LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Broodfokkers

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Robin Hood

Broodfokkers

Ongelezen bericht door Robin Hood »

Je moet die broodfokkers dood schoppen. Steen om de nek en dan in de rivier met dat uitschot. STELTJE TUIG !!!!!

Gast

Re: Broodfokkers

Ongelezen bericht door Gast »

waarom doe je het niet???
je komt ze met naam en toenaam en adres en telefoon nummer tegen op marktplaats. :twisted:

Gast

Re: Broodfokkers

Ongelezen bericht door Gast »

Hoe kom ik dan op die markt plaats :?: :?:

Robin Hood

Re: Broodfokkers

Ongelezen bericht door Robin Hood »

http://www.marktplaats.nl

Overgens begrijp ik hun ook niet dat zij daar hun medewerking aan verlenen. Maar ook zij hebben $$ tekens in de ogen :cry: :cry:

resp001357276

Re: Broodfokkers

Ongelezen bericht door resp001357276 »

Het grootste probleem dat zich voordat als men een hond koopt bij een broodfokker is voornamelijk het vaststellen van de afkomst van de pup. Als hiervoor door de overheid wettelijke regels worden opgelegd, zou dat een hoop dierenleed besparen.
Helaas werkt de overheid de illegale broodfokkerij in de hand door de registratie van honden en katten niet te verplichten.
Het chippen van pups en het vermelden daarvan in het entingsboekje kan er toe bijdragen dat de dierenarts en de potentiele pupkoper kunnen controleren of het chipnummer overeenstemd met de in het boekje vermeldde nummer. Helaas zal dit altijd toekomstmuziek zijn, omdat er zoveel pups worden geboren en er te weinig chippers zijn om al deze pups te voorzien van een registratienummer.
De enige manier om kopers van pups te vrijwaren van dierenleed en gigantisch hoge dierenartsenrekeningen is het aanpassen van de wet in een vorm van omgekeerde bewijslast, die de fokker verplicht aan te tonen dat de verkochte pup op het moment van verkoop aantoonbaar gezond was, de benodigde entingen heeft gehad en voldoende is ontwormd.
Echter de beste manier is een hond aan te schaffen via een rasvereniging bij een erkende fokker. Ook dan is het niet uitgesloten, dat de hond ziek wordt, echter heeft men dan wel de garantie op verhaal, doordat de bij een rasvereniging aangesloten fokker zich verplicht, d.m.v. een koopkontrakt waar rechten en plichten van beider partijen duidelijk zijn omschreven, de koper schadeloos te stellen.

Bezint dus eer ge begint bij het aanschaffen van een huisdier, en spaar desnoods een jaartje door om een hond met echte papieren aan te schaffen, en laat u niet verleiden tot impulsaankopen bij een broodfokker. Goedkoop is in die gevallen meestal duurkoop en betekent vrijwel altijd dierenleed.

Henny Wolder
http://www.perreraiberica.nl


[/b]

Maupie

Re: Broodfokkers

Ongelezen bericht door Maupie »

Ik begrijp ook niet dat Markt plaats hier zijn medewerking aan geeft.
Maar nog stommer zijn de mensen die bij dit soort geldwolven een dier kopen Verbieden heel die handel!!!!

rhodi
Berichten: 108
Lid geworden op: 29 dec 2003 21:05

Re: Broodfokkers

Ongelezen bericht door rhodi »

de mensen die bij zo'n handelaar kopen zijn net zulke geldwolven als de handelaren zelf.voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
als je wilt dat deze handel niet meer bestaat dan moet je er gewoon niet kopen!!! einde handel!!!ga naar een erkende fokker of naar het asiel , daar zitten zat honden en katten. mijn kat komt ook uit het asiel. was best wel duur t.o.v. marktplaats.nl(daar zijn ze meestal gratis) . ik heb er geen spijt van in ieder geval.

Gast

Re: Broodfokkers

Ongelezen bericht door Gast »

Kunnen we misschien aktie gaan voeren bij die fokkers en ze door de stront van hun hokken slijpen

Gast

Re: Broodfokkers

Ongelezen bericht door Gast »

Ik sllep wel mee hoor..
Hoe dieper door de ****....hoe liever!! :evil: :evil:

Gast

Re: Broodfokkers

Ongelezen bericht door Gast »

als de mensen zouden stoppen een pup te halen bij broodfokkers, puppyfabrieken of hoe je het ook zou noemen dan lag dat hele spul zo op zijn gat!!!!

maar nee, wij mensen willen een pup, zo snel en zo leuk mogelijk, ongeacht of het ras wel bij ons past! en ongeacht de verzorging of beweging die het dier nodig heeft
en zo beland na een jaartje het diertje weer achter de tralies in het asiel en gaat de super mens opnieuw de broodfokker spekken

SjoerdS

Re: Broodfokkers

Ongelezen bericht door SjoerdS »

ik ben ook erg gesckokken van de beelden van de uitzending, maar ik ben het er mee eens dat je niet alleen de schuld aan de broodfokkers kan geven. Het is walgelijk hoe slecht ze de puppies behandelen. De mensen die daar honden kopen zijn ook niet de meest snuggere.


Situatie:

Vaak kopen gezinnen daar een hondje omdat de kinderen er ééntje willen hebben. De keus om een hond te nemen wordt tijdens het avondeten genomen en de pup moet er binnen een week zijn, want de ongeduldige kinderen kunnen niet langer wachten en het mag ook niet te veel kosten. Als de hond er eenmaal is zijn ze er naar een paar weken er helemaal op uitgekeken, of één van de kids blijks toch alergisch te zijn. Ze willen de hond niet meer uitlaten, dus paps en mams moeten het doen. Het regent.... de hond moet uitgelaten worden, maar pap wil voetbal kijken en man the bold and the beautiful. Na een jaar. De pup is hond geworden en niet meer zo schattig. Je hebt geen aanzien meer en de aaibaarheidfactor is er niet meer. Wat nu: we willen met vakantie, en/of de hond heeft HD operatiekosten zijn 1000 euro en/of hij vreet aan het interieur,omdat het gezin vergeten is de hond fatsoenlijk op te voeden. Dan is zo'n beest een last. Weg ermee. Wat.... inslapen kost kost ook nog eens 50 euro of men wilt niet afgaan bij de dierenarts en bij het Asiel is er een wachtlijst (je bent immers niet de enigste die liever op vakantie gaat dan voor dat rotbeest te zorgen). Weet je wat zegt pa tegen de kinderen ik weet wel iemand die voor Woefie wil zorgen. Hij rijd met de hond naar naar het bos (voor het eerst). Op een afgelegen plaats bind hij de hond vast aan een boom en denkt "gelukkig heb ik hem niet voor 35 euro laten chippen dus ik ben niet te achterhalen" Pap rijdt weer naar huis en het gezin gaat lekker op vakantie.

Ik denk dat dit wel een paar honderd keer per jaar voorkomt. Wie is hier nu de grootste dierenbeul.

Een aantal jaar geleden wilden we bij ons thuis ook een hond kopen. Een Syberische Huskie. Na een boekje te hebben gekocht hadden we contact opgenomen met de rasvereniging. Er waren geen nestjes bij fokkers bij ons in de beurt dus we moesten wachten. Van kennissen met een Golden Retriever hoorden we dat mijn zus daar erg veel traanden en niesten. Ze bleek alergie voor hondenharen te hebben en Huskies waren toch niet de honden die goed luisteren en waar je lekker buiten mee kon spelen. Doordat we moesten wachten hadden we een afkoelingsperiode en een langere bedenkingstijd. We hadden dus besloten geen hond te nemen. Gelukkig, want anders behoorden wij waarschijnlijk ook tot de mensen die ik in de bovenstaande situatie heb beschreven.

Mijn tip: Laat eest het gezin testen op alergie voordat men besluit een hond te nemen.

lex

Re: Broodfokkers

Ongelezen bericht door lex »

broodfokkers/cq handelaren dat zijn geen mensen maar dierenkwellers.
Mensen zijn mijn inziens ook dom want die blijven er kopen omdat de prijs van een pup beduidend lager ligt dan bij een erkende fokker.
Ook de malafide praktijken die sommige dierenartsen er op na houden kunnen niet door de beugel,maarja ook weer een kwestie van geld ......ze verdienen aan de broodfokkers,maar voeren de handelingen soms helemaal niet uit.
Het wordt tijd dat deze handel wordt uitgeroeid.

Rex
www.broodfokkers.nl

Gast

Re: Broodfokkers

Ongelezen bericht door Gast »

Beste robin hood
Ik wil je vragen want ik heb de marktplaats een aantal keren bezocht.Zijn het allenmaal broodfokkers op de marktplaats??????Niet dat ik een hond zou kopen daar,want ik heb al een betrouwbaar adres.Maar het is een vraag of het zo is.
Hartelijk bedankt alvast robin hood.mvr.gr. Moos

Gast

Re: Broodfokkers

Ongelezen bericht door Gast »

nee moos,

er adverteren op marktplaats behalve de vreselijke broodfokkers
ook particulieren en gerespecteerde fokkers die stamboom honden verkopen
maar maak je geen zorgen er zal onderling geen verwarring ontstaan want je haalt de broodfokkers er zó uit

ze bieden namelijk heel veel verschillende soorten pups aan.
soms op een dag plaatsen ze wel 20 advertenties!

Gast

Re: Broodfokkers

Ongelezen bericht door Gast »

Heel hartelijk bedankt gast,want ik heb zorgvuldig gekeken.Maar voor een leek als ik keek ik ook hoe de puppen de vrijheid hadden om te spelen en veel foto;s te zien naar staby; en border collies.
Schitterend.Maar ik zou niet weten hoe het bieden gaat,Gelukkig hoef ik dat niet te doen bij mijn fokker.Daar zou ik het spaans benauwd van
krijgen.Maar heel veel dank!!!!!!!!!!!moos

Gast

Re: Broodfokkers

Ongelezen bericht door Gast »

nee joh, moos op een hond bied je niet!!!
en dat sommigen dat doen, die zijn gewoon gestoord

je neemt gewoon contact op met de fokker!!!! stuur hem een emailtje

een fokker die zijn hond verkoopt aan de hoogste bieder die is het doodschoppen niet waard, en is vast en zeker een broodfokker of een particulier die te dom is om die biedingen te verwijderen.. want dat kan natuurlijk.

Gast

Re: Broodfokkers

Ongelezen bericht door Gast »

Ik vond het al zo vreemd en naar .Ik zou ook nooit bieden.daarom zei ik er wat van tegen jou.bedankt alvast en heb alweer wat geleerd .
Doei en gr.moos

fietser
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mei 2004 22:12

Re: Broodfokkers

Ongelezen bericht door fietser »

De broodfokker bestaat wel bij de gratie dat mensen snel en direct een hondje willen hebben en dus niet naareen erkende fokker gaan. Als mensen echte dierenvrienden zijn gaan ze niet naar een broodfokker. die mensen laten zich eerst informeren en nemen dan de tijd om bij een erkende fokker af te wachten tot er een nieuw nestje is.
Een andere mogelijkheid is volgens mij ook het dierenasiel. men koopt dan geen puppie meer maar men heeft wel keuze. Rashonden mogen dan wel een leuk statussymbool zijn. Bastaards zijn over het algemeen veel gezonder. Bij een dierenasiel krijgt men ook alle informatie die nodig is bij het aanschaffen van een hond.

Gast

Re: Broodfokkers

Ongelezen bericht door Gast »

bastard hondjes zijn geboren uiteindelijk uit ras honden dus ze zullen toch de erfelijke ziektes met zich mee nemen.

Gast

Re: Broodfokkers

Ongelezen bericht door Gast »

Bastaards zijn over het algemeen veel gezonder.
Dit is een fabeltje...
m.a.w. volstrekte onzin dus.

een hond zijn gezondheid is een optelsom van

-erfelijke aanleg ( vrij van erfelijke ziekten)
-goede voeding en algehele verzorging

ongeacht welk ras, of welke kruising van rassen

Gesloten