LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] telefoon defect en contract loopt maar door

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
xMereell
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 jun 2012 14:08

telefoon defect en contract loopt maar door

Ongelezen bericht door xMereell »

Hallo,

vorig jaar heb ik een blackberry gekocht bij t-mobile.
na een jaar ging deze kapot al meerde malen geprobeerd te laten reapareren.
maar zonder resultaat bij dynafix dan weet je het wel.
ook willen ze me geen vervangend toestel geven maar moet ik wel me abonnement door blijven betalen, weet iemand of ik hier iets tegen kan doen?

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: telefoon defect en contract loopt maar door

Ongelezen bericht door Jefdus »

Het abonnement staat los van de telefoon en loopt dus ook gewoon door. Op marktplaats kun je voor erg weinig geld een simpel mobieltje op de kop tikken, dus bellen hoeft in principe geen probleem te zijn. Los daarvan heb je natuurlijk wel garantie op het toestel.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: telefoon defect en contract loopt maar door

Ongelezen bericht door sjohie »

xMereell schreef:Hallo,

vorig jaar heb ik een blackberry gekocht bij t-mobile.
na een jaar ging deze kapot al meerde malen geprobeerd te laten reapareren.
maar zonder resultaat bij dynafix dan weet je het wel.
ook willen ze me geen vervangend toestel geven maar moet ik wel me abonnement door blijven betalen, weet iemand of ik hier iets tegen kan doen?
Je hebt recht op een deugdelijk product, en bij normaal gebruik moet een blackberry meer dan 1 jaar mee gaan. Hier kan je de stappen helder lezen. Mocht duidelijk zijn dat je het toestel niet normaal gebruikt hebt, en dat het bovengemiddeld versleten is, dan wordt het een ander verhaal natuurlijk. Ze moeten dus of je toestel repareren, of vervangen, maar dat is in principe aan T-mobile. Repareren lukt blijkbaar niet, en vervangen willen ze niet, dus dan is de volgende stap het ontbinden van het contract, maar dat is een lastige procedure. Zo mogen ze de kosten voor het eerste jaar goed gebruik verrekenen, etc etc, en het is nog maar de vraag of simpelweg even een 2ehands blackberry scoren op marktplaats niet de quickwin is in dit geval.

witte angora
Berichten: 31970
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: telefoon defect en contract loopt maar door

Ongelezen bericht door witte angora »

Punt is natuurlijk dat in het abonnement iedere maand een bedrag zit voor de telefoon. Dus dat is nog een aantal maanden betalen voor iets wat niet meer werkt, maar wel zou moeten werken.

Laatst heb ik bij de Aldi een heel simpele Samsung gekocht, simlockvrij, voor 16 euro, zit drie jaar garantie op. Een beetje van de zotte voor dat bedrag, maar ik bedoel maar, een telefoontje moet bij normaal gebruik minimaal de duur van het abonnement uit kunnen zingen.

Hoeveel garantie zit er eigenlijk op?

belkostenwijzer
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 jul 2012 15:27
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: telefoon defect en contract loopt maar door

Ongelezen bericht door belkostenwijzer »

xMereell schreef:Hallo,

vorig jaar heb ik een blackberry gekocht bij t-mobile.
na een jaar ging deze kapot al meerde malen geprobeerd te laten reapareren.
maar zonder resultaat bij dynafix dan weet je het wel.
ook willen ze me geen vervangend toestel geven maar moet ik wel me abonnement door blijven betalen, weet iemand of ik hier iets tegen kan doen?
Hallo,

Op je Blackberry zit 2 jaar fabrieksgarantie. Dat is voor alle defecten die niet door de eindgebruiker komen. In de 2 jaar is T-mobile verplicht om deze op te sturen en Dynafix verplicht om te repareren. Het is wel een soort van standaart regel dat je na 3 keer opsturen een swap aanvraag kan indienen. Hierbij geef je bij de reperateur aan dat je een ander toestel wilt omdat je het vertrouwen in het huidige toestel bent verloren.

Het is lastig, omdat Blackberry/Dynafix niet verplicht is om aan deze swap te voldoen. Maar je staat wel tot je recht om hem in te dienen.

Met je contract is er vaak niks aan te doen omdat deze los staat van je telefoon. Als T-mobile je contract opzegt dan zullen ze de resterende maanden in 1 keer willen ontvangen.

Ons advies is opsturen met een swap aanvraag. Hopen dat hij dan word omgeruild. Zo niet kan je contact opnemen met Blackberry zelf omdat hun de garantie geven!

Succes!

Groet, Belkostenwijzer

Gesloten