Bij bedrijven die "lijken" op webshops, maar waarbij de producten uiteindelijk door de "leverancier" zelf geleverd worden moet je met het volgende rekening houden:
- zij leveren alleen een soort kortingsbon (voucher). De kwaliteit van de voucher is niet meer dan de tekst of kortingscode die erop staat.
- De kwaliteit van hun dienst is alleen de marketing voor het te leveren product/ dienst en de administratieve afhandeling voor de kortingsbon.
- De kwaliteit van de afgenomen dienst of product is een verantwoordelijkheid van het bedrijf wat deze levert en dat zijn niet de groupons!!
- Hetzelfde geldt voor service en reparatietrajecten.
- De wet van koop of afstand (waarbij je binnen 7 dagen het geleverde terug mag sturen en je geld terug kan krijgen) geldt bij dit soort bedrijven alleen voor de kortingsbon, Als ze dit niet al op een slinkse manier uitgesloten hebben in hun voorwaarden. Hierbij is het de vraag of ze hierbij altijd in hun recht staan.
ADVIES: Verdiep je altijd eerst in de achterliggende leverancier, want daar doe je uiteindelijk zaken mee.
quote:
Artikel 2 Werkwijze Groupon
2.1 Op de website http://www.groupon.nl van Groupon worden groupons voor diensten of goederen van Partners aangeboden. Groupon is slechts de uitgever van de groupon. Crediteur van de groupon en leverancier van de op de groupon aangegeven diensten of goederen zijn uitsluitend de telkens specifiek aangegeven Partners, die deze diensten of goederen op basis van hun eigen algemene voorwaarden leveren.
2.2 Groupon is op geen enkele wijze gehouden tot het leveren van de op de groupon vermelde prestaties of goederen, maar verbindt zich er alleen toe dat de groupon je een recht op het leveren van de dienst of product door de Partner verschaft indien voldaan is aan de bepalingen in deze Algemene Voorwaarden.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |