| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dutchpharma
Dutchpharma
ik heb ongeveer een maand geleden via gratis.nl een proefpakket aangevraagd van dutchpharma die heb ik gekregen en ook netjes betaald alleen nu kreeg ik afgelopen zaterdag ineens een vervolgpakket in de brievenbus met daarbij een brief van lidmaadschap. dit snap ik niet goed want ik ben helemaal niet lid van hun geworden ik weet dat heel zeker want daar let ik altijd heel goed op. nu heb ik ze meteen een mailtje terug gestuurd dat ik er niet van gediend ben geen reactie natuurlijk maar kijk ik op mijn rekeningoverzicht zie ik dat ze €58 van mijn rekening hebben afgeschreven terwijl er in de brief een lager bedrag staat. ik wil hier het liefste zo snel mogelijk vanaf maar ik weet even niet meer hoe. kan iemand me helpen?
Re: Dutchpharma
Pakje terug sturen en die 58 euro storneren.
Advies, volgende keer niet ergens intrappen wat "gratis "is.
Advies, volgende keer niet ergens intrappen wat "gratis "is.
Oke ik heb het geld al terug laten boeken ik ga het pakje morgen terug sturen met een brief erbij
Zorg wel dat je bewijsje hebt van terugsturen, je weet maar nooit. Sommige zaken zijn net terrieërs, die laten ook slecht los.m_1986 schreef:Oke ik heb het geld al terug laten boeken ik ga het pakje morgen terug sturen met een brief erbij
Heb je de voorwaarden van het proefpakket gelezen?
Jaap, hoe groot moet dit gebouw zijn??? Allemensen, je hebt wel huiswerk gedaan, zeg.
woow
ik heb het nog niet terug gestuurd nog geen tijd gehad maar ik ga het zaterdag terugsturen.
Heb je dan voldoende tijd i.v.m. terugsturen? Staat er iets van 7 of 14 dagen? Bij het eerste ben je dan al te laat. En dan maar hopen dat het op het "goede adres" aankomt, gezien alle bedrijven die daar zitten. Hoewel ik denk dat het gewoon Postbus nrs zijn, kan bijna niet anders met zoveel namen op 1 adres.m_1986 schreef:woowik heb het nog niet terug gestuurd nog geen tijd gehad maar ik ga het zaterdag terugsturen.
-
Guardian72
- Contacteer:
Jaap60 schreef:En dit resideert op nog een ander adres in Heerhugowaard.
Moeten wel kasten van gebouwen zijn om zoveer zaken te herbergen.
37068401 Espeq Opleidingen B.V. W.M. Dudokweg 66
37063026 Espeq Plus B.V. W.M. Dudokweg 66
37122470 InstallatieWerk Noord-Holland B.V. W.M. Dudokweg 66
37122472 InstallatieWerk Noord-Holland Contractonderwijs B.V. W.M. Dudokweg 66
37122469 InstallatieWerk Noord-Holland Detachering B.V. W.M. Dudokweg 66
37122410 InstallatieWerk Noord-Holland Holding B.V. W.M. Dudokweg 66
41178990 Nimeto Heerhugowaard W.M. Dudokweg 66
54238803 Selfbilling.com B.V. W.M. Dudokweg 66
41241217 Stichting Administratiekantoor van Aandelen Espeq Holding W.M. Dudokweg 66
37101828 Stichting BouwCirkel W.M. Dudokweg 66
37117096 Stichting BouwTalent Noord Holland W.M. Dudokweg 66
37121709 Stichting InstallatieWerk Noord-Holland W.M. Dudokweg 66
41239361 Stichting Metaal- en Elektro-opleidingen Alkmaar W.M. Dudokweg 66
41239438 Stichting Samenwerkingsverband Praktijkopleiding Bouw Regio Noord-Holland-Noord W.M. Dudokweg 66
37104593 Stichting Samenwerkingsverband Praktijkopleiding Schilderen in de regio Noord-Holland-Noord II W.M. Dudokweg 66
41240649 Stichting Samenwerkingsverband Praktijkopleiding Tegelzetten Noord-Holland W.M. Dudokweg 66
41241215 Stichting Samenwerkingsverband Vakopleiding Timmerindustrie Noord-Holland W.M. Dudokweg 66
37130200 Stichting Stuc NHN W.M. Dudokweg 66
54840791 Stichting Vakantiegeld InstallatieWerk Noord-Holland W.M. Dudokweg 66
41239795 Stichting Waertbouw W.M. Dudokweg 66
37132100 Tetrix Bedrijfsopleidingen B.V. W.M. Dudokweg 66
37132106 Tetrix Holding B.V. W.M. Dudokweg 66
37144084 Tetrix Metaalpool B.V. W.M. Dudokweg 66
37116046 Waertbouw B.V. W.M. Dudokweg 66
Dit klopt - dit is een opleidingsinstituut waar meerdere bouw gerelateerde opleidingen zitten - wat deze met 'dutchpharma' te maken zouden hebben snap ik effe niet.
http://www.espeqplus.nl/website/upload/ ... q_pand.jpg - het gebouw waar ze zitten.
Denk echt dat je hier de plank mis slaat - of iets tegen Espeq hebt - want zij staan hier voor zover ik weet buiten... Of mis ik de link? (Zo ja - laat die dan eens zien?)
Je pikt er nu eentje uit die hier misschien niets mee temaken heeft maar kijk eens goed naar de anderen en google ze. Vaak zijn de bijbehorende websites door een en dezelfde man geregistreerd.
Je moet toegeven dat het monstergebouwen moeten zijn die dit alles huisvesten.
Ik ga hier niet mee verder want je loopt in het nederlandse recht toch tegen een muur aan.
Het wordt tijd dat de politiek zich hier eens mee gaat bemoeien. Ik denk, zo door deze site spittend, dat er miljoenen omgaan in bedenkelijke praktijken, zo niet miljarden. Het strekt zich ook ver buiten onze grenzen want bij mijn zoektocht naar de herkomst van websites kwam ik dezelfde domeinnamen tegen maar dan met .fr, ,es, .it, .de etc.
Ik ga hier niet mee verder want je loopt in het nederlandse recht toch tegen een muur aan.
Het wordt tijd dat de politiek zich hier eens mee gaat bemoeien. Ik denk, zo door deze site spittend, dat er miljoenen omgaan in bedenkelijke praktijken, zo niet miljarden. Het strekt zich ook ver buiten onze grenzen want bij mijn zoektocht naar de herkomst van websites kwam ik dezelfde domeinnamen tegen maar dan met .fr, ,es, .it, .de etc.
-
Guardian72
- Contacteer:
Espeq is een verzamelnaam voor een groep bouwopleidingen.Jaap60 schreef:Je pikt er nu eentje uit die hier misschien niets mee temaken heeft maar kijk eens goed naar de anderen en google ze. Vaak zijn de bijbehorende websites door een en dezelfde man geregistreerd.
Google ze? Je bedoelt dat je geen verband tussen dutchpharma en deze opleiders (en alles wat er mee samenhangt) kan vinden .. Jij stelt dat ze gelinked aan elkaar zijn - toon dat dan ook aan...
Espeq Opleidingen B.V.
Espeq Plus B.V.
Stichting Administratiekantoor van Aandelen Espeq Holding
De overkoepelende organisatie en het onderwijs orgaan.
InstallatieWerk Noord-Holland Holding B.V.
InstallatieWerk Noord-Holland
InstallatieWerk Noord-Holland Contractonderwijs B.V.
InstallatieWerk Noord-Holland Detachering B.V.
Lijkt me een logisch verband - een bedrijf dat verschillende taken uitvoert - en daarvoor verschillende units heeft.
Stichting BouwCirkel
Stichting BouwTalent Noord Holland
Stichting InstallatieWerk Noord-Holland
Stichting Metaal- en Elektro-opleidingen Alkmaar
Stichting Samenwerkingsverband Praktijkopleiding Bouw Regio Noord-Holland-Noord
Stichting Samenwerkingsverband Praktijkopleiding Schilderen in de regio Noord-Holland-Noord II
Stichting Samenwerkingsverband Praktijkopleiding Tegelzetten Noord-Holland
Stichting Samenwerkingsverband Vakopleiding Timmerindustrie Noord-Holland
Stichting Stuc NHN
Stichting Vakantiegeld InstallatieWerk Noord-Holland
Stichting Waertbouw
Diverse stichtingen die met bouw, bouwopleidingen e.d. te maken hebben. Lijkt me logisch dat die bij een opleidingsinstituut zitten.
Tetrix Holding B.V.
Tetrix Bedrijfsopleidingen B.V.
Tetrix Metaalpool B.V.
En weer een verzameling units van een bedrijf - ook niet geheel onlogisch.
Waertbouw B.V.
Mij onbekend - maar 'waert' is een oude spelling van 'waard' (deel van Heerhugowaard) en bouw - tja - past weer bij espeq.
Nimeto Heerhugowaard
Mij onbekend - maar google levert op dat dit "Stichting Nationaal Instituut Voor Middelbaar Economisch En Technisch Onderwijs" is. Past ook weer bij Espeq.
Selfbilling.com B.V.
Deze is mij onbekend -de website gaat over automatisch factureren... tja.. verdacht dan maar?
Volgens jouw methode is AH een grote criminele organisatie , daar zij meerdere handelsnamen / units hanteren - op een en hetzelfde adres.
Sorry, beste Jaap - maar dit verband tussen dutchpharma en het Espeq collectief zal je toch echt aan moeten tonen.
En nee - ik ben geen belanghebbende bij de opleider of een van de onderdelen, ik werk er niet, maar een goede vriend van mij is docent bouwkunde bij diverse instellingen, onder andere bij Espeq, vandaar dat het mij bekender is dan zomaar van het langsfietsen. (ik heb het geheel gebouwd zien worden van losse instellingen tot een geheel met een ruim aanbod aan bouwgerelateerde opleidingen.. )
Haha ja hier is het mooie, je mag niet terugsturen, dat staat op de brief.
Ik had hetzelfde, zat er vervolgens aan vast en ben al zo'n 180 euro lichter voor voedingssupplementen die ik niet kan gebruiken omdat ik er maagklachten van krijg.
Heb ze zo'n 10 minuten geleden de volgende mail gestuurd (dan kan je zien wat je te wachten staat, mocht het opzeggen niet gelukt zijn):
Hallo,
Een tijd geleden heb ik een abbonnement bij jullie gestart (of beter gezegd, opgedrongen gekregen nadat ik een gratis proefzending had aangevraagd en dit ineens omgezet werd naar een lidmaatschap).
Door de supplementen kreeg ik maagklachten en dus heeft mijn moeder telefonisch contact met jullie opgenomen om te informeren of het lidmaatschap per direct beëindigd zou kunnen worden.
Wij kregen toen te horen dat dit inderdaad kon, mits wij een brief van de huisarts konden sturen waarin duidelijk wordt dat ik de supplementen niet meer mocht gebruiken. Deze hebben wij op 10 november 2012 gestuurd.
De medewerker gaf aan dat, wanneer deze brief bij jullie binnen zou zijn, dit het einde zou zijn van het lidmaatschap. Ik was namelijk 60 euro per zending aan het betalen voor iets wat ik niet kon gebruiken.
Na het zenden van deze mail (met brief van de huisarts) hebben wij niets meer gehoord. Toen kreeg ik in december toch nog een zending binnen en werd het bedrag van 60 euro weer van mijn bankrekening afgeschreven.
Nu gaf ik in de mail van 10 november al aan de machtiging tot automatisch incasso in te trekken, omdat wij met de medewerker hadden afgesproken dat ik geen zendingen meer zou krijgen.
Zodra dit bedrag toen toch van mijn rekening werd gehaald, heb ik mijn bank gebeld en dit geld dus teruggevraagd, aangezien dit niet volgens de afspraak was.
Ik had toen echter wel de zending binnen en ik snapte dat daar voor betaald moest worden als ik het zou houden, maar ik mocht het volgens jullie brieven niet terugsturen.
Nou goed, daarom stuurde ik jullie dus weer een mail op zaterdag 8 december waarin ik het verhaal nogmaals uit heb gelegd.
Op dat moment begon ik geïrriteerd te raken, maar nu is de maat vol.
Ik heb gisteren namelijk een soortement 'dreigbrief' van jullie gehad, met daarin bericht dat wanneer ik niet op tijd betaal, ik een deurwaarder kan verwachten.
Wij hebben gedaan wat jullie medewerker nodig achtte om het lidmaatschap stop te zetten.
Dat een zending dit dan nog kruist, kan gebeuren (al was dit wel een maand later, maar laat ik het mooi inpakken voor julile), maar als ik dan vraag wat ik daar verder mee moet doen en jullie daar geen antwoord op geven, weet ik ook niet wat de te ondernemen stappen zijn.
Dat jullie daar vervolgens dit soort brieven op gaan sturen, terwijl dit hele proces constant met jullie weten en toestemming is verlopen, vind ik niet kunnen.
Nu heb ik net een medewerkster aan de telefoon gehad, wie mij informeerde dat hier geen aantekening van is omdat voor januari dit jaar een ander bedrijf de klantenservice regelde, naar wat ik begreep. Vervolgens bood ze mij vitamines aan i.p.v. supplementen.
Dat de administratie niet op orde is, is niet mijn probleem. Dit is wat mij is verteld en dus ook precies wat ik heb gedaan.
Ik wil dat mijn lidmaatschap beëindigd wordt zoals mij werd beloofd, dus geen vitamines in plaats van de supplementen, geen aanpassingen, gewoon stoppen.
Ik ben het totaal niet eens met de manier waarop er nu met mij omgegaan wordt en dat er dan maar wat anders aangeboden wordt. Ook al is het goedkoper, ik wil het niet hebben.
Laura Joon
Ik had hetzelfde, zat er vervolgens aan vast en ben al zo'n 180 euro lichter voor voedingssupplementen die ik niet kan gebruiken omdat ik er maagklachten van krijg.
Heb ze zo'n 10 minuten geleden de volgende mail gestuurd (dan kan je zien wat je te wachten staat, mocht het opzeggen niet gelukt zijn):
Hallo,
Een tijd geleden heb ik een abbonnement bij jullie gestart (of beter gezegd, opgedrongen gekregen nadat ik een gratis proefzending had aangevraagd en dit ineens omgezet werd naar een lidmaatschap).
Door de supplementen kreeg ik maagklachten en dus heeft mijn moeder telefonisch contact met jullie opgenomen om te informeren of het lidmaatschap per direct beëindigd zou kunnen worden.
Wij kregen toen te horen dat dit inderdaad kon, mits wij een brief van de huisarts konden sturen waarin duidelijk wordt dat ik de supplementen niet meer mocht gebruiken. Deze hebben wij op 10 november 2012 gestuurd.
De medewerker gaf aan dat, wanneer deze brief bij jullie binnen zou zijn, dit het einde zou zijn van het lidmaatschap. Ik was namelijk 60 euro per zending aan het betalen voor iets wat ik niet kon gebruiken.
Na het zenden van deze mail (met brief van de huisarts) hebben wij niets meer gehoord. Toen kreeg ik in december toch nog een zending binnen en werd het bedrag van 60 euro weer van mijn bankrekening afgeschreven.
Nu gaf ik in de mail van 10 november al aan de machtiging tot automatisch incasso in te trekken, omdat wij met de medewerker hadden afgesproken dat ik geen zendingen meer zou krijgen.
Zodra dit bedrag toen toch van mijn rekening werd gehaald, heb ik mijn bank gebeld en dit geld dus teruggevraagd, aangezien dit niet volgens de afspraak was.
Ik had toen echter wel de zending binnen en ik snapte dat daar voor betaald moest worden als ik het zou houden, maar ik mocht het volgens jullie brieven niet terugsturen.
Nou goed, daarom stuurde ik jullie dus weer een mail op zaterdag 8 december waarin ik het verhaal nogmaals uit heb gelegd.
Op dat moment begon ik geïrriteerd te raken, maar nu is de maat vol.
Ik heb gisteren namelijk een soortement 'dreigbrief' van jullie gehad, met daarin bericht dat wanneer ik niet op tijd betaal, ik een deurwaarder kan verwachten.
Wij hebben gedaan wat jullie medewerker nodig achtte om het lidmaatschap stop te zetten.
Dat een zending dit dan nog kruist, kan gebeuren (al was dit wel een maand later, maar laat ik het mooi inpakken voor julile), maar als ik dan vraag wat ik daar verder mee moet doen en jullie daar geen antwoord op geven, weet ik ook niet wat de te ondernemen stappen zijn.
Dat jullie daar vervolgens dit soort brieven op gaan sturen, terwijl dit hele proces constant met jullie weten en toestemming is verlopen, vind ik niet kunnen.
Nu heb ik net een medewerkster aan de telefoon gehad, wie mij informeerde dat hier geen aantekening van is omdat voor januari dit jaar een ander bedrijf de klantenservice regelde, naar wat ik begreep. Vervolgens bood ze mij vitamines aan i.p.v. supplementen.
Dat de administratie niet op orde is, is niet mijn probleem. Dit is wat mij is verteld en dus ook precies wat ik heb gedaan.
Ik wil dat mijn lidmaatschap beëindigd wordt zoals mij werd beloofd, dus geen vitamines in plaats van de supplementen, geen aanpassingen, gewoon stoppen.
Ik ben het totaal niet eens met de manier waarop er nu met mij omgegaan wordt en dat er dan maar wat anders aangeboden wordt. Ook al is het goedkoper, ik wil het niet hebben.
Laura Joon
oh help; ik heb hetzelfde gedaan. Proefpakketje besteld, je moest een vinkje aankruisen om dat pakketje te krijgen. Op zich lijkt mij geen probleem (hoe naief blijkt dit). Waar hem in dit geval de crux zit is het feit dat jezelf moet reageren om er vanaf te komen. Als je dat dus niet hebt gelezen dan heb je een groot probleem. Ik heb het bedrag gestorneerd, verder alles bewaard aan brieven maar nu zit ik op een rekening van 116 euro en als ik niks doe wordt dat 166,20. Daar zit ik niet op te wachten.
Ik vroeg me af of Radar zelf hier niets in kan betekenen. Je hebt toch ook zoiets als binnen 7/14 dagen reageren en dan kun je van de koop af. Ik heb niet eens een handtekening gezet.
Wat gaan we hier aan doen

Ik vroeg me af of Radar zelf hier niets in kan betekenen. Je hebt toch ook zoiets als binnen 7/14 dagen reageren en dan kun je van de koop af. Ik heb niet eens een handtekening gezet.
Wat gaan we hier aan doen
Help ook ik ben zonder mijn weten een lidmaatschap aangegaan.
Ik heb geprobeerd om er vanaf te komen omdat ik het absoluut niet kan betalen.
Het enige wat mij is aangeboden is een goedkopen voedingssupelement waar ik dan voor 30 euro per 2 maanden een jaar lang aan vast zit.
Mag dit zomaar ik heb niets getekend maar wel akkoord gegeven toen ik de gratis proefpakket aanvroeg?
Nu zit ik aan iets vast wat ik absoluut niet wil hier moet toch iets aan te doen zijn?
Ik heb geprobeerd om er vanaf te komen omdat ik het absoluut niet kan betalen.
Het enige wat mij is aangeboden is een goedkopen voedingssupelement waar ik dan voor 30 euro per 2 maanden een jaar lang aan vast zit.
Mag dit zomaar ik heb niets getekend maar wel akkoord gegeven toen ik de gratis proefpakket aanvroeg?
Nu zit ik aan iets vast wat ik absoluut niet wil hier moet toch iets aan te doen zijn?
-
Mostertman1
Telefonisch ben ik akkoord gegaan met een proefpakket multivitamines. Er werd mij ook verteld dat ik ruim de tijd kreeg om de proefzending vitaminen uit te proberen. Helaas werd het pakket verzonden tijdens mijn vakantie, 3 wken in juli, en daardoor was ik net te laat met opzeggen gelijk gedaan toen ik terugkwam. Vervolgde ding geretourneerd. Zit ik er nu aan vast? Ook handig dat ze dit pakketje in de zomervakantie sturen. Ik hoorde ook dat vanaf juli dit soort praktijken niet meer mogen en dat je het
nu echt specifiek moet aangeven als je meerdere zendingen wilt.
Karin
Karin