekend.naast je email werkt je gekoppelde messenger ook niet meer!
@Myriam, diefstal is iets waarvoor je betaalt, en dat doe je voor hotmail niet.
Lastig is het wel.