Ik heb in april 2012 een nieuwbouwhuis gekocht. Aangezien ze pas bij verkoop van 70% van de huizen zouden beginnen te bouwen, moest ik uiterlijk tot 1 oktober wachten op het oordeel.
Op 1 augustus heb ik een brief ontvangen waarin staat dat de bouw doorgaat. Nou heb ik afgelopen week de eerste factuur ontvangen voor de afkoop van de erfpacht. De factuur heeft als factuurdatum 19 juli en als vervaldatum 1 augustus. Ik heb op 21 augustus een afspraak bij de notaris voor het passeren van de akte.
Over het bedrag van de afkoop erfpacht wordt ook rente berekend voor de tussenliggende periode (1 augustus tot 21 augustus) a €300. Nou is mijn vraag mag dit? Zou je niet de kans moeten krijgen om de erfpacht op tijd te kunnen afkopen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Factuur ontvangen waarvan de vervaldatum al verstreken is
Re: Factuur ontvangen waarvan de vervaldatum al verstreken is
vroeger stond er een datumstempel op een enveloppe, maar tegenwoordig een aantal streepjes
mogelijk dat ze op het postkantoor kunnen achterhalen wanneer de brief is gepost?
mogelijk dat ze op het postkantoor kunnen achterhalen wanneer de brief is gepost?
Re: Factuur ontvangen waarvan de vervaldatum al verstreken is
De factuur is sowieso na de brief van het doorgaan van de bouw verstuurd. De datum daarvan was 1 augustus.