De vergelijking is spot on.nevermind schreef:Ga je nu appels met peren vergelijken, het gaat hier om creditdartskosten en niet om bezorgkosten, (...).
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dixons.nl ontbindt koop na weigeren kopie van ID te sturen
Re: Dixons.nl ontbindt koop na weigeren kopie van ID te sturen
TS heeft nog de mogelijkheid hier te klagen, om een uitspraak te krijgen.
Wil je a.u.b. in vervolg mijn berichten niet uit elkaar rukken en alles quoten!
@AlfatrionOp overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
Geschillen tussen de consument en de ondernemer over de totstandkoming of uitvoering van overeenkomsten met betrekking tot door deze ondernemer te leveren of geleverde producten en diensten, kunnen, met inachtneming van het hierna bepaalde, zowel door de consument als de ondernemer worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (http://www.sgc.nl).
Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling genomen, indien de consument zijn klacht eerst binnen bekwame tijd aan de ondernemer heeft voorgelegd.
Wil je a.u.b. in vervolg mijn berichten niet uit elkaar rukken en alles quoten!
alfatrion schreef:De vergelijking is spot on.nevermind schreef:Ga je nu appels met peren vergelijken, het gaat hier om creditdartskosten en niet om bezorgkosten, (...).
Geachte “Recall”
Wij betreuren het ten zeerst dat uw bestelling/betaling op deze manier is verlopen.
De extra gegevens controle bij een creditcardbetaling is voor u en onze veiligheid, echter heeft de aanvraag voor een kopie ID-kaart/paspoort en de annulering van uw bestelling onterecht plaats gevonden.
Namens Dixons Nederland wil ik u hierbij dan ook mijn welgemeende excuses aanbieden.
Wij zijn kortgeleden overgestapt op het zogeheten 3d secure controle beveiligingssysteem. Met deze beveiligingstechniek is het niet meer nodig om een controle uit te voeren voor creditcardbetalingen. Deze beveiliging loopt via de creditcard maatschappij van de betreffende kaarteigenaar.
In deze methode wordt vaak gebruik gemaakt van bijvoorbeeld een extra pincode die u in dient te voeren tijdens het afronden van de betaling van uw bestelling.
Zoals u heeft kunnen lezen in de vermelde reacties bieden wij u de mogelijkheid voor het afhalen van uw internetorder in onze filialen of de mogelijkheid om uw order kosteloos thuis te laten bezorgen.
Bij de keuze voor afhaal in één van onze filialen of thuisbezorging is de afschrijving van de hoeveelheid airmiles gelijk. Tijdens de actieperiode kreeg u ook na aanschaf 300 extra bonusmiles bijgeschreven op uw account.
De gemaakte creditcard kosten heb ik voor u laten crediteren, als het goed is heeft u deze inmiddels ontvangen. Graag verneem ik van u of de af- en bijschrijving van de airmiles goed verlopen is.
Ik hoop met mijn reactie namens Dixons Nederland een stap voorwaarts te zetten in een goede en positieve afronding van uw terechte klacht.
Voor verdere afhandeling van uw klacht kunt u direct contact met mij opnemen via het volgende e-mail adres: [email protected] t.a.v. R. Verschuren.
Na ontvangst van uw reactie zal ik u zo spoedig mogelijk van een antwoord voorzien.
Met vriendelijke groet,
R. Verschuren
Dixons Nederland B.V.
Wij betreuren het ten zeerst dat uw bestelling/betaling op deze manier is verlopen.
De extra gegevens controle bij een creditcardbetaling is voor u en onze veiligheid, echter heeft de aanvraag voor een kopie ID-kaart/paspoort en de annulering van uw bestelling onterecht plaats gevonden.
Namens Dixons Nederland wil ik u hierbij dan ook mijn welgemeende excuses aanbieden.
Wij zijn kortgeleden overgestapt op het zogeheten 3d secure controle beveiligingssysteem. Met deze beveiligingstechniek is het niet meer nodig om een controle uit te voeren voor creditcardbetalingen. Deze beveiliging loopt via de creditcard maatschappij van de betreffende kaarteigenaar.
In deze methode wordt vaak gebruik gemaakt van bijvoorbeeld een extra pincode die u in dient te voeren tijdens het afronden van de betaling van uw bestelling.
Zoals u heeft kunnen lezen in de vermelde reacties bieden wij u de mogelijkheid voor het afhalen van uw internetorder in onze filialen of de mogelijkheid om uw order kosteloos thuis te laten bezorgen.
Bij de keuze voor afhaal in één van onze filialen of thuisbezorging is de afschrijving van de hoeveelheid airmiles gelijk. Tijdens de actieperiode kreeg u ook na aanschaf 300 extra bonusmiles bijgeschreven op uw account.
De gemaakte creditcard kosten heb ik voor u laten crediteren, als het goed is heeft u deze inmiddels ontvangen. Graag verneem ik van u of de af- en bijschrijving van de airmiles goed verlopen is.
Ik hoop met mijn reactie namens Dixons Nederland een stap voorwaarts te zetten in een goede en positieve afronding van uw terechte klacht.
Voor verdere afhandeling van uw klacht kunt u direct contact met mij opnemen via het volgende e-mail adres: [email protected] t.a.v. R. Verschuren.
Na ontvangst van uw reactie zal ik u zo spoedig mogelijk van een antwoord voorzien.
Met vriendelijke groet,
R. Verschuren
Dixons Nederland B.V.
Dat is toch goed nieuws, dus foutje, maar goed rechtgezet!
Ja dat is eindelijk goed nieuws. Ook Dixons is het er nu mee eens dat het versturen van ID's op het Internet geen goed idee is en ze gaan gebruik maken van de standaard beveiliging van de creditcardmaatschappijen om fraude te voorkomen om zo zichzelf en de consument te beschermen. Hoera...
Gelukkig ziet Dixons ook in dat het éénzijdig ontbinden van de overeenkomst niet netjes was en betaald ze keurig de onterecht ingehouden kosten terug. Wederom hoera...
Nu staat nevermind helemaal alleen in zijn standpunt dat Dixons keurig is geweest, Dixons zelf geeft al toe dat ze niet zo had mogen handelen. Wellicht ziet nevermind nu ook in dat Dixons niet netjes heeft gehandeld en geen kosten had mogen inhouden? (drie keer hoera zou een mooie score zijn, kunnen we het topic afsluiten....)
Gelukkig ziet Dixons ook in dat het éénzijdig ontbinden van de overeenkomst niet netjes was en betaald ze keurig de onterecht ingehouden kosten terug. Wederom hoera...
Nu staat nevermind helemaal alleen in zijn standpunt dat Dixons keurig is geweest, Dixons zelf geeft al toe dat ze niet zo had mogen handelen. Wellicht ziet nevermind nu ook in dat Dixons niet netjes heeft gehandeld en geen kosten had mogen inhouden? (drie keer hoera zou een mooie score zijn, kunnen we het topic afsluiten....)
Ik heb nergens geschreven, dat Dixons keurig geweest is!Nu staat nevermind helemaal alleen in zijn standpunt dat Dixons keurig is geweest,
Ik heb geschreven, dat de 2,95 creditkaartkosten op de website bij de algemenen voorwaarden vermeld zijn.
Tevens heb ik geschreven, dat deze kosten vermoedelijk naar de creditmaatschappij gaan!
Dat Dixons kort geleden pas overgestapt is naar het andere beveiligingssysteem 3 D was niet bekent, en tot toen was het gebruikelijk om een kopie te vragen.
Dat je mijn worden probeert te verdraaien, was al bekent, maar goed het topic kan gesloten worden, omdat jij het zo zegt .
Hoera!
Eindelijk een reactie van Dixons........ik hou jullie op de hoogte van het verloop....
to be continued....
to be continued....
-
- Contacteer:
spannendRecall schreef:Eindelijk een reactie van Dixons........ik hou jullie op de hoogte van het verloop....
to be continued....
Afgelopen week contact gehad met deze meneer van de Basgroep, goede en snelle service overigens.
We zijn tot het volgende gekomen, ik heb de 2,95euro creditcard transactiekosten terug gestort gekregen en zal mijn airmiles binnenkort terug gestort krijgen.
Ik krijg 50euro korting op de normale tablet prijs, Asus Transformer TF300, hiermee komt de prijs op 349euro.
Ik heb hem vorige week middels mijn creditcard betaald en afgelopen zaterdag thuis ontvangen.
Mooie tablet overigens.
Eind goed al goed......
Via deze weg wil ik iedereen bedanken voor haar/zijn reactie op dit forum.
We zijn tot het volgende gekomen, ik heb de 2,95euro creditcard transactiekosten terug gestort gekregen en zal mijn airmiles binnenkort terug gestort krijgen.
Ik krijg 50euro korting op de normale tablet prijs, Asus Transformer TF300, hiermee komt de prijs op 349euro.
Ik heb hem vorige week middels mijn creditcard betaald en afgelopen zaterdag thuis ontvangen.
Mooie tablet overigens.
Eind goed al goed......
Via deze weg wil ik iedereen bedanken voor haar/zijn reactie op dit forum.
Laatst gewijzigd door Recall op 28 aug 2012 09:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat is mooi, gefeliciteerd.
Voor de nieuwe betaling met de creditkaart geen € 2,95 hoeven te betalen?k heb hem vorige week middels mijn creditcard betaald en afgelopen zaterdag thuis ontvangen.
Inderdaad, ik heb geen 2,95euro hoeven betalen, maar ik heb ook niet direct op de normale site betaald maar via een speciale link...