LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aldi en service
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 14 jun 2012 18:26
Aldi en service
Beste mensen.
een vraag wat betreft garantie fiets-accu
In juni 2011 een elec.fiets gekocht bij de Aldi.
Nu ruim een jaar later is of de accu of de oplader defect.
Accu wordt niet opgeladen in iedergeval.
Terug gegaan naar de Aldi, met accu en lader en de aankoopbon.
Wordt mij door de filiaal-manager gezegt dat het voor hem
een afgedane zaak was en maar contact op moest nemen
met de leverancier van de accu. Gevraagd om de adresgegevens en telfnr.
werd mij verteld, google is je grootste vriend.
Moet ik hier genegen mee nemen of kan ik toch de Aldi aanspreken.
omdat ik daar de fiets incl. accu gekocht heb.
Bedankt alvast voor de reactie's
Willem
een vraag wat betreft garantie fiets-accu
In juni 2011 een elec.fiets gekocht bij de Aldi.
Nu ruim een jaar later is of de accu of de oplader defect.
Accu wordt niet opgeladen in iedergeval.
Terug gegaan naar de Aldi, met accu en lader en de aankoopbon.
Wordt mij door de filiaal-manager gezegt dat het voor hem
een afgedane zaak was en maar contact op moest nemen
met de leverancier van de accu. Gevraagd om de adresgegevens en telfnr.
werd mij verteld, google is je grootste vriend.
Moet ik hier genegen mee nemen of kan ik toch de Aldi aanspreken.
omdat ik daar de fiets incl. accu gekocht heb.
Bedankt alvast voor de reactie's
Willem
Re: Aldi en service
Als het bijna een jaar geleden is, kan je inderdaad beter effe op het merk googlen.
Antwoord van Aldi is niet echt netjes, maar goed om ergenis te besparen kan je het beter zelf uitzoeken.
Zover ik weet is de garantie inderdaad niet bij de Aldi.
Antwoord van Aldi is niet echt netjes, maar goed om ergenis te besparen kan je het beter zelf uitzoeken.
Zover ik weet is de garantie inderdaad niet bij de Aldi.
Re: Aldi en service
Je hebt het bij de Aldi gekocht. Zij zijn verplicht het artikel naar het bedrijf te sturen of je je geld terug te geven. Wij hebben het een keer gehad met een waterkoker, bij de aldi gekocht. En deze ging binnen een paar weken kapot. Ze wilde dat ik hem op stuurde naar de leverancier. Maar toen ik zei dat ik het artikel hier gekocht had en zij het artikel terug moesten nemen of op moesten sturen, zeiden ze van: Ja, u heeft gelijk. Ze hebben het artikel opgestuurd en ik heb later een nieuwe gekregen.
Re: Aldi en service
Willem-nijv schreef:Beste mensen.
een vraag wat betreft garantie fiets-accu
In juni 2011 een elec.fiets gekocht bij de Aldi.
Nu ruim een jaar later is of de accu of de oplader defect.
Accu wordt niet opgeladen in iedergeval.
Terug gegaan naar de Aldi, met accu en lader en de aankoopbon.
Wordt mij door de filiaal-manager gezegt dat het voor hem
een afgedane zaak was en maar contact op moest nemen
met de leverancier van de accu. Gevraagd om de adresgegevens en telfnr.
werd mij verteld, google is je grootste vriend.
Moet ik hier genegen mee nemen of kan ik toch de Aldi aanspreken.
omdat ik daar de fiets incl. accu gekocht heb.
Bedankt alvast voor de reactie's
Willem
Dat is natuurlijk geen manier van doen, wat de filiaal-manager gezegd heeft.
Maar dit terzijde.
Bij de aankoop heb je zeker een boekje gekregen, waar ook het adres instaat, bij welke reparateur je de fiets moet laten maken.
Deze zou ik benaderen, hoe te handelen.
Dit staat ook duidelijk op de website vermeld:
Garantie
Alle ALDI actueel-artikelen kunt u retourneren in alle ALDI markten tot 1 maand na aankoop, zonder opgave van reden en tegen voorlegging van de kassabon. U krijgt het aankoopbedrag terug.
Bewaar voor ALDI actueel-artikelen met garantie de garantiekaart en uw kassabon. Op de garantiekaart staat de klantenservice van de fabrikant vermeld met wie u, indien nodig, contact kunt opnemen.
Uw wettelijke rechten als consument worden door deze bijzondere garantiebepalingen niet beperkt.
Wij kijken uit naar uw bezoek
Uw ALDI team
-
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 16 jun 2012 16:39
Re: Aldi en service
Volgens mij beperkt Aldi deze rechten dus wel. Mij lijkt dat altijd de winkelier aangesproken dient te kunnen worden voor garantie.Uw wettelijke rechten als consument worden door deze bijzondere garantiebepalingen niet beperkt.
Re: Aldi en service
Het gaat hier over ruilen. Uw zaak betreft garantie. Aldi is gewoon verplicht garantie verlenen. U heeft geen boodschap aan de leverancier daar heeft u het product immers niet gekocht.john duelieux schreef:Volgens mij beperkt Aldi deze rechten dus wel. Mij lijkt dat altijd de winkelier aangesproken dient te kunnen worden voor garantie.Uw wettelijke rechten als consument worden door deze bijzondere garantiebepalingen niet beperkt.
Re: Aldi en service
Ik denk niet dat er op een accu 2 jaar garantie zit.
Re: Aldi en service
olaf79 schreef:Het gaat hier over ruilen. Uw zaak betreft garantie. Aldi is gewoon verplicht garantie verlenen. U heeft geen boodschap aan de leverancier daar heeft u het product immers niet gekocht.john duelieux schreef:Volgens mij beperkt Aldi deze rechten dus wel. Mij lijkt dat altijd de winkelier aangesproken dient te kunnen worden voor garantie.Uw wettelijke rechten als consument worden door deze bijzondere garantiebepalingen niet beperkt.
Alle producten bij Aldi, Lidl enz. gekocht wordt door de leverancier van het product de garantie uitgevoerd.
Dit is al jaren zo, want deze winkelketens hebben zelf geen reparatiedienst.
Ook hier geld weer, misschien eerst de voorwaarden lezen, dan kopen, als men met dit soort garantie geen genoegen neemt, want er is wel garantie.
Re: Aldi en service
Als ik iets in de aanbieding koop bij de Lidl, Aldi of ander goedkope tent, dan is dat toch altijd met de gedachte "blijft het lang heel, mooi meegenomen. Gaat het kapot, jammer". Hoogstaande service achteraf hoef je natuurlijk bij dit soort winkels niet te verwachten, dan kun je op je strepen staan wat je wilt. Misschien heb je wel rechten, sorry maar voor die paar rotte Euro's en de moeite die je moet doen om je recht te halen, koop liever gewoon een nieuwe elders. Dan had je naar een speciaalzaak moeten gaan, maar ja die zijn dikwijls duurder en voor de meeste mensen moet alles goedkoop (maar wel hard roepen als er ontlasting aan de knikker is...).
Re: Aldi en service
Ben ik het met jouw helemaal eens.JtC schreef:Als ik iets in de aanbieding koop bij de Lidl, Aldi of ander goedkope tent, dan is dat toch altijd met de gedachte "blijft het lang heel, mooi meegenomen. Gaat het kapot, jammer". Hoogstaande service achteraf hoef je natuurlijk bij dit soort winkels niet te verwachten, dan kun je op je strepen staan wat je wilt. Misschien heb je wel rechten, sorry maar voor die paar rotte Euro's en de moeite die je moet doen om je recht te halen, koop liever gewoon een nieuwe elders. Dan had je naar een speciaalzaak moeten gaan, maar ja die zijn dikwijls duurder en voor de meeste mensen moet alles goedkoop (maar wel hard roepen als er ontlasting aan de knikker is...).
Maar hier gaat het dan wel om een accu, en deze kost dan meer als een paar euro´s.
Maar goed, om in zo een winkel een fiets voor deze prijs te kopen, zegt al genoeg.
Andere mensen kopen een fiets die dubbel zo duur is, dus dan zijn deze niet helemaal snik!
Re: Aldi en service
Antwoord van de manager is niet 'des Aldi's'.
Op het garantiebewijs/gebruiksaanwijzing of iets dergelijks zal, als het goed is, een naam ve bedrijf staat, + antwoordnummer voor kosteloos versturen.
Het proberen waard, ook met kleine (goedkope) aankopen heb ik ervaren, dat de service goed is.
Op het garantiebewijs/gebruiksaanwijzing of iets dergelijks zal, als het goed is, een naam ve bedrijf staat, + antwoordnummer voor kosteloos versturen.
Het proberen waard, ook met kleine (goedkope) aankopen heb ik ervaren, dat de service goed is.
Re: Aldi en service
Heel goed!Jolijn schreef:Antwoord van de manager is niet 'des Aldi's'.
Op het garantiebewijs/gebruiksaanwijzing of iets dergelijks zal, als het goed is, een naam ve bedrijf staat, + antwoordnummer voor kosteloos versturen.
Het proberen waard, ook met kleine (goedkope) aankopen heb ik ervaren, dat de service goed is.
nevermind schreef: Dat is natuurlijk geen manier van doen, wat de filiaal-manager gezegd heeft.
Maar dit terzijde.
Bij de aankoop heb je zeker een boekje gekregen, waar ook het adres instaat, bij welke reparateur je de fiets moet laten maken.
Deze zou ik benaderen, hoe te handelen.
Dit staat ook duidelijk op de website vermeld:
Garantie
Alle ALDI actueel-artikelen kunt u retourneren in alle ALDI markten tot 1 maand na aankoop, zonder opgave van reden en tegen voorlegging van de kassabon. U krijgt het aankoopbedrag terug.
Bewaar voor ALDI actueel-artikelen met garantie de garantiekaart en uw kassabon. Op de garantiekaart staat de klantenservice van de fabrikant vermeld met wie u, indien nodig, contact kunt opnemen.
Uw wettelijke rechten als consument worden door deze bijzondere garantiebepalingen niet beperkt.
Wij kijken uit naar uw bezoek
Uw ALDI team
Re: Aldi en service
Die mensen zullen best goed bij hun hoofd zijn, maar hebben de meerprijs er voor over. Waarom, dat moet je aan hen vragen. Ander voorbeeldje: een plastic draagtasje van de Aldi kost een dubbeltje. Hetzelfde tasje maar dan met een exclusief merk erop uit de PC Hooftstraat kost een tientje. Het heeft te maken met status, exclusiviteit en psychologie. Dat laatste vooral.nevermind schreef:Maar goed, om in zo een winkel een fiets voor deze prijs te kopen, zegt al genoeg. Andere mensen kopen een fiets die dubbel zo duur is, dus dan zijn deze niet helemaal snik!
Re: Aldi en service
Ben ik helemaal niet met jouw eens, want bij de Aldi Fiets worden onderdelen van onbekende,soms niet geteste materialen gebruikt.Ander voorbeeldje: een plastic draagtasje van de Aldi kost een dubbeltje. Hetzelfde tasje maar dan met een exclusief merk erop uit de PC Hooftstraat kost een tientje.
Dat de andere fietsen duurder zijn, heeft niets met het merk te doen, maar met de onderdelen, wat aan jouw tasje niet te zien is, bij de fietsen wel.
Re: Aldi en service
Heel vaak geldt voor accu's maar 1 jaar.Jezebel schreef:Ik denk niet dat er op een accu 2 jaar garantie zit.
Re: Aldi en service
En als je dan op beide merken evenveel garantie krijgt?nevermind schreef:Ben ik helemaal niet met jouw eens, want bij de Aldi Fiets worden onderdelen van onbekende,soms niet geteste materialen gebruikt. Dat de andere fietsen duurder zijn, heeft niets met het merk te doen, maar met de onderdelen, wat aan jouw tasje niet te zien is, bij de fietsen wel.
Er zal best enig kwaliteitsverschil zijn, wat ook in de prijs tot uitdrukking komt. Maar het lijkt me sterk dat een fiets die twee keer zo duur is, ook twee keer zo goed is. Even voor alle duidelijkheid, ik heb goede ervaringen met de Aldi, maar hun fietsen heb ik niet geprobeerd.
Re: Aldi en service
Dat een fiets wee keer zo duur is, heeft natuurlijk niets met twee keer zo goed te doen.grun schreef:En als je dan op beide merken evenveel garantie krijgt?nevermind schreef:Ben ik helemaal niet met jouw eens, want bij de Aldi Fiets worden onderdelen van onbekende,soms niet geteste materialen gebruikt. Dat de andere fietsen duurder zijn, heeft niets met het merk te doen, maar met de onderdelen, wat aan jouw tasje niet te zien is, bij de fietsen wel.
Er zal best enig kwaliteitsverschil zijn, wat ook in de prijs tot uitdrukking komt. Maar het lijkt me sterk dat een fiets die twee keer zo duur is, ook twee keer zo goed is. Even voor alle duidelijkheid, ik heb goede ervaringen met de Aldi, maar hun fietsen heb ik niet geprobeerd.
Een duurdere fiets is kwalitatief beter en dat sommeert zich dan in minder mankementen. Uitzonderingen buiten beschouwing latend.
Ook ik heb goede ervaringen met Aldi producten, maar alleen op een bepaald gebied, en niet voor een fiets, daarvoor ga ik naar de dealer.!
Re: Aldi en service
vayu schrijft:
Ik moet u zeggen dat veel negatieve uitlatingen niet ter zake zijn.
vb. \Een medion laptop is gedurende de drie garantie jaren twee maal gerepareerd. Kontakt gezocht met Medion, ontving direct een gratis TNT verzendsticker en binnen 4 werdagen gerepareerd weer terug.
Een E-bike gekocht met een slag in het voorwiel. Gebeld naar gratis nummer in Duitsland, waarna de fiets is opgehaald en na drie werkdagen gerepareerd weer terug. Ook de lader ging na twee jaar stuk. Probleemloos een nieuwe ontvangen.
Als laatste: Ik kocht een (imitatie) Dremel. Ging na ruim 2 1/2 jaar stuk en kreeg na opsturen van de oude, een nieuwe toegestuurd.
Menig "speciaal" retailer moet hier een voorbeeld aan nemen.
Aldi voor mij een toppertje
Ik moet u zeggen dat veel negatieve uitlatingen niet ter zake zijn.
vb. \Een medion laptop is gedurende de drie garantie jaren twee maal gerepareerd. Kontakt gezocht met Medion, ontving direct een gratis TNT verzendsticker en binnen 4 werdagen gerepareerd weer terug.
Een E-bike gekocht met een slag in het voorwiel. Gebeld naar gratis nummer in Duitsland, waarna de fiets is opgehaald en na drie werkdagen gerepareerd weer terug. Ook de lader ging na twee jaar stuk. Probleemloos een nieuwe ontvangen.
Als laatste: Ik kocht een (imitatie) Dremel. Ging na ruim 2 1/2 jaar stuk en kreeg na opsturen van de oude, een nieuwe toegestuurd.
Menig "speciaal" retailer moet hier een voorbeeld aan nemen.
Aldi voor mij een toppertje
Re: Aldi en service
Geen ongebruikelijke manier van doen van de Aldi. De verkoper (de Aldi) kan worden aangesproken als verkopende partij. Met de leverancier heeft u geen koopovereenkomst en, behalve wanneer de Aldi hen inroept voor een oplossing, helemaal niets te maken.Willem-nijv schreef:Terug gegaan naar de Aldi, met accu en lader en de aankoopbon.
Wordt mij door de filiaal-manager gezegt dat het voor hem een afgedane zaak was en maar contact op moest nemen met de leverancier van de accu. Gevraagd om de adresgegevens en telfnr.
werd mij verteld, google is je grootste vriend. Moet ik hier genegen mee nemen of kan ik toch de Aldi aanspreken.omdat ik daar de fiets incl. accu gekocht heb.
Bedankt alvast voor de reactie's
Re: Aldi en service
Welk nummer moet je bellen voor service elektrische fiets E-Cult 2013?