LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] klopt dit van incasso bureau?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
BUNA
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 mei 2012 11:18

klopt dit van incasso bureau?

Ongelezen bericht door BUNA »

Na het vonnis, welke wij gedeeltelijk gewonnen hebben en gedeeltelijk verloren, krijgen wij gisteren een brief van het incassobureau, dat wij het te betalen bedrag door middel van een betalingsregeling (max 12 termijnen) kunnen voldoen.

Dit is natuurlijk heel positief maar is dit de normale gang van zaken na een vonnis?
heb hier namelijk nooit ervaring meegehad

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: klopt dit van incasso bureau?

Ongelezen bericht door crazyme »

Dat kan natuurlijk niemand beoordelen zonder dat je vertelt wat het vonnis is....

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: klopt dit van incasso bureau?

Ongelezen bericht door ArneLH »

Meestal maant de winnende partij de verliezende partij aan om aan het vonnis te voldoen binnen +/- 14 dagen met berekening van nakosten (dit laatste alleen als de wederpartij volledig in de proceskosten is veroordeeld). Doet de verliezende partij dat niet dan volgt betekening van het vonnis + bevel om binnen 2 dagen te voldoen. Zsm daarna volgt tenuitvoerlegging. Verder sluit ik me aan bij crazyme.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: klopt dit van incasso bureau?

Ongelezen bericht door Jolijn »

@TS. Heeft het vonnis met je vorige topic te maken?
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 4#p1563754

mariekets
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 apr 2010 22:20

Re: klopt dit van incasso bureau?

Ongelezen bericht door mariekets »

Hallo Buna

Uit je verhaal maak ik op dat er je naar rechtbank bent geweest en gereageerd hebt op de stellingen van de wederpartij. Wanneer er dan vonnis wordt gewezen dan is de normale gang van zaken dat je nog een keer wordt aangeschreven door de deurwaarder om de vordering minnelijk te voldoen.

Reageer je daar niet op dan gaan ze vonnis aan je betekenen en verdere maatregelen treffen.

Dat ze je voorstellen de vordering te voldoen in 12 termijn kan ik niet beoordelen, je moet natuurlijk dan wel het maandbedrag kunnen betalen.

groet mariekets

BUNA
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 mei 2012 11:18

Re: klopt dit van incasso bureau?

Ongelezen bericht door BUNA »

mariekets schreef:Hallo Buna

Uit je verhaal maak ik op dat er je naar rechtbank bent geweest en gereageerd hebt op de stellingen van de wederpartij. Wanneer er dan vonnis wordt gewezen dan is de normale gang van zaken dat je nog een keer wordt aangeschreven door de deurwaarder om de vordering minnelijk te voldoen.

Reageer je daar niet op dan gaan ze vonnis aan je betekenen en verdere maatregelen treffen.

Dat ze je voorstellen de vordering te voldoen in 12 termijn kan ik niet beoordelen, je moet natuurlijk dan wel het maandbedrag kunnen betalen.

groet mariekets
Denk jullie wel voor jullie reacties :D

Hallo Mariekets,
Dank je wel voor je reactie en je uitleg, dat stelt ons weer gerust, zijn al een paar dingen fout gegaan, maar gelukkig klopt het dus wel, dat ze ons weer een afbetalingsregeling doen, het is geen hoog bedrag, maar misschien zijn die 12 termijnen wettelijk die ze aanbieden, maar heb al voorstel ingediend, met minder termijnen dus hoop dat ze er mee eens zijn,

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: klopt dit van incasso bureau?

Ongelezen bericht door Frantic2 »

hmm, lijkt me niet slim om direct na een gerechtelijk vonnis al weer niet akkoord te gaan met hun voorstel, grote kans dat ze dan zeggen, betaal maar in 1 keer!

Uw voorstel betekend weer vertraging en extra werk, was dat echt noodzakelijk?

BUNA
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 mei 2012 11:18

Re: klopt dit van incasso bureau?

Ongelezen bericht door BUNA »

Frantic2 schreef:hmm, lijkt me niet slim om direct na een gerechtelijk vonnis al weer niet akkoord te gaan met hun voorstel, grote kans dat ze dan zeggen, betaal maar in 1 keer!

Uw voorstel betekend weer vertraging en extra werk, was dat echt noodzakelijk?

hmmmmmmmmmm weet niet waar staat dat ik er niet mee akkoord ga! zij zeggen een afbetalingsregeling van 12 maanden, en willen graag een voorstel zien, ik heb het bedrag gedeelt door minder termijnen, dus hogere en snellere aflos!

Dus weet niet waarom u begint over vertraging en extra werk
Laatst gewijzigd door BUNA op 14 aug 2012 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: klopt dit van incasso bureau?

Ongelezen bericht door crazyme »

Lijkt mij ook netjes om sneller af te lossen. Een voorstel waaruit uw goede wil blijkt zal zeker worden geaccepteerd.

Let op de rente. Wordt deze over de termijnen doorberekend ?

BUNA
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 mei 2012 11:18

Re: klopt dit van incasso bureau?

Ongelezen bericht door BUNA »

crazyme schreef:Lijkt mij ook netjes om sneller af te lossen. Een voorstel waaruit uw goede wil blijkt zal zeker worden geaccepteerd.

Let op de rente. Wordt deze over de termijnen doorberekend ?
Yup de rente loopt over het gedeelte wat wij moeten voldoen helaas door, tot op de dag van algehele voldoening, maar in mijn voorstel van de kortere termijnen heb ik deze rente ook meegenomen ( zo goed en kwaad als het mogelijk is om rentes mee te berekenen)

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: klopt dit van incasso bureau?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ondertussen gewoon betalen conform je eigen voorstel. Het incassobureau heeft geen redelijk belang om je voorstel af te wijzen.

Gesloten