LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NS E-Ticket? Nee bedankt!

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
kodde10
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2008 15:51

NS E-Ticket? Nee bedankt!

Ongelezen bericht door kodde10 »

Ben jarenlang klant bij NS en reis dagelijks 4 uur voor m'n werk. Af en toe koop ik een aanvullend kaartje. Heb dit via E-ticket geprobeerd maar heb hiermee slechte ervaringen. Heb geprint vanaf de site (dacht snel te zijn), maar print kwam verminkt uit de printer. Bevestigingsmail nooit ontvangen (misschien heb ik per abuis wel een typefout in m'n emailadres gemaakt, who knows).
Geklaagd bij de "Klantenservice" (wist trouwens niet dat NS ook veronderstelt dat ze klanten hebben, laat staan dat ze service verlenen), maar die staan je te woord alsof je een crimineel bent die probeert de NS te tillen. Ze "verdienen" elk jaar € 2.600,- aan mij, maar als het op het vergoeden van € 24,- aankomt omdat hun "service" niet goed werkt geven ze niet thuis!!.
Conclusie, koop gewoon een kaartje in de automaat, net zo duur, geen gedoe met legitimatie, geen wantrouwend kijkende conducteur en het scheelt je een hoop printerinkt en ....... ergernis!

EdoK
Berichten: 154
Lid geworden op: 08 apr 2009 17:04

Re: NS E-Ticket? Nee bedankt!

Ongelezen bericht door EdoK »

Het E-ticket van de NS gaat het volgens mij nooit helemaal maken. Een E-ticket is altijd op datum. Kan je onverhoopt niet je reis ondernemen dan is er geen enkele mogelijkheid om je geld terug te krijgen of de E-ticket om te boeken. Ik vind dat persoonlijk wel schandelijk.

marnix
Berichten: 823
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: NS E-Ticket? Nee bedankt!

Ongelezen bericht door marnix »

Ik vind het juist erg makkelijk; geen gehannes meer bij zo'n automaat met tassen en of koffers. Met onguur volk om je heen.
U bent boos maar:
-Uw printer doet het niet goed.
-U zelf heeft waarschijnlijk een verkeerd mail-adres doorgegeven.
Verder denk ik dat de NS niet zoveel, als u zegt, aan u verdient. Treintjes lopen niet op water.

kodde10
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2008 15:51

Re: NS E-Ticket? Nee bedankt!

Ongelezen bericht door kodde10 »

marnix schreef: -Uw printer doet het niet goed.
Eens, maar daarvoor is de emailbevestiging als achtervang (zie volgend topic)
marnix schreef: -U zelf heeft waarschijnlijk een verkeerd mail-adres doorgegeven.
Ook eens, maar NS kan (maar wil klaarblijkelijk niet) nakijken of het probleem van de niet ontvangen bevestiging daaraan ligt. tevens kan (of wederom wil) zij niet aantonen dat zij mij een mail hebben gezonden.
marnix schreef: Verder denk ik dat de NS niet zoveel, als u zegt, aan u verdient. Treintjes lopen niet op water.
Dat begrijp ik zelfs, maar kennelijk heeft men in het woordenboek van NS het woord "coulance" eruit gehaald. Boos is misschien niet het goede woord, ernstig teleurgesteld wel.

moleman
Berichten: 301
Lid geworden op: 02 mei 2008 11:38
Locatie: Amsterdam-West

Re: NS E-Ticket? Nee bedankt!

Ongelezen bericht door moleman »

Ik heb net ook twee eTickets uitgeprint. Ik ben benieuwd. Ik heb ze een paar keer geprint, op gewoon en foto papier voor de beste kwaliteit vanwege het scannen.
Ik heb ook de bevestiging geprint.

Ik heb de volgende bezwaren al zonder ermee gereist te hebben.

1.het geheel is veel te groot. Je moet het zaakje in vieren vouwen, om het handzaam te houden.Wordt ook aanbevolen er staat op "Voor gebruiksgemak in vieren vouwen"
2. ik dacht dat ik een kinderkaartje had, vanwege de afbeelding van een kind op het kaartje. Een kaartje (verkleind formaat) is met de andere zonder voordeeluren. De oude achtergrond was volwassener.

Afbeelding

3. ik heb een z/w kaartje, geen kleur.

Kortom. Niet handig vnl vanwege de grootte ondanks het in vieren vouwen.Er staat onnodig veel informatie op die NIET nodig is voor het vervoer. Het kan dus allemaal veel kleiner, zoals hier (links) te zien is.

Ik vraag me overigens af hoe ze die QR-code scannen met hun Railpocket (HP)
Voor de zekerheid heb ik ook de NS bevestgingsmail bij me. Al met al een heel pak papier. Een simpel treinkaartje in kleur is kleiner en handzamer. Er valt dus nog wel wat te verbeteren aan het NS eTicket.

robpienter
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:23

Re: NS E-Ticket? Nee bedankt!

Ongelezen bericht door robpienter »

NS (Nederlandse Spoorwegen) beweert geen z.g. Meermanskaart meer te verkopen. Moet via E-tickets via hun site

Mij gebeurde het volgende afgelopen vakantie E-tickets voor Sittard Eindhoven
Normale kaartjes terug via Automaat.

e-tickets meermanskaart Sittard Eindhoven met 4 man waarvan 2 kinderen 10 en 12 koste mij 68,20 euro.

Bij terugkomst van vakantie normale kaartjes gekocht via automaat op station.
Dit was 3 x volwassen =36,60 euro en een railrunner van 2,50 euro voor jongste van 10 jaar twv van 2,50 euro tesamen dus 39,10 euro
Ik ben dus opgelicht voor 29,10 euro. Bijkans 80 % prijs verhoging. Ik noem dit verkopen van E-tickets zaken doen onder valse voorlichting en gewoon diefstal/oplichting.

sjome
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 sep 2009 13:34

Re: NS E-Ticket? Nee bedankt!

Ongelezen bericht door sjome »

Ikzelf heb ook een probleem met e-tickets van de NS.
Ik heb 3 e-tickets gekocht en op de reisdatum uitgeprint.
Echter van 1 van deze tickets heb ik per ongeluk de verkeerde datum gezet.
één dag te vroeg, i.p.v. 14 juni heb ik 13 juni ingevoerd.

Dus ruim voor de geldigheidsdatum van het ticket.
Echter deze kan ik weggooien, er is geen enkele mogelijkheid om deze datum nog te wijzigen terwijl dit technisch toch niet zo moeilijk hoeft te zijn?
Het eticketnummer van de foutieve datum ongeldig maken in het systeem en een nieuwe aanmaken met de goede datum?

Je kunt het ticket met de onjuiste datum ook niet aan iemand anders overdragen die wel op die datum reist omdat deze op naam staan.
Waarom? betaald is betaald toch?

De NS geeft niet thuis, weg geld, een ontevreden klant meer, kan de NS niks schelen. De NS is monopolist op de hoofd spoorlijnen dus mensen reizen toch wel met de NS.

Jammer NS,

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: NS E-Ticket? Nee bedankt!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

kodde10 schreef:
marnix schreef: -Uw printer doet het niet goed.
Eens, maar daarvoor is de emailbevestiging als achtervang (zie volgend topic)
Tip: print de webpagina die je wilt printen eerst naar een PDF bestand. Dan kan je het altijd nog een keer printen als de printer of email dienst weigert.

PS: zijn ze bij de NS ook al zo vooruitstrevend dat je het e-ticket gewoon op je smartphone of tablet kunt laten zien (zoals op veel vliegvelden mogelijk is).

wiegerw
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mar 2009 22:47

Re: NS E-Ticket? Nee bedankt!

Ongelezen bericht door wiegerw »

Ik heb van de week ook een e-ticket gekocht. Bleek vervolgens dat alle printers op mijn werk uit de lucht waren, en na een uur nog steeds niet bruikbaar. Het was al na zessen, en ik kon de geplande reis niet meer maken. Heb het meteen aan de klantenservice van NS gemeld, in de hoop dat ik een nieuw e-ticket kon krijgen voor een andere dag. Dat bleek in het geheel niet mogelijk, "in verband met de leveringsvoorwaarden".

Enige vorm van coulance is de NS kennelijk vreemd :shock:

SaritaX
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 nov 2010 15:42

Re: NS E-Ticket? Nee bedankt!

Ongelezen bericht door SaritaX »

Ik heb al meerdere keren met ns e-ticket gereisd en er nooit problemen mee gehad. De problemen hierboven zijn voornamelijk mensen die of problemen met hun printer hebben of zelf een fout hebben gemaakt. Dit is toch niet het probleem van de ns?

De conducteur scant het kaartjes volgens mij ook niet, dus ze kunnen het ook niet op afstand ongeldig maken.

diana07
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jun 2012 10:00

Re: NS E-Ticket? Nee bedankt!

Ongelezen bericht door diana07 »

Mijn zoon reist elke week met de trein vanaf station Veendam naar Station Ermelo waar hij gelegerd is. Hiervoor koopt hij altijd zo'n E-ticket omdat het station in Veendam geen kaartjes verkoopt..... :cry: dit gaat altijd goed. Alleen 4-6-2012 had hij een E-ticket bestelt en betaald maar hij had nooit een email gehad en het email adres wel goed ingetypt..aangezien hij niet van plan was om nogmaals een e-ticket te bestellen en te betalen vond hij het een goed idee om in de trein het betaalde E-ticket via zijn telefoon te laten zien aan de conducteur. Helemaal uitgelegd dat hij nooit een email had gekregen maar daar hadden ze geen boodschap aan. Hij kreeg een boete en kon daartegen bezwaar indienen...een week later een rekening in de bus van de ns van 54 euro....en waar kan je bezwaar indienen? Staat niet in de brief en niet op de site...en de virtuele muts van de NS die zegt alleen maar: NS zegt:Ik ben het even kwijt. Wilt u me nog een keer vertellen wat u bedoelt?NS zegt:Ok, dan ga ik gewoon weer verder. Kan ik u nog ergens anders mee van dienst zijn?

ruitenheer
Berichten: 431
Lid geworden op: 19 jun 2005 13:37

Re: NS E-Ticket? Nee bedankt!

Ongelezen bericht door ruitenheer »

SaritaX schreef:De conducteur scant het kaartjes volgens mij ook niet, dus ze kunnen het ook niet op afstand ongeldig maken.
Bij de keren dat ik een e-ticket heb gebruikt is het kaartje niet gescand.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: NS E-Ticket? Nee bedankt!

Ongelezen bericht door bprosman »

Heb het hele draadje eens doorgelezen en bij geen ÉÉN post kan ik iets vinden wat de NS te verwijten zou zijn, behalve dat ze niet coulant (genoeg) zijn om de stomme fouten van hun reizigers gratis te corrigeren.

@Diana07 ondanks dat hij geen (backup) e-mail gekregen heeft had hij het E-Ticket toch kunnen printen ?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: NS E-Ticket? Nee bedankt!

Ongelezen bericht door Jolijn »

http://www.treinreiziger.nl/reizen/hand ... tenservice

Link via online formulier klacht indienen bestaat niet meer, maar postadres wellicht nog wel.

duinel
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 jun 2012 16:18

Re: NS E-Ticket? Nee bedankt!

Ongelezen bericht door duinel »

Dit bericht is verwijderd door de moderator

diana07
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jun 2012 10:00

Re: NS E-Ticket? Nee bedankt!

Ongelezen bericht door diana07 »

@bprosman...helaas heeft hij helemaal niets uit kunnen printen...dat e-link gebeuren werkte ook niet....wat wel werkte was dat binnen 1 minuut 21 euro van zijn rekening af was en dezelfde dag nog een boete van 35 euro en de reiskosten nog 1 keer....we hebben dit al een keer eerder gehad toen kwam de email nog vlak voordat hij weg moest....en daarna nog een keer maar toen was de conducteur zo coulant nadat hij het afschriftje had gezien op zijn telefoon dat hij geen boete kreeg...die zei zelfs dat emailservice van de NS naatje was...als je dan toch een heel station plaatst in Veendam zorg dan dat mensen normaal een ticket kunnen komen...nee stel je voor toch handig zo'n jongen die hard werkt voor zijn centen een beetje kaal plukken...en dan vinden ze het raar bij de NS dat je de virtuele medewerker een 1 geeft.....

Jas
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 feb 2011 21:58

Re: NS E-Ticket? Nee bedankt!

Ongelezen bericht door Jas »

Het rare is met die E-tickets dat het betekent:

Electronisch Ticket.

De luchtvaart heeft dit als eerste uitgevoerd en is bedoeld voor: reizen zonder ticket. het ticket is opgeslagen in het systeem van de leverancier en kan met een e-ticket nummer opgehaald worden door de bevestigingscode in te vullen.

Problemen met printers vind ik geen excuus om geen gekocht kaartje te vergoeden cq te accepteren. Dan moet men het geen E-ticket noemen.

De NS weet dat er vele problemen mee zijn, waarom is het noteren van een bevestigingsnummer dan niet voldoende, dit werkt immers ook bij luchtvaartmaatschappijen en is de bedoeling van een e-ticket.

Ik vind een e-ticket maar veel gedoe. Eerst een code met betalen, daarna weer appart je kaartjes op datum zetten en bestellen. Lekker handig allemaal.

En wat een onzin dat je je geld niet terug kan krijgen als je per ongeluk een verkeerde datum invult.

NS doet net alsof het leuk is om te betalen voor een overvolle, te late trein, of zoals nu zo vaak in het weekend, lekker een uur langer in de bus te zitten doordat er weer eens niet gereden kan worden door werk aan het spoor.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: NS E-Ticket? Nee bedankt!

Ongelezen bericht door bprosman »

De luchtvaart heeft dit als eerste uitgevoerd en is bedoeld voor: reizen zonder ticket.

Meer dat de luchtvaartmaatschappij geen fysiek ticket meer hoeft te printen en op te sturen maar dat mailen.
Problemen met printers vind ik geen excuus om geen gekocht kaartje te vergoeden cq te accepteren. Dan moet men het geen E-ticket noemen.
Bij veel luchtvaartmaatschappijen (en zeker de low-cost carriers) moet je nog steeds een uitgeprint e-ticket bij je hebben als je aan de balie verschijnt , bij Ryan air kost het 40 Euro als je dat niet hebt (staat in de voorwaarden).
waarom is het noteren van een bevestigingsnummer dan niet voldoende
Dan zou de conducteur een online verbinding moeten hebben om dit te controleren.
En wat een onzin dat je je geld niet terug kan krijgen als je per ongeluk een verkeerde datum invult.
Hoe weet NS of je wel of niet dat e-ticket gebruikt ? Bij luchtvaarmaatschappijen krijg je ook je geld niet terug om je vergelijking even door te trekken. Hoe moeilijk kan het zijn de juiste datum en of naam (andere klachten e-tickets mbt luchtvaartmaatschappijen) op een ticket in te vullen.
Nog even wachten en er komt iemand met een klacht dat NS en / of een low cost carrier niet accepteerd dat hij / zij op 1 juli wil reizen met een ticket wat zegt 25 Dec en de naam van opoe dr op.

TazMania
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 feb 2011 15:05

Re: NS E-Ticket? Nee bedankt!

Ongelezen bericht door TazMania »

Pffffffff wat een onzin allemaal.

Als TS "ZIJN" spullen voor elkaar had gehad.
Had hij ook geen probleem, maar zoals we gewend zijn is het makkelijker om te klagen bij het bedrijf voor ZIJN fout bij hun neer te leggen.

Slaat nergens op dit verhaal Coulance is hier niet van toepassing want DOMHEID mag niet beloond worden zo te zeggen.

.......

7482hetnetnl
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 apr 2012 22:09

Re: NS E-Ticket? Nee bedankt!

Ongelezen bericht door 7482hetnetnl »

Wij zijn een ouder echtpaar van dik over de 70 jaar wij reizen al ruim 2 jaar iedere 2 weken met
De NS E-Ticket wij hebben nooit geen problemen .

Gesloten