LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] truus.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
kees1950

truus.nl

Ongelezen bericht door kees1950 »

Deze week (15-8) is het faillisement van truus.nl uitgesproken. Wij hadden eind vorige week een bestelling bij het bedrijf geplaatst. Deze is niet uitgeleverd. We zouden nog iets van de klantenserice horen maar helaas. Dat zal wel uitdraaien op helaas geld kwijt...
Ook deze winkel heeft het thuiswinkel waarborg keurmerk, maar dat merk ziet kennelijk niet toe op de kredietwaardigwaardigheid van de aangesloten bedrijven. Ik vind dat dit zou moeten, er zijn voorbeelden in de praktijk dat dit kan. Dus waarom hier niet.
Zijn er soortgelijke ervaringen?

JtC2

Re: truus.nl

Ongelezen bericht door JtC2 »

Het thuiswinkel waarborg keurmerk moet dan ook maar net weten dat jij net op dat moment een aankoop aldaar wilde gaan doen. Wat verwacht je nou van die organisatie. Ipv op hen af te geven, zou je je ook gewoon kunnen afvragen of je gewoon zelf niet even had moeten zoeken op het internet, of het wel pluis ie met deze webwinkel. Ik weet zeker dat je dan berichten had gezien over het al dan niet leveren van bestelde goederen, gepost door "gedupeerden" (want zo gaat dat). Een faillissement komt niet van de ene op de andere dag.
Laatst gewijzigd door JtC2 op 18 aug 2012 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.

JtC2

Ongelezen bericht door JtC2 »

Met faillissementen kun je het als consument dikwijls wel schudden en mooi achteraan sluiten.

kees1950

Ongelezen bericht door kees1950 »

Voor ons was het een verrassing, vorige week hadden we in ieder geval geen enkel signaal van een probleem met dit bedrijf.
Nogmaals waarvoor ik zou willen pleiten dat een keurmerk deze financiele zaken zelf meeneemt , ik heb er zelf in een andere sector ervaringen mee.
En inderdaad we zullen er niets meer van terugzien verwacht ik.

berend12

Ongelezen bericht door berend12 »

Kan je geen beroep doen op een aankoopverzekering van de uitgever van de cc?
Jammer dat ze failliet zijn, is zonder webwinkel toch een heel gesleep met die luiers.

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Dacht je dat de thuiswinkelwaarborg elke week een accountantsrapport opvraagt van elke winkel hoe die er voor staan ? Dat is niet redelijk. Gewoon pech.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Thuiswinkel Waarborg heeft het certificaat al van haar site gehaald. In het cachegeheugen van Google nog te vinden:
http://webcache.googleusercontent.com/s ... =firefox-a

Als je met creditcard hebt betaald, kun je het geld van je creditcardmaatschappij terugkrijgen. Ik ben het met topicstarter helemaal eens dat het Thuiswinkel.org keurmerk op dit punt schijnveiligheid geeft.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

JtC2 schreef:Het thuiswinkel waarborg keurmerk moet dan ook maar net weten dat jij net op dat moment een aankoop aldaar wilde gaan doen. Wat verwacht je nou van die organisatie. Ipv op hen af te geven, zou je je ook gewoon kunnen afvragen of je gewoon zelf niet even had moeten zoeken op het internet, of het wel pluis ie met deze webwinkel. Ik weet zeker dat je dan berichten had gezien over het al dan niet leveren van bestelde goederen, gepost door "gedupeerden" (want zo gaat dat). Een faillissement komt niet van de ene op de andere dag.
Je kan dit vast allemaal goed onderbouwen door hier een reeks links te plaatsen naar klachten op internet op basis waarvan topicstarter had kunnen weten dat hij geen bestelling moest plaatsen bij Truus.nl

Gesloten