LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rabobank en hun storingen

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Kazimierz1977
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 aug 2011 06:58

Rabobank en hun storingen

Ongelezen bericht door Kazimierz1977 »

Hallo
Ik ben al een aantal jaren klant van de Rabobank en een werk via een uitzendbureau. Dus vang ik weeklijks mijn loon. Het komt regelmatig voor dat het uitzendbureau op dinsdag mijn loon stort en krijg ik via e-mail een bevestiging dat het gestort is. Volgens de Rabobankbaliemedewerker(s) (onbehulpzaam personeel) zou het geld direct op mijn rekening zijn als het uitzendbureau gestort zou hebben. Ik heb nog nooit mijn loon op dinsdag gevangen, maar meestal woensdag en daar heb ik eigenlijk geen probleem mee, 1 dag later. Maar regelmatig vang ik het ook pas op vrijdag (nooit op donderdag) en als ik dan na de bank ga een vraag voor uitleg. Weten men nooit van iets en krijg ik als rede dat er waarschijnlijk een storing zou zijn. Komt wel zeer vaak voor. Deze week heb ik een aantal van mijn collega's gevragen die via het zelfde uitzendbureau werken, of zij hun geld hebben gevangen. Iedereen heeft het woensdag gevangen, behalve ik. Dus kan de storing niet bij de betalende bank van mijn uitzendbureau zijn. Zou wel heel toevallig zijn dat de storing alleen bij mij is ontstaan. Een kennis van mij wist meteen te vertellen dat ik bij de Rabobank zit, want zij had dat probleem ook regelmatig. Ik heb het idee dat de Rabobank het geld bewust vasthoud en de storing als smoes gebruikt. Een keer een storing, okay kan gebeuren. Maar 1 a 2 keer per kwartaal vind ik nu langzamerhand te vaak. Iedere keer als dat gebeurt kost het mij extra geld en moet ik ook veels te vaak aan mijn spaargeld komen. Af en toe schaam ik mij ook dat ik mijn rekeningen niet op tijd kan betalen, want dan moet ik wachten totdat mijn acceptgiro gecanceld is en moet ik een nieuwe op de bus doen, zodat het 1 week later als nog betaald wordt. Internet bankieren zal ik nooit doen, want dat vertrouw ik niet. Kijk maar na de media, waar hackers de gegevens van klanten kunnen opsporen. De Rabobank is vaak voorgekomen in de media, maar dat ter zijde. Als het geld de 14de overgemaakt wordt, dan wil ik het de 15de hebben punt uit. Rabobank moet maar zorgen dat zij hun storingen oplossen en dat de klant daar niet de dupe van moet worden en zich niet achter een smoes moeten verstoppen. Ik ga sowieso bij een andere bank ben het echt zat.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Rabobank en hun storingen

Ongelezen bericht door olaf79 »

Veel succes bij een andere bank is het echt niet veel beter. Ik zou overigens wel zeker weten dat het uitzendbureau het ook echt op die dag heeft overgemaakt....

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Rabobank en hun storingen

Ongelezen bericht door bprosman »

waar hackers de gegevens van klanten kunnen opsporen. De Rabobank is vaak voorgekomen in de media, maar dat ter zijde
Beetje overdreven koudwatervrees lijkt me, de Rabobank is qua telebankieren één van de veiligste banken.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Rabobank en hun storingen

Ongelezen bericht door Jan1 »

Of het ligt aan de bank van uw uitzendbureau, of aan het uitzendbureau zelf. de kans dat het aan de Rabobank ligt, is uitermate klein.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Rabobank en hun storingen

Ongelezen bericht door Leojes30 »

De kans dat er iets mis gaat met acceptgiro's is vele malen groter dan met internetbankieren...maar dat terzijde

Een overschrijving kan gewoon 1-3 werkdagen duren..dit is vaak niet zo,
maar het kan/mag wel.....

En dat u een mail krijgt dat het bedrag onderweg is van uitzendbureau, wil nog niet zeggen dat het van hun bank daadwerkelijk is overgemaakt.

Als ik vanuit mijn werk een betaling doe naar een klant stuurt het systeem waarmee ik werk automatisch een mail dat de betaling onderweg is en dat dat binnen een paar dagen op hun bankrek staat, als dat wat later op de dag is, dan doet de fin adminstr. de daadwerkelijke betaling pas de volgende dag...

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Rabobank en hun storingen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Is het niet zo dat het lokale uitzendbureau opdracht tot betaling heeft gegeven en dat het daarna in de molen gaat bij het hoofdkantoor? Ik kan me goed voorstellen dat het lokale uitzendbureau de werkbriefjes controleert en invoert, en dat dit allemaal in de daaropvolgende nacht door het computersysteem wordt uitgevoerd.

Gesloten